A kínaiak eljutottak odáig, hogy most már nem csak léghűtéses 125-ös nyomorúságokat tudnak gyártani, hanem már legalább képen jól néznek ki: aztán ha kínai kínai motorról van szó, simán előfordulhat, hogy élőben rettenetes, míg ha olasz-kínai koprodukcióval van dolgunk, akkor abból akár jó is kisülhet.
Miután a múlt héten kiszivárgott a BMW R 1250 GS bemutató videója, a bajorok úgy döntöttek, felesleges a titkolózás, és kinyomták a fő infókat az új túraendurójukról. A 2019-es modell legfontosabb újdonsága a blokk, melyet 1254 köbcentisre növeltek (eddig 1170 volt), és 134 lóerőt tud 7750-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 143 Nm. A furatot 1,5 mm-rel növelték, míg a löket további 3 mm-t kapott, tehát az eddigi 101 x 73 mm-es arány 102,5 x 76-ra változott.
Miután a spanyol GasGas megmenekült a csődtől, és irgalmatlan tempójú fejlesztéssel talpra állt, nekiláttak bátran kísérletezni - az első furcsa hibridjük a Contact ES volt, amely egy túra-triál motor - alapjaiban triál, de tettek rá egy jelzés értékű ülést és egy nagyobb tankot, hogy el lehessen távolodni vele a zárt pályáktól. A Contact ES-hez hasonlóan a frissen leleplezett ECRanger is hobbimodell, tehát nem versenycélra gyártották, hanem a műkedvelő endurósoknak.
Noha a nemrég még úgy tűnt, meghalt a hatszázas sportmotorok piaca, az egész hullámot elindító Honda már a CBR600RR feltámasztását tervezi - ám ennél sokkal érdekesebb, hogy milyen megoldásokat vetnek be. Ugyanis az új 600RR jó eséllyel a régi továbbfejlestése lesz, nem egy teljesen új modell - vagyis azt a receptet követik, ami a CBR1000RR-nél is bevált.
A Can-Amnél valószínűleg szembesülhettek azzal, hogy nem ők a fiatalok természetes választása, ha járműről van szó, ezért elkészítették a legújabb és legolcsóbb modelljüket, a Rykert. A cég hagyományainak megfelelően egy újabb fordított trike-ról (hátul egy, elöl két kerék) van szó, melyet kétféle blokkal szerelnek: mindkettőt a Rotax szállítja, az egyik egy 600-as kéthengeres, a másik egy 900-as sorhármas - mindkét változat automata váltóval érkezik.
Mintha a Yamaha kezdte volna el nagy üzemben gyártani a semmitmondó teaser videókat még az MT-01 bemutatója kapcsán, és azóta ez a motoripar marketingeseinek rákfenéje, és ez mostanra annyira elharapózott, hogy a japán gyártók már el sem tudnak képzelni egy bemutatót semmitmondó videóelőzetesek nélkül. A Suzuki például az új Katana kapcsán már a második videóban mutatja egy kard kovácsolását (Katana = egy kardfajta, ha idegesíteni akarod a harcművész-bubusokat, hívhatod nindzsakardnak is), miközben a motorról az ég világon semmit nem árulnak el - de olyan szinten, hogy ha csak a videót látod, azt sem mondod meg, hogy egy motorkerékpár előzetese.
Bár még majdnem három hét van hátra az új BMW R 1250 GS bemutatójáig, már most kikerült a netre a hivatalos videója. Az új modell külsejében nem hoz érdemi újdonságot, viszont az új blokk már megkapja a Shiftcam nevű változó szelepvezérlést, melynek a működését pontosan bemutatják.
A múlt héten került ki a 2019-es BMW S 1000 RR formaterve - egy fekete-fehér 3D rajz, amelyen látszott, hogy a bajorok szakítanak az eddigi aszimmetrikus formanyelvvel. Az amerikai Asphalt and Rubber olvasója pedig nem vacakolt sokat, és kiszínezte a képet különböző S 1000 RR fényezésekkel, hogy segítsen elképzelni, milyen lesz valójában.
A Moto Guzzi lerántotta a leplet a V85 TT-ről, a mezmerizálóan szép retró túraendurójáról. Jó hír, hogy a modell érdemben nem változott a tanulmányhoz képest: minimálisan más lesz a fényezés (vízszintes helyett függőlegesen futnak a csíkok), néhány fokkal szerényebb futómű a full extrás Öhlinsek helyett és a Brembo M50 monoblok versenyféknyereg helyett egy szintén radiálisan rögzített, de lakossági használatra való darabot használnak - bár egyáltalán nincs kizárva, hogy előbb-utóbb lesz belőle egy versenycuccokkal megszórt csúcskivitel.
A Suzuki olasz leányvállalata a Suzuki Moto Italia legújabb akciója több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol: a napokban közöltek néhány képet egy full szénszálas GSX-R1000-ről, és a #spotted, #staytunder, #motogp, #2019 és #eicma hashtagekkel látták el. Ebből feltételezhető, hogy a motort az EICMA-n fogják bemutatni, és további terveik vannak vele, nem csak egyszeri showelem lesz.
Nagyjából erről van szó, amikor azt mondja valaki, hogy a BMW élen jár a fejlesztésben:
Míg mások az önvezető autón dolgoznak, ők már az önvezető motorkerékpárt mutatják be. Az már egy másik kérdés, hogy ennek mennyire van értelme, hiszen motorra éppen azért ül az ember, mert valami élvezetes dologgal szeretné eltölteni az idejét - de ettől függetlenül lenyűgöző a technológia. Elsőre azt hittem, hogy trükkfelvétel a motoros nélkül manőverező R 1200 GS.
Két új 125-öst leplezett le a Kawasaki, melyek forgalmazása 2019-ben el is indul. Az egyik a Ninja 125, a márka legkisebb sportmotorja, a másik a Z125, vagyis a naked változat. Műszaki oldalról a két típus azonos, ugyanaz a folyadékhűtésű, 14,8 lóerős egyhengeres dolgozik bennük, a váz pedig nagyon szép acél térhálós csőváz, melyet szerencsére a full idomos Ninján sem rejtenek el teljesen.
A BMW az őszi kiállításokra kilenc, azaz 9 új modellt ígért be, a háromnegyedtucat újdonság bő fele minden bizonnyal az új, változó szelepvezérlésű bokszer-család lesz, vagyis a GS, a GS Adventure, az RT, az R és az RS, lesz új S 1000 RR is, és lesz egy teljesen új sportmotor is, a Supersport300-ba illő BMW G310RR.
A Honda duplakuplungos DCT váltója jelenleg a legfejlettebb motorkerékpárváltó a piacon. A szerkezet lényege, hogy a páros és páratlan fokozatok külön kuplungot kapnak, tehát a következő fokozat már be van készítve, és ahogyan old az egyik, azonnal zár a másik, így nagyon finom és mégis villámgyors kapcsolás érhető el.
Egy tökéletesen semmitmondó teasert mutatott be a Suzuki, amiben egy kardot kovácsolnak - érted, kard -> katana. Pláne, hogy tudjuk, már le is védették a nevet.
Jövőre jön az új BMW S 1000 RR, és az első megtekintésre már nem is kell sokat várni, hiszen valamelyik nagy őszi kiállításon leleplezik. A bajorok szerényen csak annyit nyilatkoztak előre, hogy az új RR ugyanakkora paradigmaváltás lesz a literes sportmotorok világában, mint amekkorát az első robbant még 2009-ben.
Az amerikai motorgyártó bejelentette, hogy a befektetői pénzek végéhez értek, ezért bezárják a márkát. A rossz hír váratlanul érkezett, ugyanis a Motus már javában a kereskedői hálózat építésénél tartott, valamint éppen a második modelljük bemutatására készültek.
A Kawasaki ZX-10R zseniális sportmotor, az elmúlt években uralja a Superbike VB-t, 2019-re pedig nagyon komolyan megújítják. A frissítés legfontosabb eleme az új hengerfej, melyben egy új himbás szelepmozgatást alkalmaznak, és sikerült 20 százalékkal csökkenteniük a szelepek tömegét - ezzel és a kompaktabb égéstérrel pedig magasabb fordulatszámot érhettek el.
A Honda Neo Wing tanulmányról nehéz volt megmondani, hogy egy háromkerekű Hondát készít elő, vagy egy hibrid Gold Winget - vagy mindkettőt, mindenesetre most újabb szabadalmi rajzok kerültek elő a Honda kétkerekű első futóművéről, ami előrevetíti, hogy egyszer talán szériagyártásba engednének egy ilyen járművet. Először 2015-ben bukkant fel hasonló konstrukció, akkor még a NC750 blokkjával.
A 2019-es Indian Chiel, Springfield és Roadmaster modellek egy meglepő technikai újítással érkeznek: képesek lesznek lekapcsolni a Thunder Stroke fantázianevű V2-es hátsó hengerét. Ilyesmi megoldás régóta létezik az autók világában emissziócsökkentés céljával, sőt, a Superbike VB történelmében is volt hasonló próbálkozás (igaz, ott egészen más volt az ok, a lassú kanyarokban részterhelésen mutatkozó stabilitás miatt), az Indiannál viszont a komfortot szeretnék ezzel javítani.
Miután Matt Chambers úgy döntött, hogy szakít a belső égésű motorokkal és a Confederate-et átnevezte Curtiss Motorcycles-re, a V2-eseket pedig villanymotorra cserélte, a Confederate márkanevet az Ernest Lee befektetési alap vásárolta meg, akik a megmaradt Confederate modellek kiárusítása mellett folytatják a fejlesztést is. Az első, új érás modelljüket, a G3 Fightert már leleplezték, és most a honlapjukra kiraktak egy újabb modellt, melyet egyelőre csak 2020 Wraith-nek hívnak.
Amióta az MV Agusta bejelentette, hogy visszatér a gyorsasági világbajnokságra, mégpedig a Moto2 kategóriában, azóta megy a találgatás, hogy ki lesz a versenyzőjük. A gyári csapat egyik pilótája már biztosan megvan: Romano Fenatit igazolták le az MV Agusta F2-re (az F2 egyébként nem túl szerencsés névválasztás, hiszen logikailag nem adja ki: az F4 a négyhengeres sportmotorjuk, az F3 a három hengeres sportmotorjuk, de az F2-es Moto2-es versenygép három hengeres, szóval ha van is rá magyarázat, nem illeszkedik a sorba).
Honda egyre kevésbé csinál titkot abból, hogy 2019-ben bemutatnak egy új CBR600RR-t, amely várhatóan egy erős facelift lesz csak, hasonlóan az aktuális CBR1000RR-hez. Új forma, némi súlycsökkentés, új elektronikák, átfésült futómű, de az alapokon legfeljebb csak csiszolnak.
Szeptemberben történelmi forduló következik a Vespánál: beindítják a villanyrobogójuk, a Vespa Elettrica gyártását. Az E-Vespa formaterve nem hoz újat, maradnak a klasszikus vonalaknál, az önhordó karosszériánál és az egykarú első futóműnél, meghajtásról viszont egy 4 kW-os csúcsteljesítményű, 2 kW-os névleges teljesítményű villanymotor gondoskodik, mellyel akár 95 kilométer is megtehető egy feltöltéssel.
A Curtiss Motorcycles - a Confederate utódja - méregdrága, art deco elektromos motorokat gyárt, még ha az első modelljük, a Warhawk egy V2-es benzines volt, de a következő típusuk, a Zeus már villanyos - és most beharangozták a harmadikat, ami végre az a merész őrület, amit az első pillanatoktól vártunk. A Hera egy full elektromos motor, mely az 1907-ben gyártott Curtiss V8 előtti tisztelgés. Még egyszer: V8-at imitálnak villanymotorral.