Hírek

Megújult a motorok Toyota Priusa

2015. november 19., 17:19 Módosítva: 2015-11-23 09:27:36
34

Az idei milánói motorszalonra a Honda egyik megkerülhetetlen alapmodelljét, a CB500F-et, valamint annak különféle variánsait is gatyába rázta. Emellett pedig – ahogyan arra korábban is számítani lehetett – az NC750-esekhez is hozzányúlt. Mind az S, mind pedig az X megújult.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már a TRENDŐR motorokat is a BMW szállítja

2015. november 19., 15:58 Módosítva: 2015-11-25 09:30:37
27

A BMW értekezletén véletlenül egymás mellé került a 2015-ös trendek felméréseiről készült chartok és a 60-as, 70-es évekből egy terepmotoros katalógus, és valakinek feltűnt, hogy a kettőben nagyjából ugyanaz a képanyag. Mivel retró modelljük szerencsére volt már, adta is magát egy újabb változat, a nineT Scrambler.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Yamahának a maximum sem elég

2015. november 19., 13:27 Módosítva: 2015-11-24 12:38:21
15

A Yamaha kínálatában lassan már tizenöt esztendeje szerepel a T-Max. Ennyi idő alatt nyilván több ráncfelvarrásra és módosításra is szükség volt már. 2016-ra két különmodellel készültek belőle.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tigrist szaporítanak az angolok

2015. november 19., 11:18 Módosítva: 2015-11-22 08:00:34
23

Tavaly ősszel kicsit  fanyalogtunk , amiért a Triumph az igazán nagy durranások helyett csupán különmodellekkel és meglévő gépek módosított változataival készült a nagy őszi motorkiállításokra. Akkor a 800-as Tiger sorozatot bővítették ki – jobban mondva éppen így csináltak belőle sorozatot.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Penge lett az új Suzuki SV650

2015. november 19., 09:35 Módosítva: 2015-11-24 12:38:21
266

Az SV650 hatalmas sláger volt, hiszen egyszerre volt olcsó, megbízható, szórakoztató és vagány, ezek miatt rengeteget adtak el belőle világszerte. Az SV szellemi utódjának tekinthető Suzuki Gladius viszont nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a válsággal együtt elszálló jen árfolyamok mellett lehetetlen volt eladni, ráadásul a külseje sem ütött különösebben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az EICMA összes újdonsága egy helyen

2015. november 19., 07:43 Módosítva: 2015-11-27 09:21:08
1

Már napok óta záporoznak az újdonságok a milánói motorszalonról, a nagyközönség előtt pedig ma nyitja meg kapuit az EICMA. Az év legnagyobb motorkerékpár-kiállítása ez, így nem csoda, ha olykor kicsit elveszettnek érezzük magunkat a dömpingben. Segítünk, hogy ne maradj le semmiről, összeszedtük, mire érdemes figyelni. A lista folyamatosan bővül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kőkemény versenytechnika az Apriliától

2015. november 18., 17:23 Módosítva: 2015-11-21 13:10:50
52

Az már néhány nappal ezelőtt is világos volt, hogy a Piaggio-csoporthoz tartozó Aprilia az RSV4 sportmotorral készül valamire. Amit viszont most kapunk tőlük, az nem egy új fényezés, csilivili matricázás, vagy hasonló maszatolás. Nem is eget rengetően új modell. Sokkal inkább lehetőség, és kemény versenytechnika.

Távolról sincs vége, olvasson még

Repülő erőd? A mérete mondjuk megvan hozzá

2015. november 18., 15:15 Módosítva: 2015-11-23 09:27:36
26

A Piaggio-csoport már kicsivel a milánói motorszalon előtt is tolta az arcunkba az infókat, végül azonban nem pont azokat, illetve nemcsak azokat a motorkerékpárokat mutatták be az EICMA-n, amire előzetesen számítani lehetett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új területen vadászna a Ducati

2015. november 18., 12:25 Módosítva: 2015-11-20 17:54:52
22

A Ducati újdonságainak bemutatásakor Claudio Domenicali vezérigazgató a végére hagyta a csattanót. A sajtótájékoztató alatt többször is megjelent egy felirat, amely visszaszámolta, hogy éppen hány perc van még hátra az X-ig, zárásként pedig azt is megtudhattuk, mi az az X: az XDiavel. Na jó, de akkor ebben a vonatkozásban mit takar az X?

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezzel megint nagyon odacsap a Yamaha

2015. november 18., 10:21 Módosítva: 2015-11-20 17:54:52
123

Derült égből villámcsapásként sújtott le az MT-10 a milánói motorkiállításon. A Yamahától sok mindenre számítottunk ugyanis, de arra a legtöbben pont nem gondoltunk, hogy egy ilyen géppel fogják megtoldani az MT-sorozatot. Bár néhány napja egy kimondottan titokzatos videóval már elkezdték pöckölgetni az ingerküszöbünket, akkor még egészen más tippjeink voltak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szét fog csapni a sportmotorok között

2015. november 18., 06:41 Módosítva: 2015-11-20 17:54:52
205

Több oka is van annak, hogy a Suzuki nagyon-nagyot akar dobni az új GSX-R1000-rel. Először is legutóbb 2009-ben módosítottak rajta érdemben, és az is inkább egy jól sikerült hangolás volt, nem alapjaitól új modell. Tehát ha úgy vesszük, 2005 óta nem történt semmi érdemleges GSX-R fronton, miközben az ezres sportmotorok világa azóta legalább kétszer kifordult a sarkaiból. Ennek egyik eredménye, hogy ma már 200 lóerőnél kezdődik a tárgyalóképesség, másrészt ha nincs legalább három-négyféle elektronika, akkor már fapados modellről beszélünk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gatyába rázták végre az ingázók Hondáját

2015. november 17., 17:53 Módosítva: 2015-11-20 13:37:55
1

A Honda CB500, és megjelenése óta a CB500F mindig a biztos választást képviselte. Küllemében és technikájában ugyan semmi meghökkentőt vagy különlegeset nem hordozott, de egy dolgot megbízhatóan tudott: működni. Éppen ezért első motornak, vagy éppen napi ingázáshoz is jó alternatívát kínált. Formájára viszont nagyon ráfért már a vérfrissítés.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez már nem ugyanaz a móka

2015. november 17., 17:29 Módosítva: 2015-11-20 10:06:53
8

A Yamaha kínálatában nem is olyan régen még szerepelt egy MT-03 nevű modell, amely aztán valahogy kikopott. Az MT-sorozatot viszont folyamatosan bővítgetik, így adta magát, hogy a felszabadult típusjelzést ismét bevezessék a köztudatba. Azt már a bejelentéskor tudtuk, hogy nem ugyanazt a technikát húzzák elő.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hipsterek, figyeljetek: így divatol a Ducati

2015. november 17., 14:27 Módosítva: 2015-11-20 10:06:53
14

A scrambler-vonat nagyon beindult, és a nagy motorgyártók úgy érzik, aki lemarad, az valami jóból nagyon kimarad. Így az idei milánói motorszalon sajtótájékoztatóját a Ducati is rögtön két ilyen géppel kezdte meg – náluk ezen mondjuk pont nem kellene csodálkoznunk. Méghozzá azért nem, mert ők tavaly is mutattak már valamit ebben a műfajban, Scramblerük (pontosabban négy Scramblerük: Full Throttle, Urban Enduro, Icon és Classic) pedig gyorsan megtalálta helyét a legnépszerűbb modellek listájának élén.

Távolról sincs vége, olvasson még

Akkor most robogó vagy túramotor?

2015. november 17., 11:20 Módosítva: 2015-11-20 10:06:53
64

A Ducatihoz hasonlóan a Honda is megtartotta nyitó sajtótájékoztatóját az EICMA motorkiállítás előtt. A japánokra azonban nem lehet ráfogni, hogy olyan újdonságokat mutattak volna nekünk, amitől a pofánk leszakad. Igaz, az idei év kétségtelenül legfontosabb modelljét, az új Africa Twint már tavasszal leleplezték, így a puskaporuk egy részét már akkor ellőtték.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megjött a retrósított MT-09

2015. november 17., 10:33 Módosítva: 2015-11-21 13:10:50
49

A Yamaha az utóbbi időben nagyon tolja a custom, vagy customnak tűnő, de sorozatgyártású motorokhoz kapcsolódó projekteket. Ezek közé tartozik a Fasters Sons filozófia is, amely lényegében a régi modellek tiszteletét, azokhoz való visszanyúlást és az újítások felé való nyitottságot ötvözi – legalábbis valami ilyesmiről beszélnek a gyáriak. Ennek a jegyében született meg például az az XSR700 is, amelyet néhány napja teszteltünk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Feketére vált a Ducati

2015. november 16., 18:40 Módosítva: 2015-11-19 16:03:52
37

Megtartotta a 2016-os évre szánt újdonságokat áttekintő sajtótájékoztatót a Ducati. Claudio Domenicali vezérigazgató a modellek bemutatása előtt megemlékezett a pénteki párizsi terrorcselekmények áldozatairól. Ezt követően belecsapott a lecsóba, és elég pörgősen rántotta le a leplet az új modellekről.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jobb, mint a Ducati

2015. november 16., 16:00 Módosítva: 2015-11-18 17:36:35
3

A versenysport körül nyüzsgő Pierobon már régóta foglalkozik a Ducatik jobbá tételével. Korábban már készítettek térhálós vázat a 1199 és 899 Panigaléhoz, és mutattak már be több, Ducati blokkos pálya- és utcai motort is.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Piaggio nem győzi kivárni

2015. november 16., 12:10 Módosítva: 2015-11-19 07:45:21
13

Az elmúlt években már több olasz gyártótól is megszoktuk, hogy nem bírják kivárni a milánói motorszalon megnyitását, és idő előtt szivárogtatnak – akarva vagy akaratlanul nyilvánosságra hoznak ezt-azt az újdonságokról. Most a Piaggio-csoportnál gyengültek el, és tárták a közönség elé, hogy mivel is készülnek. Mindennek persze egyelőre csak kedvcsináló jellege van, igyekeznek felhívni a figyelmet magukra az EICMA előtt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Multistrada, ami mindenhol elmegy?

2015. november 16., 00:00 Módosítva: 2015-11-21 08:02:18
8

A Ducati egy minden új modellt áttekintő sajtótájékoztatóval kezdte az idei milánói EICMA motorkiállítást. Claudio Domenicali vezérigazgató két Multistradát is megmutatott a közönségnek: az 1200 Endurót és az 1200 Pikes Peaket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végre egy rendes kétütemű

2015. november 15., 12:40 Módosítva: 2015-11-17 14:28:58
1

A kétütemű motoroknak sokak szerint már leáldozott, annyi mindenesetre bizonyos, hogy a motorgyártók többségében már négyüteműekkel dolgoznak. Különösen, ha nagyobb hengerűrtartalomról van szó. Ebben a műfajban a Ronax szinte egyedüli próbálkozó, olyan elvetemült dolgok pedig tényleg ritkán – és akkor sem sorozatgyártásban - születnek, mint a Stephens-féle V6-os kétütemű.

Távolról sincs vége, olvasson még

A százéves múlthoz bármikor vissza lehet nyúlni

2015. november 14., 13:09 Módosítva: 2015-11-18 06:58:09
11

Pár nap telt el csak a Benelli Scramblerjének az első teaser fotója óta, és máris itt a videó, amiben a modell nevét is elárulják. És ha egy gyártó elmúlt már száz éves, akkor nyugodtan kotorászhat a dicső múltban, és rángathat elő onnan legendákat. A Benelli pontosan így cselekedett, és lefújták a port a Leoncinóról.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mutassatok konkrétumot, könyörgöm!

2015. november 13., 14:55 Módosítva: 2015-11-16 12:22:39
7

A Ducati kilenc új modellt harangozott be a jövő héten induló EICMA-ra. A legújabb videójukban a már leleplezett Monster R-en kívül még másik hármat is megvillantanak. A Ducati 959 Panigale mellett ha csak pillanatokra is, de feltűnik az új cruiserjük, amit többek között szíjhajtása és monocoque váza különbözteti meg az eddigi Diavelektől. Ezen felül felbukkan benne az új Scrambler is, aminek már hónapok óta pörög a kampánya.

Ducati 959 Panigale
Ducati 959 Panigale
Távolról sincs vége, olvasson még

Úgy sem hiszed el, mivel készül a Moto Guzzi

2015. november 13., 12:52 Módosítva: 2015-11-17 17:55:48
10

Bingó! A Moto Guzzi is felül a Scrambler-vonatra, és az EICMA-n bemutatják a Moto Guzzi V9-et. A kicsit retrós-cruiseres motor ülése kimondottan scrambleres, és a kormány is ebbe az irányba viszi el.

Távolról sincs vége, olvasson még

Café racer? Az nagyon 2010...

2015. november 13., 11:45 Módosítva: 2015-11-18 06:43:33
34

Kicsit olyan érzésem van, mintha idén minden magára valamit is adó gyártónak kötelező lenne előrukkolnia egy scramblerrel. A Triumph mondjuk már régóta a piacon volt, de a nagy lendületet a motorépítők adták meg a műfajnak, ami valahogyan a kemény bikerek helyett a hipsterek ölében landolt. Onnan pedig jöttek a jól filterezett képek, mélységélességgel játszó videók szakállas, kockás inges csávókkal, és a méregerős, savanyú ristrettótól kiszáradt szájjal csak annyit tudunk mondani: café racer? Haver, az nagyon 2010...

BMW Concept Path 22
BMW Concept Path 22
Távolról sincs vége, olvasson még