A Ducati új modellje történelmi mérföldkő, ha a limitált kiadású MotoGP-replika Desmosedici RR-t nem számoljuk, ez a cég első négyhengeres sportmotorja. A blokk 1103 köbcentis, a legnagyobb teljesítménye 214 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 120 Nm. Azonban ha felteszünk rá egy titán Akrapovic dobot és hozzáhangoljuk az ECU-t, akkor már 226 lóerőt préselhetünk ki belőle.
A napokban mutatják be a KTM közepes túraenduróját, de már a bemutató előtt kiszivárogtak a képek. A fotók gyáriak, a háttérből sejthető, hogy a Kiska studiójában készültek, viszont a rajta látható motor még nem a szériaváltozat - a sorozatgyártott 790 Adventure fényszórója nagyobb lesz, valamint lesznek rajta visszapillantók, irányjelzők és rendszámtábla tartó.
Öt újdonsággal is készül 2018-ra a Ducati. Ezek közül a Monster 821 frissítését és a Panigale V4-et már láttuk. Most újabb két modellről tudhatunk meg többet.
A Superbike világbajnokság az elmúlt években egyetlen dologról szólt: sikerülhet-e megvernie a Ducatinak az elképesztő fölényben lévő Kawasakit? Mivel a válasz folyamatosan nem volt, a versenyek végeredménye kezdett némileg elsivatagosodni, ezért a szervezőbizottság fontos szabálymódosításokat jelentett be.
Egészen biztosak lehetünk, hogy a Suzuki készül egy-két újdonsággal az idei EICMA-ra, és ezek közül egy már biztos, az SV650X - éppen az a modell, ami égetően hiányzik a Suzuki kínálatából, egy népszerű utcai modell némi vintage esztétikával.
Ha tíz év múlva bárki megkérdezi tőled, hogy a villany- és hibridautó-buzéria mikor terjedt át a motorok világába, jusson eszedbe, hogy 2017 október lesz a helyes válasz. Próbálkozások eddig is voltak, azonban a Honda most mutatta be a PCX Electric-et és PCX Hybridet.
A kilencvenes években elárasztották Magyarországot a négyszázas, belpiacos japán motorok, melyeknek külön bajnokságot írtak ki (jellemzően a Kawasaki nyert, ugyanis azt forgalmazták Európában, ahhoz volt alkatrész). Japánban azóta is virágzik a műfaj, egy ottani előírás miatt ugyanis ez egy külön kategória. Viszont az új Kawasaki Ninja 400-at szokatlan módon világpiacra szánják.
A Honda szinte titokban mutatta be a Honda Neo Sports Café tanulmányt a Tokiói Autószalonon. A forma egyszerű és modern, a részletek szépek, az összhatás és a stílus pedig a két évvel ezelőtt, Olaszországban bemutatott CB4 Conceptet és Six50 Scramblert juttatja eszembe.
Mielőtt félreértés lenne: ez nem tanulmány, ez széria. 2018-tól jön Niken néven, és lényegében ugyanaz, mint a három évvel ezelőtti MWT-9 tanulmány. Az alapot az MT-09 adja a 847 köbcentis háromhengeres blokkjával, amelyből a legvadabb 115 lóerő tör elő, amit valaha tapasztaltam.
Ismét van retró Kawa, leleplezték a Z900RS-t. Az új modell műszakilag a Z900-ra épül, formatervét viszont az 1970-es évek ikonikus naked bike-ja, a Z1 ihlette. A tervezők nem egy színtiszta retrót, amolyan W800-szerű új veteránt terveztek, hanem egy finoman múltidéző, de teljesen egyértelműen modern gépet.
A forma nem meglepő, hiszen már hetekkel ezelőtt kiszivárgott minden a típusról, ettől függetlenül az új Honda Gold Wing tartogat még néhány újdonságot.
A Honda 2018-ra frissítette a CB1300 és a CB400 mindkét változatát, tehát a naked Super Fourokat és a félidomos Super Bol d'Orokat. Mindkét modell ismert nálunk, noha már egyiket sem kapni, mindkettőt kivezették az európai piacról, és kizárólag Japánban kaphatók.
A Honda Neo Sports Café második teasere alapján már sejthető, hogy egy retrofuturista CB1000R-rel van dolgunk - tehát nem egy CB1100 stílusú motor lesz, sokkal inkább amolyan XSR900 jellegű, tehát a retró elemek ellenére sem lesz senki, aki réginek nézi.
Az új modellt legkönnyebben nagyobb fényszórójáról lehet felismerni, de a formai frissítésnél sokkal fontosabb, ami technikai oldalon történt. Az akkumulátorok és a villanymotorok kapacitása folyamatosan nő, illetve egyre olcsóbban beszerezhetőek a jobb alkatrészek, ennek megfelelően az új E-XC Enduro telepei is nagyobb kapacitásúak és a teljesítményén is javítottak. A Sony-tól származó cellákból összerakott líthiumos akkupakk 50%-kal többet bír, mint az előző modelleké, és 3,9 kWh leadására képes - ráadásul a gyártó szerint 700 töltési ciklus után is megőrzi képességeinek legalább 70%-át. A KTM az új akkumulátorcsomagot és a hozzá tartozó töltőt a korábbi E-modellek tulajdonosai számára is elérhetővé teszi.
Az ausztrál Broc Parkes fogja helyettesíteni a következő GP futamon Jonas Folgert. Parkes-t jól ismerik a Yamahánál, hiszen a gyári támogatású YART csapatban versenyzik az Endurance VB-n. Parkes logikus választás volt a Tech3 számára, ugyanis nem csak a pályát ismeri kiválóan, hanem van tapasztalata a MotoGP-ből is, 2014-ben a Paul Bird Motorsporttal ment Michael Laverty társaként - igaz, akkor nem Yamahával, hanem egy Aprilia alapú versenymotorral állt rajthoz.
Nem az MT-09 SP lesz az egyetlen MT-09 alapú újdonság. A Tokyo Motor Show-ra ugyanis egy igazi meglepetést is beígért a Yamaha, amiről még a semmitmondó teaser videók mércéjével is teljesen semmitmondó teasert tettek ki - aki szeretne egy kardokkal szerencsétlenkedő ázsiai férfit és egy száguldó utat nézegetni, az itt megteheti, de szólok előre, még elvárások nélkül is csalódás lesz.
A pénzügyi viharokkal terhelt hónapok után kemény frissítésbe kezdett az MV Agusta. Az LH44-es F4 után most bemutatták a gyár új csúcsgépét, az F4 RC-t. Az RC (Reparto Corse - versenyrészleg) modellek az MV technikai evolúciójának csúcsát képviselik, az F4 RC pedig ezek közül is kiemelkedik, ez adja a gyári Superbike versenymotorok alapját.
A 18 éves Claude Parkinsont öt év és három hónap szabadságvesztésre ítélték, míg két, 15 és 16 éves társát négy év és két hónapra ítélték. A negyedik elítélt egy negyvenes férfi volt, aki a lopott áru értékesítésében vallotta magát bűnösnek, ő négy évet és tíz hónapot kapott.
A Nemzetközi Motorsport Szövetség, a FIM is beszáll a bukósisakok vizsgálatába, és saját homológizációs programot hoznak létre FIM Racing Homologation Program (FRHP) néven. A céljuk, hogy teszteljék és minősítsék a versenyeken viselt sisakokat.
25 éve mutatták be az első Ducati Monstert, az M900-at, most pedig a Monster 821 frissítésével emlékeznek a korszakalkotó ősre. Az új 821 formaterve követi a Monster 1200 vonalait, de az átrajzolt tankot és farokidomot az 1992-es ősmodell inspirálta.
Most ősszel mutatja be a KTM a 790 Duke-ot, melynek a legfőbb feladata odavágni a középkategória legsportosabb modelljeinek, például Yamaha MT-09-nek és a Street Triple-nek. A soros kéthengeres, 799 köbcentis blokk 105 lóerőt tud 9500-nál és a 86 Nm-t ad le 8000-nél.
Továbbra is a Ducatié a legextrémebb idom, de a Suzuki is keményen beszállt a versenybe, a hétvégén a japán nagydíjon vetették be először az aerodinamikus burkolatokat.
Újabb részletek érkeztek a Kawasaki H2 túraváltozatáról, amit felváltva emlegetnek H2 GT és H2 SX néven. Azt már lehet sejteni, hogy kétszáz lóerős teljesítménnyel jön, valamint kétszemélyes üléssel. Létezik egy olyan pletyka, miszerint a túra-H2-ből két változat lesz, egy szerényebben felszerelt SX kivitel, és egy minden kényelmi extrával megszórt GT.
Az új Honda Gold Wing a pocsékul kezelt titok legjobb példája, hiszen már a bemutató előtt bő három héttel minden kiszivárgott róla. Ennek ellenére a Honda úgy viszi tovább a marketingkampányt, mintha mi sem történt volna, most például egy komplett Gold Wing történelmet vágtak össze az elmúlt 48 év GL modelljeiből.
A Kawasaki Z900-on alapuló Z900RS retrómotorból a legfrissebb hírek szerint két verzió is készül. Az egyik egy alapmodell lesz, melyet a BMW R ninetT Pure-nak lesz ellenfele, míg a másik komolyabb futóművet, küllős felniket, kisebb lámpát és dögösebb kipufogórendszert kap, vagyis inkább a Triumph Thruxton és a BMW R nineT Racer vevőkörére lőnek vele.