Néhány nappal azután, hogy a Suter bejelentette a kivonulását a Moto2-ből, gyorsan vissza is térnek, tegnap ugyanis aláírták a szerződés a Forward Racinggel a 2018-as szezonra, vagyis Eric Granado és Stefano Manzi jövőre Suter vázzal fog versenyezni.
A svájci versenycég otthagyja a Moto2-es világbajnokságot, 2018-ban már nem lesznek ott a rajtrácson semmilyen formában - idén már csak két csapat használt Suter vázat, de jövőre ők is Kalexre váltanak.
A MotoGP téli teszt egyben azt is jelenti, hogy Valentino Rossi egy újabb sisakdizájnt mutat be. Idén a mexikói nyaralásán begyűjtött élmények hatására a vicsol indiánok gyöngydíszeit idéző festés került az AGV Pista GP R sisakjára.
Bár a Benelli a kínai Keeway alá tartozik, az Olaszországban megtartott tervezőközpont ugyanolyan tökéletes olasz formaterveket valósít meg, mint a Ducati vagy az MV Agusta. Ráadásul kiléptek az A1-es és az A2-es kategória korlátai közül, és bemutatták a Benelli 752S-t.
Negyven éves elmúltál, mindig imádtad a sportmotorokat, és úgy gondolod, hogy a nyolcvanas évek volt a csúcs, esetleg a 90-es évek eleje, minden, ami utána jött, az már hanyatlás? Ha ez mind igaz rád, valószínűleg hiányoznak a 60 lóerő körüli, 200-as végsebességű, kétütemű, 250-es sportmotorok.
A Yamaha házon belüli kiegészítőgyártója, a Y's Gear retró átépítőkészletet mutatott be az MT-09-hez, az SR400-hoz és az SCR950-hez. Rossz hír, hogy ezek kizárólag Japánban lesznek kaphatóak.
A 2018-as Montesa Cota 300RR műszaki oldalról érdemben nem változik a 2018-as modellévre, de annyira esztétikus megoldásokat vezetnek be, hogy egyszerűen kötelező beszámolnom róla.
Az angol CCM-nek annyira megy a szekér, hogy rövid időn belül bemutatták a Spitfire alapjain a harmadik modelljüket, az FT6 Flat Trackert.
Tavaly még csak tanulmány volt, de a Piaggio ígérete szerint 2018-ban piacra kerül a Vespa Elettrica. A villany-Vespa az ötvenes négyüteműek ellenfele lesz, 2 kW-os névleges és 4 kW-os maximális teljesítménnyel, a hatótávolsága pedig 100 kilométer lesz - de ha ennek valós körülmények között csak a kétharmadát tudja, azzal is bőven használható napi ingázásra.
A legtöbbet emlegetett, de dokumentáltan soha nem észlelt dolgok listáját valószínűleg a jeti, és kollégája, a Loch Ness-i szörny vezetik, de közvetlenül utánuk a Ducati robogó következik, melyről meglepően sok spekuláció szól, de a gyár soha nem erősítette meg a létezését. Eddig.
Az MV Agustának hatalmas lendületet adott az angol-orosz Black Ocean befektetési alap pénze, az EICMA-na be is mutattak egy teljesen új, Dragster 800 RR-t, illetve rengeteg új RC modellt - F3 675 RC-t, F3 800 RC-t, Dragster 800 RC-t és Turismo Veloce RC-t. Ezek viszont mind háromhengeres modellek, a négyhengeres platformhoz érdemben rég nem nyúltak, az F4-en kívül máshol nem is használják az ezres blokkot, pedig már rég ígérik, hogy visszahozzák a négyhengeres Brutale vonalat.
Nem lehet rossz Valentino Rossinak lenni: van kilenc világbajnoki címed, egy országnyi fanatikus rajongód, és időnként szép ajándékokat kapsz a barátaidtól - például egy flat track XJR1300-at.
Hamarosan elkészül a Marosvásárhelytől nem messze, a Csergedi-tetőn a Marosring, hivatalos nevén Transilvania Motor Ring - Románia első európai színvonalú versenypályája.
A Suzuki GSX-R1000 jól startolt, első évében behúzott Michael Dunloppal egy Man TT győzelmet - a motor jó, a mi tesztünkön is szépen muzsikált, a gyártó sem gondolja, hogy nagyon módosítani kéne rajta, így 2018-ra mindössze két új színt adnak hozzá.
A Moto Guzzi három új V7 változatott mutatott be Carbon, Rough és Milano néven. Mindhárom limitált szériás modell lesz, és egyaránt a V7 harmadik generációján alapulnak. A Carbon szénszálas sárvédőt és oldalpaneleket kapott, valamint piros szelepfedeleket és piros Brembo féknyerget.
A valenciai futamot a hondás Dani Pedrosa nyerte, a második a szinte végig vezető Johann Zarco lett, Márquez pedig egy csodával határos mentés és a két gyári ducatis, Lorenzo és Dovizioso kiesése után harmadikként ért célba, ezzel 298 ponttal ő lett 2017 gyorsasági világbajnoka.
Az MT-10 SP után logikus döntés volt a Yamahától az MT-09-ből is készíteni egy csúcs-futóművű változatot. Az MT-09 SP viszont közel sem akkora forradalom, mint a nagy testvér: kapott egy Öhlins központi rugóstagot és egy minden paraméterében állítható első villát, de ez utóbbi nem a svéd futóműspecialistától, hanem a Kayabától származik.
Az EICMA-ra két újdonsággal érkezett a Kymco, az egyik a Honda X-Adv tajvani változata, a másik a Yamaha Tricity sajátos újragondolása. Egyelőre mind a kettő csak tanulmány, és a Kymco is úgy hivatkozik rájuk, mint egy adventure-robogó lehetséges variánsaira - a kétkerekűt CV2-nek, a háromkerekűt CV3-nak nevezték el.
Megszámlálhatatlan pletyka és kémfotó után végre leleplezték a Royal Enfield két új, 650-es kéthengeres modelljét. Az alapok teljesen újak, a bölcsőváz acélból készül, a blokk pedig lég-olaj hűtésű, teljesítménye 47 lóerő, nyomatéka 51 Nm.
A Yamaha az EICMA-ra időzítette a YZF-R1 és az YZF-R1M újdonságainak bemutatását. A 2018-ra továbbfejlesztett modellekben a blokk változatlan, a 998 köbcentis, crossplane négyhengeres továbbra is 197 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, az újításokat az elektronikában kell keresni.
A Kawasaki az EICMA-n leplezte le a Ninja ZX10-R SE-t, a világbajnok sportmotorjuk továbbfejlesztett változatát. A két betű egy új futóművet és egy fényezést jelöl.
Mintha a gyártók már kimaxolták volna a nagy túraendurókat, ezért most a középkategóriában izzott fel a harc. A BMW ebbe a mezőnyben két típust indít, a teljesen új BMW 750 és 850 GS-t.
Az ultra-luxus C 650 GT és a luxus-sport C 650 Sport után egy ligával lejjebb játszó robogót is bemutattak, a C 400 X-et. Nem csak köbcentiben és teljesítményben mentek le, hanem kiterjedésben is, a batár díványok után a C 400 egy teljesen élhető méretű, logikus közlekedési eszköznek tűnik.
Az Aprilia Factory Works mindigis a legcsodálatosabb része volt a noelei cégnek. Erre nem is kell más bizonyíték, mint az Aprilia RSV4 R FW-GP, a 250 lóerős őrület.
Az idei EICMA alapból erős, de még ebből a mezőnyből is kiemelkedik a Husqvarna 701 Vitpilen. A szériagyártásba került retrófuturisztikus café racer műszakilag a KTM 690 Duke-ra épül,a 690 köbcentis egyhengeres 75 lóerőt és 72 Nm tud.