Hol a nézők, ha csajok is vannak?

2011. április 4., hétfő 15:32
Azt kaptuk, amit kell: épített motorok, dögös kocsik és riszáló csajok vártak ránk a 2011-es EMAT-on. Ott volt minden, ami a kellemes családi délutánhoz kell motoroséknál, csak pont a motorosok maradtak otthon – a kiállítás rendben volt, néző mégis alig akadt.

Idén kétnapossá vált a custom show, talán ez is megfelezte a látogatók sűrűségét. A szombati bombariadó sem tett jót – ki az a barom, aki a párhuzamosan futó családi rendezvényt és a motorosbulit képes tönkretenni egy névtelen telefonnal?

A szervezés rendben volt, a Devils MC tizenöt év alatt már jól bejött. A tágas csarnokban aránylag jól körbejárhattuk az autókat és a kiállított motorokat. Mivel idén a visegrádi négyek mikrobajnokságának az EMAT volt az utolsó stációja, meglepően sok cseh és lengyel jármű indult a versenyen.

A vérfrissítés jót tett a mezőnynek – a hazai építők mintha egy picit megfáradtak volna. Volt néhány figyelemfelkeltő alkotás, de országon belül nehéz lett volna kiosztani tizenkét díjat. Trike-ból is csak egy volt – nem, csoda, hogy az Angel Wing nyerni tudott.

Számos olyan gép volt, amit láttunk tavaly is; a fődíjat a korábban már megismert King Machine Ultima vitte el – igaz, a szabályokkal ez nem ellenkezik, hiszen komolyan átalakították a korábban még merev vázat. A rugózás, az új, Pepenero festés és a felfrissített részletek bejöttek a Best of Show díját megszavazó nézőknek. Úgy tűnik, a jegy mellé szavazócédulát kapott civilek buknak a speckó fényezésre meg a csillogásra, hisz az autók között is egy kellően csicsás építés győzött. A fehér alapszínű, szürkével halványan festett Lincoln szintén a Discovery-n sulykolt dizájnt hozta Magyarországra.

Idén lényegesen kevesebb volt a szoci gép, talán kettőt láttam a csarnokban – ezek közül a jobbik, Kiss-Bus István négyhengeres Pannoniája győzött az East Block kategóriában. Valahogy a streetfigheterek is megfogyatkoztak. A sajátos stílusban dolgozó Marczinkó Tamás Triumph Speed Triple-je durván kimagaslott a mezőnyből. A bölényszerű kontúr és a fantáziadús kidolgozás már nemzetközi sikereket is hozott – ugyan ez a külső nem mindenkinek befogadható, de az egyedi ötleteket és a bámulatos részleteket muszáj elismerni.

A dragsterek között Gál Tamásé lett a plakett – azt hiszem, nem az eltúlzott festést, hanem a félelmetes technikát díjazták: 470 lóerő, Aquamist víz-etanol befecskendező, Wössner dugók és Hayes drag-kuplung található a 2004-es Hayabusában.

A Görbe Sanyi motorja nem a hazai ízlésnek épült: az El Camino a Japánban népszerű retró jegyeit viseli magán. A Radical Garage gyermeke a legjobb Harley-Davidsonnak bizonyult. A cseh Milan Slaba által, a Bernard sörgyár színeiben épített gép legalább olyan friss, mint a jó, csapolt komlólé – a Buell alappal létrehozott motor minden részlete kilóg a megszokott custom-divatból – a legjobb külföldi díját hozta el, de talán még ennél is többet ért.

A fényezés díját a narancsszínű Pepenero vitte el. A Paintbox stúdió munkája valóban profi, aki bukik a látványos show-jellegre, az nagyítson bele a fotóba. Aki az egyszerű és letisztult látványra bukik, az hunja le a szemét vagy ugorjon a galériában.

Ugyan Müce kihozta az utóbbi idők legaranyosabb magyar customját, a kockásra fényezett Sportstert, mégsem ez kapott díjat. A szolid megjelenésű, springer-villás HD Softail a módósított chopperek között diadalmaskodott.

Az épített, nem gyári vázra alapuló chopperek között szintén King Machine győzelem született. A Hömbivel közösen létrehozott magas villanyakú motort szintén az Ultima V2-ese hajtja. A módosított low riderek között szintén Marczinkó Tamás a nyertes: a lapos és gonosz Night Rodra elég rápillantani, tudjuk, ki építette.

A legszebb kézi munka miatt a lengyelek megérdemelten álltak fel a színpadra: a BT Choppers Shovelje gyönyörű vázzal és antikolt festésével kimagaslott a mezőnyből. A rezelt laprugóval megoldott csillapítása őrjítően izgalmas látvány – a best of radical dicsősége is az övé.

Az egyik legszimpatikusabb, egyszerűségében is meggyőző gép a cseh Palo Paragula 883-as Sportstere volt. A szürke merevvázas Harley igazi csemege – szerintem nem igazán old school, de mégis ebben a kategóriában nyert.

A tipikusan cseh és nagyon vidám Karel Feltl az épített lowriderek díját vitte el. A Kchoppers tulajdonosa egy Yamahát vágott szét. Ügyesen egyensúlyozott a látványosság és a giccs között: a V2-es Yamaha közelharckor sem rossz, hisz az első villa mellé barátságos baseball ütőt szereltek.

Amikor megláttam Sapka motorját, tudtam, hogy igen, végre egy gép, amit muszáj tesztelni is: a privát használatára készített Triumph egy mifelénk ismeretlen irányba mutat. A brit twineket Magyarországon nem szokás átépíteni, pedig érdemes: az ötszáz köbcentis bobber részletei meglepőek és gyönyörűen kidolgozottak – naná, hogy ez a szépség lett a legjobb old school.

A épített radikálisok között is egy Sportster nyert: a Hardtail műhely gépe egyáltalán nem néz ki radikálisan, sőt, inkább szerény és egyszerűen ízléses. Ez biztos, hogy alkalmas mindennapi motorozásra.

A kiemelt gépek mellett több, rendkívül figyelemfelkeltő építést is láthattunk az idei EMAT-on. Crazy Cimbi rozsdás Hondája, Szakál motorizált rollere és a Top Notch Company semmire sem hasonlító, vérradikális customja a világon bárhol megállná a helyét, de Jónás Testvér Twin Camje és a cseh Wild Style Flathead Harley-ja is túlmutatott az átlagon.

Az autók között csak öt díjat osztottak. A legjobb oldie egy Fastback Mustang lett. A klasszikusan szép gép szinte észrevétlen volt a vajdasági OGCW által faragott top chop-os Zastava mellett. A street rod kategória győztese az EK Autó Pontiacja lett – elég ránézni, hogy elhiggyük, nagyon erős.

A legizmosabb a hot rod mezőny volt. Családi kedvencünk, a Praga kisteher nem nyert, de honfitársa, a félelmetes és radikális Ford igen. A Boys 'n' Toys műhely autója apokaliptikus és megdöbbentő – több néző szerint megérdemelte volna a fődíjat a giccsbe hajló Lincoln helyett.

Idén kerékpárokat is díjaztak, ahol az aranyérmes Chopper Shop Monyec mögött a Winkler gépét építő Pistike lett az ezüstérmes. A harmadik hely a salgótarjáni Pipergarage-t illeti.

A Millenáris ideális helyszíne a rendezvénynek. A kevés látogató miatt azonban aggódom; ki tudja, jövőre érdemes lesz-e ekkora csarnokba hívni az embereket? Bízzunk benne, hogy a rendezők nem riadnak meg és nem adják fel – az EMAT egyedülálló az országban.

Az idei győztesek:

Motorok:

(kategória, sorszám, építő/tulajdonos, típus)

Legjobb east block: 7. Kiss-Bus Gyula, 4 hengeres P20

Legjobb streetfighter: 22. Marózus műhely, Marczinkó Tamás, Triumph

Legjobb dragster: 45. Gál Tamás, Suzuki Hayabusha turbó

Legjobb trike: 13. Kása László, Angel Wing

Legjobb Harley-Davidson: 19. Radical Garage, El Camino

Legjobb külföldi custom: 51. MS Tuning, Milan Slaba (Csehország), Buell

Legjobb fényezés: 5. Paintbox (King Machine), Pepenero

Legjobb módosított chopper: 33. Müce choppers, HD softail

Legjobb épített chopper: 2. Hömbi custom bike – King Machine Choppers, Ultima

Legjobb módosított lowrider: 23. Marózus műhely, Night Rod special

Legjobb kézimunka: 48. BT Choppers (Lengyelország), HD Shovelhead

Legjobb módosított old school: 50. Palo Faragula (Csehország), XXL Sportster

Legjobb módosított radikális: 48. BT Choppers (Lengyelország), HD Shovelhead

Legjobb épített lowrider: 24. Kchoppers (Csehország), Devil's shit

Legjobb custom old school: 25. Sapka Művek, Triumph

Legjobb épített radikális: 37. Hardtail Choppers, Sportster 883

Best of Show: 5. King Machine Choppers, Pepenero

Autók:

Legjobb oldie: Gruia Lázár Hunor, Mustang Fastback, 1965

Legjobb custom: OGCW – All in (Vajdaság), Zastava, 1966

Legjobb street rod: EK autó, Pontiac Firebird, 1969

Legjobb hot rod: Pavel Caslava, Boys 'n' Toys (Csehország), Ford, 1937

Best of Show: Papp László, Lincoln, 1950

Kerékpárok:

1. hely: 12. Chopper Shop, Monyec

2. hely: 30., 31.Szilvási István, épített, veterán jellegű

3. hely: 7. Pipergarage, Dudás Attila, Salgótarján

Címkék:

Hozzászólások

  • 2011.04.04 17:03:50'saztán?

    2011-ben az erbrásh vérciki.
    egyetért? vitatkozna vele?
    akkor is ez a véleményem.

  • 2011.04.04 17:17:17bekman

    @ 'saztán?: Pláne, amik a képeken vannak! Kicsit gáz...

    Amúgy van pár ínyemre való gép, csak kár, hogy ezek legnagyobb hányada használhatatlan, szóval nem kell velük sűrűn találkozni a forgalomban. :(

  • 2011.04.04 17:26:34giovi

    Árpi, esetleg "Hol vannak a nézők, amikor csajok is vannak?"
    :-)

  • 2011.04.04 17:34:37baowah

    giovi - na ennek a helyességén most nyitottunk egy vitát a szerkesztőségben. Megoszlottak a vélemények, de a békesség jegyében betesszük a vannakot.

  • 2011.04.04 17:41:36Elismert író

    @ giovi: Jogos!! :)

    Egyébként azon gondolkodtak a szervezők, hogy egy héttel a Kárgánying só után nem fognak tömegek hömpölyögni egy újabb kiállításon? Nem kellett volna egy időben rendezni a kettőt, kb 100 méteres távolságban egymástól?

  • 2011.04.04 17:42:50Elismert író

    "Hol vannak a nézők, ha csajok is vannak?"

    Vannak kétszer?! Ez megint nem jó... :D:D

  • 2011.04.04 18:03:56timeless

    200-as kép
    Legszebb fényezés!

  • 2011.04.04 18:16:39Virago_1000

    Amikor meg jartam a Devils mc kiallitasaira, akkor meg ti nem jartatok, mar nem jarok, most legalabb kepeket nezhetek. Koszi.
    A galeriaban azokhoz a gepekhez, amelyekrol szo esik a cikkben, jo lett volna irni kepalairast.

  • 2011.04.04 19:02:37Tsyga

    "A szombati bombariadó sem tett jót – ki az a barom, aki a párhuzamosan futó családi rendezvényt és a motorosbulit képes tönkretenni egy névtelen telefonnal?"

    Biztosan ugyanaz volt, aki pl. 2005-ben Polgárdiban is bombariadót csinált... :P Vagy inkább olyan, aki emlékszik arra... :P

    "csak pont a motorosok maradtak otthon – a kiállítás rendben volt, néző mégis alig akadt."

    Lehet, hogy a >>motorosokmotoroztak

  • 2011.04.04 19:04:17Tsyga

    Hát a végével meg mit csinált? Szóval... a motorosok lehet, hogy mondjuk... motoroztak? :P

  • 2011.04.04 19:34:17'saztán?

    bekman: valóban, van pár jó bringa. pl amelyiknek kilátszik a bugyija.

  • 2011.04.04 20:02:04'saztán?

    akkor ez most már végleges cím? :)
    azért régen ilyen nem volt, hogy ha nem tetszett az embereknek a cím, akkor átírták a népszavában. :)

  • 2011.04.04 20:20:49baowah

    nem, ejfelkor lecserelem.

  • 2011.04.04 20:41:15semminemciki

    Hol nézôk, ha csajok itt?

    William Shakespeare

  • 2011.04.04 21:03:22Bazsi(HUN)

    Az semmi... A bombariadó a vonaton a f*szaság! Megállítják, leszállni mindenki, és jó pár óráig lógathatod a lógatni valód... Ez télen a legjobb!:)

  • 2011.04.04 21:11:45Tyubi

    Az utolsó képen a zöld motor hengerfején érdemes ránagyítani a feliratra :)
    "Bio ma....." nem akarom lelőni a poént :) Mocsok jóóóóó!

  • 2011.04.04 21:31:18giovi

    Javaslatom:
    "Hol a nézők, hol a csajok, hol a motorosok vannak"
    vagy
    "Több csaj, mint kolbász" nyelvtanilag = "Több csaj van, mint amennyi kolbász (van)"
    Az eredeti így maradhatna meg: "Hol a néző, ha csajok is vannak?" Mindegy, f.szom rágja itt tovább a gittet!
    Inkább azt írja be valaki, hogy mi volt az a motorteszt, amit valamikor 2009 nyáron lőttél el, Árpád, és valami ultra amerikai moci volt, irtó drága, és úgy nézett ki, mint a robot a Saturn3-ban. Köszi

  • 2011.04.04 21:35:12baowah

    confederate wraith
    [link]

  • 2011.04.04 21:40:23giovi

    A 2009 nyár majdnem ült, hihi.
    Kösszmár!
    Ezt kereshettem volna a tesztgyűjteményben! Még ilyet!
    Hol a tesztek, ha cikkek is vannak?

  • 2011.04.04 21:49:05baowah

    az archivumunk csapnivalo. :(

  • 2011.04.04 22:22:40 B.P.JIMI

    Árpi!Tényleg jó lett volna a képek alá valami kis szöveg,mert így elég nehéz összerakni a szöveget a képekkel.Főleg, hogy a gépek eléggé át vannak faragva. Néző meg valószínűleg a szar (majdnem semmi) reklám miatt nem volt,pedig a szervezők és a résztvevők megérdemelték volna a nagyobb hírverést.Így majdnem olyan volt,mint egy ifi jégtánc verseny:leginkább a "bennfentesek",klubtagok,haverok voltak ott, és néhány apuka a Millenáris Családi Napról, akik leléptek az asszony meg a két kölyök elől.Nekem egyébként tetszett, kár hogy néhány autó nem lett kész,amit vártam.

  • 2011.04.04 22:34:22bátorító

    "Hol a nézők, ha csajok is vannak?"

    ???

  • 2011.04.04 22:50:27baowah

    B.P.JIMI - jogos, de ugy voltam, hogy vagy 210 ala irok, vagy sehova sem. Meg most is azt csinalnam, pedig az 1000 kep levalogatsa, beallitasa es a cikk megirasa is elvitte a napomat. rívás off. :D

    kar hogy nem futottunk ossze, melyik nap voltal?

  • 2011.04.04 23:32:05Ottopappa

    66-os képen lévő csaj agyonveri a női mezőnyt. Szerintem legalábbis...

  • 2011.04.05 08:00:09Airnold

    Véletlenül betévedtünk, és amit kaptunk a pénzünkért, az konkrétan lófasz.
    A díjazottak száma szorozva kettővel volt a kiállított járművek száma, plusz a bicajok a galérián. Nem csodálkoztam, hogy alig vannak bent nézők, gondolom gyorsan elterjedt, hogy felesleges bemenni. Aki mégis betévedt, az ótvar countryzenekar prüntyögésétől hamar kimenekült.
    Ha a belépő nem lett volna pofátlanul drága a nyújtott szolgáltatáshoz képest, nem nyafognék, de két főre négyezer forint ezért a szarért vérlázító pofátlanság...

  • 2011.04.05 08:15:03csakazértistotalcar

    "Hol a nézők, ha csajok is vannak?" Magák beszél magyart, mint az álamfö?
    Azért egy újságírónak (?) illene az egyes és a többes számot össze egyeztetni egy mondatrészen belül!

  • 2011.04.05 08:27:25Oktato

    A 85-ös és a 155-ös képen van a tuti... :-)

    A 185-ösön egy átépített Jawa van?

  • 2011.04.05 08:52:39hagymalevy

    Totalbike szerkesztőségben mindenki törni magyar???
    "Hol a nézők, ha csajok is vannak?"
    már az is jobb lett volna, ha azt írjátok, hogy "Hol a néző, ha csajok is vannak?"
    Jó lenne már fiúk, ha összekapnátok magatokat és a cikk kommentjeiben nem a helyesírásról beszélnénk:-))

  • 2011.04.05 09:29:03 B.P.JIMI

    Szombaton.Jó sokat kóvályogtam kint,jó volt.Az O.T.-n is kint lebzselek,péntek este biztos,és a szombat is.

  • 2011.04.05 10:24:39Házas motoros

    Kövezzetek meg, de a 69-es képen (beszédes szám :) ) lévő hölgyet, (gondolom látogató volt) megnézném elölről is.

  • 2011.04.05 10:32:33odb

    Lehet nem volt eléggé reklámozva a dolog mondjuk? Ha az ember nem tud róla, akkor nem is igen fog elmenni rá. De jó így utólag megtudni, hogy volt egy ilyen is :)

  • 2011.04.05 11:22:31Neonknight

    'saztán?:
    Hogy ciki-e az airbrush 2011-ben?
    Szerintem itt is a "kevesebb néha több" elv az igaz.
    A galéria 168-as képét nézve szerintem is gáz, viszont, a 41-46 képek festése nagyon is jó.

  • 2011.04.05 12:13:13vancello

    Hunyja hunja helyett. Kimaradt egy Y. :) Voltak szép vasak.

  • 2011.04.05 12:14:37fogash

    210 fotó, 2/3 részük szemét... Szomorú, ha a szerző farmer miniszoknyás csajokra izgul (zsinórban 8-10 fotók, seggtájék arc nélkül). Ha meg a célközönség vélelmezett igényét akarta kiszolgálni, akkor csúnyán mellément. Ha segget meg csöcsöt akarok nézni, akkor beírom a gugliba hogy nude biker girls, nem a totalbike-ra. Lehetett volna 210 kép az építésekről is :(

    Még egy korsó sört lefotózhattál volna, hogy full legyen a sztereotípia-gyűjtemény.

  • 2011.04.05 12:56:13zöldi

    A Hondás cikkel kapcsolatban kérdeznék: Lehetett menni is, velük, vagy csak nézegettétek?

  • 2011.04.05 18:51:21pannonkondor

    Nos, a címről nem szólok. Az viszont érdekelne, hogy itt mindenki azt gondolja, hogy Sturgis méretekben kell gondolkodni ha motorokról van szó??? Ébresztő, itt nem vagyunk összesen annyian mint ott egy városban!!! Ráadásul kicsit szarabbul is keresünk. Ne tévesszen már meg senkit sem az a pár év amikor futott a hitelszekér. Egy ilyen állapotú országban ez egy teljesen elfogadható méretű dolog volt. Lehet, hogy a legközelebbin már csak bringák lesznek.

  • 2011.04.05 19:04:01Rocso Cafe

    A 67-es képen megijedtem első látásra. Azt hittem a csajnak van olyan szőrös keze.:)

  • 2011.04.05 20:45:53baowah

    zoldi - persze h lehetett, csak arrol keves foto van, azt is a motorinfos kollega Beran gabi lotte rolam. De az benn is van a galeriaban meg a cikkben is.

    sajnos a motorozas visszafogott volt, tiszta viz volt a ring.

  • 2011.04.06 12:33:12Kristóf 210

    Húúú... hát azért voltak itt szép munkák!

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.

Hirdetés