A Triumph óvatosan frissítette a 900-as Street Twin sorozatot, a legfontosabb változtatások a blokkot érintik, például találtak még benne 10 lóerőt, vagyis 54-ről 64 LE-re húzták fel, ami testvérek között is majdnem 20%-os teljesítménynövekedés. Hogy ezt kiadja, könnyebb főtengelyt és kiegyensúlyozótengelyt terveztek hozzá, és a tiltást is kitolták 500/perccel, így most 7500-as fordulatnál van vége a játéknak. Továbbá a szervizintervallumot 16 ezer kilométerre növelték.
Legutoljára tavaly frissítettek a KTM 1290 Super Duke R-en, de a kölni Intermoton már most bemutatták a továbbfejlesztett, 2019-es modellt. A mostani frissítéssel a 2020 januárjában életbe lépő Euro5-ös emissziós előírásnak mennek elébe, ami a mostanihoz képest körülbelül 30%-kal kevesebb kibocsátást vár el. Ezt pedig az aktuális blokkal csak jelentős teljesítményveszteséggel tudták volna elérni.
A Suzuki 2019-re óvatosan frissíti a GSX-R1000-t és a GSX-R1000R-t. Az R-es modellnél állítható lesz a lengővilla tengelyének a pozíciója, ami az utcai motorosok számára értelmezhetetlen apróság, de még a hobbi pályázók sem tudnak majd nagyon mit kezdeni vele, de a profi versenycsapatok számára új távlatok nyílnak a motor személyre szabását illetően. Ezen felül új, fémfonatos fékcsöveket is kap az R modell.
Az Aprilia Tuono V4 1100 Factory hivatalosan is a legállatabb hyper-naked, ugyanis 2019-re az amúgy is vaddisznó szörnyeteget tisztességesen tovább extrázták. Teljesítmény alapján nem járna neki a legállatabb cím, mert a KTM 1290 Super Duke R szintén 175 LE, de a többséget azért üti (az S 1000 R és az MT-10SP szerényen csak 160 lóerősek).
A Mint egy falat kenyér rovatunk ismét jelentkezik: bemutatták a Kawasaki Ninja H2 frissített változatát, mely már 228 lóerőt tud, vagyis 28-cal többet, mint az aktuális modell, miközben még kezesebb lesz az erőleadása. Az utóbbit a H2 SX fojtószelepének köszönhetjük.
A Katana-történelem 1981-ben indult a GSX1100 Katanával, amely akkor a formáival annyira volt valószerű, mint a Hősök terén leszálló Millennium Falcon. 111 lóerős teljesítményével és a 240 km/h körüli végsebességével, a merész orrával és az oldalsó burkolatokat mellőző formatervével azonnal vágyott tárgy lett - amúgy azt a formát eredetileg egy MV Agustának szánták...
A kölni Intermot kiállításon mutatkozik be az Indian FTR1200, a Scout flat-trackesített verziója, melynek a formai megoldásait az FTR750 versenymotorról mintázták, és ezzel ez lett az első, nem-cruiser Indian.
A Yamaha tisztességes modellfrissítést jelentett be 2019-re, amelynek első lépéseként bevezettek egy új színt, melyet az MT-125-től az MT-10-ig az összes MT-modell megkap, kivéve az SP változatokat. Az Ice Fluonak keresztelt kombináció halványszürke idomokhoz piros kerekeket és fekete blokkot, vázat, villákat és lámpaidomot kap.
A Moto Guzzi mindenkit beelőzve kiszivárogtatta a V85 TT-t, a tavaly óta feszülten várt retró túraenduróját, és azt is megtudtuk, hogy a nevében a TT nem a Tourist Trophy-ra utal, hanem a Tutto Terreno (minden terep).
Az Aprilia Tuono V4 1100 mély nyomokat hagyott a szerkesztőség tagjaiban, azóta is bepárásodik a kollektív szemünk, ha eszünkbe jut, és ha hihetünk a pletykáknak, 2019-re látványos fejlesztést kap a típus csúcskivitele, a nagyon hosszú nevű Tuono V4 1100 Factory: félaktív Öhlins futóművet tesznek alá.
A nagy egyhengeres endurók lényegében eltűntek a piacról, vagy kettő- vagy többhengeres túraendurók, vagy kisebb, sportcélú darabok maradtak csak, a Husqvarna 701 Enduro az utolsó mohikán. A jó hír, hogy 2019-től ismét kapható lesz narancssárgában is: a KTM kínálatába visszatér a 690 Enduro R.
Ana Carrasco tavaly már egyszer történelmet írt, amikor ő lett az első nő, aki világbajnokságon futamot nyert. Carrasco a SSP300-ban indul egy Kawasaki Ninja 400-zal, és a hétvégén a bajnokság utolsó fordulóján sikerült behúznia a bajnokságot: elképesztően szorosan, egyetlben ponttal verte el Mika Perezt, aki az utolsó körben úszott el a VB győzelme, amikor Daniel Valle elment neki.
A legutóbbi Katana videóhoz képest hatalmas előrelépés, hogy már tudjuk, milyen lesz az új, GSX-S1000 alapú Suzuki Katana. Ilyen:
Már évek óta bizsergető várakozással figyelem a Yamaha Ténéré 700, vagyis az MT-07 blokkos, komoly terepezésre is alkalmas túraenduró eljövetelét. Láttunk már belőle tanulmányt, és a Yamaha is egyértelművé tette, hogy nem kell már sokat várni. És a mostani videó után kijelenthető, hogy a két nagy őszi kiállítás egyikén be is mutatják.
Ha profin tudsz reggeli műsorban szerepelni, tökélyre fejlesztetted a pénzmosás határán mozgó szponzori megállapodásokat és leküzdhetetlen vágyat érzel a sivatagi motorozás iránt, akkor nincs mese: raliversenyzőnek születtél! És ez esetben neked szól a 2019-es KTM 450 Rally Replica.
A Peugeot leleplezte a Metropolis 120 Ans-t, mellyel a motorgyártásuk 120. évfordulóját ünneplik, ennek megfelelően elég sok különlegességet tartalmaz. A Metropolis 120 Ans a háromkerekű Metropolis csúcsváltozatának tekinthető, takarékos 400-as blokkal, ABS-szel, kipörgésgáltóval, kulcsnélküli indítással, folyamatos guminyomás-figyeléssel és - ez a legfontosabb - beépített első és hátsó fedélzeti kamerával, vagyis ez az első széria robogó, amihez gyárilag jár a dashcam.
A Suzuki Katana teaser-háborúja fordulóponthoz ért, és két teljesen semmitmondó és irreleváns videó után végre mutattak egy tankot - persze a mostani, harmadik filmben is felülreprezentált a kardok mutogatása, de legalább van egy snitt, ami a motorozáshoz köthető.
A jövő héten a kölni Intermoton mutatja be az Indian az eddigi legizgalmasabb modelljét, a Scout FTR1200-at. Ez egy tüzes, flat track stílusú modell lesz, mely sok elemében idézi az FTR750 versenymotort, mellyel Jared Mees uralja az amerikai bajnokságot.
Amikor a MotoGP-ben betiltották a hagyományos értelemben vett szárnyakat, a döntés legsúlyosabban a Ducatit érintette: nem csak azért, mert bezártak egy kiskaput, hanem mert a Ducati volt az, aki keményen beruházott az aerodinamikai fejlesztésekbe, szem előtt tartva, hogy a technológia előbb-utóbb le fog szivárogni a széria motorok világába. Aztán az Aprilia beelőzte őket az RSV4 RF-fel, de most, ha hihetünk a pletykáknak, a Ducati felveszi a kesztyűt.
A nemrégiben belebegtetett fotók alapján egy homologizációs csúcsmodellt vártunk a Suzukitól, egy GSX-R1000RR-t, amely a Ninja ZX-10RR, a CBR1000RR SP és az YZF-R1M ellenfele lehetne, de helyette egy ultra-limitált kiadású, full-full extrás GSX-R1000R-t mutatnak be: ez a Suzuki GSX-R1000 Ryuyo, amelyből mindössze 20 darab készül.
Már az R 1250 GS kiszivárgásakor tudni lehetett, hogy már bemutatásra kész az R 1250 RT is, amelyet azóta nyilvánosságra is hozott a BMW. A túraváltozat is megkapta a ShiftCam változó szelepvezérléses blokkot, mely jobb gázreakciót ígér alacsony fordulaton, miközben lényegesen erősebb lett - 134 lóerőt és 143 Nm-t ígérnek.
Idén augusztusig 6382 darab használt motort helyeztek forgalomba Magyarországon, a legkapósabb típus a BMW R 1200 GS volt, 94 darabot hoztak be belőle használtan. A második a slágerlistán a Honda CB600F 75 darabbal, a harmadik a Kawasaki Z750, amelyből 70 darab érkezett az országba.
A kínaiak eljutottak odáig, hogy most már nem csak léghűtéses 125-ös nyomorúságokat tudnak gyártani, hanem már legalább képen jól néznek ki: aztán ha kínai kínai motorról van szó, simán előfordulhat, hogy élőben rettenetes, míg ha olasz-kínai koprodukcióval van dolgunk, akkor abból akár jó is kisülhet.
Miután a múlt héten kiszivárgott a BMW R 1250 GS bemutató videója, a bajorok úgy döntöttek, felesleges a titkolózás, és kinyomták a fő infókat az új túraendurójukról. A 2019-es modell legfontosabb újdonsága a blokk, melyet 1254 köbcentisre növeltek (eddig 1170 volt), és 134 lóerőt tud 7750-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 143 Nm. A furatot 1,5 mm-rel növelték, míg a löket további 3 mm-t kapott, tehát az eddigi 101 x 73 mm-es arány 102,5 x 76-ra változott.
Miután a spanyol GasGas megmenekült a csődtől, és irgalmatlan tempójú fejlesztéssel talpra állt, nekiláttak bátran kísérletezni - az első furcsa hibridjük a Contact ES volt, amely egy túra-triál motor - alapjaiban triál, de tettek rá egy jelzés értékű ülést és egy nagyobb tankot, hogy el lehessen távolodni vele a zárt pályáktól. A Contact ES-hez hasonlóan a frissen leleplezett ECRanger is hobbimodell, tehát nem versenycélra gyártották, hanem a műkedvelő endurósoknak.