Hírek

Stílusosan lehet villannyal járni?

2016. november 9., 10:12 Módosítva: 2016-11-16 09:30:08
5

Sokak meglepetésére elektromos robogót mutatott be a milánói motorszalonon a Vespa. Az olaszok a stílust és az eleganciát megtartva lépnének egy nagyot a jövő irányába. Újdonságuk egyelőre tanulmányként létezik, de hamarosan gyártásba is mehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

De mi köze az Abarth-nak a motorkerékpárokhoz?

2016. november 8., 18:13 Módosítva: 2016-11-16 09:30:07
25

A többi nagy gyártóhoz hasonlóan a Yamaha is egy sor újdonsággal érkezett meg a milánói motorkiállításra. Ha pedig már Olaszországba mentek, akkor elvittek egy olaszos gépet is. Az XSR900-ból nem önállóan készítettek café racert: az Abarth segítségét kérték.

Távolról sincs vége, olvasson még

Túrarobogót mutatott be a Honda

2016. november 8., 17:23 Módosítva: 2016-11-16 13:26:23
55

A Honda éppen egy éve, a 2015-ös EICMA-n mutatta meg a City Adventure tanulmányt. A kaland-túra robogóról akkor nem hittük volna, hogy valaha is eljuthat a sorozatgyártásig. Idén szeptemberben azonban kiderült: tévedtünk. A japánok ugyanis bejelentették: X-ADV néven megvalósul a koncepció. Most pedig be is mutatták a végleges változatot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt a legkisebb BMW túraenduró

2016. november 8., 15:55 Módosítva: 2016-11-17 16:12:56
31

A sajtónapokkal megkezdődött a milánói EICMA motorkiállítás, a nagy motorkerékpár-gyártók pedig sorra leplezik le újdonságaikat. A BMW-nél ott van a standon a márka legkisebb túraendurója, a G 310 GS is, amelyet nemrég már lekaptak a kémfotósok, és amely a tavaly bemutatott kisköbcentis sportmotorral közös műszaki alapokat kapott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fizetnél 7,5 milliárdot 18 kanyarért?

2016. november 7., 15:27 Módosítva: 2016-11-16 09:30:07
334

Az ostffyasszonyfai Pannónia-Ring hazánk legjobb autós és motoros versenypályája. 7,5 milliárdért hirdetik, ebben benne van a 4740 méter versenypálya, az egy kilométeres gokart/supermoto pálya és a teljes infrastruktúra: egészségügyi állomás, időmérő rendszer, benzinkút, gyorsszerviz, gumiszerviz, motorszalon, étterem, helikopterleszálló, motel és a többi melléképület.

Távolról sincs vége, olvasson még

Európa is megkapja az olcsó endurót

2016. november 7., 13:11 Módosítva: 2016-11-16 09:30:07
40

Európában is kapható lesz a Royal Enfield első túraendurója, a Himalayan. Az idén januárban bemutatott, és Indiában már februártól forgalmazott modellt a héten kezdődő milánói EICMA motorkiállításra is elhozzák.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszivárogtak a képek a 215 lóerős Ducatiról

2016. november 6., 14:01 Módosítva: 2016-11-16 09:30:06
180

Meglepőnek semmi esetre sem meglepő, hogy a Ducati alig rakta ki a Project 1408 jelszóval védett honlapjára a képeket a motorról, azok azonnal kikerültek a Facebookra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megérte várni, itt a Husqvarna 401 Vitpilen

2016. november 4., 17:11 Módosítva: 2016-11-16 09:30:06
68

A Husqvarna két új utcai modellt és egy tanulmányt ígért be a jövő héten induló milánói motorkiállításra, az EICMA-ra. A két szériából az egyik már egészen biztosan a Vitpilen 401, a retrófuturisztikus külsejű, KTM 390 Duke alapú café racer.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez már a 800-as KTM Duke lesz

2016. november 4., 13:53 Módosítva: 2016-11-16 09:30:06
9

A jövő héten induló EICMA előtt a KTM beizzította a hype-hajtóművet, és kidobtak egy sejtelmes képet. A középen osztott lámpa a legújabb KTM arculathoz illik, hasonlót láthattunk a kis Duke-ok kémfotóin, ez viszont várhatóan egy nagyobb modellhez tartozik - amit egyelőre KTM 800 Duke-ként emlegetünk.

ktm-800-duke-headlight-teaser
Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre kevésbé titkos az új Superleggera

2016. november 4., 10:18 Módosítva: 2016-11-07 17:56:04
39

"Mérnökeink ismét feltalálják a motorkerékpárt, újraírják a határokat, valóra váltják az álmokat. Ez a Ducati lényege. Ez a motor minden szempontból a csúcs lesz, amit a technológia jelenlegi állása lehetővé tesz" - nyilatkozta Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója a Project 1408 néven emlegetett Ducati 1290 Superleggeráról. A nagy szavakat végre konkrétumokkal is alátámasztották, további részletek derültek ki a Ducati soron következő őrületéről.

Az előd: Ducati 1199 Superleggera
Az előd: Ducati 1199 Superleggera
Távolról sincs vége, olvasson még

Versenyrészlegről szériagyártásba

2016. november 3., 14:22 Módosítva: 2016-11-07 13:13:40
24

Az MV Agusta nyelvezetében az RC betűpáros a legsúlyosabb elmebajt jelentik, ez a Reparto Corse, azaz a versenyrészleg rövidítése. 2017-re összesen négy új RC változattal áll elő az olasz gyártó - ebből három upgrade-elt modell, egy viszont teljesen új.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felemelt középső ujj a benzinmotor felé

2016. november 2., 17:41 Módosítva: 2016-11-11 10:21:58
18

A milánói EICMA-ra új modellel készül az elektromos motorokat gyártó Energica. Egyelőre még csak tanulmányként harangozták be, de várhatóan a szériagyártásra sem kell sokáig várni.

Energica Ego
Energica Ego
Távolról sincs vége, olvasson még

Tíz darab készül a V4-es Ariel Ace R-ből

2016. november 2., 10:28 Módosítva: 2016-11-16 09:30:05
33

Rég volt szó az Ariel Ace-ről, de hátha emlékszik még valaki a VFR1200F-blokkos naked bike-ra, amit a csővázas sportkocsijairól ismert Ariel tervezett gyártásba lökni. A projekt célba ért, novemberben bemutatják a kész motort.

ace r
Távolról sincs vége, olvasson még

Hová tart a Jawa?

2016. október 28., 14:03 Módosítva: 2016-11-16 09:30:04
24

Ahogyan azt néhány napja megírtuk, az indiai Mahindra felvásárolta a BSA-t, nem tudták azonban bekebelezni a Nortont. Sokáig nem sajnálkoztak emiatt, inkább lecsaptak egy másik, szintén nagy hagyományokkal rendelkező márkára: a Jawára. Igaz, itt nem arról van szó, hogy egy az egyben megvették volna a cseh motorgyártót, csupán kizárólagos jogokat szereztek a név használatára Indiában és a környező országokban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Versenypályán kívül szedi a díjakat a Yamaha R1

2016. október 28., 10:58 Módosítva: 2016-11-09 06:19:30
31

Bár a Yamaha nem veri rommá ellenfeleit sem a Superbike, sem a Stock1000 világbajnokságon, más területen viszont tarolt - formatervével sorban söpörte be a díjakat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hoppá, itt a Kawasaki Z1000R

2016. október 27., 11:31 Módosítva: 2016-11-09 06:19:35
76

A Kawasaki leleplezte a Z1000 csúcsváltozatát, a Z1000R-t. A plusz egy betű komolyabb féket és futóművet jelent, a lassításról 310-es tárcsába maró csúcsminőségű Brembo M50 monoblok nyereg gondoskodik - a főfékhenger és a munkahenger közé pedig szériában fémfonatos fékcső kerül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rohadt drága lesz a csúcs Ducati

2016. október 27., 10:42 Módosítva: 2016-11-09 06:19:30
10

Amikor először bukkant fel a Ducati 1299 Superleggera a hírekben, sejteni lehetett, hogy drágább lesz, mint a szuperdrága elődje, a 1199 Superleggera. Most már azt is tudni, mennyi az annyi: körülbelül 80 ezer dollárt kérnek érte, ami átszámítva körülbelül 22,6 millió forint, vagyis bő 4 millával drágább, mint a pillekönnyű 1199-es volt.

A 1199 Superleggera rommá reszelt blokkja. Már ez van a 1199 Panigale R-ben, ami a Superbike VB-s homológizációs modell
A 1199 Superleggera rommá reszelt blokkja. Már ez van a 1199 Panigale R-ben, ami a Superbike VB-s homológizációs modell
Távolról sincs vége, olvasson még

A Norton megúszta, a BSA-t vitték az indiaiak

2016. október 26., 15:54 Módosítva: 2016-11-09 06:19:34
14

Az indiai Mahindra felvásárolta a BSA-t, egészen pontosan egyik leányvállalatukon, a beszédes nevű Classic Legends Private Limited-en keresztül szerezték meg a 4,1 millióért az angol márka száz százalékát.

Seeley váz, BSA Gold Star blokk, Steve Tonkin gyártja Lacashire-
Távolról sincs vége, olvasson még

Négyből három új BMW pontosan beazonosítható

2016. október 26., 12:35 Módosítva: 2016-11-09 06:19:29
20

A BMW négy új motorral készül a milánói EICMA-ra, és be is jelentették, mikre lehet számítani: egy ráncfelvarrás, két új modellváltozat és egy valamilyen túragép.

BMW R 1200 GS Iconic 100 edition
BMW R 1200 GS Iconic 100 edition
Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőre jönnek a kínai Suzukik

2016. október 26., 10:01 Módosítva: 2016-10-31 08:29:48
12

A múlt héten két új Suzukit is lelepleztek az EICMA kínai változatán, a CIMA-n. Mindkét újdonság 250-es, az egyik a GSX250R, a másik pedig DL250 V-Strom.

Távolról sincs vége, olvasson még

Létezik valami, amiből a Honda ne tudna túraendurót készíteni?

2016. október 25., 16:07 Módosítva: 2016-11-15 06:17:02
35

Aki nagy köbcentire tippelt, csúnyán mellélőtt. A Honda új túraenduróját a kínai Motorcycle Trade kiállításon mutatták be, a becsületes neve pedig Honda CBF190X.

Távolról sincs vége, olvasson még

Karbon váz és nagyjából 220 lóerő

2016. október 25., 12:02 Módosítva: 2016-10-31 08:29:45
63

A Ducati iszonyatosan súlyos dobással készül az EICMA-ra, az eddig csak Projekt 1408-ként emlegetett új modellről kiderültek az első konkrét részletek. És meglepő, mennyire pontosnak bizonyultak az első pletykák.

Távolról sincs vége, olvasson még

Komolyabb technikát kap a Sinnis olcsó supermotója

2016. október 24., 16:36 Módosítva: 2016-11-03 06:31:53
1

Komolyabb technikával frissíti fel olcsó supermotóját a Sinnis. A kínai vállalat – amely eredendően Jinan Quingqi néven működik, de Európát befogadhatóbb néven venné be – az Apache-ból készíti el az R-kivitelt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Beindult az új brazil BMW-gyár

2016. október 21., 14:26 Módosítva: 2016-10-31 08:29:45
8

Legördült az első motorkerékpár a BMW új brazíliai üzemének gyártósoráról. A manausi létesítményt mintegy 10,5 millió euróból húzták fel, és ez a bajor márka első olyan, Németországon kívül működő motorkerékpár-gyára, amelyet száz százalékban magukénak tudhatnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsóbb kompresszoros gépekben látja a jövőt a Kawasaki

2016. október 21., 11:52 Módosítva: 2016-10-31 08:29:46
16

Nagyobb teret kaphatnak a jövőben a kompresszoros motorkerékpárok a Kawasakinál. Erről a márka európai termékmenedzsere beszélt a Motorcycle Newsnak adott interjújában. Tsuyoshi Shibata szerint a H2 és a H2R jól mutatja, meddig képesek elmenni, ami a teljesítményt illeti. Most viszont azon van a hangsúly, hogy ezt a technikát a hétköznapibb gépekre is átmentsék.

Távolról sincs vége, olvasson még