Hírek

Nagyon rég volt ennyire jó a Dakar

január 18., 11:25 Módosítva: 2016-01-27 14:43:17
21

Ott hagytuk abba, hogy a KTM átvette a vezetést, és Toby Price-on kívül nem igazán tűnt senki más esélyesnek a Dakaron. Goncalvesnek ugyan még láthatáron belül volt a harmadik hely, a portugál pilóta a 11. szakaszra elveszítette azt az összeszedettséget, amivel sokáig vezetni tudott: a mért szakasz 118. kilométernénél nagyot esett, mentőhelikopterrel szállították a San Juanba, ahol az orvosok megállapították, hogy agyrázkódáson kívül szerencsére komolyabb baja nem lett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Folytatódik a Buell-teleregény

január 18., 09:27 Módosítva: 2016-01-22 09:52:19
7

Ezekben a hónapokban nagyon nem lehet könnyű Erik Buellnek lenni. Persze nehézségek gyakran adódtak, de amikor a Hero beletette a pénzt a közös buliba, már azt lehetett hinni, az Erik Buell Racing talpra is áll. Ez végül nagyon nem így lett. Bár az indiai pénzből készült első modelleket már elkészítették, tavaly tavasszal ismét sötét felhők jelentek meg a cég fölött.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan a Dakar idei sztárja

január 14., 12:16 Módosítva: 2016-01-20 12:08:28
32

A Belénből La Riojába vezető tizedik szakasz a dűnékről szólt. Rekkenő hőség,  az előző napi esőktől megduzzadt folyók és felázott homok - a motorokat és a pilótákat is igénybe vette, ráadásul ez egy maratoni szakasz második napja volt, vagyis este a versenyzők nem vehették igénybe a szervizcsapat segítségét, minden karbantartást maguknak kellett elvégezni. Ilyenkor egyfelől nagyon fontos, hogy nap közben odafigyeljenek a technikára, másrészt kiemelt szerepet kap a csapatstratégia - a KTM-nek ebben behozhatatlan előnye van, nagyon sokat tudnak a Dakarról, elképesztő tapasztalatuk van a versenymotorukkal és a versenyzéssel kapcsolatban, vagyis nagyon pontosan tudják ütemezni, hogy mit mikor kell cserélni, karban tartani.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így készül napjaink egyik legkülönlegesebb sportmotorja

január 13., 17:43 Módosítva: 2016-01-21 16:41:12
28

Nem kérdés: a 2014-es milánói motorszalonon bemutatott Honda RC213V-S napjaink egyik legdurvább és legkülönlegesebb sportmotorja. Tavaly nyáron bővebben is írtunk már a MotoGP-közeli technikával felvértezett gépről, alig több mint egy hete pedig az első boldog tulajdonos is felülhetett a nyeregbe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mi ez, a pokol?

január 13., 13:03 Módosítva: 2016-01-18 16:02:18
14

Bár a Belén körül futó kilencedik szakasz elég rövid volt, a terep nehézsége alaposan próbára tette a versenyzőket: rekkenő hőség, a Tatooine bolygóra hasonlító táj, és nehéz navigáció jellemezte a 285 kilométeres speciált, ráadásul egy maratoni szakasz első napja, vagyis a motorosoknak különösen kellett figyelniük mind magukra, mind a motorra, este ugyanis nélkülözniük kellett a csapat segítségét.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mire lehet jó a bukóba épített a 360 fokos kamera?

január 13., 09:34 Módosítva: 2016-01-16 13:14:27
40

A BMW a napokban mutatta be a HUD-dal kombinált sisak-tanulmányát, most pedig a Bell állt elő egy meglepő újdonsággal: 360 fokos látószögű kamerát építettek a 360fly névre keresztelt bukójukba.

Távolról sincs vége, olvasson még

A BMW-nek nagyon szalad a szekér

január 12., 16:58 Módosítva: 2016-01-22 09:52:18
34

Nyilvánosságra hozta 2015-ös eladási adatait a BMW. A bajoroknál először az amerikai részleg büszkélkedett az egy évvel korábbihoz képest megugró számokkal, majd kiderült, nemzetközi szinten sem kell szégyenkezniük.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy szerencsés esés a Dakaron

január 12., 13:37 Módosítva: 2016-01-14 12:23:38
21

Három győzelemnél járt a Honda, amikor a pihenőnap után nekivágtak a Saltát és Belént összekötő nyolcadik szakasznak, ráadásul az ő pilótájuk vezette az összetett listát. Az elmúlt héten kiválóan vizsgázott a CRF450 versenymotor, a versenyzők pedig brillíroztak, ám Barreda a hatodik szakaszról alig tudott célba érni műszaki hiba miatt, aztán a hetediken már el sem indult: ezzel Goncalves lett a Honda egyetlen esélye a győzelemre. Goncalvest Ricky Brabec és Michael Metge segítik, ők egyébként a 12. és 16. helyen álltak. És ott van még Kevin Benavides, a dél-amerikai Honda csapat versenyzője, aki hazai pályán megy, és folyamatosan az élmezőnyben motorozik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pénz kérdése, de bedől

január 11., 17:14 Módosítva: 2016-01-16 13:14:26
14

Lehet csípőből hülyeségnek nevezni az elöl két kerekű, kanyarban bedőlő trike-okat, de igazából egyre népszerűbbek. A Piaggio MP3 a legismertebb, egy fokkal egyszerűbb, de hasonlóan jól működik a Yamaha Tricity, de gyárt ilyen robogót a Peugeot is. Aztán ott van a Quadro, ami ezt a koncepciót odáig viszi, hogy hátul is két kerék van, úgy dől be kanyarban. Sőt, mi sem bizonyítja jobban, hogy ez mekkora sláger, minthogy a Yamaha és a Honda is mutatott be ilyen tanulmányt az ősszel!

Távolról sincs vége, olvasson még

Meglesték az új Enfieldet

január 11., 13:48 Módosítva: 2016-01-20 12:08:27
22

Elég jó ütemben érkeztek eddig a Royal Enfield túraendurójáról a kémfotók, most viszont a végleges változat képe szivárgott ki - úgy látszik, már készen áll a bemutatásra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kis sportmotorja is lehet a BMW-nek

január 11., 09:53 Módosítva: 2016-01-19 10:06:29
13

A Visordown.com lobogtatta meg a hírt, hogy már dolgoznak a BMW G 310 R idomos változatán. Azonban az újdonság premierje nem Milánóban vagy Kölnben lesz - vagyis ahol megszoktuk a BMW bemutatókat - hanem egy hónap múlva a delhi Autó Expón, ráadásul BMW embléma nélkül.

BMW G 310 R
BMW G 310 R
Távolról sincs vége, olvasson még

Szembefény okozott súlyos esést a Dakaron

január 10., 13:05 Módosítva: 2016-01-13 09:38:00
8

Az Uyuniból Saltába vezető 817 kilométeres hetedik szakasznak megnyugtató tudattal vághattak neki a versenyzők: ha beértek, jöhet a pihenőnap. A távból 336 kilométer volt a mért szakasz, amit két részletben tettek meg a versenyzők. Az első, 230 kilométeres rész Bolíviára esett, a második, 106 kilométeresre pedig már Argentínában került sor. A kettő között pedig 80 kilométeres összekötő várt rájuk. A mérésen kívüli út összesen 481 kilométer volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hullottak a motorosok a Dakaron

január 9., 14:30 Módosítva: 2016-01-11 17:16:54
14

A Dakar hatodik szakasza a bolíviai Uyuniból indult, és ott is ért véget - eddig ez volt messze a legkeményebb etap, hiszen végig 3500 és 4200 méter tengerszint feletti magasságban vezetett az út, illetve elképesztően hosszú, 540 kilométeres volt a mért szakasz - ez a legjobbaknak is közel hat órás megfeszített küzdelem volt. Miközben nem csak határon kellett motorozni oxigénhiánnyal szenvedve, hanem még navigálás is trükkös volt. Nem véletlenül nevezik a Dakart a világ legnehezebb versenyének.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legjobbak is beleszaladnak a traffiba

január 8., 11:53 Módosítva: 2016-01-12 15:04:58
19

Te jó ég, elhinni is nehéz, mennyire kiélezett az idei Dakar! Amikor már úgy tűnik, hogy a Honda tartalékolja az erejét, akkor hirtelen letarolják a mezőnyt, majd amikor már a néző biztos benne, hogy mellettük senki nem tud labdába rúgni, akkor a KTM megrázza magát, és uralják a pályát. Tegnap pontosan ez történt, a negyedik szakasz fenyegető Honda dominanciája most némileg megtört.

Távolról sincs vége, olvasson még

Karácsonykor lopták el a ritka motorokat

január 8., 10:15 Módosítva: 2016-01-13 09:38:00
8

Több ritka, klasszikus motorkerékpárt loptak el ismeretlenek a Padgett's Motorcycles alapítójának gyűjteményéből. Az eset karácsonykor történhetett, és az ünnep után a kereskedés dolgozói észlelték a hiányt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sarah Conornak igaza volt

január 7., 16:45 Módosítva: 2016-01-13 17:47:18
12

2015 egyik legérdekesebb motoros projektje volt a Yamaha Motobot, ami egy olyan humanoid gép, ami képes volt motorkerékpárt vezetni - gázt adni, fékezni, kuplungolni, váltani, kanyarodni. Bár önmagában ez nem egy hasznos tárgy, de rengeteg érdekes tanulsága lehet a kutatásnak, amik egy részét a motorok fejlesztésénél is fel lehet használni.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Husqvarna versenyzője csúnyán összetörte magát

január 7., 11:08 Módosítva: 2016-01-12 13:39:13
7

A Jujuyból induló, és ugyanoda érkező hurok az első maratoni etap nyitónapja volt - ilyenkor a célba érés után a versenyzők magukra vannak utalva, pótalkatrész és segítség nélkül kell elvégezniük a karbantartásokat. Ezért ha valaki nap közben lezúzta a gépet, akkor ma sérült technikával kell mennie. Emiatt itt duplán észnél kellett lenni, hiszen minden hiba hatványozottan hozta a bajt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tudom milyen extrák lesznek jövőre a motorodon

január 6., 16:59 Módosítva: 2016-01-20 12:08:27
10

Két elég király újdonsággal ugrott be a BMW Motorrad a Las Vegas-i CES-re (Consumer Electronics Show - a világ egyik legnagyobb technológiai kiállítása). Az egyik a Head-Up Display-jel ellátott bukósisak, a másik a lézeres fényszóró.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megmenekül a Marzocchi

január 6., 15:31 Módosítva: 2016-01-11 17:17:27
25

A Marzocchinál több mint hat évtizednyi működés után ütötték fel a fejüket a viharfelhők. A futóműalkatrészeiről ismert gyártónál tavaly áprilisban kezdtek megoldás után kutatni, mivel anyagilag nehéz helyzetbe kerültek. Augusztusra még a korábbi halvány esély is eltűnni látszott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha elesel, garantált a baj

január 6., 12:06 Módosítva: 2016-01-11 17:17:27
18

A Termas Rio Hondo és Jujuy közötti harmadik szakasz a gyors versenyzőknek kedvezett. Az amúgy sem hosszú mért szakaszt 314 kilométerről 200 kilométerre rövidítették a szervezők, így inkább egy sprintfutam volt. Az eső miatt csúszóssá váló sziklás pálya viszont könnyen súlyos bajokat okozhatott - egy kisebb elcsúszásnál is komoly sérüléseket lehetett begyűjteni mind a versenyzőknek, mind a járműveknek. Ezen felül az összekötő szakaszokra kihelyezett sebességmérők okoztak gondot, ezekbe elég sok versenyző beleszaladt, és gyorshajtás miatt sorra gyűjtötték be a fél- és egyperces büntetéseket.

Távolról sincs vége, olvasson még

270 lóerőt tud a KTM RC16

január 5., 16:48 Módosítva: 2016-01-13 17:47:18
267

A KTM MotoGP projektje jól halad, gőzerővel fejlesztik a versenymotort, és tesztpilótáktól is túlnyomóan pozitív visszajelzések érkeznek. És most már a bemutatkozás időpontja is megvan: augusztus 14-én, az osztrák GP-n állnak vele majd először élesben rajthoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erősen kezd a KTM, a Honda direkt óvatos

január 5., 11:55 Módosítva: 2016-01-08 10:18:43
23

"Nagyon kemény volt a speciál szakasz a sok eső miatt. Barreda mögött kezdtem, és addig toltam neki, amíg beértem és megelőztem. Utána inkább jó utazósebességet mentem, nem is igazán tudom, mi történt, csak jól ment. A motor rendben volt, nagyon kiadta. Még az elején vagyunk, és igen jól éreztem magam" - összegezte a napot Ruben Faria.

Ruben Faria (Husqvarna)
Ruben Faria (Husqvarna)
Távolról sincs vége, olvasson még

Katasztrofálisan indult a Dakar

január 4., 15:57 Módosítva: 2016-01-07 11:13:45
11

Már a verseny elindítása előtt gyülekeztek a sötét fellegek, szó szerint és képletesen egyaránt. A szombati prológon Buenos Aires-ben a kínai Kuo Mei-Ling a Mini Cooper versenyautójával a nézők közé sodródva okozott tömegbalesetet, a 13 sérültből ráadásul öt gyerek volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így kell örülni egy durva sportmotornak

január 4., 09:30 Módosítva: 2016-01-08 19:40:06
37

Ép ésszel szinte felfoghatatlanul durva gép a Honda RC213V-S. A tavaly bemutatott sportmotor nagyon közel áll a japán gyártó MotoGP-versenygépéhez, amellyel Marc Marquez 2013-ban és 2014-ben is világbajnok lett. Vannak, akik úgy beszélnek róla, mint egy lámpákkal felszerelt versenymotorról. Most pedig egy valaki már nagyon örülhet, hiszen átvehette az első eladott példányt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már elöl is hajt az R 1200 GS

2015. december 30., 14:12 Módosítva: 2016-01-08 10:18:43
82

A BMW R 1200 GS minden kétséget kizáróan a világ egyik legnépszerűbb motorkerékpárja, a legkedveltebb túraendurók listáján mindig előkelő helyet foglal el. Lassan három éve már annak is, hogy a bajorok bevezették a precíziós folyadékhűtést a sorozatnál. A vizes GS-ből talán csak egyetlen dolog hiányzott – már akinek -, méghozzá az összkerékhajtás.

Távolról sincs vége, olvasson még