Ilyen tankolást az F1-ben nem láttak

2016.07.22. 23:08
A felkészültség az amatőrök mentsvára – ilyen mondatokkal próbáltuk nyugtatni magunkat, mert a versenygépünket elég félkész állapotban hoztuk le a pályára.

A hibákat két csoportra osztottuk, megoldhatóra és együttélhetőre. Az előbbibe tartozott a botrányos hátsó futómű és a folyamatosan világító féklámpa, míg az utóbbiba a furcsán viselkedő karburátort soroltuk.

A féklámpa bajait volt a legegyszerűbb felszámolni, a majdnem pontosan passzoló bal fékkar helyére tökéletesen passzolót kellett tenni - hatalmas köszönet a Moped91-nek, akik az utolsó darabot nyomták a kezünkbe, amikor beestünk a raktárukba - utána pedig hoztak pár tartalék darabot a pályára.

A futómű már egy fokkal nehezebb ügy volt: amióta Bandi rendbe rakta az eső villát, kiderült, hogy mennyire pocsék a frissen beújított hátsó gátlónk. Utcán kényelmes, de csak míg nem akarunk vele manőverezni, mert egyébként egyenes úton is képes volt bepumpálni. Tehát maradt a tavaly beszerzett kínai gátlónk (még egyszer köszönjük a Moped91-nek), ami minden szempontból jobb volt.

Ezekre az utolsó simításokra a pálya szélén került sor - volt sietség, Bandinak mennie kellett, nekünk pedig még világosban ki kellett próbálnunk, hogy végigtalálunk-e vele a pályán.

A szerelés után Bistei kolléga kezdte támadni az íveket, és hamar kiderült, fekszik a Berzerkernek a Bognár Gokart Park. Trükkös a vonalvezetés, a tempó lassú - negyven felé nem nagyon mászik a mutató - kevés az előzési pont, minden centit ki kell használni, ha gyorsak akarunk lenni.

Pista 15 kör után izzadtságban úszva jött le, és látszott rajta, ez keményebb lesz mint tavaly. Viszont a fejében már összeállt, hogy melyik kanyart melyik irányból kell támadni, hogy a végén elsőként szakítson át a célvonalon.

Miután felmentem, az első körben rájöttem, hogy ez sokkal-sokkal gonoszabb lesz, mint ami tavaly volt. Itt össze fognak érni a könyökök, minden méter meccs lesz, nem lesz olyan, hogy légüres térben tiszta köröket lehet gyűjteni.

A legnagyobb harcok a pályán lesznek, de a verseny a padockban és a bokszban fog eldőlni - mennyire lesznek a pilóták kipihentek, frissek és koncentráltak, illetve mennyit tölt a robogó a pályán kívül. Az előbbire szigorú diétával készültünk, Pista például csak light cigit szívott, az utóbbira pedig beizzítottuk a csapat legkomolyabb fejlesztését, a gyorstankolót. Eredetileg nem volt kompatibilis a Berzerker hülye helyen lévő tankjával, de utolsó pillanatban a Two Wheels Motor Kft. kitúrt nekünk a föld alól egy adaptert. A csapat lázban égett, hogy vajon mennyi idő alatt lesz meg egy tankolás - nulla gyakorlattal, első próbálkozásra 16,5 másodperc alatt megvoltunk. Így akár lassúak is lehetünk.

Most már minden összeállt, elkezdhetünk lazítani: a pálya melletti rét megtelt csapatokkal - a hangulat fergeteges, és a naplementét szisszenő sörök hangja tölti meg.