Kéne egy kis segítség

2014.11.11. 06:24
Az egyik Facebook csoportban, aminek tagja vagyok, találkoztam egy felhívással. A fénykép miatt akadt meg a szemem a bejegyzésen, mert manapság ilyen MZ-t nem nagyon látni.

A posztoló típusbizonyítványt keresne ehhez a Kesjár-féle motorkerékpár idomhoz. Nem kimondottan MZ-re gyártották, aki a nyolcvanas években idomos "'sportmotorra" vágyott, az felfaragta bármire, Jawára, Simsonra, Pannoniára. Oké, a lista nem valami nagyon hosszú, hiszen hiába univerzális a spojler, a motorkerékpár választék elég véges volt akkoriban. És igen, ez a Kesjár az a Kesjár, a családi vállalkozásban többek közt motorkerékpár kiegészítőket is gyártottak.

Egy biztos, akinek akkoriban tárcsafékes ETZ-je volt, az majdnem akkora királynak számított, mint akinek nyugati motorja volt. Na jó, túlzásokba ne essünk, de nagy király volt. Aminél már csak akkor lehetett nagyobb király, ha volt krauzerja (Krauser oldaldoboza), Kesjár-féle spojlere, rezonátoros kipufogója, meg ki tudja még milyen menő kiegészítője.

Mint a fenti képen, amit innen lőttem. A motor gazdája rendes munkát végzett, minden ott figyel az etézén, a spojler, a kipufogó, még egy überkúl műszerfal is, ami egy Yugo személyautóból származik. Talán tényleg csak azok érzik át, mennyire hihetetlenül nagy dolog volt egy ilyen MZ, akik ezt az időszakot megélték, akár csak olyan pisisként, mint én. 

A Kesjár-féle idom nagy siker volt, árulták mindenféle motorosboltban, de a hivatalos szervek is vásároltak belőle, ez a két nyalka motoroshuszár is ilyen, Kesjár-idomos gépen feszít a Szabadság-téren.

Csináltak kimondottan fejidomokat is, volt oldszkúl, kereklámpás buborék-idom:

De készült modern vonalvezetésű, burkolt fényszórós kivitel is:

Mielőtt teljesen elvesznénk a nosztalgiában, emlékeztetnék mindenkit, hogy a legelső képen szereplő idomhoz (ami ugyanaz, mint a rendőröké) keresünk típusbizonyítványt, akár csak fénymásolatot is. Ki tud segíteni? Kommentben, vagy emailben jöhet az infó!