Már nincs messze a BMW F 850 RS bemutatója, valószínűleg idén ősszel az EICMA-n leplezik le, ugyanis ma kikerültek a motor formáját bemutató szabadalmi rajzok. És az is kiderült, hogy egy hónapja nem egy elgépelés történt, hanem tényleg egy üzleti titkot spoilerezett el az angol BMW importőr.
A tavaly bemutatott Suzuki Katana olyan szinten megmozgatta a japánok fantáziáját, hogy a Tokyo Motorcycle Show-n alig volt olyan stand, ahol ne lett volna kiállítva legalább egy, szériaállapotban, vagy átépítve. Eddig a legkívánatosabb Katana-építés a Team Classic Suzuki retró versenymotorja volt, a Kagayama Katana pedig egy erős trónkövetelő.
Már tavaly felröppent a pletya, miszerint eladó sorba kerül a Dainese, de akkor az olasz felszerelésgyártó cáfolta az értesüléseket, viszont most újra aktuális a téma, hiszen a cég egyik jelentős befektetője és felügyelőbizottsági tagja, a bahreini Investcorp eladná a részvényeinek 80%-át.
A Christini a motorkerékpárok számára gyártott összkerékhajtás specialistája, és eddig főleg endurókhoz és krosszmotorokhoz gyártottak átépítő készletet, de most és most elkészítették a KTM Adventure-ökhöz is a 2WD rendszer. Mielőtt automatikusan feleslegesnek nyilvánítanád, érdemes megnézni ezt a videót:
Alvaro Bautista sorban hozza a rekordokat, futamról futamra újat szállít. Az idei szezonnyitó volt az első versenye a Superbike VB-n, és megnyerte, aztán a második hétvégén is az összes futamot behúzta, és most hétvégén sem engedett senkit érvényesülni, vagyis az első három helyszínen minden egyes futamot megnyert, így most zsinórban kilenc győzelemnél tart, amihez hasonlót egyedül Neil Hodgson tudott, még 2003-ban.
Max Biaggi hatszoros világbajnok (négyszer nyert GP-t 250-ben, és kétszer Superbike-ot), jelenleg az Aprilia nagykövete, és emellett a saját Moto3-as csapatát vezeti - és most egy új sebességrekordra készül, egy Voxan Wattmannel lépné át a 330 km/h-s határt. Ráadásul a rekord helyszínválasztása is szokatlan, nem valamelyik zárt pályán vagy a Bonneville-en próbál rá, hanem Bolíviában a Uyuni sós fennsíkon - ennek szimbolikus jelentősége lenne, ugyanis ott található a világ líthiumkészletének a nagyrésze, amely az akkumulátorgyártás elengedhetetlen alapanyaga.
Az idei Pikes Peak hegyi felfutó egyre érdekesebbnek ígérkezik. Először is a Ducati ott futtatja meg először egy leendő új modell prototípusát - valószínűleg egy V4-es Streetfightert -, a KTM idén a Lightweight kategóriában készül rekordot beállítani, és most kiderült, hogy rajthoz áll a tizenkilencszeres Man TT győztes Michael Dunlop.
A Honda CRF450L sportcélú terepmotornak talán harmatos, de kirándulós túrázáshoz ideális - és éppen ezt a tulajdonságát emeli ki a yorkshire-i Adventure Spec általakító készlete, ami mindössze némi csavarozással installálható.
A Ten Kate Racing idén kellemetlen helyzetbe került: a Honda nem sokkal a Superbike világbajnokság szezonkezdete előtt jelentette be, hogy szakít a Ten Kate-tel, és helyettük az Althea Racinget és a Moriwaki Engineeringgel szerződik le - mindezt úgy, hogy a Ten Kate-nél már fejlesztették a 2019-es motort és aláírtak a versenyzőikkel is.
A holland Rev'it belépett a motorosruha-gyártól elit páholyába, a Dainese és az Alpinestars után ők a harmadik márka, akik légzsákos bőrruhát mutattak be. Viszont annyit tanultak a másik két gyártó jogi háborúskodásból, hogy egy egészen új megközelítést választottak.
A Red Dot Design Award egyike a világ legrangosabb dizájndíjainak, ez az a szint, amit már érdemes komolyan venni, a Ducati pedig idén harmadjára is elnyerte. Először 2013-ban kapták meg a Ducati Panigale 1199-cel, aztán 2016-ban az XDiavel S-sel, és most idén a Diavel 1260 győzte meg a zsűrit.
Úgy tűnik, az ausztrál Tooper Lu's Garage egy Yamaha kereskedés, ahol úgy gondolták, hogy ha már alapból is megosztó motor lett a Yamaha Niken, akkor nyugodtan elvihetik egy kicsit extrémebb irányba.
A Dakar már tíz éve Dél-Amerikában fut, és már tíz éve megy a sírás, hogy miért hívnak egy versenyt Dakarnak, ami Dél-Amerikában van, névadó város pedig Afrikában. Egyébként még az afrikai korszakban sem volt mindig Szenegál fővárosában a befutó - 1992-ben Fokvárosba mentek, 2000-ben Dakarból mentek Kairóba, 2003-ban Sharm el Sheikh volt a cél.
Az Aprilia bejelentette, hogy az RS 660 tanulmányt 2020-ban piacra dobják, és ennek ünnepére egy prototípust alaposan körbemutogattak az újságíróknak. A modell egyik újdonsága az új aerodinamikai idomszett, amelyet Aprilia Active Aerodynamics-nak kereszteltek. Az sajnos nem derült ki, hogy miért hívják aktívnak a rendszert.
A Tokió Motorcycle Show-n mutatta be a Mugen az új villanyos versenymotorját a Man TT-re, a Shinden Hachit - a hachi japánul nyolcat jelent (lád még: Hachiroku - 86), ez pedig a Mugen villany-superbike-jának a nyolcadik generációja.
Az Aprilia, a Honda, a Suzuki és a KTM egyszerre nyújtott be óvást a Ducati lengővilla-spoiler miatt, miután Andrea Dovisioso megnyerte a katari szezonnyitó futamot. A FIM-nél meghozták az ítéletet: legálisnak találták a Ducati megoldását, és nem csak véglegesnek tekintik a futam végeredményét, de a spoiler is maradhat a további versenyekre.
A MotoGP motorok adatait nem szokták csak úgy a nézők arcába tolni, pedig a technikai szabályzat nem titkos, és illetve ha akarnak, úgyis hazudhatnak, elvégre igen kicsi a lebukás esélye. Szerencsére nem mindenki titkolózik, most például a KTM adott ki egy adatlapot az RC16-ról.
A Tokyo Motorcycle Show-n mutatta be a Honda az elektromos krosszmotorját, az egyelőre még csak prototípusként létező CR Electric-et, amely szerintük a 250-es négyütemű terepmotorok ellenfele lehetne.
Az Aprilia RSV4 1100 nemzetközi bemutatóján leplezték le az ultrabutál csúcsváltozatot, a mindössze tíz darabban készülő RSV4 X-et.
A Bonhams aukciósház tavaszi (április 27-28) árverését idén a V2-esek uralják, legalábbis ezektől várnak rekordbevételt. A nagyszínpados attrakció idén egy Brough Superior SS100 Alpine Grand Sports, amely a 20-as évek superbike-ja volt. Több hűséges és kitartó tulajdonos után került a mostani eladóhoz, aki 1986-ban restauráltatta.
A portugál AJP bemutatta a legújabb modelljét, a PR7 Adventure-t, amely lényegében egy lakossági ralimotor, ránézésre pontosan azt a sziluettet hozza, amit a Dakaron is látunk. Ha szigorú akarok lenni, azt mondom, hogy ilyen egy igazi, komolyan vett túraenduró.
A Norton már nagyon szeretne nyerni a Man TT-n, ezért az idei évre összeraktak egy álomcsapatot. Egyszer visszatér John McGuinness, aki eddig 23 alkalommal nyert versenyt a szigeten, úgy tűnik, felépült 2017-es balesetéből. Mellé leszerződtették Davey Toddot, aki viszonylag friss versenyző a TT-n, de már most a legígéretesebb tehetségnek tartják. A harmadik indulójuk pedig az a Peter Hickman lesz, aki tavaly abszolút körrekordot (217,989 km/h-s átlag) állított be a Senior TT futamon a Smiths BMW-vel.
A KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer már elspoilerezte, hogy bővítik a középkategóriás kínálatukat, tehát dolgoznak egy 500-as sorozaton, illetve feltételezhető, hogy egy 790 SMT is úton van - ez utóbbit várhatóan idén ősszel leplezik le tanulmányként.
Már az is elég rideg volt, amikor Alvaro Bautista élete első Superbike versenyén egy teljesen új motorral kapásból megnyerte mind a három futamot. A hétvégén erre is sikerült ráemelnie, ugyanis élete második Superbike versenyén ismét megnyerte mind a három futamot. Legutóbb Neil Hodgson volt 2003-ban (szintén Ducatival), aki meg tudta nyerni a hat nyitófutamot zsinórban.
A MotoE, azaz a villanyos MotoGP betétfutam első tesztje zajlott Jerezben, amikor március 14-én hajnalban tűz ütött ki a villanymotorok paddockjában, és porrá égett minden.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon