A KTM is elkezdte a ráhangolást az új modelljeikre, például elindították a 2020-as KTM 1290 Super Duke kampányát. Ki is adtak egy teasert, amelyben szuperközeli felvételeket láthatunk a V2-es naked bike összeszerelésének különböző fázisairól.
Az egyik legérdekesebb 2020-as újdonságnak a Kawasaki kompresszoros nakedje ígérkezik, amelyről most már tudni, hogy Z H2 névre fog hallgatni. A mechanikus feltöltővel megfújt ezres négyhengeres a H2 sorozat műszaki alapjaira épül, de nem valószínű, hogy ebből is kihoznák a 200 lóerőt - sanszosabb, hogy nagyobb hangsúly kerül az alsó és középső fordulattartományban előadott nyomatékra, és ennek érdekében inkább lemondanak a felső tartomány csúcsán érkező 10-20 lóerőről.
A Hesketh márkanevet 2010-ben kezdte életre kelteni Palul Sleeman, és 2014-re már elő is állt működő prototípussal, majd 2014-től kezdve el is indult az értékesítés - mivel nagyon kis szériában dolgoznak, és lényegében minden kézzel készül, gyártásról talán túlzás is beszélni, de a cég létezik, és kiszolgálja a gazdag érdeklődőket. Eddig amerikai S&S blokkal szerelték a motorjaikat, és ha úgy volt, még egy kompreszorral is megfújták őket, most viszont egy új, kompresszoros háromhengeresen dolgoznak.
A Kawasaki 2020-ra frissíti a Ninja 650-et - óvatosan nyúlnak csak hozzá, új műszerfal, bluetooth kapcsolat és egy kis optikai gatyába rázásról van szó. A Ninja 2017-ben váltotta az ER-6f-et, és úgy látszik, három évesen megérett egy faceliftre. A legfontosabb újítás, hogy egy 10,9 centi átmérőjű TFT kijelző kerül rá, amely képes lesz egy appon keresztül kommunikálni az okostelefonokkal, és így például a navigáció utasításait is képes lesz megjeleníteni.
Az új modellek bemutatásánál is fontosabb hírrel állt elő az MV Agusta: megvan az üzleti tervük a következő öt évre, és rendelkezésre áll az ehhez szükséges tőke - vagyis a következő öt évben a fejlesztésre fókuszálhatnak, a cég működése anyagilag biztosított.
A Triumph nyilvánosságra hozta a 2020-as Street Triple RS képeit és műszaki adatait. A legfontosabb, hogy a blokk tudja már az Euro5 által előírt kibocsájtási szintet, miközben erősebb és nyomatékosabb lett. A csúcsnyomatéka 79 Nm, és a középső tartományban 9%-kal lett vaskosabb a forgatónyomaték, míg a csúcsteljesítmény nem változott, továbbra is 123 LE, de a középtartományban szintén 9%-kal lett erősebb.
A Husqvarna Vitpilen 701 Aero Concept nem csak nekünk adta, a Best of the Best Automotive Brand Contest díját is megkapta érte a Husqvarna és a dizájnért felelős Kiska studió - innentől csak remélni tudjuk, hogy a központban veszik a lapot, és elkészítik ugyanezt szériamodellnek is.
Tisztelt Nepperűző!
5 éve nyúzok egy ER-6n mocit és már egy ideje foglalkoztat a csere gondolata. A motorozásom egyre inkább eltolódik/eltolódna a pályázás (Kakucs, az új motorral Hring), illetve utcán a Mátra/Bükk irányába, és ehhez keresném a megfelelő céleszközt. A trükk ott lenne, hogy nem feltétlen akarok sportmotorra ülni, próbáltam párat, ültem rajtuk, de jelenleg kényelmetlennek érzem (182cm, 76kg vagyok).Olyan motort keresnék, mint az ER-6, csak pengébb futóművel és fékkel, valamint egy kicsit több erővel, aminek nem ér le mindene egy kanyarban. Árban kb. 2 millió lenne a határ, illetve a megbízhatóságuk miatt inkább japán motor párti vagyok. Az újabb Triumph Street Triple 675R (2012-) viszont nagyon bejött.Milyen izmos (nem ragaszkodom a 150+ lóhoz) naked motort ajánlana, ami megfelelne ezeknek? Vagy kezdjek megbarátkozni egy 600-as sportmotorral?
Köszönöm a segítséget, Bence
A Ducati a 1199 és a 1299 Panigaléból is készített ultrakönnyű és ultradrága Superleggera kiadást, és a most úgy hírlik, hogy a Panigale V4-ből is elkészítik azt a modellt, amely újradefiniálja az ideális súly-lóerő arányról alkotott képünket.
A Yamaha leleplezte a 2020-as modellévre frissített MT-03-at - ez már rég nem az XT660 blokkjával szerelt változat, ez már kéthengeres, valóban 300 köbcentis naked bike, ami műszakilag az YZF-R3-mal osztozik közös műszaki alapokon. Nagy forradalmat nem hoz, technikai szempontból az átdolgozott futómű és az LCD műszerfal az új, míg formailag az új kettős fényszóró, a tankburkolat és a légbeömlő.
A sokszoros világbajnok és motoros legenda Max Biaggi vezeti a Moto3-as Sterilgarda Max Racing Teamet, és kiderült, hogy 2020-ra leigazolták Romano Fenatit - Fenati kiváló eredményeket szállított Moto3-ban, de igazán híressé az agresszív tahósága tette, például leállította riválisa motorját, meg átnyúlt a másik fékkarjára verseny közben.
Ha igaz a hír, akkor a BMW Motorrad is bevezeti az M logót a motorkerékpárokon - a BMW-nél az M brandet nagyon szépen felépítették, külön modellpalettaként kezelik az M-eseket, és ezt az értékes logót futtatják meg a motorkerékpároknál is. Az első fecske az S 1000 RR volt, amelynél már megjelent az M csomag, amely 3,5 kilótól szabadítja meg a motort: karbon felnik, lítium akksi, vékonyabb párnázású ülés, magasságában is állítható rugóstag, állítható lengővilla-forgáspont és személyre szabható Race Pro menetprogramok jelentik a különbséget. Vagyis versenymotort csinálnak a sportmotorból.
Egyre tisztábban látszik, hogy Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója nem a levegőbe beszélt, amikor tavaly decemberben egy interjúban arról sztorizott, hogy a következő nagy dobásuk egy 500-as modellcsalád lesz, amellyel a középkategóriában alkotnának nagyot. Most ugyanis már indiai forrásból is értesültünk arról, hogy a KTM ottani partnerénél, a Bajaj-nál már készítik elő a kéthengeres, 490-es sorozat gyártását.
A KTM bejelentette, hogy 60%-os részesedést vásároltak a spanyol GasGas-ban - az osztrákok nem titkolt szándéka a bevásárlással, hogy hozzájussanak a GasGas és a Torrot elektromos fejlesztéseihez - cserébe a spanyolok használhatják a KTM kereskedői hálózatát.
A Magny-Cours-i hétvégén a második futam megnyerésével Jonathan Rea behúzta az ötödik világbajnoki címét - két futammal a szezon vége előtt, 129 pontos előnnyel. Ehhez az is kellett, hogy Alvaro Bautista alól kiüsse a motorját Toprak Razgatlioglu.
Az Aprilia Kínában mutatta be a GPR250-et, a dedikáltan a távol-keleti piacra szánt sportmotorját, amelyet formailag igyekeztek a lehető legjobban az RSV4-hez igazítani. A tömege 150 kiló, a mozgatásáról pedig egy 25 lóerős, vízhűtéses egyhengeres gondoskodik.
Ha még nem téliesítetted a motorod, szereted megmutatni a benned élő dzsentrit és a prosztatarák sem a barátod, van neked egy jó programtippünk vasárnapra. Irány a DGR!
Szeptember 29-én, azaz most vasárnap Budapesten ismét elindul a világ legnagyobb motoros jótékonysági felvonulása, a Distinguished Gentleman's Ride (DGR), amely idén 110 ország 700+ városában mintegy 130 ezer elegáns motoros egyidejű részvételével valósul meg.
A prosztatarák-megelőzés és a férfi mentális egészség témáját világméretekben tematizáló DGR a Föld legátfogóbb – klasszikus és épített motorok részvételével zajló – jótékonysági rendezvénye. Az elegánsan öltözött motorosok idei célja hétmillió dollárnyi egyéni és szponzori adományt gyűjteni a novemberi "bajszos" kampányból is ismert Movember Foundationnek.A 2019-es budapesti futamra már több mint 250 motoros jelentkezett, a hazai privát és szponzori felajánlások értéke pedig megközelíti az 5.000 dollárt.
Az eseménynek aktualitást ad, hogy szeptember 15-e a prosztatarák-megelőzés világnapja - ebben a hónapban számos tudatosságnövelő rendezvény zajlik világszerte.
A magyar DGR-futam Facebook-oldala a www.urakmotoron.hu webcímen elérhető. Az oldal támogatja baráti társaságok, teamek indulását, sőt közös adománygyűjtését is. A támogatások összege közvetlenül a Movember Foundationhöz fut be.
Regisztráció: www.
A budapesti futam Facebook-oldala: www.
Évente 4000 friss regisztrált eset és 1500 elvesztett férfiélet – ezek a prosztatarák riasztó statisztikái Magyarországon. Szakértők szerint az évenkénti prosztatarákszűrés minden 40 év feletti férfinak javasolt még panaszmentes állapotban is, hiszen a korai diagnózis a betegség sikeres kezelésének legfontosabb feltétele.
Alig néhány hét telt el azóta, hogy arról írtunk, hogy a Ducati nyitna az Endurance Világbajnokság felé, és íme, itt is van egy Ducati Panigale V4 R, amely már versenyzik is az EWC-ben (Endurance World Championship). Igaz, nem gyári versenymotor és nem gyári csapat, hanem a német német Hertrampf Racing és egy általuk módosított V4 R, de elég sok alkatrészt kaptak a gyártól, és már ott voltak a 2019-2020-as szezon nyitófutamán a Bol D'Or 24h-n. A debütálás egyébként nem sikerült különösebben jól, műszaki probléma miatt 129 kör után fel kellett adniuk. Azt sem lehet mondani, hogy legalább egy körön jók lettek volna, ugyanis míg az élmezőnynek 1:55-1:56-os legjobb körei voltak, ők 2:05-nél jobbat nem tudtak felmutatni. (A Suzuki gyári csapata nyert).
A Triumph bejelentette, hogy jön az új RS, sőt, nemsokára lesz a hivatalos bemutató is, de némi photoshopos trükközéssel már most kiderült, hogyan fog kinézni. A típusról hivatalosan kiadott lesötétített fotón csak a sziluett volt látható. Viszont a képfile-ban benne maradtak eredeti adatok, így némi ügyeskedéssel (pl. shadows and highlights, contrast/brightness...) az internet népe visszaállította a részleteket.
A Honda rájött, hogy felesleges drága pénzen formatervezőket tartani, ha az elmúlt hatvan évben már megrajzolták egyszer a tökéletes formákat - így született az elmúlt években a Honda Monkey és a Super Cub, amelyek a lehető legjobban követik a nagy elődök vonalait, és mind a kettő instant siker lett. A következő kis retrójuk a Tokyo Motor Show-n fog bemutatkozni, egyelőre csak tanulmányként, ez lesz a CT125, a Super Cub offroad változata.
Jövőre jön az új Street Triple 765 RS, ami várhatóan még hegyesebb és sportosabb lesz, mint az aktuális változat. Ha hihetünk a pletykáknak, megkapja azt a blokkot, amit a Daytona Moto2 765-höz reszeltek meg, vagyis 128 lóerős lesz, és jobban fog élni a magasabb fordulatszámtartományban (ahol egyébként eddig sem volt lehangoló a Street Triple, legalább háromszor írtunk arról, hogy mennyire fantasztikus).
Hivatalosan még egyik fél sem erősítette meg, így tekintsük egyelőre pletykának: a Kawasaki megvásárolta a Bimotát. A GPOne számolt be az ügyletről, bár részleteket ők sem közöltek. Ha viszont ez igaz, az nagyon érdekes, ugyanis a Bimota évek óta csak vegetál - 2013-ban vásárolták meg a svájci befektetők, és azóta sem történt ott semmi -, így ez most egy utolsó lehetőség, hogy feltámadjon a különc márka.
Maga az igazolás nem meglepő, hiszen már hetek óta tényként kezelték a motorsport világában, és mi is megírtuk már többször is - noha nem volt hivatalos még a szerződés, egyszerűen lehetett tudni, hogy a deal már megszületett. A lényeg, hogy Alvaro Bautista, aki idén fantasztikusan kezdett a Ducatival, de aztán Rea és a Kawasaki felőrölték a Superbike VB-n, és jelenleg a második helyen áll, átmegy a Hondához.
A Honda nem várta meg az EICMA-t, és már most leleplezte az új Africa Twint és az Africa Twin Adventure Sports-ot. A 2020-as változat több, mint egy szimpla facelift, hiszen a blokk és a váz is érdemben változott. A soros kéthengeres 1084 köbcentisre nőtt - a név is változott, már CRF1100L-nek hívják - és 102 lóerőt tud a korábbi 95 helyett, a nyomatéka pedig 95-ről 105 Nm-re nőtt.
A BMW májusban mutatta be az R18 tanulmányt, amely egy merevvázasnak tűnő (de valójában rugózó), 1800 köbcentis bokszermotorral szerelt cruiser volt, és ígérték, hogy a típus a közeljövőben gyártásba is kerül. Ez olyannyira közel lehet, hogy a franciáknál elindították az előrendelést - 1000 Eurót befizetve jelezhetik a lelkes érdeklődők, hogy várják a modellt, amely ha elkészül, akkor a befizetett összeg lejön a vételárból, és az elsők között vehetik át. Ha pedig valamiért mégsem indul el a szériagyártás, akkor visszakapják a pénzt.