Hírek

Ezt a csodálatos zavart soha nem fogjuk megszokni

2015. november 27., 09:15 Módosítva: 2015-12-01 08:47:41
56

Bimota függőcsapszeges kormányzású modelljei - Tesi 1D, 2D, 3D - eléggé megosztóak. Alapvetően két reakció érkezik rájuk:

1. Ez meg tököm? Hogy néz már ki?
2. Anyáááám! KELL!

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak ki ne heréljék!

2015. november 26., 13:34 Módosítva: 2015-12-01 08:47:41
5

Terepmotoros gyártó, utcai motor problémákkal - így jellemzik viccesen a cég emberei a Husqvarnát. Nemsokára új poént kell találniuk, ugyanis a KTM fennhatósága alá tartozó márka végre erősen és látványosan nyit a hagyományos értelemben vett utcai motorok felé. A Vitpilen 401 és a Svartpilen 401 koncepció után idén bemutatták a Vitpilen 701 tanulmányt, illetve bejelentették a 125-ös változat szériagyártását.

Husqvarna Vitpilen 401 tanulmány
Husqvarna Vitpilen 401 tanulmány
Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszállnak, pedig most nagyon ment nekik

2015. november 26., 09:27 Módosítva: 2015-12-01 18:10:20
7

Több mint egy évvel ezelőtt eldőlt már: 2016-ban visszatér a MotoGP-be a Michelin, méghozzá kizárólagos gumiszállítóként. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Bridgestone kiszáll, 14 év után elhagyja a sorozatot. Ebből az alkalomból a japán gumigyártó össze is írta, miben voltak ők a legjobbak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Házon belül szorongatja meg magát a KTM

2015. november 25., 15:36 Módosítva: 2015-11-30 09:28:39
9

Összeállt a Husqvarna csapata a Dakarra - bár elsőre a furcsának tűnik, hogy a KTM érdekeltségébe tartozó márka egyfajta házon belüli konkurenst indít, de van benne logika.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha gazdag vagy, de nincs ilyened, hülye vagy

2015. november 25., 13:16 Módosítva: 2015-12-07 11:53:07
65

Van egy új szabályom: ha valaki annyira gazdag, hogy lehetne egy Bimotája, de nincs Bimotája, akkor hülye. Ha valaki nem értené a gondolatmenetet, akkor vessen egy pillantást az olasz kézműves-motorgyártó legújabb modelljére. Ez az:

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha a csajod próbálná így kijavítani hibáit...

2015. november 25., 09:28 Módosítva: 2015-12-08 15:55:55
23

Nehéz, kudarcokkal teli év áll a Horex háta mögött, a várt piaci siker nemhogy elmaradt, majdnem az egész gyár az enyészeté lett. Pedig a név régi és patinás, csak Németországon kívül alig ismert, a motor műszakilag a semmiből jött, de egyből nagyon különlegeset akartak gurítani. A VR elrendezésű hathengerest eleinte kompresszorral is meg akarták fejelni, de végül elvetették, mindehhez eszeveszetten finom kidolgozást párosítottak, csúcsminőségű alkatrészekkel, ennek megfelelő áron.

Távolról sincs vége, olvasson még

A BMW szemétkedésére így reagált a Bimota

2015. november 24., 17:10 Módosítva: 2015-12-04 13:24:18
25

A Bimotánál van némi hagyománya a csináld magad irányzatnak - a gyártó eleve más cégek blokkjai köré építi a modelljeit, és ettől az élménytől a vásárlóikat sem szeretnék megfosztani. Ezért mostantól a  Bimota BB3 kit formájában is megvásárolható, a motor elejétől a végéig megvan, kizárólag a BMW S 1000 RR négyhengerese hiányzik a közepéből, illetve a kábelkorbács és a motorvezérlő elektronika. Egy rommá tört S 1000 RR birtokában ez lehet, hogy jobb befektetés, mint BMW-ként talpra állítani a gépet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hatalmasat ütnek a Benelli új motorjai

2015. november 24., 14:34 Módosítva: 2015-11-30 17:02:15
26

A Benelli az EICMA-n elég komoly modellpalettát villantott, ami ráadásul főleg kis és közepes köbcentis gépekből áll, nem a lassan történelminek számító 899-es és 1130-as alapokból építkeznek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a Kawasaki első 125-ös robogója

2015. november 24., 11:40 Módosítva: 2015-11-30 17:02:15
23

A Kawasaki megduplázta a robogókínálatát, ami jelen esetben annyit jelent, hogy a Kymconál készülő J300 mellé bemutatták a J125-öt. A nyolcadliteres újdonság formailag nem hozott újat, igazából a nagy testvér hű másolata, de már A1-es/B125-ös jogosítvánnyal is vezethető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Akár így is nézhetnének ki a Hondák

2015. november 24., 09:18 Módosítva: 2015-11-30 17:02:15
24

Nem lehet a Hondát azzal vádolni, hogy túlzottan bőbeszédű lett volna a formatervi bravúrjai kapcsán - azt is mondhatnánk, hogy ott van, nézheted, minden látható, ami érdekes. Ezek ugyanis a szemnek szólnak, egyenesen az európai fejlesztőrészlegtől.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csökkentett teljesítménnyel is vadorzó maradt

2015. november 23., 17:03 Módosítva: 2015-11-26 16:56:40
14

Az Energica pontosan egy évvel ezelőtt rántotta le a leplet második modelljéről, az Eváról. Akkor azonban még nem a végleges, teljesen kész változatot vitték el a milánói motorszalonra. Most ugyanis, egy újabb esztendő elteltével megint ezzel a géppel hakniznak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sem a törpeség, sem az elmeszesedett csigolya nem kizáró ok

2015. november 23., 15:22 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
26

Bár a BMW idei leglátványosabb dobása a nineT Scrambler volt, a tömegmodelleket sem hanyagolták el. Finom ráncfelvarráson esett át például a BMW F 700 és az F 800 GS, aminek során megújultak a tankon és a térdnél lévő burkolatok, a hűtővédő, és új, két tónusú üléseket kaptak, amiknek magassága öt fokozatban állítható - ezzel beköszöntött az alacsony túraendurósok Kánaánja, hiszen mindkét modellhez rendelhető még négyféle extra ülés és opcionális ültetőszett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az MV Agusta kimaxolja a barokkot

2015. november 23., 12:26 Módosítva: 2015-11-26 16:56:40
51

Az MV Agusta Brutale 800 gyengébb és nehezebb lett, hogy megfeleljen az Euro4-es emissziós normáknak. Mégis, soha nem váltott ki ennyire erős birtoklási vágyat, mert a romló katalógusadatok mellé annyira csodálatos lett a külseje, hogy ha a műszaki tartalom egy Komár mopedből jönne, akkor is kéne. És tegyük még hozzá: 116 lóerő nem kevés, csak annak fényében lehangoló, hogy korábban 125 LE volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsósít az Indian

2015. november 23., 09:17 Módosítva: 2015-11-24 14:43:22
22

Az amerikai Indiannél eddig a Scout nevű modell képviselte a belépőszintet, a milánói motorszalonra azonban egy olcsósított géppel készültek. A Sixty kétezer dollárral, azaz bő félmillió forinttal kerül kevesebbe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megkeveri a kártyákat a Piaggio

2015. november 22., 09:53 Módosítva: 2015-11-30 17:02:15
22

A Piaggio némi modellfrissítgetés mellett egy teljesen új géppel is készült a milánói szalonra. A Medley neve magyarul nagyjából annyit jelent, hogy vegyes, keverék. Ezt a robogót a Liberty és a Beverly közötti résbe pozicionálják.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyvárosi törpe

2015. november 22., 09:53 Módosítva: 2015-11-25 15:38:24
10

A magyar piacon – és Európában általában - nem igazán ismert modell a Honda Metropolitan, azonban Amerikában és Ázsiában már jó néhány éve jelen van a piacon a japánok robogója. Apróbb frissítésekkel tartják folyamatosan életben, most például a kasznit szabták kicsit gömbölydedebbre, és olyan igazán fontos részletet sem mulasztottak el, mint az embléma megújítása.

Távolról sincs vége, olvasson még

Valami nagyon jó dolog történik a Benellinél

2015. november 21., 12:57 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
7

A Benelli nem az a gyártó, amiről túl gyakran esik szó, Magyarországon jóformán csak a kínai alapra felhúzott robogóikkal vannak jelen, pedig és száz éves múltját tekintve nagyjából az MV Agustával és a Ducatival kéne egy lapon emlegetni. Amióta a csőd szélére sodródott gyárat felvásárolta a kínai Qianjiang Group, jelentősen megkopott a fénye. Most úgy tűnik, ezt próbálják visszaállítani - és nagyon jó úton járnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem a szívbajosoknak való

2015. november 21., 07:56 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
46

21 éve, hogy a KTM bemutatta az első modern utcai motorját, a Duke-ot. Ez nem csak azt jelenti, hogy a legújabb, ötödik generáció már nyugodtan piálhatna Amerika összes államában, hanem hogy volt idejük mindent a végtelenségig csiszolni - még akkor is, ha egy 700 köbcentis egyhengeres esetében elsőre furcsán is hangzik ez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Disznó gépbe került a Victory legerősebb blokkja

2015. november 21., 07:56 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
3

Sokan még biztosan egész élénken emlékeznek a Victory Project 156 nevű gépére, amellyel a Pikes Peak-i hegyi felfutónak vágtak neki az amerikaiak. Roland Sands és kollégái először az egyedi V2-es blokkot készítették el a versenymotorhoz, aztán nem sokkal később teljes lett a kép. A nagy showműsor viszont végül balul sült el, hiszen a motorral hiába ment az első szakaszon nagyon jól Don Canet, a második etapon csúnyán eldobta azt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szia anyu, túrázni mentem 173 lóerővel

2015. november 20., 17:47 Módosítva: 2015-11-26 16:16:41
151

A KTM 1290 Super Duke R mocskosul jól sikerült motor: csodálatos karakter, jó vibrációk, és brutálisan erős - ráadásul a 180 lóerős teljesítményt úgy adja elő, hogy cseppet sem ijesztő. Minden finoman és precízen működik rajta - nem is nagyon akarnám ragozni, a KTM nem vállalt nagy kockázatot, amikor bejelentették a Super Duke GT-t, a rekorder naked túraváltozatát.

Távolról sincs vége, olvasson még

A stílus mellé végre nyomaték is jár

2015. november 20., 16:42 Módosítva: 2015-11-24 14:41:49
44

Az SV650 és a GSX-R1000 tanulmány mellett szinte elsikkadt a Suzuki harmadik 2016-os újdonsága, pedig egy misét bőven megér a Suzuki VanVan 200 is. Korábban (legalábbis Európában) csak 125-ös blokkal volt elérhető a típus, ami hiába volt a legvidámabb külsejű 125-ös, sokaknak hiányzott belőle némi plusz teljesítmény. Bár pontos adatokat még nem árultak el, az extra 75 köbcenti biztosan jót tett a 128 kilós motornak - mint két mondattal ezelőtt utaltam rá, a VanVan 200 már 2003 óta létezik a Suzuki kínálatában, csak Európába nem hozták, azokból kiindulva 16 lóerőre és 15 Nm nyomatékra számíthatunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Settantesimo? Mi van? Így ünnepel a hetvenéves Vespa

2015. november 20., 15:21 Módosítva: 2015-11-26 13:38:42
17

A Vespa 2016-ban ünnepli majd fennállása hetvenedik évfordulóját. Az olasz robogógyártó ebből az alkalomból Settantesimo, azaz „Hetven” névre keresztelt sorozattal készült a milánói motorkiállításra. Ezzel azonban túlzottan izgalmas újításokat nem vonultatnak fel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szívátültetés az olasz supermotóknál

2015. november 20., 13:35 Módosítva: 2015-11-24 12:38:22
19

A gyári MotoGP-istálló két olasz pilótájának, Andrea Doviziosónak és Andrea Iannonénak a segítségével mutatta be Milánóban megújult Hypermotard sorozat tagjait a Ducati. Nyilván csak szépet és jót mondhattak ezekről a gépekről, de a marketingnek valahol ez is a lényege. Ha nekik tetszettek, hajlamosak vagyunk elhinni, hogy tényleg jó gépekről van szó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a belépőszint? Köszönjük, kérjük!

2015. november 20., 10:01 Módosítva: 2015-11-25 17:24:29
45

Azt már a milánói motorszalon előtt néhány héttel is biztosan tudtuk, hogy a Ducati be fogja mutatni a 899 Panigale utódját. Részleteket ugyan egészen a leleplezésig nem árultak el róla, az viszont világos volt, hogy a technikában nem visszalépni akarnak az olaszok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megújult a motorok Toyota Priusa

2015. november 19., 17:19 Módosítva: 2015-11-23 09:27:36
34

Az idei milánói motorszalonra a Honda egyik megkerülhetetlen alapmodelljét, a CB500F-et, valamint annak különféle variánsait is gatyába rázta. Emellett pedig – ahogyan arra korábban is számítani lehetett – az NC750-esekhez is hozzányúlt. Mind az S, mind pedig az X megújult.

Távolról sincs vége, olvasson még