Lázadás: 100-as táblánál 110-zel

Le Visonta: Possible Street Astronauts

2015.07.04. 12:04

A csapatkapitány, a sérült, a mentális edző és a léggömb... a négy félelmet nem ismerő aszfalt-asztronauta, akik a 2015-ös Le Visonta versenyen készülnek megmutatni, hogy milyen fából is faragták őket!

A spaceriderek

Cpt. TG – A csapatkapitány

Járgány: Ducati Monster 696, Aprilia RS125 pályamotor

Sisak: Shark

Cpt. Hitch – A mentális edző

Járgány: 2007-es Yamaha Maxam custom alias a Japán Lowrider

Sisak: Fekete Bell Custom 500, mellé egy tükörkróm bubble shield

Cpt. Gib – A sérült

Járgány: első generációs Honda PCX150

Sisak: Shark VISION-R „illuminati”

Cpt. Lakmus – A léggömb

Járgány: első generációs Honda PCX125

Sisak: Nolan N44 Air

Csapatjárgány:

Honda SP50 „Le Visonta” special edition

Mikor kezdtél el motorozni és minek hatására?

Cpt. Gib: 2011-ben kezdtem el motorozni, a gyors közlekedés érdekében. Előtte bringáztam, de ez egy még gyorsabb megoldásnak tűnt.

Cpt. Lakmus: 2012-ben, én is azért, mert dugóban éltem az életem, illetve hogy ne kerüljön 10 liter/100 kilométerbe az eljutás A-ból B-be.

Cpt. Hitch: 2002-ben béreltem először (még jogsi nélkül) egy Kawasakit a Fülöp szigeteken, előtte csak bicikliztem. 8 órát vezettem aznap, mögöttem végig utassal. Ott szerettem bele a motorozásba.

Cpt. TG: Az én motorom többet eszik, mint három másiké együtt véve. Én motorra születtem, gázkar volt a jelem az oviban. Mindenféle motorral kezdtem, volt például a szomszéd Simsonja, azzal felkenődtem a kerítésére, aztán volt olyan is, hogy egy MZ-vel lementem egy patakmederbe. Ilyesmik előfordultak gyerekkoromban.

Mi volt a legnagyobb esésed?

Cpt. TG: Egy dupla előreszaltó Visegrádon a szerpentinen. Jobbra a szakadék, balra az út, a szakadék nem volt szimpatikus, úgyhogy másik irányba rántottam a motort, így aztán én repültem balra, a motor jobbra. Egy duplaszaltó után kiterültem a földre, de nagyobb bajom nem lett szerencsére, rendesen fel voltam öltözve. A motor, az mondjuk totálkáros lett...

Cpt. Lakmus: Én ilyet nem tudok elmondani. Mélygarázsban, harmatos műgyantán, kövérgáz, kimegy alólam a motor, mindezt úgy, hogy 16 órával előtte gurultam ki vele a szalonból. Nagy esésnek nem mondanám, de két ember végignézte, akiket látok minden nap, azóta próbálom kerülni velük a szemkontaktust.

Cpt. Gib: Nekem snowboarddal volt a legnagyobb esésem, hasonló, mint TG-nek én is szaltót csináltam, csak én nem voltam úgy beöltözve, nem úsztam meg ilyen szerencsésen, úgyhogy nekem volt egy válltörésem. Motorral viszont soha nem estem. Egyszer munkába menet volt olyan, hogy megcsúsztam kicsit, leugrottam a motorról és futottam mellette, szerencsére a szembejövő sorompó pont akkor nyílt fel, úgyhogy ezt elkönyveltem egy stílusos érkezésnek.

Cpt. Hitch: Tavaly nekem ugratott egy portugál nyugdíjas az iroda melletti parkolóban, miközben én 15 km/h-val mentem. Nem volt kellemes...

Hol és mennyivel mentetek a leggyorsabban?

Cpt. Hitch: 130 Balaton-Budapest. A motorommal az már egy nagyon komoly tempó!

Cpt. TG: Hungaroring célegyenes 250, úgy, hogy még volt két sebesség. Mondjuk az nem saját motor volt.

Cpt. Lakmus: Gödöllői domb, fentről lefelé, hátszéllel, golyóban 105-tel.

Cpt. Gib: Én Budaörs, M7-es, 110-el, ott ahol 100-as korlát van.

Cpt. Lakmus: Te lázadó!

Cpt. TG: Te vandál!

Van-e bármilyen technikátok, amivel készültök a versenyre? Fehérjekúra, reggeli jóga?

Cpt. Lakmus: 5 kilótól akarok megszabadulni, ezért rendkívül egészségesen táplálkozom, no cukor, hashajtó, ilyesmi. Ja, és megnéztem a Karatekölyköt hétvégén 6-szor.

Cpt. Gib: Én is egy 5 kilót szeretnék leadni, próbálok én is egészségesen étkezni, sütit elhagytam, cukrot próbálom elhagyni, de az még annyira nem megy. Alapvetően ennyi, illetve próbálok utánajárni, hogy hogyan kell egy 50 köbcentis robogót vezetni, mert azért az nem ugyanaz, mint a 150-es.

Cpt. TG: Én a súlyommal köszönöm szépen megvagyok, versenysúlyom tökéletes. Megnéztem a Man szigeti TT senior futamát, nagyjából ez inspirációnak megfelelő, kb. így ennyi.

Cpt. Hitch: Csak a zen nyugalmat áramoltatom a testemben körbe-körbe. Nyugalom kell. Hogy ne pusztuljon meg alattunk a motor. Emellett a verseny kezdetéig ledobok 6 kilót!

Versenyeztetek már valaha?

Cpt. Lakmus: Soha.

Cpt. Gib: Én a nagy autók elé szoktam beállni, és akkor nem tudnak megelőzni.

Cpt. TG: Én pályán szoktam, régebben egy barátommal versenyezgettünk, de ennek már vagy három-négy éve.

Cpt. Hitch: Kétszer indultam 24 órás mountain bike versenyen. A 8 napos Dél-afrikai Cape Epic mountain bike ultramaraton is megvolt Gib-bel. Finisherként teljesítettük! Illetve 2010-ben világbajnokok lettünk a csapattársammal, megnyertük a Dél-indiai Rickshaw (háromkerekű motoros jármű) Challenge-t, ami abból állt, hogy 21 nap alatt átszeltük a kontinenst. 7 évvel ezelőtt pedig 17. lettünk a Redbull Soapbox versenyen, saját építésű járgánnyal!

Miért szerettek motorozni?

Cpt. Lakmus: 7 perc alatt eljutok a városon belül akárhova. Felbecsülhetetlen.

Cpt. Gib: Én ugyanígy. Autóval kétszer meggondolom, hogy elinduljak-e, a motorra viszont bármikor felülök.

Cpt. TG: 3 megközelítés van, amiért szeretem. Az első, hogy csak elmész „for fun” motorozni, kiengeded a gőzt, és jól érzed magad; második, hogy kimész a pályára. Na, annak aztán bőven van sport értéke, és tök nagy királyság, hogy nem nagyon eshet bajod! És persze a közlekedés is egyszerűbb.

Cpt. Hitch: A szabadságérzet, és az, hogy egyetlen egy dologra koncentrálhatok. Imádok krúzolni, siklani a forgalomban, vagy egyedül. Hosszú, egyenes úton előre, csak a felhők és a horizont előtted. Mindig vigyorgok a bukósisak alatt. Amúgy is a kétkerekű járműveket szeretem a legjobban, 20 év bringázás után a motor egy kicsit ilyen cyber-bringa érzés. Megy magától. Elképesztő!

https://www.facebook.com/streetastronauts?fref=ts

Moped91 Motul