Hírek

Jótanács a győzelemhez: ne tévedj el

2018. január 9., 16:46 Módosítva: 2018.01.12 06:24
44

A vasárnapi második szakasz volt az első hosszú nap, a hétfői harmadik etap pedig szintén nem a pihenésről szólt, 208 kilométer összekötős mellett 296 km speciált kellett a versenyzőknek teljesíteniük az Ica-sivatag dűnéi között.

Távolról sincs vége, olvasson még

Összesen hét márkát érint a Brembo fék-visszahívása

2018. január 9., 10:42 Módosítva: 2018.01.24 07:00
21

Már írtunk a  Brembo-visszahívásról , első körben csak az Aprilia és a Ducati jelezte, hogy ők biztosan a hibás főfékhengerrel értékesítették a típust, de sejteni lehetett, hogy ennél több gyártót érint a dolog. A Brembo most kiadta, melyik márkáknak szállított.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mi lehet a 48X, a Pan America és a Bronx?

2018. január 8., 14:19 Módosítva: 2018.01.17 06:56
18

A Harley három új nevet szabadalmaztat, melyeket a kérelem szerint a jövőben "motorkerékpárokra és szerkezeti részekre" fognak használni. De vajon mi lehet a 48X, a Pan America és a Bronx?

Átépített Forthy-Eight
Átépített Forthy-Eight
Távolról sincs vége, olvasson még

A hétvégén elindult a Dakar

2018. január 8., 10:33 Módosítva: 2018.01.12 06:24
2

Szombaton elindult a Dakar, az első bemelegítő szakaszt a tavalyi győztes, Sam Sunderland hozta le leggyorsabban - a Lima-Pisco szakasz 273 kilométerére 31 km speciál esett, melyet Sunderland 20 perc és 56 másodperc alatt hozott. A magyar versenyzőknek nem a bemelegítés volt a diadalmenet, Dési János a 103. lett - igaz, ebbe belecsúszott egy 20 perces büntetés - míg Horváth Lajos a 137. indulóból 135. helyen ért be.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Moto Morinitől származik a kínaiak új 1200-as V2-ese

2018. január 5., 11:51 Módosítva: 2018.01.17 06:56

Néhány napja írtuk meg a Shineray V2-es motorjait, azóta pedig többen is szóltak, hogy az 1200-as blokk megszólalásig hasonlít Moto Morini Bialbero Corsa Corta blokkjára. A két V2-est egymás mellé téve egyértelmű a rokonság.

morini-and-swm-engines
Távolról sincs vége, olvasson még

Eladó egy kis darab kétkerekű rocktörténelem

2018. január 5., 10:57 Módosítva: 2018.01.12 06:24
12

Ezt a Honda Monkey-t John Lennon használta a Surrey-i birtokán, és várhatóan 30 ezer fontért (kb. 10,5 millió forint) fog elmenni egy márciusi aukción.

Távolról sincs vége, olvasson még

Videójáték készül a Man TT-ből

2018. január 3., 11:55 Módosítva: 2018.01.12 06:24
151

Tudod, milyen érzés lehet a Snaefell Mountain Course-on koppgázon eltolni egy superbike-ot? Valószínűleg soha nem fogjuk megtapasztalni, de most elég közel kerülhetünk hozzá, legalábbis a TT Isle of Man: Ride on the Edge nevű Man TT videójáték ezt ígéri - márciusban jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, ez pedig a legfrissebb teaser.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kínai V2-esekkel fog feltámadni az SWM

2018. január 3., 10:42 Módosítva: 2018.01.09 06:27
9

A kínai Shineray - az olasz SWM tulajdonosa - bejelentette, hogy komplett V2-es motorkínálaton dolgoznak, 350-től 1200 köbcentiig, és ezeket mind be is szerelnék a különböző SWM modellekbe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Világsztárokkal vágna vissza a Honda a Yamahának

2018. január 2., 17:05 Módosítva: 2018.01.09 06:27
20

A japán motorgyártók nagyon komolyan veszik a suzukai 8 órás endurance futamot, de senki nem öl nagyobb energiát a győzelembe, minta Honda. E ddig 40 alkalomból huszonhétszer nyertek, ami kiemelkedő arány (Yamaha: 7, Suzuki: 5, Kawasaki: 1), egyetlen apróság vet csak árnyékot a dicsőségre: az elmúlt három évet a Yamaha Factory Racing Team húzta be zsinórban, és ennyiszer még soha senki nem tudta elvenni a győzelmet a Hondától. Ez pedig olyan sértés, sőt, támadás, amelyet a Honda nem hagyhat szó nélkül. Még decemberben bejelentették, hogy 2018-ban gyárilag támogatott Team HRC alakulattal indulnak Suzukában.

honda suzuka
Távolról sincs vége, olvasson még

Nem a Ducati gyártja az XDiavel kistestvérét

2018. január 2., 13:14 Módosítva: 2018.01.12 06:24

Ha a másolás a legnagyobb elismerés, akkor a Benelli nagyon elismeri a Ducatit, a 402 S-t ugyanis simán össze lehet keverni az XDiavellel. Hatalmas rajongója vagyok a Benelli formaterveinek, ők gyártják mostanában a legszebb olcsó motorokat, de mintha ezúttal kicsit túltolták volna a kínai stílusú, gátlástalan másolást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hatalmas visszahívást rendelt el a Brembo a csúcsfékeinél

2018. január 2., 09:52 Módosítva: 2018.01.12 06:24
49

A Brembo egyik csúcs-főfékhengerét érinti az olasz cég legnagyobb visszahívási akciója. A PR16 típusú radiális főfékhengerről van szó, melyet leginkább az M50 monoblok nyereggel szoktak párosítani - jelenleg ez az egyik legkomolyabb féknyereg, a Panigalétól a 1290 Super Duke R-en és az Aprilia RSV4-en át az MV Agusta F4 RR-ig szinte minden csúcsgépen ezt használják.

brembo-pr16-10B29149-master-cylinder
Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb hírek a 1200 köbcentis, 214 lóerős MV Agustáról

2017. december 19., 12:42 Módosítva: 2018.01.04 06:23

Már volt szó arról, hogy az MV Agusta négyhengeres Brutalét ígért be, 215 lóerővel. Ez elsőre, másodikra és harmadikra is elég meredeken hangzik, hiszen a Ducati a VW csoport teljes technikai háttérbázisával sem ment a saját négyhengeresével 214 ló fölé - az MV trükkje az lesz, hogy a mostani F4-gyel szemben nem 1000 köbcentis lesz az új blokk, sőt, nem is 1100-as, mint a Desmosedici Stradale, hanem 1200-as - amiből a tudomány mai állása szerint viszonylag simán elő lehet szedni 214 lóerőt.

Brutale 800 RC
Brutale 800 RC
Távolról sincs vége, olvasson még

Kínai motor, amit úgysem hiszel el

2017. december 15., 15:32 Módosítva: 2018.01.10 06:35

A CF Moto egyre bátrabb bringákat mutat be, most például beígérték a V.02-NK tanulmány szériaváltozatát. A tanulmányt nemrég mutatták be Kínában, és ugyan keveset tudni róla, látványosan nagy előrelépés lesz a CF Moto számára, ha valóban árulni kezdik. Eddig főleg hitvány ER-6 másolatokkal és azok átidomozásával létrehozott rettenetekkel voltak jelen az európai piacon, ebbe viszont egy rendes blokkot építettek, a KTM-től származó RC8-at. Azt viszont nem tudni, hogy az RC8 melyik generációját, tehát 1000-től 1300 köbcentiig bármi lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

A brit rendőröknek jelenleg esélyük sincs elkapni a robogós bűnözőket

2017. december 15., 12:31 Módosítva: 2018.01.04 06:23

Angliában az idei bűnözői sláger a robogós rablás, a dolog odáig fajult, hogy nemrég egy rendőrmotort is megkéseltek. Emiatt a parlamentben benyújtottak egy törvényjavaslatot, amely nagyobb szabadságot biztosítana a rendőröknek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsónak olcsó, csak a kraft hiányzik

2017. december 14., 15:47 Módosítva: 2018.01.04 06:23

Sorban jönnek a kis Adventure motorok - BMW G 310 GS, Suzuki V-Strom 250, Kawasaki Versys-X 300 - és a tajvani Sym sem akar lemaradni, ezért elkészítették a Trazer 200-at. A 183 köbcentis egyhengeres blokk a legszerényebb a mezőnyben, mindössze 18 lóerőt tud, amivel csak alig haladja meg a 125-ösök maximumát, a nyomatéka pedig 16 Nm, ami szintén nem gyűri fel az aszfaltot.

Távolról sincs vége, olvasson még

A szomszédai szerethetik a 14 hengeres csillagmotor építőjét

2017. december 14., 12:30 Módosítva: 2018.01.04 06:23

Már írtunk Russell Sutton négy éve épülő rendkívül súlyos projektjéről, a Yamaha XV1700 alaktrészekből épített 14 hengeres csillagmotorról. A hengerek és a hengerfejek a Yamahától származnak, de a forgattyús házat és a belső alkatrészeket Sutton tervezte és gyártotta le nulláról. A repülőgépmotor végül körülbelül 500 lóerős lehet, és csak imádni lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erős a KTM karácsonyi hülyeség-kínálata

2017. december 14., 11:13 Módosítva: 2018.01.06 00:07

A KTM már évek óta szórakoztatja rajongóit azzal, hogy karácsony előtt rájuk borítja az Alibaba legjavát, KTM logóval. A Powerwear katalógusba a normális cuccok mellé ilyenkor felkerülnek fajsúlyos hülyeségek is, mint például a krosszmotorokat idéző, rajtszámlapos, kézvédős gyerek futóbicikli - bütykös gumival, hard race matricával és WP feliratú első villával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan, milyen motorral mennek majd a villanyos MotoGP-n

2017. december 13., 10:24 Módosítva: 2018.01.04 06:23

A tervek szerint 2019-ben elindul a villanymotorok GP-je, a Moto-e World Cup, amihez az Energica szállítja majd be a versenygépeket.  Az olasz gyártó utcai sportmotorját, az Egót alakítják át úgy, hogy megfeleljen a célnak - futóművet építenek, pályaidomot tesznek rá, leszerelik a felesleges elemeket, stb... A blokkot valószínűleg nem módosítják, a 134 lóerős villanymotor megfelelő, inkább a 260 kiló körüli tömeggel kell kezdeniük valamit. Valószínűleg meg fogják oldani, az Energica ugyanis a modenai CRP csoporthoz tartozik, vagyis az olasz Motor-völgy elismert és megbecsült vállalkozása, erős Formula-1-es és MotoGP-s kötődéssel.

Energica-Ego-electric-superbike-02
Távolról sincs vége, olvasson még

Friss és ropogós pletykák a turbós Suzuki motorkerékpárról

2017. december 12., 12:19 Módosítva: 2018.01.04 06:23

Körülbelül négy éve pörög a hype a Suzuki turbós motorja körül. A Recursion tanulmányt a Tokyo Motor Show-n mutatták be, és az 588 köbcentis, soros kéthengeres utcai sportmotor egyből nagyon ígéretesnek tűnt - igaz, azóta legfeljebb pletykákat és ígéreteket kaptunk. A munka viszont nem állt le, sőt, egészen közel van a készhez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jöhet az egy számmal kisebb Africa Twin?

2017. december 11., 14:17 Módosítva: 2017.12.19 06:31

Mintha a nagy túraendurók lendülete megtört volna - az is lehet, hogy kimaxolták a technológia mai állását - és a 2018 slágere a közepes túraenduró lenne. Jelenleg a BMW F 850 GS és a Triumph Tiger 800 a két uralkodó a műfajban, de már számolhatunk a KTM 790 Adventure -rel és a Yamaha Ténéré 700 -zal. Ehhez kapcsolódik a legújabb pletyka, miszerint a Honda egy kisebb Africa Twint tervez.

2018-Honda-Africa-Twin-Adventure-Sports-11
Távolról sincs vége, olvasson még

Villany hajtja az olcsó café racert

2017. december 8., 15:20 Módosítva: 2017.12.19 06:31

Újabb szereplő készül belépni az elektromos motorkerékpárok piacára. Ezúttal érdekes koprodukcióban készült két egész jó formájú café racer. Pablo Baranoff spanyol formatervező társult be az orosz származású Alex Guliyants vezette kínai East Gemhez. Vagy ha úgy ismerős, a Denzelhez.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Így kezd új életet a Confederate Motorcycles

2017. december 8., 12:17 Módosítva: 2017.12.19 06:31

Ahogyan már megírtuk a Confederate Motorcycles Curtiss Motorcycle Company néven kezdi újra a működését, és a korábbi nagy V2-esek köré épített őrületek helyett az elektromos hajtásra helyezik a fókuszt - amelyet a Zero szállít be nekik.

DSC 3440
Távolról sincs vége, olvasson még

Ne lepődj meg, ha egyszer BMW emblémával látod

2017. december 7., 15:34 Módosítva: 2017.12.19 06:31
15

Bemutatták a TVS Apache RR 310-et, ami az előzetes feltevéseket tökéletesen igazolja, vagyis sokkal jobban néz ki, mint a műszakilag azonos BMW G 310 R. Mivel ezt a típust soha nem fogják Európába hozni, gyanítható, hogy előbb utóbb a BMW is előrukkol a G 310 full idomos változatával, amellyel akár a Supersport300 világbajnokságon is szerepelhetnének.

Távolról sincs vége, olvasson még

2020-ig biztosan lesz V2-es sportmotorja a Ducatinak

2017. december 7., 12:08 Módosítva: 2017.12.11 06:23
24

A Ducati egy hónapja mutatta be a nagy V2-es sportmotorjaikat sírba rakó Panigale V4-et, de 2020-ig nem lövik le a V2-es vonalat. Egyrészt a Panigale 1299 Final Edition megfelel az Euro4-nek, így a Panigale V4 mellett gyártásban tartják, egészen az Euro5 bevezetéséig, vagy amíg kereslet van rá.

Ducati Panigale V4
Ducati Panigale V4
Távolról sincs vége, olvasson még

Megint leporolták a Honda RVF1000-pletykát

2017. december 7., 10:27 Módosítva: 2017.12.19 06:31
1

Nem múlhat el évszak anélkül, hogy ne bukkanna fel a Honda V4-es sportmotorjáról egy zaftos pletyka. Mármint a V4-es, lakossági sportmotorról, nem a méregdrága MotoGP replika RCV213V-S-ről.

Távolról sincs vége, olvasson még