Még el sem kezdődött a MotoGP-ben az átigazolási szezon, a KTM már most bejelentette, hogy nem kívánnak változtatni a felálláson, és kitartanak Bradley Smith és Pol Espargaro mellett, illetve továbbra is Mika Kallio lesz a cég fő tesztpilótája.
A Yamaha az MT-10 SP mintájára 2018-ra elkészíti az MT-09 SP kivitelét, de a 115 lóerős háromhengeres modellnél nem lesz akkora különbség az alaphoz képest. A MT-10-nél az SP kivitel elektromos állítású, félaktív Öhlins futóművet jelent, amit nem valószínű, hogy egy az egyben áttesznek a 09-be is - az MT-10-be is azért tudták beépíteni, mert az műszakilag rokon az YZF-R1M-mel. Az MT-09 esetében tehát sokkal valószínűbb, hogy ha Öhlins kerül bele, az hagyományos állítású lesz. A spécibb futóművön kívül az SP alapból kap egy kis szélvédőt is, és ezzel ki is merülnek a különbségek.
A Kawasaki kompresszoros sport-túramotorja egy hete még csak pletyka volt, most viszont már látszik, hogy november elején bemutatják az EICMA-n. Egyelőre csak egy szokásosan semmitmondó teaser videót dobtak ki, amitől tényleg nem lettünk okosabbak.
A Honda egyelőre csak Project Neo Sports Caféként hivatkozik az új naked bike-ra, amiről egy 31 másodperces teaser videót készítettek. Ahogyan a legtöbb esetben, ennél is nagyon figyelni kell, hogy a felesleges snittek között meglássuk a lényeget. Sok agyagszobrászkodás meg tervezési folyamat között azt hihetnénk, hogy ez egy CB1100 változat lesz, aztán feltűnik a vízhűtéses blokk.
2018-ra továbbfejlesztik a Triumph Tiger Explorert, részleteket még nem közöltek, azt viszont már tudni lehet, hogy megváltozik az első fényszóró. A fejidom kisebb és élesebb lesz, illetve egy vízszintes ledcsíkot helyeznek el rajta nappali menetfénynek, illetve feltételezhető, hogy a teljesen ledes fényszórópárt ellátják kanyarfény funkcióval is.
Az emissziós szabványok nem barátai a léghűtéses motoroknak. Ideig-óráig még lehet optimalizálgatni őket, de egy ponton túl már nem éri meg - ezért is tűnt el a Stelvio a Moto Guzzi kínálatából 2017-re.
A Triumph Tiger Tramontana egy őrületes sivatagi versenygép, amit egy spanyol testvérpár épített az idei Panafrica Rally-ra. Az alapot egy Triumph Tiger 800 XC adta, melyet a lehető legjobban lecsupaszítottak - úgy fogalmaztak, hogy ennek a legszélsőségesebb körülmények között kell hosszútávon helyt állnia, így végig a funkció volt az elsődleges cél.
A Kawasakinak már komoly rutinja van abban, hogyan kell megnyerni a Superbike világbajnokságot - Jonathan Rea bő száz pontos előnye már nem fog eltűnni, a gyár másik versenyzője, Tom Sykes második helyét is csak egyetlen versenyző veszélyezteti, a ducatis Chaz Davies.
Kijött egy újabb teaser videó a retró Z900RS-ről, és ha nem figyelünk oda, éppen annyit tudni meg belőle, mint bármilyen teaserből: semmit. Viszont ha jobban szemügyre vesszük, hoppá, egy másodpercre feltűnik az első kerék, látszik a fordított villa, a Z900-nál légiesebb felni, és egy radiálisan rögzített négydugattyús féknyereg (amiből igazából kettő van, de a túloldali nem látszik).
Ernesto Marinellinek jelentős szerepe volt a Ducati világbajnoki címeiben. Az a fajta háttérember volt, akiről az olvasó most hall először, de az ünnepelt győzelmek nagy részében legalább akkora szerepe volt, mint a dobogó tetejére álló versenyzőnek. 22 év után viszont kilép a Ducatitól.
A Triumph tegnap megtartott a gyár látogatóközpontjának a nyitóbuliját - a közönségnek november egytől lesz látogatható -, de ami ennél is érdekesebb, két új modellt is bemutattak.
Egyelőre semmilyen alapja nincs a pletykának, de annyira jól hangzik, hogy egyszerűen nincs szívem csak úgy átlépni fölötte: a Kawasaki H2-ből készülhet egy túrásabb változat.
Valamiért az amerikaiak fantáziáját nagyon izgatja, mekkora távot lehet lemotorozni a kormány érintése nélkül - gondoljunk csak erre a nem túl jól sikerült rekorddöntési kísérletre. Phil Comar a Harley-Davidsonjával ügyesebb volt, és sikerült új csúcsot felállítania, 1030 kilométert tett meg kéz nélkül.
Az MV Agusta és a Formula-1 pilóta, Lewis Hamilton folytatják a közös munkát, aminek legújabb eredménye az F4 LH44-es változata. A Hamilton ízlését tükröző motorból mindössze 44 darab készül, egyenként 21 millió forintért.
A motort álló helyben egyensúlyozó rendszert a Las Vegas-i CES-en mutatták be először - akkor egy NC750 alapú motorba építettek be. Ugyanezt az elektronikát most egy másik tanulmányba is beszerelik, amivel aztán a Tokyo Motor Show-n fognak állakat a földre ejteni.
Nyilvánosságra hozták a MotoGP jövő évi versenynaptárát. Egyelőre előzetes naptárról van szó, de túl sok kérdőjeles pont azért már így sem maradt benne. A Brit GP-nek még nincs pontos helyszíne: idén Silverstone-ban rendezték, jövőre viszont szeretné visszakapni a rendezési jogot a Donington Park vezetése.
Nem kimondottan rózsás a helyzet a Bimotánál, a világ talán legizgalmasabb márkája ugyanis nemrég bezárta a gyár kapuit - úgy tűnt, hogy Valerio Bianchi (BI), Guiseppe Morri (MO) és Massimo Tamburini (TA) zsenialitásának összegéből született márkának lassan, de biztosan vége. Ennek ellenére a tulajdonosok közleményt adtak ki, hogy a hírek tévesek, éppen új operatív központot hoznak létre a régi gyártól pár száz méterre - a költözés pedig nem járt a termelés megakadásával.
A Loncin nagyot megy a kínai CIMA motorkiállításon: bemutatták az amerikai köbcentikkel felfújt bobberüket, a Honda CB500F klón HR7-et és egy nagyon ügyes átmenetet a BMW G 650 GS és a CB500X között. A Loncin DS8-ba egy 652 köbcentis egyhengerest építettek - micsoda véletlen, hogy a BMW egyhengeres túraendurójában és azzal műszakilag rokon Husqvarna TR650-esbe épített blokk is egészen véletlenül pontosan ennyi köbcentivel bír. A Loncin nem most kezdte a BMW egyhengeres másolását, már 2012-ben ezt a blokkot építették az LX650 modelljükbe.
Pár hete jelentette be a Loncin, hogy ötszázas modellkínálatot építenek soros kéthengeres blokk köré - és most itt is van az eredmény. Ez a kéthengeres blokk külsőre és adatokban is megegyezik a Honda CB500-éval, és már korábban láthattuk a leginkább egy emlékezetből rajzolt Ducati Multistradára emlékeztető Motrac MG500-ban.
A Yamaha leleplezte az új WR250F-et és WR450F-et, a 2018-as modellekben közös, hogy mind a kettőre fordítva felszerelt henger, vagyis a kipufogószelepek hátrafelé néznek - ettől a Yamaha szerint hatékonyabb a töltéscsere. Az új hengerfejnek köszönhetően javult a teljesítmény a felső fordulatszám-tartományban - és hogy lent és középen se legyen vitaminhiány, újak a vezérműtengelyek és a szeleprugók.
Bár a kínai utakon jellemzően robogókat és kismotorokat látni, az ottani gyártók már javában érzik a nagymotorok húzását. Egyrészt a CF Moto, a Benelli és a WK-Bikes már jó ideje pörgeti az ötszáz köbcentinél nagyobb modelleket - sőt, létezik 800-as V2-es kínai cruiser is, idén viszont emelik a tétet, és bemutatnak egy 1800-as modellt, ami a valaha volt legnagyobb lökettérfogatú kínai motorkerékpár lesz.
Még két nap van a Tokyo Motor Show-ig, de a Suzuki már most leleplezte az SV650X-et, ami a tavalyi SV650 Rally tanulmány szériagyártásra csiszolt változata. Az SV650 Rally a nevével ellenben nem egy túraendurós stílusú motor volt, hanem egy café racer, amit a 70-es évek raliautóinak a stílusában két extra ködlámpával szereltek fel.
Mindössze három hét telt el azóta, hogy Valentino Rossi endurózás közben bukott, és eltörte jobb sípcsontját és szárkapocscsontját. Ez a misanói versenyébe került, azt a futamot kénytelen volt kihagyni, a hétvégi Aragóniai Nagydíjra azonban annyit javult az állapota, hogy újra motorra ülhet.
A Glemseck 101 a három nagy európai custom-fesztivál közül az egyik, és különlegessége a nyolcad mérföldes gyorsulási verseny - amelyet idén a Honda nyert meg egy lecsupaszított CBR1000RR SP-vel. Minden okunk megvan arra, hogy ezt a tisztességben megöregedett CB1000R-t váltó naked bike előszelének tekintsük.
Mutattak jelek arra, hogy jön az új Gold Wing, de azt hittük, legkorábban az EICMA-n látjuk, erre már most kiszivárogtak a képek. Az látszik, hogy egy teljesen új motorról van szó, a váz alapjaiban új, ahogyan a lengőkaros első futómű is - a megoldás hasonlít a BMW Telelever rendszerére, vagyis az első villa maga nem rugózik és nem is csillapít, csak a kormányzásért felel, a a többiről a váznyak mögé épített rugóstag gondoskodik. Ez a megoldás nehéz, viszont kiszűrhető vele a fékezésnél jelentkező bólintás.