B125: öltönyben is menni fog?

2012. február 15., szerda 10:04

Keretes címe

Kedves Totalbike!

Budapest központjától 25 km-re lakom; hetente négyszer járok be vonattal a fővárosba. Mivel egy út menetrend szerint is 55 perc (gyakorlatban inkább 70), ezért nagyon gondolkodom valami alternatív közlekedési eszközön.
Autóval már nem járok, mert a belvárosba kellene menni és a parkolási díj horror. Motorozni nem tudok (illetve még nem próbáltam); ráadásul sokszor kell öltönyben lennem és furcsán érezném magam protektorban. Bringával nem reális, mert az út jelentős része dimbes-dombos és nincs bringaút (igen ez a 10-es út...)

Kérdéseim:

a) van-e olyan jármű amin nem ázok szét;

b) nem kell rá parkolójegyet vennem és

c) közepesen kétbalkezesként nem töröm össze magam az első sarkon?

Válaszát köszönöm:

Daróczi Gábor

Kedves Gábor!

Jó hírem van, több önnek megfelelő járművet is tudok ajánlani. Induljunk ki abból, hogy ha van autójogosítványa, már eddig is vezethetett 50 köbcentis kismotort, vagy robogót. A 125-ösök zömének kezelése, pláne az automata robogóké, egyáltalán nem bonyolult feladat. Egy ekkora gépen főként azt érezni, hogy magabiztosabban mozog a városi forgalomban, mint egy gyengébb ötvenes.

Ha tud kerékpározni, egy kis gyakorlással rövid idő alatt vidám robogós válhat önből. Először szüksége lesz egy A1-es jogosítványra, melyet a B-kategórián felül rövid továbbképzésen megszerezhet. A vizsga előtt és után sem tilos gyakorolni, és a rutin megszerzésével merészkedni egyre távolabb, míg végül már az otthona és a munkahelye közti útvonal megtétele sem jelent már gondot.

Véleményem szerint az ön számára egy nagykerekű, 125-ös robogó lehet ideális. Nézze meg a Honda SH125-öt, a Kymco Agility City 125-öt, vagy a Suzuki Sixteent. Mivel nem írta mennyit szán a vásárlásra, abból indulok ki, hogy akár új robogó is szóba jöhet. Ez esetben jó választás lehet a Honda Vision 110, vagy egy szép új Piaggio Liberty 125 is.

Mivel fél, hogy összetöri magát, meg kell említenem, hogy a Piaggio MP3 nevű, háromkerekű robogónak és a régebben gyártott BMW C1 kabinrobogónak is létezik 125 köbcentis változata.

A BMW C1 vezetéséhez itthon sem kötelező a bukósisak, masszív utascellája és négypontos biztonsági öve garantálja, hogy vezetője sértetlenül ússzon meg egy kisebb ütközést, vagy borulást, az MP3-mal pedig szinte el sem lehet esni, olyan ötletes a futóműve. Sajnos a C1 már régi típus, gyártását befejezték, és nem könnyű igazán jó állapotú példányt találni belőle. A Piaggio-ból itthon csak a nagyobb hengerűrtartalmú változatokat forgalmazzák, és használtat sem találtam ezzel a motorral. Van még egy lehetőség, az MP3 Hybrid, az belefér az A1-es kategóriába, de újonnan 3 millió forintba kerül.

Térjünk vissza az elején felsorolt hagyományos robogókra. A nagy kerékméret jobban bírja a rossz minőségű utakat, és nagy tempónál stabilabban fut vele a gép, mint a hagyományos kisrobogók. Egy ilyen 125-öst szinte bárhol leparkolhat a városban, ahol nem akadályozza a gyalogosközlekedést, és az autóforgalmat. Persze érdemes olyan helyet választani, ahol feltűnik ha valaki babrálja a gyújtáskapcsolót. Vegyen egy-két jó vastag lezáró eszközt, és gondoljon barátként a térfigyelő kamerák kezelőire.

A motorparkolás Budapest közterületein ingyenes. 14 éve motorozom, eddig egy helyen, a Westend mélygarázsában kértek volna pénzt a motorparkolásért. Semmi gond, a bejárat előtt rengeteg lezáró oszlop található, ott nem kell fizetni sem.

A motort azzal teheti időjárás-állóvá, ha vásárol egy prémmel bélelt, típus specifikus lábtakarót, melyet egyszerűen a robogóra idomaira kell erősíteni, majd felszállás után egy derékpánttal rögzül a testére. A Tucano Urbano thermoscudját többen használják a szerkesztőség tagjai közül, és kivétel nélkül zseniálisnak tartják. A felsőtestét, motoros dzsekivel és a robogóra szerelt szélvédővel hatékonyan védheti az esőtől, a széltől és a bogaraktól. Szükség esetén kézzsákokat is vásárolhat, ezeket a kormányvégekre szokás rögzíteni, szintén béleltek és nagyon beváltak.

Lakott területen kívül különösen ajánlott, hogy legalább részleges motoros ruházatot viseljen a sisakon kívül. Tehát egy pár motoros cipő, protektoros dzseki és megfelelő kesztyű mindenképpen kell majd. Öltönye is tisztább marad, ha nem abban hajt ki az országútra, ráadásul tavasztól őszig nem kell fagyoskodnia sem, ha a fenti tanácsokkal teszi komfortosabbá a robogózást. Mindez nem fikció, több nyugat-európai nagyvárosban közlekednek így az irodában dolgozók és senki nem akad fenn azon, hogy néha a főnök is bukósisakkal a kezében érkezik az értekezletre.

Nem bánja meg, ha a munkába járását ebben a viszonylatban egy 125-ös robogóval oldja meg, mert az előkészületekre fordított energiáért cserébe, végtelen mozgásszabadsághoz jut. Robogójával nagyon könnyen parkolhat, 3 literes átlagfogyasztással számolhat, és naponta akár órákkal rövidülhet a közlekedésre fordított ideje.

Üdvözlettel: Zách Dániel

Ha többet szeretne tudni a B125 világáról, nézzen át Totalbike.hu/B125 oldalunkra, ahol mindent megtalál, amire szüksége van, és azt is, amire nincs.

Címkék:

Hozzászólások

  • 2012.02.15 10:16:41GrG

    MP3 125 nagyon nagyon 0 a gyorsulása, kb egy 50es szintjént gyorsul, csak nem 54ig hanem 100ig...

  • 2012.02.15 10:30:44cartshee

    Kymco Agility city 125 !! 1 éve használom, újonan vettem 460 ezerért, és nagyon megérte... Sajnos lekaszáltak 90 ezer REGISZTRÁCIÓS adóra, de a semmittevő mocskos csirkefogóknak is élni kell valamiből ugyebár..........

  • 2012.02.15 10:39:03gumitamin

    Liberty 50 2T

  • 2012.02.15 10:41:46neked ugatok

    én a CBR-re is felülök öltönyben, ha kell, nehogy már az öltözködésemhez alkalmazkodjon a motorozási szokásom, akkor inkább felmondok :D
    még szerencse, hogy nálunk nincs dresscode, így egész szezonban járhatok motorral :)

  • 2012.02.15 10:43:54Nakhchivan

    Amatőr tyúk és tojás kérdés: van a motorvásárlás és a vizsgázás között valami ideiglenes közlekedési engedély? Vagy hogyan működik ez a valóságban? Az oktató motorjával lehet zárt helyen vagy szervezetten az útra merészkedni? Vagy mindenki (papíron) 50-essel tanul és kötelezően valamilyen 125-össel vizsgázik?

  • 2012.02.15 10:44:06MaCS_70

    Halihó!

    Jó tíz éve használok C1-et -- tökéletesen bevált. Most két hete nem használom a jeges utak miatt, de egyébként a Tucano Urbano köténnyel, egy sima bőrkabáttal és füles sapkával 0 fokban is fázás nélkül járok vele.
    Nagy kár, hogy már nem gyártják.

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.15 10:46:54H_M_CS

    Az a "kabinrobogó"...
    Mióta kijött, nem tudok napirendre térni felette. Visszataszítóan néz ki, az oldaszél/eső meg ugyanúgy bevág, de legalább jó magas a súlypontja.

    Tényleg megvédene az a keret bukáskor? Nem kukacoskodnék, csak kérdezem. Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?

  • 2012.02.15 10:47:43H_M_CS

    Az a "kabinrobogó"...
    Mióta kijött, nem tudok napirendre térni felette. Visszataszítóan néz ki, az oldaszél/eső meg ugyanúgy bevág, de legalább jó magas a súlypontja.

    Tényleg megvédene az a keret bukáskor? Nem kukacoskodnék, csak kérdezem. Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?

  • 2012.02.15 11:04:12Fanyuvo

    Nakhchivan kérdésére adott válaszra én is kíváncsi lennék.

  • 2012.02.15 11:07:56ccvv

    H_M_CS:

    Kedves H_M_CS, Előrebocsátom, hogy nem használtam C1-et, én is csak lestem, amikor kijött... Aki használta azt mondta, hogy 40 felett az oldalszél nem igazán számottevő, a menetszél 'elhúzza'. A súlypontról annyit mondott, hogy ha az ember nem gondolja, hogy robogó, akkor nincs semmi baj vele. A keretről meg annyit, hogy városban a védelem megfelel egy autóénak - persze nem egy mostani 740iL-nek, de mondjuk egy akkori Opel Corsa pariban volt vele. Csak hát az akkori ára horror volt, mostanában meg már a 'bukógomba' (a vezető könyökénél) mind sérült...

  • 2012.02.15 11:08:58neked ugatok

    @Nakhchivan

    mi van? autóra sincs jogsid, mégis forgalomban vezeted az oktatóval.. motoron annyi a különbség, amit lassan, tagoltan el is mond az oktató, hogy pedig:
    "átmentél a rutinvizsgán, tudsz motort vezetni. most kimegyünk a forgalomba, én autóval megyek mögötted és beszélek hozzád a walkie talkien. nem tudok helyetted fékezni, elsőbbséget megadni, csak POFÁZNI tudok az autóból, ezért a saját felelősségedre közlekedsz, alá is írtál egy ilyen papírt a suliban. megértetted?"
    szóval a motoros oktatás ilyen. autóval jön mögötted az oktató, és követed az utasításait láthatósági mellényben. azért annyira nem vagyunk balkán, hogy egy ilyen témakör ne legyen szabályozva..

  • 2012.02.15 11:31:07Nakhchivan

    @neked ugatok: Így világos, már csak az kérdés, hogy az oktatók mennyire vannak ehhez ellátva saját 125-ös motorokkal.

  • 2012.02.15 11:43:50petrócselly

    @cartshee: fogyasztást tudsz mondani hozzá?

  • 2012.02.15 12:19:44Gerzson.

    Két éve használok C1-est. Eső nem nagyon játszik, mert a keret egy légburkot képez ami eltereli. Piros lámpánál megállva viszont, amikor letámasztasz lábbal,a combodra esik az eső. Oldalszélre nem érzékenyebb, mint a hagyományos motorok. (Honda Dominatort használok még.) Estem már vele, egyszer jégen is, nem lett bajom, igaz kis sebességnél történt. 0 fok alatt is használható lenne, de a jég meg a hó gondot jelent. Vigyázni kell hajnalban a talajmenti faggyal, mert jéghártya képződhet a mellékutakon. Fülessapka helyett bukósissakot hordok, az is véd a hidegtől.

    Már alig várom az olvadást, hogy újra használhassam :)

  • 2012.02.15 12:45:26Gerzson.

    @Nakhchivan: El vannak látva, nem csak 125-ös, hanem 250-es meg 500-as motorokkal is. Ki milyen jogsit akar, olyan motort tesznek alá.

  • 2012.02.15 12:46:08randomway

    Én két évig jártam úgy dolgozni, hogy majd minden nap esett az eső (Írország). Max öt perc volt csak fel- és levenni a motoros ruhát és lecserélni az öltönyre. Ha van a cégnél egy tiszta mosdó vagy konditerem öltözővel, ez szerintem a legjobb megoldás. Amúgy egy Honda CG125 is megteszi, bármi aminek nagy kerekei vannak... pont ahogy a cikkíró is mondta. Előny, ha van a motoron topbox vagy bármilyen nagyobb raktér a táskádnak/öltönyödnek.
    Ismertem valakit, aki C1-gyel járt. Oldalról belement egy kocsi és kisebb sérülésekkel megúszta a dolgot köszönhetően a motor felépítésének. Amúgy én is inkább bíznék a jó öltözékben és nem egy bukókeretben.

  • 2012.02.15 12:59:58Himoto

    Vegyél egy mopedautót! Olyan mint egy segédmotor, 3lityit eszik százon van benne fűtés és nem esel el vele. Nem kell rá adókat fizetni, a kötelezője minimális és bárhol parkolhatsz vele mert négykerekű segéd motorkerékpárnak minősül.

  • 2012.02.15 13:20:25europass8

    átöltözni egyszerűbb és arMANId is meghálálja....

  • 2012.02.15 13:29:03Csak a yamaha

    Kedves Gábor!Talán ki kéne derítened/próbálnod hogy tudsz e egyáltalán motorozni......Aztán lehat agyalni hogy mit is kéne..

  • 2012.02.15 13:44:20Fantomász

    Hát... Ahonnan és ahova a posztoló jár (véletlenül ismerem ha jól gondolom :)), az ötvenes, és mopedautók nem megoldások. (mopedautó lassú tohonya szar, és ha dugó van ugyanúgy áll benne, parkolni se egyszerűbb, hiába kisebb).

    A 125 jó megoldás abszolút, egy faluval (oké kettő) odébb lakom, sokáig azzal jártam, de pár éve csak 250essel járok, az ad kellő erőt a hegyre is...
    B125 kell ide nincs mese. Viszont a BMW C1 bármilyen jól hangzik, szerintem nem a legjobb megoldás (drága üzemeltetni, elég csak az alkatrészekre gondolni).

    Gábor: ne félj a robogóktól, ha bicikli megy, ez is fog...

  • 2012.02.15 14:13:20metal

    Ha a motor szabályosan el van látva rendszámmal, akkor miért is parkolhat le bárhol?

  • 2012.02.15 14:22:22Gerzson.

    @metal: ez engem is érdekelne. Tény, hogy nem büntettek meg soha sehol, de a Kresz szerint ugyanazok a parkolási szabályok a motorra, mint az autóra, kivéve, hogy ketten is állhatnak egy helyre.

  • 2012.02.15 14:26:46goes

    Himoto: 45-tel nem lehet vidékről járni. Mindenki letúr az útról, legalább olyan veszélyes, mint az 50-es robogó.

  • 2012.02.15 14:31:40Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengitterwetterkotterbeutelratte

    metal & Gerzson:
    A Kresz szerinti parkolás egy dolog, az a közlekedés rendjéről szóló jogszabály. Van egy külön parkolási tv. is, amiben tételesen (és nem példálózó módon) fel vannak sorolva a járművek, amelyek után szabad parkolási díjat szedni. A kétkerekű motorkerékpárok hiányoznak a listából, ezért nem szabad utánuk parkolási díjat szedni.

  • 2012.02.15 14:41:19Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengitterwetterkotterbeutelratte

    Pardon, módosítok: 1988. évi I. tv a közúti közlekedésről 15/A § (1) bek.

  • 2012.02.15 15:02:41soseleszekelső

    Hasonló távolságról ingázom minden nap.
    50-est nem ajánlom, de egy 125-ös már elég lehet, ha nem kell 100 felett haladni.
    Öltönyt viszont nem javaslom, koszolódik, nyúlik, kopik és minimálisan sem véd (szél ellen sem). És nem is tudsz alá-fölé megfelelő védőfelszerelést venni.
    Az Öltöny csak kifogástalan időben vállalható, miközben felöltözve 7-8 hónapot kis kompromisszummal lehet motorral járni egy évben.
    Ha nincs szigorú dress code, hamar megszokják majd a kollégák a lazább viseletet.

  • 2012.02.15 15:10:30Fantomász

    Hja igen... öltönyt a dobozba, munkahelyi átöltözés játszhat csak.

  • 2012.02.15 15:14:53Gerzson.

    Hurrá, tényleg! Köszi @Hotten...

    Az 1988 évi tv már nem hatályos, de az új törvény is megengedi:

    [link]

  • 2012.02.15 15:20:40R. Daneel Olivaw

    Én dresszkódos melót nyomok, ennek ellenére simán működik az állig-protektorban-közlekedem-majd-bent-3-perc-alatt-átöltözöm módszer... egy megfelelő táskával és kis előkészülettel még az inged sem lesz ráncos... és semmi nem fogható a katarzishoz, amikor hazaérve azt látod az órán, hogy nem 1.5 órát ültél a baszon, és nem 2 órát ültél a kocsiban, hanem 18 perc alatt letudtad az egyébként nevetséges 20 km-es távot... külön mosolyforrás, amikor úgy mész a kocsisorok mellett-között kizárólag lámpáknál állva meg, hoyg tudod: tegnap még köztük ültél robbanó aggyal, most meg a langy szellő simogat, és a hazafelé vásárolt croissant még meleg, amikor leülsz mellé otthon... :)

  • 2012.02.15 15:30:07Brother Love

    R. Daneel Olivaw
    Csatlakozom. Ha fürdő-zuhany nem is, de egy zárható helyiség bármely munkahelyen akad, ahol át lehet öltözni. A teljes téli cuccból kihámozás-rendesruha felvétel 10 perc, ha lassú vagyok és kényelmes, ennél lényegesen több időt lehet nyerni motorral. Én az inget felveszem, nekem nem gyűrődik össze, szép cipő, öltöny bent a munkahelyen.
    Ahogy látom, egyre többen követik a példámat, a benzinárakat és a közlekedést látva nem csoda.

  • 2012.02.15 15:46:26tiramiska

    Azért, nem korlátoznám le a dolgot robogóra.Volt szerencsém nagyon sokat járni Párizsban. Szó-szerint mindenre felülnek öltönyben! Egy csíptető a lábra és nem csinálnak a dologból lelkiismereti kérdést.... Rossz időben persze beöltöznek... de, az isten szerelmére nem 2óra beérni a munkahelyre.... Beérsz, átöltözöl.... nem hinném, hogy ezért te lennél a sátán a munkahelyeden.... ;)

  • 2012.02.15 15:49:19tiramiska

    Jah, a csúcs! Fazon, FJR-vel öltönyben, 3sávos autópályán kerülgette a forgalmat.... :)

  • 2012.02.15 15:50:19davez

    hm.. mondjuk 200-250e ft magasságában ki milyen robogót ajánlana, és miért?

    szvsz az öltönyös motorozásnak leginkább a védelemhiány szab korlátot..

  • 2012.02.15 16:19:45Breacher

    Eszem megáll, ha "biciklizni tudsz akkor.." Nem, a motoroknak, de még a robogóknak sincs hangyafasznyi közük se a biciklikhez azon túl hogy mindnek 2 kereke van. A motor/robogó kereke kipörög egy alapjáratos elindulástól a havas úton (lásd mai nap, Budapest). A bringáé is, csak fele annyira se és dupla annyira könnyű megfogni. Aztán van még egy rakás nyilvánvaló különbség.

    Érdekes az az mp3. Akárhányszor ránézek mindig terepgumikról és felnikről meg tengelyhosszabbításról kezdek el fantáziálni.

  • 2012.02.15 16:33:40Gerzson.

    @davez: nekem volt egy Aprilia Scarabeo 50-esem, ami tudott 70-nel menni és így fel tudtam venni vele a forgalom ritmusát. Azt ajánlhatom szívből. Ha a Piaggio MP3-mal tényleg nem lehet elesni, akkor az nagyon nagy előny, de az nem ez az árkategória. Azt tudom, hogy kb 5km/h alatt megakadályozza az eldőlést az első futómű, de felette rendesen dönthető a motor, tehát elméletileg el lehet esni vele. Az alkatrészek ugyanúgy drágák hozzá, mint a Bmw C1-hez. Új első futómű 2 millió valamennyi az Mp3-hoz.

  • 2012.02.15 16:50:27MaCS_70

    H_M_Cs!
    Tettem már meg Budapest-Pécs-Budapest utat szakadó esőben, viszonylag erős szélben a C1-gyel -- éppen csak a kabátom ujja lett vizes, de belülről nem éreztem.

    Gerzson!
    Ne hordj bukósisakot a C1-en, veszélyes, a BMW nem véletlenül nem forgalmazta a C1-et ott, ahol sisak kellett hozzá. A biztonsági öv miatt ütközéskor a sisak súlya erősen megrántja a nyakadat -- védeni viszont nem véd, mivel a fejed nem érhet le.

    Gerzson, matal!
    A KRESZ éppen két éve engedi meg a motorral parkolást a járdán -- feltéve, hogy nem akadályozod a gyalogosforgalmat, stb.

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.15 16:55:06ZáchDani

    Természetesen egy MP3-mal sem lehetetlen elesni, de elcsúszni nagyon nehéz. Aki ilyen robogót szeretne használtan, a kormánycsapágyak épségére ügyeljen. Ha berágódtak, a kormány középen akad, ilyenkor minimum 60-70 ezer forintos javításra lehet számítani.
    A futómű állapotáról sokat elmond a próbaút, vagy egy hozzáértő szerelő.

  • 2012.02.15 16:57:22edsel

    Benelli Adiva 125, közel sem olyan drága mint a C1, viszont erre kell a sisak mert nem bukókeretes , viszont ennek is van teteje igaz összecsukható, viszont nyáron kellemesebb, vagy régebbi Honda Gyro Canopy, igaz ez csak 50-es de mivel belpiacos japán termék, kicsit jobban szedi a lábát mint az európaiak, ez is zárt kabinos , de erre is javasolom a sisakot.És a honda 3 kerekű.

  • 2012.02.15 17:01:58MaCS_70

    edsel!
    Szerintem a Canpopy is sisakos -- én legalábbis nem láttam benne biztonsági övet.

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.15 17:03:44MaCS_70

    Ja, és anno 10 éve vásárlás előtt elég hosszasan próbálhattam ki az Adivát is.
    Nem rossz, de messze nem olyan jó, mint a C1. A C1 telelver futóműve és masszivitása páratlan a robogók között.

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.15 17:36:48prunoki

    mondjuk a C1-et eddig itt csak szidtátok

  • 2012.02.15 17:43:02MaCS_70

    Mindig azok szidták, akik vagy sose ültek benne, vagy mentek vele vagy egy fél napot, ami alatt valóban szokatlan a viselkedése.
    Úgy 100 km alatt viszont megszokod és megszereted.
    Mert jó.

    üdv: MaCS

  • 2012.02.15 17:43:04Gerzson.

    @prunoki: olvass, mielőtt sommás véleményt írsz! Akik C1-gyel járnak, szeretik, akik nem ismerik, azok fanyalognak.

  • 2012.02.15 17:44:15MaCS_70

    Ja, azok, akik ténylegesen használják, mindig dícsérték.

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.15 17:44:45Fantomász

    Breacher: Neked aztán fontos volt beleböfögnöd... Ha valaki ésszel nem tudja felfogni a különbséget a motoros jármű és a humán erőforrással ellátott bicikli között akkor meg is érdemli hogy bukjon. De alapvetően ha biciklizni tudsz (tehát van egyensúlyérzéked) akkor fogsz tudni robogózni is (ahol csak a szarvát kell tekergetni). Persze ha hóban ki akarsz menni nulla ésszel, meg is érdemled...

  • 2012.02.15 17:45:39zöldi

    Nálunk sincs öltözködési kódex az én szintemen, de ha öltönyben kéne járni, én konkrétan bent tartanám a céges szekrényben azt a 3-at ami rámjön, meg a hozzájuk passzoló cipőket, inget, övet, nyakkendőt meg otthon impróznék.
    Amúgy ezek a cuccok jól bírják a transzportot, konferenciára mindig a felső dobozban viszem, sosem gyűrődik meg semmi.

  • 2012.02.15 18:06:23MaCS_70

    A gond az, hogy sok munkahelyen nem lehet átöltözni.
    A párom konkrétan ezért nem motorozik munkába.

    Én anno kisebb részben ezért vállaltam be a C1-et (nagyobb részben a biztonsága miatt) -- éppen két hete is vígan tudtam öltönyben tárgyalásra menni, mindennemű extra öltözködés nélkül.

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.15 18:10:35soseleszekelső

    Nem lehet átöltözni?
    Miért, nincs egy wc?

  • 2012.02.15 18:14:44edsel

    MaCS, Minden motorkerékpárra ,segmotorra sőt egyes elektromos bringákra/robogókra javaslom a bukósisakot.
    Az adivát meg csak a lép színesítése okán javasoltam, persze nincsen pariban a Bmw-vel, de nem is kerül annyiba és lehet találni használtba, viszont az alkatrészek olcsóbbak(piaggio, a hondákban is kell sisak mert csak a Bmw-nek van hivatalosan elismert bukókerete,biztonsági öve.

  • 2012.02.15 18:16:03Fantomász

    MaCS: mondjuk én a C1-et tapasztalat nélkül véleményeztem. :) Nem irgalmatlanul kevés az a 125ccm? Speciel én 100kg felett vagyok, én keveselltem, pedig könnyebb volt a járgányom mint a C1 :)

  • 2012.02.15 18:16:46Fantomász

    Benyelte a kommentemet...

  • 2012.02.15 18:35:59H_M_CS

    MaCS, ccvv:

    Köszi, megértettem.
    Nekem akkor se kellene. Persze mindenki annak örüljön, amije van.
    Még jó, hogy nem vagyunk egyformák.

  • 2012.02.15 19:06:34metal

    MaCS_70: Ez kimaradt nekem, pedig figyelem a változásokat:)

  • 2012.02.15 19:13:40Breacher

    Fantomász: Pont annyira kellett "beleröfögnöm" mint neked. Azt ugye érted hogy ez egy fórum?
    És gondolod az egyensúlyérzék elég? Mert ezen az alapon ha van kezed amivel kereket tudsz cserélni akkor az arra is jó hogy szívműtétre használd. Nem én vagyok aki nem érti a különbséget a motoros jármű és a humán erőforrással ellátott bicikli között és az se én vagyok aki a kettőt ugyan úgy akarja használni hóban. Meg az se aki a bringás rutin meg a motorozás közé egyenlőségjelet tesz.

  • 2012.02.15 20:06:15Z o z ó

    A westend mélygarázsában 300ft-ot kértek tőlem anno, és addig maradt a gép ameddig jól esett...és figyeltek rá.Persze kössed ki az oszlophoz...

  • 2012.02.15 23:00:47Gyurma73

    benelli adiva

  • 2012.02.15 23:11:39McK

    Nincs megoldás.

  • 2012.02.15 23:20:04MaCS_70

    H_M_Cs
    És mondjuk mindenki egyenAudival járna...

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.15 23:49:05Gomulka Béla

    Kár hogy nem a Kobájkerre bízták a válaszadást. Az eltorte volna a delikvens lábait, aztán megátkozta volna, és most járhatna tolószékkel, vakon.

  • 2012.02.16 05:06:40Fantomász

    @Breacher: Azért remélem érzed hogy kicsit túl-misztifikálod ezt a rettenetesen nehéz robogózás-dolgot. A kerékpár és a motorkerékpár (jé még a nevük is hasonlít) ALAPVETŐ fizikája megegyezik (forgómozgás, tehetetlenségi nyomaték, és társai).
    Egyébként én azt mondtam, hogy ha valaki a kettő közötti különbséget nem képes felmérni, akkor essen is el, úgyhogy nem én húztam be az egyenlőségjelet a kettő közé, hanem te. Magam részéről speciel ~25 éve (nem túl aktívan) kerékpározom, és ~6-7 éve robogóval (50 - 250 ccm) közlekedem. Azt hiszem tudom miről beszéltem.
    De ennél is nagyobb böszmeség egyenlőségjelet rakni a sebész és a lakatos szakmunkás keze közé...

    A mondanivalóm lényege még mindig változatlan. Ha nem fél, és függőlegesen tudja tartani a járművét (legyen az bármilyen hajtott kétkerekű - nem, a talicska nem az), akkor menni fog 99%. Ismerek olyat aki biciklivel is képes menet közben eldőlni.

  • 2012.02.16 07:44:21Csak a yamaha

    Halkan meg jegyzem persze tud motorozni/robizni aki cajgázik...az már más kérdés hogy hogyan ;-)Pár dolog különbözik (súly,gáz,fék....)Na de az már mellékes ;-))

  • 2012.02.16 08:38:02Fantomász

    Nem teljesen, de még mindig áll a véleményem... Ha nem érti meg hogy biciklis fékút rövidebb tud lenni alacsony sebességnél mint motoros, akkor egyszer úgyis be fogja nézni.

  • 2012.02.16 10:03:34Gerzson.

    biciklizés = robogózás? Nem.
    biciklizés hasonlít a robogózásra? Igen.
    El fog esni robogóval, ha úgy közlekedik mint a biciklivel? Igen.
    El fog esni robogóval, ha nem úgy közlekedik mint a biciklivel? Igen.
    El fog esni robogóval? Igen.
    Gerinc, térd, könyök védő, bukósisak megvédi? Legtöbbször igen.
    Ha elolvas pár motorozással kapcsolatos könyvet, javulnak az esélyei? Igen.

  • 2012.02.16 10:31:09Breacher

    Fantomász: Nem misztifikálom én túl, csak már sokadjára olvasom ezt a marhaságot. Innen szokott az jönni hogy ha már 50/125 robogót tudsz vezetni akkor már 125ös váltós motort is (mert milyen hasonló csak váltani kell) és ha már 125ös motort tudsz akkor már mért ne kezdhetnél 600as xyz-vel. Remélem érthető mire akarok kilyukadni.
    Nem én tettem egyenlőségjelet, és azt se írtam hogy te. Én a cikkre reagáltam, te szóltál hozzám ha még rémlik. Én se tolom kevesebb ideje mint te (igaz nem robogóval), úgyhogy azt gondolom én is tudom miről beszélek.

  • 2012.02.16 12:46:08Gyurma73

    azért meg nézném azt aki ilyenkor bukó nélkül használja a C1 et

  • 2012.02.16 12:50:31Fantomász

    Breacher: a váltós motort szóba se hoztam, szándékosan. Utoljára kb. a vizsgán ültem váltós motoron, és bizony ég és föld a kettő. Ccsak robogót hoztam példának :)

    A végén kiderül hogy egyezik a véleményünk, csak én kisköbcentis robogópárti vagyok, te pedig váltóst hozod példának...

    Városba robogó kell. pont. (jó, talán Honda Cub és társai még belefér :))

  • 2012.02.16 12:51:30Fantomász

    Hemi: nem bődületes, de elég ha 10 centi. JA nem, az más méret :D De néha bizony centiken múlik a dolog, ha úgy akar menni mint bringával.

  • 2012.02.16 13:40:55Gerzson.

    @Fantomász Haha. C1-est is használok meg 650-es váltós túraendurót. Nem fogod elhinni, de nem ugyanúgy vezetem őket. (Na jó volt már, hogy a C1-ben vissza akartam váltani.) Szerintem aki bringáról robogóra ül, az is észre fogja venni a különbséget és nem fogja csodálkozva mondani a busz oldalán lecsorogva, hogy: "pedig a fórumban azt mondták ...."

  • 2012.02.16 13:47:06Breacher

    Fantomász: Félreértettél: nem te hoztad szóba a váltós témát. Én mondtam hogy a "motorozás/robogózás ugyan olyan mint a bringázás" megállapítás után szokott az következni amit leírtam példának.

    Szerintem városba (de Pestre tuti) 250es enduro kell brutál nyomatékra áttételezve.

  • 2012.02.16 14:36:10MaCS_70

    Gyurma73:
    Nézz meg engem.
    Kilenc évig egy Thinsulate béléses sísapkát használtam télen, jól a fülemre húzva.
    Aztán tavaly újítottam egy téli harckocsizó-sapkára. Istenkirály! (Csak a vörös csillagot kellett levennem róla bűncselekmény-elkerülési céllal.)

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.16 19:09:51panza

    "Kérdéseim:

    a) van-e olyan jármű amin nem ázok szét;

    b) nem kell rá parkolójegyet vennem és

    c) közepesen kétbalkezesként nem töröm össze magam az első sarkon?"

    A korrekt válasz ez lenne: Nincs. De mindenben meg kell találni a kompromisszumot.
    A szétázás -legyünk őszinték- , öltönyösen aláöltözve teljesen nem elkerülhető. A parkolójegy az rendben, kétbalkezesség ellen meg.......lehet, hogy a vonatnál kell maradni? :-)))))

  • 2012.02.16 23:58:24MaCS_70

    Halihó!

    A C1-re azt mondanám, hogy ilyen.

    a. Tényleg sokat motoroztam vele, komoly esőkben, nem áztam szét, de facto alig lettem vizes, azt is csak ritkán a könyökömnél,

    b. Járdán lehet vele parkolni,

    c. Meg kell szokni, nem egy kezdőmotor, de egyáltalán nem ördöngösség a vezetése.

    Üdv: MaCS

  • 2012.02.17 08:37:53calibra91

    Lassan húsz éve aktívan motorozok kamaszkorom óta, évi kb 6000 km-et megyek.
    Azt hiszem, már szert tettem némi rutinra, vagy ilyesmi... :-)

    De be kell, hogy valljam még mindig történnek a forgalomban olyan helyzetek, szituációk, amik meglepnek/görcsbe rándul utána a gyomrom/nyelek egyet/stb.

    Szóval attól nem tud vki forgalomban (értsd Bp. és környéke) motorozni, hogy a szomszéd 50-es robijával ment 5 kört a kisutcában...

    Szerintem is azt kéne először tisztázni, hogy egyáltalán menne-e a motorozás. Továbbá meg hát lássuk be, hogy az azzal járó viszontagságok mennek-e?
    Nem mindig élmény ám, amikor reggel zuhog az eső, de menni kell dolgozni, közben nyilván később keltem a motor gyorsasága miatt, és a busz/Hév/vonat stb. már rég elment...

    Szóval ezeket kedves levélíró vesd számba, és csak utána keres motorokat, de ha nem a kisboltig mész, hanem bejössz Pestre az agglomerációból, akkor az 50 cm3-at gyorsan felejtsd el!

    Mondjuk, ha mégis az smkp mellett döntesz, és napi 30-40 km-et kell menned, akkor hamar rájössz majd, hogy szarul döntöttél!

  • 2012.02.17 10:29:36Gyurma73

    MaCS! akkor ennyi erővel bukót is felvehetsz:-)az is melegít, csak nem röhejes:-)

  • 2012.02.17 14:40:12MaCS_70

    Éppen a bukó legalább +1 kilója miatt nem jó -- ennyivel nagyobb tömeg rántja meg a nyakcsigolyáidat egy esetleges ütközés esetén.
    A páncélossapka meg nem röhejes -- szerintem kifejezetten mókás, és naggyon praktikus! :o)

    Üdv: MaCS

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.

Hirdetés