Az Aprilia bejelentette, hogy az RS 660 tanulmányt 2020-ban piacra dobják, és ennek ünnepére egy prototípust alaposan körbemutogattak az újságíróknak. A modell egyik újdonsága az új aerodinamikai idomszett, amelyet Aprilia Active Aerodynamics-nak kereszteltek. Az sajnos nem derült ki, hogy miért hívják aktívnak a rendszert.
A Tokió Motorcycle Show-n mutatta be a Mugen az új villanyos versenymotorját a Man TT-re, a Shinden Hachit - a hachi japánul nyolcat jelent (lád még: Hachiroku - 86), ez pedig a Mugen villany-superbike-jának a nyolcadik generációja.
Az Aprilia, a Honda, a Suzuki és a KTM egyszerre nyújtott be óvást a Ducati lengővilla-spoiler miatt, miután Andrea Dovisioso megnyerte a katari szezonnyitó futamot. A FIM-nél meghozták az ítéletet: legálisnak találták a Ducati megoldását, és nem csak véglegesnek tekintik a futam végeredményét, de a spoiler is maradhat a további versenyekre.
A MotoGP motorok adatait nem szokták csak úgy a nézők arcába tolni, pedig a technikai szabályzat nem titkos, és illetve ha akarnak, úgyis hazudhatnak, elvégre igen kicsi a lebukás esélye. Szerencsére nem mindenki titkolózik, most például a KTM adott ki egy adatlapot az RC16-ról.
A Tokyo Motorcycle Show-n mutatta be a Honda az elektromos krosszmotorját, az egyelőre még csak prototípusként létező CR Electric-et, amely szerintük a 250-es négyütemű terepmotorok ellenfele lehetne.
Az Aprilia RSV4 1100 nemzetközi bemutatóján leplezték le az ultrabutál csúcsváltozatot, a mindössze tíz darabban készülő RSV4 X-et.
A Bonhams aukciósház tavaszi (április 27-28) árverését idén a V2-esek uralják, legalábbis ezektől várnak rekordbevételt. A nagyszínpados attrakció idén egy Brough Superior SS100 Alpine Grand Sports, amely a 20-as évek superbike-ja volt. Több hűséges és kitartó tulajdonos után került a mostani eladóhoz, aki 1986-ban restauráltatta.
A portugál AJP bemutatta a legújabb modelljét, a PR7 Adventure-t, amely lényegében egy lakossági ralimotor, ránézésre pontosan azt a sziluettet hozza, amit a Dakaron is látunk. Ha szigorú akarok lenni, azt mondom, hogy ilyen egy igazi, komolyan vett túraenduró.
A Norton már nagyon szeretne nyerni a Man TT-n, ezért az idei évre összeraktak egy álomcsapatot. Egyszer visszatér John McGuinness, aki eddig 23 alkalommal nyert versenyt a szigeten, úgy tűnik, felépült 2017-es balesetéből. Mellé leszerződtették Davey Toddot, aki viszonylag friss versenyző a TT-n, de már most a legígéretesebb tehetségnek tartják. A harmadik indulójuk pedig az a Peter Hickman lesz, aki tavaly abszolút körrekordot (217,989 km/h-s átlag) állított be a Senior TT futamon a Smiths BMW-vel.
A KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer már elspoilerezte, hogy bővítik a középkategóriás kínálatukat, tehát dolgoznak egy 500-as sorozaton, illetve feltételezhető, hogy egy 790 SMT is úton van - ez utóbbit várhatóan idén ősszel leplezik le tanulmányként.
Már az is elég rideg volt, amikor Alvaro Bautista élete első Superbike versenyén egy teljesen új motorral kapásból megnyerte mind a három futamot. A hétvégén erre is sikerült ráemelnie, ugyanis élete második Superbike versenyén ismét megnyerte mind a három futamot. Legutóbb Neil Hodgson volt 2003-ban (szintén Ducatival), aki meg tudta nyerni a hat nyitófutamot zsinórban.
A MotoE, azaz a villanyos MotoGP betétfutam első tesztje zajlott Jerezben, amikor március 14-én hajnalban tűz ütött ki a villanymotorok paddockjában, és porrá égett minden.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem indul könnyen a MotoGP szárnyai alatt szervezett, sok kérdőjellel, de komoly mezőnnyel induló villanyos széria, a MotoE első éve. Másfél hónappal a szezonnyitó előtt a sorozat mind a tizennyolc motorja odaveszett egy garázstűzben.
A Husqvarna bejelentette, hogy a Vitpilen 401 és a Svartpilen 401 extralistájára egy új tétel kerül: az automata kuplung, amelyet a Rekluse szállít be. A Rekluse az automata kuplungot eredetileg terepmotorok számára fejlesztette, azért, hogy kiküszöböljék a lefulladást, illetve tökéletes rajtképességet biztosítsanak. A Rekluse automata megoldásánál nem tűnik el a kuplungkar, sőt, a tengelykapcsoló teljesen hagyományos módon is használható. Viszont egy röpsúlyos szerkezetnek köszönhetően a szerkezet képes arra, hogy a fordulatszám függvényében automatikusan zárja vagy éppen oldja a tárcsákat. Tehát elindulásnál és megállásnál nem kell kuplungolni, és mivel a fordulatszám szabályozza, mindig tökéletesen pontosan működik. Szériában először az MV Agusta mutatta be a Rekluse automata kuplungját, a Turismo Veloce Lussóhoz rendelhető extra - és nemsokára a 401-es Husqvarnákhoz is elérhető lesz.
Nem mondom, hogy olcsó, mert 95 000 Eurót kérnek érte, azaz nagyjából 30 millió forintot, de ez még így is érdekes lehet: a Ten Kate Racing ennyiért árulja Nicky Hayden 2017-es, Superbike VB-s versenymotorját. És ez tényleg az a motor, amivel Hayden ment, stimmel a vázszám, a motorszám, az elektronika - minden.
Idén jelenik meg a piacon a Moto Guzzi V85 TT, amely a 2010-es évek két legnagyobb motoros trendjét hozza össze: a túraenduróságot és a retrót. Ami most újdonság, hogy tényleg minden adat nyilvános a típusról, és egy promóvideót is összedobtak hozzá az olaszok.
Tervezik már egy ideje, hogy 20 fordulósra bővítsék a MotoGP versenynaptárát, és most egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy 2020-ban megvalósulhasson. Bejelentették, hogy a finn Kymiring elkészült, és augusztus 19-én és 20-án várja a tesztelni vágyó csapatokat.
Pár napja írtunk róla, hogy a különc sebességi rekordok megszállottja, Zef Eisenberg, nomen est omen rápróbál a jégmotoros sebességi rekordra a kompresszoros Hayabusájával. Elutazott tehát Svédországba az Arsunda Speed Weekre, és nem sikerült neki.
Egyre több jel utal arra, hogy nemsokára leleplezi a Ducati a Panigale V4-ből épített hypernaked-et, legkésőbb már ősszel az EICMA-n megcsodálhatjuk, de ha minden igaz, már a Pikes Peaken is indítják a prototípust. És most a lehető leghitelesebb forrás is megerősítette a V4 Streetfightert, Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója interjút adott a svájci AcidMotonak, és ott ez a beszélgetés hangzott el:
Az olasz Motociclismónak adott interjút az Aprilia termékmenedzsere, Diego Arioli, amiből érdekes dolgok derültek ki az Aprilia RS660 tanulmányról, amely már biztosan gyártásba fog jutni . A céljuk az volt, hogy az ezreseknél kisebb, de a sportosnak kinéző, de valódi sportolásra nem igazán alkamas 600-asok és 650-esek közé lőjenek úgy, hogy köbcentiben az előbbi, vezethetőségben és lehetőségekben az utóbbit célozzák.
Mintha direkt az építőknek és a csak szimplán motorozni vágyóknak készítette volna a Harley-Davidson az Electra Glide Standardet: ez a túraváltozat leegyszerűsített, felesleges extráktól mentes kivitele.
Erik Buell egy zseni, bátran meg meri kérdőjelezni a konvencionális megoldásokat, és valamilyen logika mentén valami mást kitalálni. A célja a minél kompaktabb motor volt, a funkciók összevonása. Ő találta ki először, hogy a kipufogót tegyük a blokk alá, vagy hogy ne két féktárcsa legyen, hanem egy baromi nagy átmérőjű - ebből lett a peremtárcsa. Aztán kitalálta, hogy a váz legyen az üzemanyagtartály és a lengővilla az olajtartály, csak hogy ne legyen kihasználatlan üreg. És valahogyan mindig csődbe ment.
A Zaeta maga a motorpornó, egy csúcsminőségű, olasz, ultraluxus versenymotor, még ha ezek a szavak nehezen is férnek meg egy mondatban. Az apró olasz cég a TM 530-as egyhengerese köré épített méregdrága, rendszámos flat track motort - eleinte térhálós acélcső vázzal, de aztán tovább fokozták a gyönyört egy CNC-mart bölcsővázzal. Az egész motor mindössze 120 kiló, és az olasz flat track bajnokságban már bizonyították, hogy nem csak megjelenni lehet vele.
A brit BMW egyik brosúrájában bukkant fel az F 850 RS modell neve, amiről az angol importőr azt állítja, hogy mindössze elgépelés történt, igazából F 850 GT-t akartak írni. Azért nem mindegy, mert a BMW már bejelentette, hogy az F 800 GT mintájára lesz a 850-es változatból is utcai túramodell, viszont 850-es RS-ről - a BMW nyelvezetén sport túra (road sport) - nem volt még szó.
Idén indul a MotoE, a MotoGP elektromos betétfutama - 11 csapat 18 versenyzője öt helyszínen fog csatázni, ráadásul olyan húzónevekkel, mint Sete Gibernau, Randy de Puniet vagy Bradley Smith. És szoros lesz a verseny, mert mindannyian egyforma motorral mennek, az Energica Ego versenyváltozatával.