A dél-nyugat angliai Moto Corsa egy motorkereskedés, ahol Apriliák, MV Agusták, Nortonok, Energicák, Brough Superiorok, Guzzik és Royal Enfieldek kaphatók, de idén gondoltak egy nagyot, és a cég bemutatta a saját, kis szériás típusát, melyből mindössze húsz darab készül: ez lesz a Moto Corsa 2K, egyenként nagyjából 14-15 millió forintos áron. Na de mit adnak ennyiért?
Volt már róla szó, hogy a közúti versenyzés világában miért nincs meghatározó szerepe a Ducatinak, ám most úgy tűnik, az olaszok új sportmotorja megtörheti a jeget, például az egyik csapat Panigale V4-gyel áll rajthoz a Macau GP-n.
Ilyen méretű visszahívásról nem gyakran hallani, 238 300 darab motorkerékpár lehet érintett, és a költség 35 millió dollár körül alakul. Hasonló méretű visszahívást a BMW rendelt el néhány évvel ezelőtt.
A Triumph fél úton a októberi Intermot és a novemberi EICMA között bemutatta a Scrambler 1200-at, mely két változatban készül majd (XC és XE), és mindkét kivitel a soros kéthengeres, 1200-as vízhűtésű blokk köré épül, melynek teljesítménye 89 lóerő, a legnagyobb nyomatéka pedig 110 Nm - ezt a blokkot a Thruxtonból és a Bonneville-ből már jól ismerjük.
Egy magára valamit is adó bulvárlap simán lehozná szalagcímnek, hogy Franciaországban betiltották az esküvőket, ami ebben a formában kicsit olyan, mint a klasszikus vicc a jereváni rádióról, miszerint igaz-e a hír, hogy Moszkvában a Vörös Téren Mercedes autókat osztogatnak? A hír igaz, csak némi kiigazításra szorul. Tény és való, hogy a Vörös Térről van szó, sőt, az is igaz, hogy autókról van szó, ám nem Mercedes-ekről, hanem Volgákról, és nem osztogatják, hanem fosztogatják őket.
Az MV Agusta visszavonultatja az F4-et, a márka ezres superbike-ját, mely már húsz éve velünk van - az elsőt még 1998-ban mutatták be, és a legendás Massimo Tamburini vezette a fejlesztést a Cagiva Research Centerrel, a mester közvetlenül a Ducati 916 után kezdte meg a munkát az MV Augsta újkori sportmotorján. Az F4 rengeteg műszaki különlegességet vonultatott fel, ilyen volt az ülés alá húzott négy kipufogóvég, az ultra-vaskos első teló (49 illetve 50 mm belsőcső-átmérővel), valamint azon kevés motorok közé tartozik, melyeknél a hemiszférikus (félgömb alakú) égésteret sikerült hengerenként négy szeleppel párosítani.
A KTM mostanában keményen pörgeti a fejlesztéseket, az alig két éves 1090 Adventure-t - ami részben a 1050 Adventure-t és a 1190 Adventure-t is váltotta - máris frissítik. Az újítások túlnyomó része esztétikai, és csak kevés funkcionális fejlesztésre számíthatunk, leginkább a motor első részének formavilágát szabják át, mégpedig úgy, hogy jobban hasonlítson a két héten belül érkező KTM 790 Adventure-re.
Már egy ideje nem lehet szó nélkül elmenni az angliai helyzet mellett: a szigetországban az elmúlt évek bűnözői slágere a mopedekkel, robogókkal és kismotorokkal elkövetett bűncselekmények voltak. Jogi kiskapukat kihasználva rendkívül sikeresek tudtak lenne a bűnözők, amire a több válasz is született: a jogalkotók és a rendőrség szoros együttműködésben léptek fel a jelenség ellen, aminek mostanra meglett az első eredménye, 2017-hez képest 56%-kal estek vissza a motorlopások és a mopedes bűncselekmények Londonban.
Ahogy arról korábban is írtunk, a Top Gun 2-ben sem maradunk csúcs kategóriás motor nélkül. Egy újabb videóból megerősítést nyert, hogy a GPZ900 után ismét Kawaskin fog száguldani Maverick, - akit Tom Cruise alakít - mégpedig egy H2-n, de abból sem a fapadoson.
Még be sem indult az átigazolási szezon, az LCR Honda már be is jelentette, hogy 2019-re is megállapodtak a japán versenyzővel, Takaaki Nakagamival, aki náluk folytatja a következő szezonban is. Bár az LCR költségvetése sokáig csak egy versenyzőt, Cal Crutchlow-t engedte meg, amióta felbukkant Nakagami fő támogatója a színen, az Idemitsu olajvállalat, azóta ez már nem probléma. Nakagami egyébként a mezőny egyetlen japán pilótája.
A Ducati Panigale V4 R (vagy V4 RS, mindkét név esélyes) nem lesz az utcakép szerves része, de attól még elképesztően várjuk: ez lesz a V4-es Panigale homológ versenygép-alapja. A szerencsések pedig láthatták bemutató előtt a Brit Superbike Bajnokság Brands Hatch-i futamán, ahol a Ducati MotoGP tesztpilótája, Michele Pirro kergette meg.
A Ducati bánatára nem eladási rekord, csupán az indiai F1 pálya leggyorsabb körét futották meg sorozat gyártású motorkerékpár kategóriában.
A Glasgow-i Triumph kereskedő valószínűleg ugyanazt érezte a Triumph Bobberen, mint mi a Bonneville Speedmasteren: nem rossz, nem rossz, de ez a 76 lóerő nem repeszti meg a májat. Úgyhogy a nyugis, 1200-as kéthengeresre ráakasztottak egy kompresszort, amitől 135 lóerős lett, a legnagyobb nyomatéka pedig 106-ról 122 Nm-re nőtt.
A tavaly még a Yamaha uralta az SSP300 világbajnokságot, idén viszont a négyszázasra hizlalt Kawasaki Ninja lett a legjobb versenyalap. Bár adta volna magát, hogy a Yamaha is felfúrja a kéthengeresét, megtartották a 321 köbcentis blokkot, és az acélcső vázhoz sem nyúltak, viszont lényegében minden másba belenyúltak.
A Ducati leleplezte a legújabb modelljét, a Multistrada 1260 Endurót. Ahogyan a név is jelzi, az újdonság lényege, hogy a terepes Multi is megkapja az XDiavelben bemutatott, változó szelepvezérléses DVT1262 blokkot, mely 156 lóerőt és 127 Nm-t tud leadni, ha arról van szó - ha pedig nem kell szélső értékeket mutatnia, akkor sincs stressz, a forgatónyomaték 85%-át már 3500-as fordulattól tudja.
A Kawasaki Las Vegasban leplezte le tegnap az új Ninja ZX-6R-t. Mondjuk az új szót érdemes fenntartásokkal kezelni, hiszen a már kifutott 636-os Ninját reszelték be Euro4-nek megfelelőnek, illetve tettek rá új idomszettet, mely leginkább a Ninja 400-ra emlékeztet. A hatkilós Ninja egyébként csak az európai piacról tűnt el az elmúlt években, a világ többi részén megtartották a kínálatban.
Miközben a motoros világ a kölni Intermotra figyelt, a Honda európai részlege a párhuzamosan futó párizsi kiállításon mutatta be a Neo Café sorozat legújabb tanulmányát, melynek a CB650F adta az alapját.
A Peugeot a múlt héten Párizsban mutatta be a P2X tanulmányt, amelyből kapásból két változatot készített, egy 125 köbcentis roadstert és egy 300-as café racert. Közös bennük a neo classicus stílus, melyről mostanában óhatatlanul a Honda CB125R juthat eszünkbe.
Láttunk már protektoringet, protektornadrágot, a múlt héten az Intermoton pedig bemutatták az első protektoroverált - ugyanis az ilyen kiállításokra nem csak a motorgyártók teszik oda magukat, hanem a kiegészítősök is.
A motorkerékpár iparnak mindig vannak slágerei, hol a végsebesség, hol az elektronika - most itt tartunk éppen -, és úgy tűnik, megvan a következő topik, ami tematizálja a gyártók fejlesztési csapásirányát: az aerodinamika. A MotoGP-ből indult, megjárta a Kawasaki H2R-t, a beköszönni készül a Superbike-ba és mindjárt itt az utcai eljövetele is az aerodinamikai elemeknek. És máris itt vannak az első korán ébredőknek az utólag felszerelhető szárnyak.
Egy időben összecsukott sportmotorokból készültek pucér streetfighterek, most pedig mintha megfordult volna a világ, egy cég pucér streetfightereket öltöztet fel, és készít belőlük pályamotort. A Krämer Motorcycles versenymotorokat épít, és van némi gyakorlatuk a KTM-ek átalakításában is (itt van például a HKR Evo 2, a 81 lóerős és 125 kilós pályamotor), a napokban pedig bemutatták a legújabb versenymotorjukat, melynek a KTM 790 Duke adja az alapját.
A brit superbike bajnokságban versenyző Dan Linfoot csodával határos módon sérülés nélkül megúszott egy szörnyű balesetet, melyet a hétvégén Assenben szenvedett. Még az első körben, a sikánban hátulról ráfutott Leon Haslamra és elesett, a mögötte érkező Glenn Irwin pedig áthajtott rajta, míg Tommy Bridewell a motorját kapta el a Firebladjével, ami nomen est omen kigyulladt.
Ha hirtelen kéne mondanom egy típust, amit nem kíván sportosítás, akkor első körben mondanám a Moto Guzzi V9 Bobbert. A Guzzinál viszont mernek szembemenni a racionalitással és elkészítették a Moto Guzzi V9 Sportot.
A három éve a sír széléről visszahozott Horex tegnap mutatta be Kölnben a VR6-os modelljének legújabb verzióját, és egyben jelezték, hogy jövőre erőteljesen megjelennek a különleges motorok legerősebb piacán, az Egyesült Királyságban.
A Triumph óvatosan frissítette a 900-as Street Twin sorozatot, a legfontosabb változtatások a blokkot érintik, például találtak még benne 10 lóerőt, vagyis 54-ről 64 LE-re húzták fel, ami testvérek között is majdnem 20%-os teljesítménynövekedés. Hogy ezt kiadja, könnyebb főtengelyt és kiegyensúlyozótengelyt terveztek hozzá, és a tiltást is kitolták 500/perccel, így most 7500-as fordulatnál van vége a játéknak. Továbbá a szervizintervallumot 16 ezer kilométerre növelték.