Legnagyobb motoros parák

Beharangozó: Totalbike Motoros Tréning

2016.07.28. 11:38

Nehéz a motoros parákat rangsorolni, nálam a nagyvadak (szarvas, vaddisznó) vezetnek, utánuk jön a hátulról becsapódó elbambult teherautós.

Figyelmetlen nyergesvontatóval még nem volt dolgom, de őz, szarvas és vaddisznó már felejtette el megadni a jobbkezet - sőt, ennél az esetnél konkrétan ott voltam. Ezektől rettegek, mert elkerülhetetlenek, de a többségnél mégsem ez a kettő akadt be a legjobban.

Ha lenne hivatalos motoros-para toplista, a megcsúszás egészen biztosan előkelő helyen lenne. Nyilván külön kell választani a féktávon, a kigyorsításkor és a csúszós kanyarban csak úgy kieső motor eseteit - az első kettőnél általában a motoros túltolta a féket vagy a gázt, az utóbbiban pedig általában elengedi a gyeplőt, és pánikszerűen behúzott kuplunggal próbálkozik megoldani a bajt - pedig pont, hogy okosan adagolt gázzal és hátsó fékkel azért ezeket el lehet kerülni. Ha mégsem sikerülne, érdemes elolvasni ezt a kiváló cikket, hiszen egy jól előadott sztoriból elég sokáig meg lehet élni.

Az egészen biztos, hogy a motorozás alapból nem veszélyes, sőt, kimondottan biztonságos - a műfaj rossz híre abból származik, hogy ha baleset történik, akkor annak szemmel láthatóak lesznek a következményei.

Tehát érdemes vezetéstechnikai képzésbe fektetni, hiszen sokszorosan megtérül. Egyfelől aki magabiztosan uralja motorját, sokkal jobban élvezi a nyeregben töltött időt, másrészt minden elkerült eséssel százezreket lehet spórolni.

Pont ezért lesz vasárnap (2016. július 31.) Totalbike Motoros Tréning a Hungaroring tanpályáján, ahol 8000 ezer forintért részt vehetsz egy alapos villámképzésen. Két óra kevés idő, viszont a robogós tréning tapasztalatai alapján nagyon sokat számít, két fékkar ára igazán nem sok azért, hogy profi instruktorok segítségével megtanulj fékezni, magabiztosan mélyre dönteni és megtapasztald, mit kell tenni, ha elkezd csúszni a motor.

Itt tudsz jelentkezni.