A brit MCN munkatársai nem vacakoltak, és lepadozták a Kawasaki két sporttúra motorját, az őrületesen erős ZZR1400-at és a kompresszorral megfújt H2 SX-et - mégis, melyik az erősebb, az 1,4-es szívó vagy az ezres kompresszoros?
Mielőtt legörgetnél az eredményekhez, köss magadban egy fogadást.
A tavalyi Man TT győztes Michael Dunlop megerősítette, hogy idén nem a Suzukival fog indulni a Man-szigeten. Pedig amikor két héttel ezelőtt Cartagenában látták Dunlopot Suzukit tesztelni, már nagy úgy tűnt, hogy megmarad a tavalyi győztes felállás, de az ír mégis váltott.
Valószínűleg novemberben, a milánói EICMA-n leplezik le az MV Agusta új, négyhengeres platformját használó első modellt, az ezres Brutalét. Az előzetes hírek szerint nem fogják elpuhítani az F4-hez képest, Castiglioni úgy fogalmazott, hogy olyan lesz, mint Leon Camier motorja, csak idomok nélkül - tehát igaz lehet a hír, hogy race kittel a nakednél is meglesz a 215 lóerő.
A BMW R 1200 RT a túramotorok között a legnépszerűbb modell, és a mostanában felbukkanó hírek szerint nemsokára jön a modellváltás - amely elsősorban plusz lóerőket fog hozni, hogy a BMW bokszermotorjai katalógusadatban is felvehessék a versenyt a KTM és a Ducati nagy kéthengereseivel.
A legfrissebb hírek szerint egy 1200-as Scrambleren dolgozik a Triumph, amelyet várhatóan 2019-ben piacra is fognak dobni, és leginkább a Ducati Scrambler Desert Sled célközönségére pályáznak vele.
Március 13-án, kora reggel távozott Ivano Beggio. 73 éves volt.
Beggio édesapja a második világháború után nyitotta meg kerékpárboltját, amit később Ivano motorgyárig fejlesztett. Ennek első állomása volt az 1975-ben alapított versenycsapata, amellyel 1977-ben megnyerték az olasz krosszbajnokságot 125-ös és 250-es géposztályban.
Tízéves börtönbüntetéssel sújtotta a bíróság azt az angol fiatalt, aki savval támadt robogósokra, hogy így kényszerítse őket motorkerékpárjaik átadására. A tizenhét éves Derryck John egy kismotor utasaként fújt savat a sértettek arcába.
Ha a Cagiva márkanevet halljuk, nem könnyű hozzá bármilyen aktualitást kapcsolni. Nem véletlen, ugyanis elég hányatott a sorsuk, a fanatikusok emlékeiben leginkább az Elefant endurók, a Mito sportmotorok és a Raptor naked bike-ok élnek. Most azonban hivatalosan is bejelentették: feltámad a márka.
Alaposan felújította a Honda a közepes díványrobogóját, a Forza 300-at. Teljesen újak az idomok, a robogó karcsúbb lett ezáltal, illetve sikerült lefaragni 12 kilót a jármű tömegéből. A váz is teljesen új, a tengelytáv rövidebb lett, a vezető pedig magasabban ül.
A listán csak EU tagok szerepelnek, és mindenhol 2017-es adatokat vettünk figyelembe. Így került Lengyelország a tizedik helyre 15 025 regisztrált motorral, ami a 35 milliós lakossághoz képest is tisztességes eredmény, még ha visszaesés is: 2016-ban még 25 ezret adtak el. Belgium hiába kicsi, csak tavaly 21 360 új motort regisztráltak, vagyis ha 11 millió lakossal számolunk, akkor minden ötszázadikra jut egy. Portugália 10 millió lakosára 24 809 regisztráció jutott, és Ausztria is jól teljesített, 8,7 millió lakos 24 893 új motort vásárolt.
Még januárban írtunk arról, hogy elárverezik John Lennon Honda Monkey-ját. Akkor még arról volt szó, hogy akár tízmillió forintnak megfelelő összeget is megadhatnak az ötvenes motorért. A valóság ezzel szemben az, hogy március 4-én 57 ezer fontot, azaz 20 millió forintot fizettek a kultikus gazdával rendelkező kultikus kismotorért.
Ahogyan már írtunk róla, a MotoGP-s Tech3 csapat húsz év után elválik a Yamahától - valószínűsíthető volt, hogy 2019-től a KTM szatellitcsapataként fogják folytatni, most pedig biztossá vált a pletyka, tényleg a KTM-et választották.
Lassan külön rovat lesz a Heti Hayabusa Pletyka, ezen a héten az röppent fel, hogy egyfajta félautomata váltót kap a Suzuki 2019-ben érkező hyper-túra motorja.
A Yamaha a Tricity és a Niken után egy harmadik háromkerekű járművet is beígért, mégpedig a kettő közé. A Tricity a napi ingázóknak készült, míg a Niken igazából egy erődemonstráció, egy technológiai bemutató, nem véletlen, hogy az MT-09 alapjait használja. Tehát a következő modell valahol a kettő közé esne, tehát vagy egy háromkerekű nagyrobogó lesz, mondjuk a Tmax technikáján, vagy egy MT-07 alapú Niken.
Meghosszabbította szerződését a Repsol Hondával Marc Márquez. A világbajnoki cím védője így további két szezonban, 2019-ben és 2020-ban is a japánok gyári csapatát erősíti. A HRC már hivatalosan is bejelentette a hírt.
Tavaly nyáron jelentette be a Confederate Motors, hogy FA-13 Combat Bomber modelljük kifutása után Curtiss Motorcycles néven folytatják, az egykori pilóta, Glenn Curtiss nevét felvéve. Most bemutatták első motorkerékpárjukat is, amely több mint száz év után viseli újra a Curtiss emblémáját.
A Tech3 bejelentette, hogy az idei lesz az utolsó szezonjuk yamahás szatellit csapatként, és 2019-től egy új márkával indulnak. Ezzel egy húszéves együttműködést szakítanak meg, ugyanis 1999 óta mennek Yamahával.
Bár a Royal Enfield Himalayant már bemutatták egyszer, annyira siralmas volt a gyártási minőség, hogy leállították a gyártást egy időre. Most úgy tűnik, sikerült javítani a minőségbiztosításon, és bepróbálkoznak vele az európai piacon.
A hétvégén Thaiföldön teszteltek a MotoGP-s csapatok, akik szezon előtt próbálgatták az új fejlesztéseket. A Honda motorján is felbukkant egy látványos újítás, a szénszálas lengővilla.
Egy hete dobta be a Ducati, hogy jön egy új Scrambler változat, melynek az a különlegessége, hogy csak és kizárólag neten rendelhető - és ott sem mindenkinek, kizárólag az olasz, a francia, a német, a spanyol és a portugál piac részesül belőle.
"A nyomodban vagyunk, és elkapunk" - üzente a Rob Cheesman felügyelő az elkövetőknek, miután előkerült az ellopott, és felgyújtott veterán Triumph. A bristoli rendőrség nem csak a levegőbe beszélt, amikor azt mondták, hogy nekimennek a motortolvajoknak, ugyanis sikerült négy elkövetőt elkapniuk.
Az idei szezon az utolsó szezon, amikor még Honda blokkokkal mennek a Moto2-es világbajnokságon, jövőre ugyanis jön az új korszak, és a hatszázas négyhengeresek helyett jönnek a 765 köbcentis háromhengeresek.
Az indiaiak ráfeküdtek a fenntartható közlekedés témára, a napokban már írtunk a TVS hibrid cruiseréről, most pedig bemutatták az Emflux One-t, az olcsó villany sportmotort. 169 kiló, 71 lóerő, 200 kilométeres hatótáv, és mindez csak 2,5 millió forint? Elsőre nehéz elhinni, hogy ez lehetséges, hiszen ár-érték arányban magasan veri a KTM Freeride E-t vagy a Zero bármelyik modelljét.
A 2016 és 2018 között gyártott ZX-10R és ZX10-RR modelleket hívja vissza a Kawasaki, ugyanis ezeknél előfordulhat, hogy olyan erőhatások léphetnek fel váltásnál, amik eltörhetik a fogaskerekeket - legalábbis a kettes, a hármas és a négyes gangokét.
A bristoli motortolvajok felgyújtottak egy 1951-es Triumph Thunderbird-öt, és posztolták róla a videót az Instagramra az után, hogy a tulajdonostól 1000 font (kb. 350 ezer forint) váltságdíjat követeltek.