Hírek

Horzsol a Norton pillekönnyű kéthengeres sportgépe

2018. november 20., 10:59 Módosítva: 2018.12.04 06:56
35

A Norton nagy formában van, pár napja bemutatták a soros kéthengeres scramblerjüket, utána pedig a Superlight nevű, szintén soros kéthengeres sportmotorjukat leplezték le.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eladták az Öhlins-t

2018. november 19., 15:34 Módosítva: 2018.12.04 06:56
75

Ha valaha gondolkodtál már azon, hogy mennyibe kerülhet az Öhlins, mármint nem egy gátló vagy egy teleszkóp, hanem maga a cég, akkor most már van egy támpont: a Tenneco 160 millió dollárért, vagyis körülbelül 45 milliárd forintért szerzett többségi tulajdont a svéd futóműgyártóban. Kisebbségi tulajdonosként megmaradt a cégben az alapító és névadó Kenth Öhlin.

Magasságban is állítható az Öhlins gátló. De minek van a gáztartályon befőttes gumi?
Magasságban is állítható az Öhlins gátló. De minek van a gáztartályon befőttes gumi?
Távolról sincs vége, olvasson még

Meredek a Curtiss két új terve

2018. november 19., 12:05 Módosítva: 2018.11.29 06:36
64

A Confederate-ből Curtiss-re átnevezett, belsőégésről villanyra váltó amerikai márka két tanulmányt is bemutatott, melyeknek a szériaváltozatát 2020-ra ígérik. Az egyik egy café racer, a másik egy bobber, és a nagyon szokatlan forma mellé olyan menetteljesítményeket ígérnek, amik most éppen a hihetetlen kategóriába tartoznak. Nem is a 2,1 másodperces 0-100 (igazából 0-96, mert 60 mérföld/órás értéket mondtak) vagy a 196 Nm-es nyomaték, esetleg a 187 lóerős teljesítmény az, ami miatt kételkedni kéne, hanem 450 kilométeres hatótáv.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan minden idők legfiatalabb futamgyőztese

2018. november 19., 11:09 Módosítva: 2018.11.29 06:36
162

A török Can Öncü a valenciai szezonzáró szakadó esőjében történelmet írt, 15 évesen és 115 naposan megnyerte a Moto3-as futamot, ezzel ő a legfiatalabb GP győztes, és nyugdíjazta Scott Redding 2008-as rekordját. De ami ennél is durvább: ez volt élete első világbajnoki futama. Hasonlóra utoljára 1991-ben volt példa, akkor a japán Noboru Ueda állt a dobogó tetejére élete első világbajnoki futamán.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezért kerül 1,5 millióba a Ducati Panigale V4 titán versenykipufogója

2018. november 15., 17:24 Módosítva: 2018.11.29 06:36
168

Vannak pillanatok, amikor az ipar és a művészet közös halmazt képez, erre tökéletes példa az Akrapovič versenykipufogója, amit a Ducati Panigale V4 R-re gyártottak - ez és a hozzá tartozó verseny ECU szükséges ahhoz, hogy az alapból is tiszteletet parancsoló 217 lóerőből 231 legyen. Ez Superbike VB-s teljesítményszint, szériában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült Norton scramblerje, az Atlas

2018. november 15., 12:42 Módosítva: 2018.11.22 06:17
37

A méregdrága, különlegesen igényesen kidolgozott, kis szériás motorokban utazó Norton is felült a Scrambler vonatra, leleplezték a Norton Atlas két változatát, a Rangert és a Nomadot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Stoner szakított a Ducatival

2018. november 15., 09:55 Módosítva: 2018.11.20 13:16
20

A kétszeres MotoGP világbajnok 2016-ban kezdte meg a munkát a Ducatival, mint fejlesztő és tesztpilóta. Stoner segítségével fejlesztették a Desmosedici GP versenymotort és a Panigale V4 projektben is részt vett, miközben Ducati nagykövetként jelen volt a rendezvényeken is. A Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali köszönetet is mondott az ausztrál versenyzőnek a munkájáért: "Nagyon köszönjük neki az elmúlt három év közös munkát, technikai javaslataival és visszajelzéseivel segített abban, hogy a Desmosedici GP a rajtrács egyik legversenyképesebb motorja legyen, és tanácsai az utcai motorok fejlesztésénél is hasznosak voltak."

Távolról sincs vége, olvasson még

A Fantic továbbra is csodálatos motorokat gyárt

2018. november 14., 16:11 Módosítva: 2018.11.19 11:11
53

Visszatérő olvasóinknak a ismerős lehet a Fantic Motor, ha máshonnan nem, ebből a hatos retrómotor-válogatásból. Ők sem maradtak adósai a közönségnek, és 2018 két nagy slágerét is remixelték.

Távolról sincs vége, olvasson még

Utcai ralitanulmányt mutatott be a Honda

2018. november 14., 14:07 Módosítva: 2018.11.19 12:06
33

Amikor a Honda 2012-ben visszatért a Dakarra a CRF450 Rally-val, a közönség szinte könyörgött egy utcai replikáért, amire folyamatos csend volt a válasz. Aztán végül volt egy kis gurítás, a Honda CRF250L Rally (teszt itt), amely ugyan nem pontosan az volt, amire a közönség vágyott - mármint stílusban igen, de a műszaki tartalomból hiányzott a tűz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Világbajnokokkal lép fel a Superbike-ba a Yamaha GRT

2018. november 14., 09:49 Módosítva: 2018.11.16 10:33
8

A GRT Yamaha a 2019-es Superbike VB-re igen erős csapattal készül (eddig a hatszázasok között mentek,  de ott átveszi a helyüket a GMT94 ), mondhatni két ultra-klasszis versenyzőt igazoltak le, akiknek előreköszönnek a paddockban. Az egyik pilótájuk jövőre Marco Melandri lesz, aki 2002-ben GP250-ben lett világbajnok, 2005-ben MotoGP-ben második lett Rossi mögött, aztán 2011-ben átment a Superbike-ba (2015-ben egy szezont aztán megint a GP-ben töltött), első évében a Yamahával kapásból a második lett, következő évben a BMW-vel a harmadik, aztán az Aprilia érintésével a Ducatinál kötött ki, és 2011 óta folyamatosan a top5-ben zárt.

Sandro Cortese
Sandro Cortese
Távolról sincs vége, olvasson még

Bárcsak gyártanák ezt a formát sorozatban

2018. november 14., 09:49 Módosítva: 2018.11.20 13:16
62

Nehéz megmondani, hogy mekkora piaca lehet egy 125-ös adventure motornak. A Honda Varadero 125 mondjuk jó volt, de nem véletlenül nem lett utódja. Erre a Honda európai fejlesztőközpontja előállt egy őrületesen kinéző tanulmánnyal, egy 125-ös túraenduróval, és nem tudok mást mondani, a CB125X Concept formailag hibátlan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Panigale V4 RS19: ez maga A VERSENYGÉP

2018. november 13., 09:32 Módosítva: 2018.11.15 17:43
118

Ha ebbe a hírbe belekattintottál, akkor feltételezem olvastad már a Ducati Panigale V4 R-ről szóló hírt is - a 998 köbcentis, alapból 217 lóerős versenymotor-alapról, mely hirtelen a világ egyik legerősebb utcai motorja lett. Na, a Ducati most mellégurította Panigale V4 RS19-et, ami nem más, mint a gyári versenyváltozat, vagy nevezzük production racernek, tehát a versenycsapatoknak árult, pályakész változat. Ez az, amit jövőre a világbajnokságon látni fogunk Chaz Davies és Alvaro Bautista alatt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a BMW F 850 GS benzincsempész változata

2018. november 13., 09:32 Módosítva: 2018.11.16 07:35
30

Még meg sem írtuk a BMW F 850 GS tesztjét, a máris leleplezték a bajorok a hosszú távú túrázásra optimalizált változatát, az F 850 GS Adventure-t. Szemmel láthatóan számoltak a tervezők kemény offroad szakaszokkal, ezért például nem tettek rá zajos turbulenciákat keltő magas szélvédőt, hanem kellemes, két pozícióban állítható, alacsony plexit látni csak az elején - és egyébként ez is magasabb az alapváltozaténál.

Távolról sincs vége, olvasson még

Beköltözött a Google és a GoPro a Triumph műszerfalába

2018. november 12., 12:37 Módosítva: 2018.11.15 12:43
88

A motorgyártóknál már külön részleg fejleszti a műszerfalat, és most éppen a Triumph vezeti a fegyverkezési versenyt az új TFT kijelzőjükkel és a hozzá tartozó rendszerrel. És most itt a rendszerben gondolkodás a lényeg, nem az, hogy hány collos és mennyire színes, meg pixeles-e a grafika.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mégsem kapott plusz teljesítményt a Honda CBR1000RR

2018. november 12., 12:37 Módosítva: 2018.11.29 06:36
39

A Honda CBR1000RR-nél ha nem is vártunk új motort, megettük a teljesítménynövelésről szóló pletykákat, és számítottunk a 200 lóra, de hiába. 2019-re frissítik ugyan a Fireblade-et, de inkább csak finomhangolnak rajta, felhergelésről szó sincs.

2019-Honda-CBR1000RR-04
Távolról sincs vége, olvasson még

Szériaérettnek néz ki a Benelli Leoncino 800

2018. november 12., 09:44 Módosítva: 2018.11.15 09:57
44

A Benelli ha még csak tanulmányként is, de bemutatta a Leoncino 500 nagytestvérét, a Leoncino 800-at. Egy új térhálós vázat terveztek hozzá, a motor viszont ismerős lehet, ezt a 750-es soros kéthengerest már láthattuk a Benelli 752S-ben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Most tényleg megtörhet a Kawasaki nyomasztó egyeduralma

2018. november 12., 09:44 Módosítva: 2018.11.16 14:57
99

Az elmúlt években a Superbike világbajnokság kicsit elsivatagosodott, és a Kawasaki kőkemény uralma betonként megkötött - látszólag a Ducatin kívül nem is törte magát nagyon senki, hogy felvegye velük a versenyt. A Kawasaki az elmúlt években rengeteg pénzt költött, hogy övék legyen a legjobb versenymotor a mezőnyben, és kiélvezték, hogy a MotoGP-től távol maradva nem kellett megosztani a kapacitásokat. Na, jövőre ennek vége lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Legkanosabb póni, második felvonás

2018. november 11., 19:53 Módosítva: 2018.11.15 06:53
30

Kicsit sem meglepő, hogy a Ninja 300 és a Z300 mintájára a megnövelt köbcentivel mérgesített Ninja 400-ból is készült pucér változat. Bár új modellről van szó, műszaki résznél nem kell sokat időzni, hiszen az egy az egyben megegyezik az idomos változattal, vagyis a 399 köbcentis, soros kéthengeresből 45 lóerő jön, amely hattal több a háromszázas modellnél - ha érdekel, hogy ez mi mindenre elég, olvasd el a Ninja 400-ról szóló tesztet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Váratlanul ütős lett a Kymco villanyos sportmotorja

2018. november 11., 10:02 Módosítva: 2018.11.14 06:16
83

A Kymco robogógyártóként van a fejekben, de mintha kilépnének ebből a szerepből, és nyitnának új szegmensek felé, legalábbis a Kymco SuperNEX alapján csak erre tudok gondolni. Ez ugyanis egy elektromos sportmotor, hatgangos váltóval, 250 km/h-s végsebességgel, melyet 10,9 másodperc alatt elér. Még egyszer: 11 másodperc sem kell, hogy nulláról 250-re gyorsuljon.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Royal Enfieldet sem kell félteni, ha ilyet tudnak

2018. november 9., 14:40 Módosítva: 2018.11.18 08:06
119

A Royal Enfield KX bobber tanulmányt nem láttuk jönni: nem csak a bobber stílus és annak hipermodern részletei meglepőek, hanem már maga a blokk is. Az új kéthengereseik eddig párhuzamosak voltak, itt pedig egy V motort látunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ledobták a stílus-atombobmát: Husqvarna 701 Svartpilen

2018. november 9., 14:40 Módosítva: 2018.11.14 09:50
110

Bistei kollégával régóta vitatkozunk arról, hogy a Husqvarna retrofuturista modelljei közül a Svartpilen vagy a Vitpilen az igazi: ő esküszik a csutkakormányra, én pedig a scrambleres üléspozíciót részesítem előnyben. Eddig csak a 401-ből volt választási lehetőség, de végre leleplezték a Svartpilen 701-et, mely a Duke 690 alapjait használja, és minden képzeletet felülmúlóan dögös.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fél RSV4 blokk köré épített hatkilós sportmotort az Aprilia

2018. november 9., 08:19 Módosítva: 2018.11.14 09:50
63

Pár hónapja ütötte fel a fejét  a hatkilós Aprilia sportmotorról szóló pletyka , az EICMA-n pedig mindez valósággá vált, még ha egyelőre csak egy tanulmányról van szó. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Újra vannak rendszámos mászókák a KTM-nél

2018. november 9., 08:18 Módosítva: 2018.11.15 17:26
53

Akinek az elmúlt években nagy, egyhengeres, pályán és utcán is betyáros supermotó vagy enduró kellett, annak egyetlen lehetősége volt, a Husqvarna 701 Supermoto és 701 Enduró. Most már újra van opció: ugyanaz narancssárgában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pornográfia a pályamotorozás és a dizájn határán

2018. november 8., 15:15 Módosítva: 2018.11.09 22:48
30

Így utólag már kicsit bánom, hogy ellőttem a szuperlatívuszokat a Husqvarna 701 Svartpilen kapcsán, mert ha valamitől igazán önkívületi állapotba kerültem, az a Husqvarna Vitpilen 701 Aero Concept, amit röviden összefoglalhatunk azzal, hogy csutkakormányos, idomos, egyhengeres pályamotor, de ez pont nem fedi a lényeget.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem lehet rossz, ha a Superbike legenda is elégedett vele

2018. november 8., 15:15 Módosítva: 2018.11.13 09:33
76

Ismét nagyot gurított a CCM. Az elmúlt másfél évben óriási lendületet kaptak, és egy újabb modellel rukkoltak elő. A roadster jellegű alap Spitfire, a Scrambler, a Flat Tracker és a Bobber után itt a Spitfire Foggy, melynek tervezésében a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty segédkezett.

CCM Spitfire Foggy
CCM Spitfire Foggy
Távolról sincs vége, olvasson még