A nevezést nem kapkodták el

Totalbike24: Móka és Kacagás

2017.06.15. 16:42
A névválasztásunk egy korábban létrehozott zárt Facebook csoportunk elnevezése, melyet jelenleg is aktívan használunk. Mindannyian mérnökök vagyunk, kivéve aki közgazdász. Ötfős csapatunkat három gépészmérnök, egy informatikai mérnök, és egy közgazdász alkotja.
Frankón elhiszem, hogy ők tényleg mókára és kacagásra készülnek (újonc csapat, nem tudják, mire vállalkoznak, nézzétek el nekik), ezért külön öröm lesz megnézni őket éjjel kettő és fél négy között, és felmérni a móka és kacagás mennyiségét. Aztán persze lehet, hogy ez csak megtévesztés, úgy csinálnak, mintha a bulivonatra vettek volna jegyet, de végül alázni fognak.

Évek óta szeretnénk részt venni a versenyen, eddig csak nézőként sikerült, arra gondoltunk, hogy növeljük a bejutási esélyeinket azzal, hogy idén nevezünk is. Most sem kapkodtuk el, utolsó érvényes nevezést a miénk volt.

Borsos Viktor: Komoly tradicionális babettás múltra tekint vissza. Az ő kedvért pedált kell szerelnünk a kis csonthéjasunkra (Dio). Bármit megtud venni a piaci ár töredékéért, ezt a képességét az anyagbeszerzésnél kamatoztatjuk.

Domoszlai Viktor: Ült már robogón, de még csak utasként. A verseny napjáig nem is szeretnénk, ha ez megváltozna, mivel hiszünk a kissé közhelyes a szűz kéz szerencsét hoz mondásban. Traktort remekül vezet, aminek az alapvető működési elve megegyezik a robogóéval. Ha nem jönnek be a számításaink, akkor utasként csinálja végig a versenyt.

Márkos Szilárd: Kevesebbszer ült kölcsönkapott és bérelt robogón, mint amennyit feküdt mellettük. Kevés olyan berendezés van, amivel ne sikerült volna megismertetnie a fizika határait. Mindenhez tud fűzni néhány építő jellegű kritikát.

Pótor Ádám: Futómű-specialista. Csak neki van robogója a csapatból, és már ült is rajta. Nem riad meg a nagy kihívásoktól, két napig járt teljesen leeresztett első kerekű robogójával, amikor megállapította, hogy a nagymotorjának mennyivel jobb a futóműve. Tudatába integrált precíziós giroszkóp segítségével még kanyarban is képes függőleges pozícióban tartani a motort.

Márkos-Varga Eszter, a sajtós: Szűkszavú, közülünk ő a legintrovertáltabb, így várhatóan nem fogja kikotyogni a titkainkat.

Fő taktikánk, hogy a pilótacsere időintervallumát minimalizáljuk, lehetőség szerint negatív tartományba szorítsuk. Mint a polgári repülésben is megszokhattuk, egyszerre a fedélzeten két pilóta teljesít szolgálatot, főpilóta és a másodpilóta. A cserét egy mozdulattal a célegyenes végén valósítjuk meg, hogy ha netán hiba csúszna a számításainkba, akkor nagy biztonsággal elhagyják a pályát. Komoly fizikális megterhelés miatt kanyaronként felváltva egyensúlyoznak, hogy ketten végig tudják csinálni a 28 órás (2 óra Pesttől, 24 óra verseny, +2 óra Pestig) etapot. Másodpilóta számos egyéb feladatot lát el, többek között:

- Navigál

- Menet közben tankol a hónalja alatt tárolt marmonkannából

- Fotó és videó anyagot rögzít és vág

- Katétert cserél

- Esésnél saját testével védi a főpilóta és a robogó épségét

- Törött fékkart cserél

- Fejlámpájával kanyarkövető világítást valósít meg

- Fejlett kézjeleivel más pilóták tudtára adja pillanatnyi érzelmeit

A rommá tört, besült dugattyús Hondát még ebben az állapotában is majd szétveti az erő. A bukósisak tartóba ültetett muskátli biztosítja a helyben előállított többlet oxigént a motornak. A megkeményedett, egykor lágy gumi abroncsokkal csak tovább csökkentjük a gördülési ellenállást. Súlycsökkentés gyanánt a bal első teleszkópból elfolyt az olaj. Az indokolatlan fékezést az első féknyereg működésképtelensége akadályozza meg, a féktelen száguldást pedig a mindig fogó hátsó. Azt, hogy kevesebb üzemanyagot égessünk el, mint a többi csapat, azt a szivárgó karburátor biztosítja.

Mi a versenyt csak a móka kedvéjért csináljuk, de azért számít minden másodperc. A robogó felkészítésének minden pillanatát nagyon élvezzük, minden csapatnak hasonlóan szórakoztató felkészülést és izgalmas versenyt kívánunk. Hamarosan találkozunk!

Kövesd őket Facebookon!