Sapkából nehéz kihúzni a műhelytitkokat – hazánk egyik leghíresebb motorépítője nem adta könnyen az okosságot. Kíváncsi kérdéseinkre kimérten válaszolt, a képeket sem osztogatta bőkezűen: a lényeget azonban kiszedtük belőle.
Sapka kemény, de a Yamaha XR1300 sem adja magát könnyen. A tisztább látvány érdekében néhány elektromos fogyasztót el kéne távolítani – a műhelyben napokig ment a játék, melyik áramkört lehet anélkül kiiktatni, hogy folyamatos hibaparancsot adna a központi a számítógép.
A gyár mérnökein nem könnyű kifogni, a tervezési folyamatba nem vették be, hogy majd egyszer egy magyarnak a café racer építés közben könnyű legyen. Tulajdonképpen csak az Exup szelep iktatható ki a kipufogótól – muszáj lesz elrejteni a vezetékeket, a csatlakozókat és az elektronokat bújtató vackokat.
„Feltehetőleg doboz készül a lengővilla tövébe.” – mondta Sapka. Ismerve eddigi munkáit, nem aggódom, ügyesen elrejti majd a letisztult, archaizáló hangulathoz nem illő részleteket; megvannak erre a módszerek, ő ismeri mindet.
Egy képet sikerült kicsikarni tőle: megjött az első csomag kiegészítő. A német LSL-től rendelt – ők igazán érzik, az évek során pompás alkatrészeket fejlesztettek ki azoknak, akik megbízható minőségű elemekkel tennék szebbé motorjukat.
Előzmények:
Szépség születik Magyaroszágon?