A KTM bejelentette, hogy 60%-os részesedést vásároltak a spanyol GasGas-ban - az osztrákok nem titkolt szándéka a bevásárlással, hogy hozzájussanak a GasGas és a Torrot elektromos fejlesztéseihez - cserébe a spanyolok használhatják a KTM kereskedői hálózatát.
A Magny-Cours-i hétvégén a második futam megnyerésével Jonathan Rea behúzta az ötödik világbajnoki címét - két futammal a szezon vége előtt, 129 pontos előnnyel. Ehhez az is kellett, hogy Alvaro Bautista alól kiüsse a motorját Toprak Razgatlioglu.
Az Aprilia Kínában mutatta be a GPR250-et, a dedikáltan a távol-keleti piacra szánt sportmotorját, amelyet formailag igyekeztek a lehető legjobban az RSV4-hez igazítani. A tömege 150 kiló, a mozgatásáról pedig egy 25 lóerős, vízhűtéses egyhengeres gondoskodik.
Ha még nem téliesítetted a motorod, szereted megmutatni a benned élő dzsentrit és a prosztatarák sem a barátod, van neked egy jó programtippünk vasárnapra. Irány a DGR!
Szeptember 29-én, azaz most vasárnap Budapesten ismét elindul a világ legnagyobb motoros jótékonysági felvonulása, a Distinguished Gentleman's Ride (DGR), amely idén 110 ország 700+ városában mintegy 130 ezer elegáns motoros egyidejű részvételével valósul meg.
A prosztatarák-megelőzés és a férfi mentális egészség témáját világméretekben tematizáló DGR a Föld legátfogóbb – klasszikus és épített motorok részvételével zajló – jótékonysági rendezvénye. Az elegánsan öltözött motorosok idei célja hétmillió dollárnyi egyéni és szponzori adományt gyűjteni a novemberi "bajszos" kampányból is ismert Movember Foundationnek.A 2019-es budapesti futamra már több mint 250 motoros jelentkezett, a hazai privát és szponzori felajánlások értéke pedig megközelíti az 5.000 dollárt.
Az eseménynek aktualitást ad, hogy szeptember 15-e a prosztatarák-megelőzés világnapja - ebben a hónapban számos tudatosságnövelő rendezvény zajlik világszerte.
A magyar DGR-futam Facebook-oldala a www.urakmotoron.hu webcímen elérhető. Az oldal támogatja baráti társaságok, teamek indulását, sőt közös adománygyűjtését is. A támogatások összege közvetlenül a Movember Foundationhöz fut be.
Regisztráció: www.
A budapesti futam Facebook-oldala: www.
Évente 4000 friss regisztrált eset és 1500 elvesztett férfiélet – ezek a prosztatarák riasztó statisztikái Magyarországon. Szakértők szerint az évenkénti prosztatarákszűrés minden 40 év feletti férfinak javasolt még panaszmentes állapotban is, hiszen a korai diagnózis a betegség sikeres kezelésének legfontosabb feltétele.
Alig néhány hét telt el azóta, hogy arról írtunk, hogy a Ducati nyitna az Endurance Világbajnokság felé, és íme, itt is van egy Ducati Panigale V4 R, amely már versenyzik is az EWC-ben (Endurance World Championship). Igaz, nem gyári versenymotor és nem gyári csapat, hanem a német német Hertrampf Racing és egy általuk módosított V4 R, de elég sok alkatrészt kaptak a gyártól, és már ott voltak a 2019-2020-as szezon nyitófutamán a Bol D'Or 24h-n. A debütálás egyébként nem sikerült különösebben jól, műszaki probléma miatt 129 kör után fel kellett adniuk. Azt sem lehet mondani, hogy legalább egy körön jók lettek volna, ugyanis míg az élmezőnynek 1:55-1:56-os legjobb körei voltak, ők 2:05-nél jobbat nem tudtak felmutatni. (A Suzuki gyári csapata nyert).
A Triumph bejelentette, hogy jön az új RS, sőt, nemsokára lesz a hivatalos bemutató is, de némi photoshopos trükközéssel már most kiderült, hogyan fog kinézni. A típusról hivatalosan kiadott lesötétített fotón csak a sziluett volt látható. Viszont a képfile-ban benne maradtak eredeti adatok, így némi ügyeskedéssel (pl. shadows and highlights, contrast/brightness...) az internet népe visszaállította a részleteket.
A Honda rájött, hogy felesleges drága pénzen formatervezőket tartani, ha az elmúlt hatvan évben már megrajzolták egyszer a tökéletes formákat - így született az elmúlt években a Honda Monkey és a Super Cub, amelyek a lehető legjobban követik a nagy elődök vonalait, és mind a kettő instant siker lett. A következő kis retrójuk a Tokyo Motor Show-n fog bemutatkozni, egyelőre csak tanulmányként, ez lesz a CT125, a Super Cub offroad változata.
Jövőre jön az új Street Triple 765 RS, ami várhatóan még hegyesebb és sportosabb lesz, mint az aktuális változat. Ha hihetünk a pletykáknak, megkapja azt a blokkot, amit a Daytona Moto2 765-höz reszeltek meg, vagyis 128 lóerős lesz, és jobban fog élni a magasabb fordulatszámtartományban (ahol egyébként eddig sem volt lehangoló a Street Triple, legalább háromszor írtunk arról, hogy mennyire fantasztikus).
Hivatalosan még egyik fél sem erősítette meg, így tekintsük egyelőre pletykának: a Kawasaki megvásárolta a Bimotát. A GPOne számolt be az ügyletről, bár részleteket ők sem közöltek. Ha viszont ez igaz, az nagyon érdekes, ugyanis a Bimota évek óta csak vegetál - 2013-ban vásárolták meg a svájci befektetők, és azóta sem történt ott semmi -, így ez most egy utolsó lehetőség, hogy feltámadjon a különc márka.
Maga az igazolás nem meglepő, hiszen már hetek óta tényként kezelték a motorsport világában, és mi is megírtuk már többször is - noha nem volt hivatalos még a szerződés, egyszerűen lehetett tudni, hogy a deal már megszületett. A lényeg, hogy Alvaro Bautista, aki idén fantasztikusan kezdett a Ducatival, de aztán Rea és a Kawasaki felőrölték a Superbike VB-n, és jelenleg a második helyen áll, átmegy a Hondához.
A Honda nem várta meg az EICMA-t, és már most leleplezte az új Africa Twint és az Africa Twin Adventure Sports-ot. A 2020-as változat több, mint egy szimpla facelift, hiszen a blokk és a váz is érdemben változott. A soros kéthengeres 1084 köbcentisre nőtt - a név is változott, már CRF1100L-nek hívják - és 102 lóerőt tud a korábbi 95 helyett, a nyomatéka pedig 95-ről 105 Nm-re nőtt.
A BMW májusban mutatta be az R18 tanulmányt, amely egy merevvázasnak tűnő (de valójában rugózó), 1800 köbcentis bokszermotorral szerelt cruiser volt, és ígérték, hogy a típus a közeljövőben gyártásba is kerül. Ez olyannyira közel lehet, hogy a franciáknál elindították az előrendelést - 1000 Eurót befizetve jelezhetik a lelkes érdeklődők, hogy várják a modellt, amely ha elkészül, akkor a befizetett összeg lejön a vételárból, és az elsők között vehetik át. Ha pedig valamiért mégsem indul el a szériagyártás, akkor visszakapják a pénzt.
Johann Zarcónak nem jött be a KTM, és a KTM-nek sem jött be Zarco, a szezon közepén bejelentették, hogy a francia versenyző a szerződése lejárta előtt elhagyja a csapatot, és 2020-tól elengedik, erre a héten jött a hír, hogy már a szezont sem fejezi be, Aragóntól a KTM tesztpilótája, Mika Kallio helyettesíti.
A Ducati sajtóközleményt szentelt a hírnek, miszerint csak 2021-ben mutatják be a Multistrada V4-et, illetve további fontos részletek derültek ki. Ilyen például, hogy a V4 a 950 és 1260 mellé fog érkezni, azaz tovább bővítik a Multistrada vonalat, és a V4 az aszfaltos csúcsmodell lesz.
Nemsokára jönnek a nagy őszi motorszalonok, a gyártók pedig ezerrel csepegtetik a 2020-as újdonságaikat - ezek közül pedig az egyik legérdekesebb a Kawasaki új kompresszoros modellje lesz: egy naked bike.
Eddig sem nagyon sikerült titkolni, hogy jön az új Honda Africa Twin - sőt, meglehetősen sok műszaki paraméter már megvan, így a legnagyobb kérdés jelenleg az, hogyan fog kinézni. Ehhez jutunk most közelebb egy új teaservideónak köszönhetően.
Miután a Triumph bemutatta a saját 765-ös blokkal szerelt Daytonáját, talán kisebbet üt ez a Street Triple átépítés - a recept ugyanaz, csak ez nem egy gyári versenymotor, hanem a britek versenymotor-építő legendájának, az ABM tulajdonosának, Tony Scottnak a saját projektje. És ez tényleg versenycélra épült, hogy a Brit Superbike Bajnokság GP2-es kategóriájában büntessen.
A pletkya, hogy a Honda egy teljesen új sportmotorral áll elő, érdekes módon sportkörökből került elő: amikor kiderült, hogy 2020-ban a HRC gyári csapattal és ütőképes pilótákkal száll be a Superbike VB-be, egyből felröppent, hogy valami olyannal készülnek, amivel top pilótákat is átcsábíthatnak - miközben jelenleg a Honda elég harmatosan szerpel a Superbike-ban.
A Ducati idén két nagy újdonsággal készül az őszi EICMA-ra, az egyik a szériaérett Streetfighter V4 lesz, a másik pedig a Multistrada 1260 GT - ez utóbbi egy V2-es, full-extrás túraenduró lesz, amelynél a luxusra és a túraképességre kerül a hangsúly. Bár alapvetően meglévő kiegészítőkkel szórják tele, várható valódi újdonság is, mégpedig a radaros, távolságtartó tempomat, amelyre a BMW és a KTM is benevezett már.
A BMW az ezres, soros négyhengeres blokkja köré három motort épített: az S 1000 RR superbike-ot, az S 1000 R nakedet és az S 1000 XR crossovert, és ebben a sorrendben is mutatta be őket. Mivel 2019-re az RR teljesen új lett, mármint konkrétan egyetlen alkatrésze sem egyezik az előddel - még a blokk felfogatási pontjai sem -, várhatóan az új XR és R is teljesen újak lesznek.
A különböző új Honda superbike-okról szóló pletykáktól lassan eldugul az internet, hiszen rendszeresen bukkannak fel hírek a nagyon-nagyon régóta várt V4-es homologizációs versenymotorról meg egy új CBR-ről - most az adhat reményt, hogy a Honda nagyon készül valamire a Superbike VB-n, hiszen még a Ducati menőjét, Alvaro Bautistát is átcsábították, az eddig gyengén teljesítő gyári csapatukhoz.
Hogy repül az idő, elhinni is nehéz, hogy az Aprilia RSV4 már 10 éves - és ezt a tíz évet és az ez alatt begyűjtött három világbajnoki címet egy különleges kiadással ünnepelték meg - ez volt az RSV4 X, a 225 lóerős, mindössze 165 kilós, GP és a Superbike versenygépeket idéző N-1-2-3-4-5-6 váltókiosztású pályamotor, melyből mindössze 10 darab készül, egyenként 12,5 millió forintért - és most el is kezdték leszállítani őket a tíz áldott szerencsésnek.
Jelen pillanatban a színes TFT műszerfal a sláger, de előbb utóbb ez is retró lesz, mint az analóg órák, viszont már készül az ezeket is leváltó új technológia: a 3D kijelző. Ahogyan az első autóba szerelt digitális műszerfalat (1994, Audi Quattro), ezt is a Bosch fejleszti.
Az idei Endurance Világbajnokság a Kawasaki, a Honda, a Yamaha és a Suzuki között zajlott, a BMW csak privát csapatokkal volt jelen ( a 2019/2020-as szezonban viszont gyári támogatással érkeznek ), és csak elvétve indult egy-két különc más márkával - némelyik fordulóban felbukkant egy-egy apriliás csapat, illetve Suzukában a szezonzárón a Team de"LIGHT rajthoz állt Ducatival - ugyanis a Panigale V4 R megfelel a szabályoknak. És a Ducati Corse sportigazgatója elárulta egy interjúban, hogy az Endurance VB-s részvétel ötletét még nem vetették el.
Idén júniusban állítótták próbaüzembe Franciaországban az első zajkamerákat - ezek lényegében egy decibellmérőből és egy hagyományos forgalmi kamerából állnak, és ha az alattuk áthaladó jármű átlépi a megengedett zajszintet, ugyanúgy rögzíti és automatizáltan indítja a feljelentést, mint egy telepített traffipax.