Spórolj Suzukival!

2012.10.01. 13:12
Az igazság nem csak a kiválasztottak öröme, nem csak titkos társaságok tagjai súgják egymás fülébe. A Népítélet nem hazudik, olvassa ön is!

Dugóba nem való


Triumph Trophy 900: Használtan vettem, Olaszból hozták. 1évet állt, a benzin bele volt rohadva, stb. Mindent kitakarítottam, olajat, szűrőket, kuplung + fékfolyadékokat cseréltem, stb. Kapni hozzá mindent csak keresni kell. Ne féljetek tőle. Az Angolok jó és igényes alkatrészeket raktak bele. Olyan mint egy LEGÓ. CEV műszerek, lámpák, Nissin fékek, Denso generátor, önindító.


Tovább>>>


Édes Yam

Yamaha WR125X: Ahogy sikerült a Totalcar népi kezdeményezése, talán az elsők közt szereztem meg a "B125" kategóriához tartozó jogosítványt, amihez már csak egy hozzám illő motort kellett találnom... Előtte pár évvel egy simson s51-et restauráltam (megjegyzem egy barátom segítségével egész szépen) és használtam/használom, csak hogy megtanuljam a motorozás alapjait.

Ezek után én is éreztem, hogy illene váltani valami erősebbre, szebbre, nem robogóra, négyüteműre (elegem volt a kétüteműek birizdálásából, ha az ember munkába akar menni lehet nem akar tökig olajos lenni...), tehát valami olyanra volt szükség, ami megállja a helyét a városban és akár hétvégi kisebb kiruccanásokhoz is elég és mindezt a 125-ös kategóriában, úgy hogy mellette legyen kiállása is a gépnek és ne is fogyasszon sokat.

Tovább>>>

Jót, jó áron (a sztori folytatódik)


Gv 250 2006: A vázat kijavították, a futóművet belőtték, a tank horpadásait eltüntették, lefényezték az egészet, mindent összevetve elég nagy munka volt, annak ellenére, hogy motorikusan nem lett baja. Már júliusban kész lett volna, ha a szükséges gyári alkatrészek is olyan flottul megjöttek volna, mint ahogy a műhely dolgozott. Amikor először megláttam, optikuson kezdtem gondolkodni. Az egyetlen szépséghiba egy horpadás a kipufogón, ez még a jövő feldata, de lesz új dob is.


Tovább>>>


A jót könnyű megszokni

Cb 600 Hornet 2000: Motorikusan kiváló, hideg-meleg indítás problémamentes, könnyen kiismerhetőek az igényei a szivató kezelésével kapcsolatban, cserébe a karburátor nagyon közvetlen, azonnali gázreakcióval örvendeztet. Sornégyes lévén simán, kevés vibrációval jár. Mivel 'csak' 600-as, ezért az alsóbb fordulatszám-tartományban relatíve nyomatékszegény, vagy inkább kezdő-barát: a 'fordulatszám > 5000' ÉS 'kövér gáz' kombót kerülve nagy hülyeséget kell csinálni, hogy kiugorjon az ember feneke alól. Ha a mutató elér 7000 környékére, akkor viszont stílust vált, és bekapcsol a 'megindulás' funkció. Ezt is kiszámíthatóan, hirtelen váltástól mentesen teszi, de a bukósisak alatt garantált a mosoly/vigyor/vicsor (ki hogyan éli meg), nem lehet megunni.
Tovább>>>

Spórolásra nem rossz!

Suzuki ARN 125: Az előző gazdája kicsit elhanyagolta, úgyhogy nekem kellett a szezon elején rendbe rakni. Ami fontos volt a hosszú távú jó működéshez: csere - hajtás szíj, kuplung rugók, légszűrő, olaj csere, hajtómű olaj csere, aztán a szezon közepén a gyári KENDA gumik mentek a kukába , pedig nem voltak kopottak, csak idővel a rossz minősége mellé meg is keményedik, ezért lett helyette egy pár Pirelli Diabló ami ebben a kategóriában az egyik legjobb gumi. Amit ez a csere hozott: óriási a különbség, nem lehet összehasonlítani. Az új gumival már nem csak közlekedik az ember, hanem élvezetes is a motorozás, meg persze biztonságosabb is ,hiszen nem csúszik meg még vizes úton sem. A fékje kicsit gyenge,főleg a hátsó dobfék.

Tovább>>>

Choppernek látszó motor

Kawasaki EN500 Vulcan: A motor a Kawasaki klasszikus túramotorjának, az ER5- nek a blokkját kapta meg, tehát a 500 cm3- jéhez 50 Le társul, ami egyedülálló ebben a chopperkategóriában, még a jóval később gyártott Yamaha XVS650 DragStar- ban is csak negyvenegykét paci nyerít. A többi korabeli japán kischoppernél (Suzuki LS650 Savage, Yamaha XV535) pedig egyértelműen erősebb, köszönhetően a túramotor- szívnek. Kimondottan dinamikusan lehet vele haladni, végsebessége pedig nálam 160km/h- nál volt. Persze a dinamikus haladás és teljesítményére adott 8 pont az "osztálytársaihoz" képest értendő. 

Tovább>>>

Ésszerű váltás


PCX 125: Hosszas hezitálás után vettem magam rá, hogy az 50cm3 Gilera Runner PJ-met lecseréljem. 0 km-esen vettem anno, soha semmi bajom nem volt vele. Városban kitűnő választás volt, de időközben a családi állapot változása miatt közel 30 km-ről kellett a fővárosba , munkába járni vele. Erre sajnos már nem volt megfelelő. Időközben bejött a B125-ös kategória is, így kaptam a lehetőségen és elkezdtem nézegetni a 125cm3-s motorokat. Használtat nem akartam venni, mert az előélet tekintetében vannak fenntartásaim kis hazánkban. 

Tovább>>>

Nem minden arany ami fénylik

Simson S51: Az elektromos rendszer össze-vissza kötve, a váltóáram rákötve az akksira gyújtáskapcsolót és feszültség szabályozó (ami tönkre is ment) lecserélte a szerelő. Volt rajta egy 12V/35W-os halogén lámpatest, fény az nem (nagyon) jött belőle mivel 6V-os rendszer volt magában a motorban.


Tovább>>>