A motorpiac halott. Sebaj
Valami egészen újnak kell kezdődnie, miután a 2005-ös eladási rekordév, 18 ezres darabszáma az elmúlt évben a mélybe, egészen pontosan 5150 eladott példányig szánkázott. Az összesítéshez a továbbra sem rendszámköteles ötvenesek, illetve a ma már csak keveseket érdeklő quadok adatait is hozzácsapták.
Rendszámos motorból és robogóból mindössze 1956 darabot vásároltak a magyarok, ami nagyjából annyit jelent, hogy egy vidéki kereskedésben egész évben alig tévedt be valaki, aki egy láncspraynél merészebb álmokat dédelgetett. A korszak, amikor Magyarországon motorosnak lenni a kevésbé beavatottak számára egyet jelentett a gazdagsággal, illetve annak látszatával, véget ért. Reméljük, talpon marad néhány kereskedő, aki soha nem hezitált beszélni a fakezű kezdő fejével, ha az a neki való Kawasaki Ninja 250R helyett, egyből ZX-10R-re ült volna.
A meglehetősen egyértelmű eladási tendenciákról az alábbi diagramok is kiváló képet adnak, de tegyük hozzá, a zuhanás előtti megtorpanást, valamikor négy éve a piac telítődése okozta. Aki egy kicsit jártas a kereskedelemben, már akkor sejthette, hogy nem érdemes új szalont építeni, mert nem fogja tudni fizetni a bővítéshez felvett hitelt. Aztán jött a válság, és most néhány márka hálózata igencsak foghíjassá vált.
Tény, hogy nem jó mostanában újmotor kereskedővel találkozni, és lógatják az orrukat azok a srácok is, akik egész pályafutásukat építették arra, hogy mindenhol hangoztatták, száz lóerő alatt nincs motor, a hatszázas a kezdőknek való, illetve, hogy a felhajtható rendszám szükséges tartozék. Úgy látszik, itthon csak egy ekkora törés állíthatta meg a fenti téveszmék terjedését.
A Magyar Gépjárműimportőrök Szövetségének év eleji tájékoztatójából kiderül, megkezdődött a kilábalás. A korábban kétharmad részt hitelekből finanszírozott piacon, új vásárlók jelentek meg. Az elmúlt félév adatai már okot adtak némi optimizmusra, az utolsó három hónapban megindult valamiféle növekedés.
Most mindenki azt reméli, idén sikerül eladni 2500 rendszámos gépet. Az új vásárlók praktikus típusokat keresnek, már 38% a 125-ösök piaci részaránya. Olyan robogókat és motorokat kell tehát bemutatni, amelyeket biztosan nem fog tátott szájjal nézni a szomszéd, de kiválóan alkalmasak munkába járáshoz vagy kirándulni, amelyekkel nem lehet pályarekordot dönteni a Hungaroringen, de fenntartási költségeik nem csak kifizethetők, de idővel meg is térülnek.
Rendőrmotor a lista élén
A földön fetrengő motorpiac statisztikái szórakoztató kikapcsolódást nyújtanak a szemlélőnek. Itt van például az a 60 darab, átlagember számára elérhetetlen R900RT, amelyet a BMW a rendőrségi tender nyerteseként szállított le nyáron. Az alacsony vásárlói aktivitás okán ez lett az egyik legnépszerűbb típus, sőt magát a márkát is az előkelő második helyre röpítette a ranglistán, ami persze a GS-nek is köszönhető. Ellenpontként a Ducatit említenénk, amely összes típusából is csak feleannyit tudott értékesíteni, mint ahány rendőr most új RT-n ül.
A Harley-Davidson sikeresen túladott ötven motoron. Rengeteg modelljük és modellváltozatuk van, a Sportster vásárlói pedig viszonylag olcsón jutnak a tudathoz, hogy igazi amerikai motorjuk van.
Presztízsmodelleket továbbra is a készpénzes vásárlók választanak, azonban nagyon érdekes, hogy a Honda behozhatatlan előnyt szerzett a többi japán márkával szemben, sőt egymaga több gépet ad el (876 db), mint a Suzuki (185 db), a Kawasaki (70 db) és a Yamaha (132 db) együttvéve. A piacvezető márka, amely korábban sem folytatott agresszív eladási stratégiát, most nyugodt lehet, hiszen robogói, például a kiváló PCX 125, nagyon jól fogyott. Ebből 131-et adtak el, így egyértelműen ez a típus a legnépszerűbb a magyar piacon. A többi, robogóra szakosodott márka nem könyvelhet el ilyen szép sikereket. Tízes nagyságrendű eladások jellemzik a Piaggiót, a többiek pedig örülnek, hogy még jelen vannak a piacon, és várják a jobb időket.
Ritkán látott, igazán egzotikus típus is akad az összesítésben. Árpád kérte, ezért megemlítem, hogy eladtak két Bimotát is, így most már látszik a kimutatásban, hogy még létezik az izgalmas olasz vállalkozás. Reméljük, idén további sikereket könyvelhetnek majd el.
Javasoljuk, hogy aki nem vállalna szellemi közösséget a régi értelemben vett motorosokkal, nevezze magát motorozónak, hiszen motorozni még egy praktikus olcsó, vagy akár használt géppel is óriási élmény, csak tiszta fej, és jó felszerelések kellenek hozzá.
Apropó használtak. Az elmúlt három évből tavaly helyezték forgalomba a legtöbb használt motorkerékpárt az országban. Ez jó hír, hiszen fiatalodik az állomány, gondolhatjuk. Közel ötezer vásárló döntött valamilyen idősebb példány mellett, amelyet az Európai Unió más országában nézett ki, és vállalta a honosítással járó procedúrát.
A behozott motorok ugyanakkor idősek, átlagosan tizenhárom évesek, egyre több a veterán, és mint elhangzott, többségük nem teljesíti a ma érvényes környezetvédelmi normákat. Sebaj, azt senki nem vitathatja, hogy egy tizenöt éves Honda CB500 kevesebb kockázatot jelent, mint egy ETZ, és hogy aki eddig feleslegesen égette a drága benzint a forgalomban, egy ügyes motorral vagy robogóval biztosan kevésbé szennyezi a környezetet.
Hogy hány ezer ötvenes robogó érkezett eközben, mit kezdtek magukkal a nem MGE tag márkák, például a Keeway és a Kymco azt senki nem tudja, mivel a kismotorok regisztrációja továbbra is cél, és nem közeli realitás. Ezért, a könnyített A1-es jogosítvány előtti kötelező gyakorlás időtartamának kismértékű növeléséért, illetve a motorkerékpárok regisztrációs adójának csökkentéséért dolgozik most a Gépjárműimportőrök Egyesülete. Ez utóbbi különösen időszerű volna, mivel az év eleji változások óta, egy új 1,4-es autó regadója kevesebb, mindössze 65 ezer forint, mint egy mezei 125-ösé, amely után 95 ezret kell fizetni. Törvényalkotók, jó reggelt!
A képek forrása: MGE




Kommentek
2012.01.10 15:36:13Mr. Ray
Az első hozzászóláson jót röhögtem. Tényleg csak ennyit elég lett volna írni, minden más felesleges:DDD
2012.01.10 15:42:52w a s d
Majd amikor ilyen lesz itthon is a forgalom, akkor fellendül a motorkereskedelem:
[link]
2012.01.10 16:01:26muhi
@nofatchx: nálunk a Pilisben sokkal kevesebb a motoros, de feltűnően ám, mondjuk -70%. A közvetlen környezetemben is több svájci frankhiteles motoros volt (hogy türhő vagy sem, ebből a szempontból talán nem is lényeges), motorja már egyiknek sincs.
Így van ez jól.
2012.01.10 16:07:15zoli32
A 400-as kategória nem a megalomán 1000 ccm a jó mentaltástól döglött meg.Hanem az ára miatt.Nézz meg egy 125-ös motor árát meg egy 250-esét.8-900e től 1,3 milláig.Értelmes ember ilyenkor vesz egy 6-700-ezres 600-ast és ha van esze túléli.
2012.01.10 16:30:54-+Seth+-
.... meg sok vespás majomra is hat a benzinárak alakulása, nem kell őket kerülgetni nyitott kipufogóval. még szerencse, hogy a benzinár nem válogat. :)
2012.01.10 16:55:43Reka1974
Növeltem én is a tavalyi statisztikát.
Vettem egy (kifutó) 110-es Lead-et. Bp-re tökéletes.
2012.01.10 16:55:52panza
Na, helyben vagyunk. Éreztem én is a cikk fotó alatti bevezetőjében, hogy ez a "türhő" megnevezés kissé túlzó és megosztó. Ismerek olyan kollégát, akinek nincs hitel a motorján, tehát nem "ingyen" vette és nyitott kipufogóval őrjíti a környezetét.
Az meg, hogy miért is volt ilyen rengeteg 0% önrészes vásárlás, azt hiszem megérne egy cikksorozatot. De azt talán mégse kéne mondani a sok bedőlt hitelre, hogy jól van ez így.
2012.01.10 17:23:41janav
zoli32-nel a pont, BigCsaba, te meg legyszives menj el a 400-assal, ha meglesz nordkappra, ha visszaertel legyszi kommentelj
2012.01.10 17:31:25eddie.e
Először is nem kívánok senkinek rosszat és nem szeretnék megbántani senkit!
De! Kb 5. osztályos korom óta motorozom. Volt rigától kezdve, MZ-n át, 20 éves Hondáig minden sz@rom. Aztán amikor meguntam a szerelést meg a feneketlen pénzköltést befizettem egy új motorra. 600-as Hornet 1.750.000.
Kb. 25.000/ hó. Már itt becsaptak mert a haverom ugyan ilyen konstrukcióval 20.000 at fizetett. Na de hát én bajom ugye!
Aztán elszáll a frank stb. Ezt ismeri mindenki. De miért csodálkozik a kereskedő hogy nem akarok új motort venni mikor most az újabb Hornetet 2.400.000-ért adnák. Erre is kifizettem kb ennyit!/ha nem többet/ És gyakorlatilag még mindíg szalon állapotú. /24.000Km/ Akkor nem volt panasz amikor ment a piac és kapták vissza a bankoktól a hitel után a pénzt! Ha akkor nem olyan kapzsi mindenki akkor lehet nem itt tartanánk!
2012.01.10 17:53:37Etniez
A pilisbe nem a "motorosok" jártak főleg, hanem a jaszkarik.. Mi is felnéztünk néha egy zsíros kenyérre, de nem az volt a jellemző...
2012.01.10 17:54:28Etniez
Taurista robogós!
A 125 cm3 közlekedni jó, túrázni legalább kell a 250. VTR250-el szoktam menni 5-600 km-es túrákat... 125-el nem indulnék el ilyen távra.
2012.01.10 17:59:15járási batman
Nem meghalt a piac, csak normalizálódott. Vagy van itt olyan, aki szerint normális dolog volt a 100e kezdővel megvett majd' három millás gixxerezer???
Kicsi ország vagyunk, nem kell minden 50km^2-re egy Honda, egy Kawa meg két Suzuki kereskedő.
2012.01.10 18:09:21eddie.e
járási batman:
Van benne igazság! :)
2012.01.10 18:36:12Pepejoe
A CBR-em 5.5-6 literrel jár Bp.-n
Nemhogy odab*sz a benzinár a motorozásnak, hanem igyekszem a tavalyi évhez képest még hamarabb felülni rá és még késöbb leszállni róla.
2012.01.10 18:36:27Taurista robogós
Etniez
Én elmerek indúlni bármilyen motorral.Babettával 1seb is nyomtam 200km-es túrát végig földúton/erdei út max 1-2km-en mentem kövön.És elárulom,hogy 30-40fölé nem igazán lehetett gyorsulni sehol a rossz utak miatt. Szóval ott a babetta tökéletes túramotornak bizonyúlt :)
2012.01.10 18:38:22Taurista robogós
125ccm nekem azért elég mert a túra útvonalakat úgy tervezem,hogy elkerüljön mindenféle autópályát és autóutat.(ezeket még a zxr 750 és cb 900-al is kerültem)
2012.01.10 19:25:52rokerzsolt
Én már 2006-ban szörnyülködtem azon hogy minek egy 10m-s országba kb.30 Suzuki kereskedő,a fele kb. már be is zárt.Ja és nem biztos hogy a nagyobb motort nehezebb fent tartani a Sporym 4.2 eszik mig a Peugeot 50-s robogóm 5-6 litert kajált,és kicsit jobban megy mint a robesz és nem kell 10e-ként hengert,dúgót cserélni+ egyebet!
2012.01.10 19:29:28rokerzsolt
Ja és még ilyen benzin árak mellet is olcsóbb mint a busz,vonat!
2012.01.10 19:41:56madar(vtr)
Ezres alatt nincs is motor, mondom ezt úgy hogy végig jártam rendesen a szamárlétrát... :)
Az hogy ilyen beteg a piac, csak és kizárólag idióta politikusainknak köszönhető.
Dani azt mondjuk konkrétan nem értem miért csipi a szemed, hogy vannak - sokan - akiknek a "nagy" motor kizárólag a "motor". Idén lesz 26 éve hogy motorozom, ebből kb. 16 év 750-es vagy nagyobb motorokkal telt. Az hogy ekkora motorokkal jártam nem a gigantománia miatt van, hanem azért mert:
a., nem kell a halálba forgatni a gépet, hogy haladjon
b., elférünk rajta anyával + a pakkokkal
c., önerejéből 150-nel feltud menni az "érdi hosszúra" megpakolva is
d., nem kell ötöt visszaváltani egy-egy elözésnél és az bizony vastagon növeli a biztonságérzetemet...
e., ekkora motorral mindig a (kocsi)sor elején tudok lenni és az sem utolsó szempont, ha a biztonságomat nézem :)
nekem meg pont az böki a csöröm, hogy a sok seggbosszantot kell kerülgetnem a városban, motorral is idönként - mert nem férnek a börükbe - néhanapján meg autóval is, mert:
a., fingjuk nincs a közlekedésröl
b., gyenge alattuk a technika mint a harmat.
Annál nincs idegesitöbb - csak a biciklisek - amikor a váci úton 4x kell kikerülni a birkát, mert a lámpáknál elöre furakszik, de menet közben meg elfogy a kraft... ;)
2012.01.10 19:43:45alex58
rokerzsolt !
A Peugeot robogó sem evett volna annyit, meg nem kellett volna 10 ezrenként felújítani, ha arra és úgy használják, amire tervezték ! Nem kell agyontuningolni meg széthajtani és elég lesz neki 100 km-re a 3 liter , meg úgy 10 évenként kell neki egy motorgenerál.
2012.01.10 19:48:24madar(vtr)
Jaj, majd elfelejtettem, sportdob van a masinán, és imádom a (V2) hangját...az meg a hab a tortán, hogy valamiért mindig van hely a kocsik között (mondjuk úgy van okosítva, hogy "lopakodni" is lehet vele, mert azért nem vagyok köbunkó ;) ) :)
2012.01.10 20:04:34nagyiWRX
Előszőr mondom azt hogy remélem már nem esik hó és minnél előbb ülhetek motorra , elvégre pont fel annyit fogyaszt mint a kocsim.
2012.01.10 20:27:30Himoto
Márciusban felélesztem a motorpiacot! Nagymotort fogok venni. A kupecek hűtsék be a pezsgőt!!! :D
2012.01.10 21:26:27Rocso Cafe
Azért volt annak idején olyan "olcsó" a motor, mert a kereskedők a banki jutalékkal is számotak az eladási ár meghatározásakor. Amikor készpénzel mentem motort venni a kereskedő szinte kiröhögött amikor alkudni akartam. Most valószínűleg máshogy fogadnának.
Én már akkor is értetlenül álltam a suzuki hírdetése előtt amikor 10% önerővel 72 havi részletre, lehetett venni luxus cikket. Valljuk be aki pénz nélkül bele vág egy ilyen költséges projektbe az nem épelméjű. Mindenki többnek akart látszani mint ami. Akkor még egyszerűnek tűnt...
2012.01.10 22:11:51rozsdapeti
összes márka, sőt típus eladásait hol lehet megnézni? kösz.
2012.01.10 22:42:49xelw
Feléleszteni márciusban? Lófarát! Szilveszterkor még mentem egy eszementet! Többet eszik mint az Opel Astrám de LESZAROM! Akkor is a frászt hozom a bugrisokra ha a költségvetésemet át kell írnom!
2012.01.10 22:51:05speed001
A 2011-es számok engem is takarnak. Cbf 125, ami egy szuper kis motor és fenn is lehet tartani. 1,8-2,2 között fogyasztott a szezon alatt. 500 forintos benzinár mellett is fogok tudni vele közlekedni...
2012.01.10 23:06:42PeteSK
yeah.. Szilveszterkor mi is mentünk egy jót motorral! :)))
2012.01.11 01:56:35Taurista robogós
Én is lesz@rom a benzinárakat.Amikor 1000ft lesz egy liter benzin nekem akkor is 2000-2500ft lesz 100km.
Vonattal/busszal már most is többe kerűl.
2012.01.11 07:33:23zsolti_
Nem meglepő, hogy ennyire visszaesett az eladás, hiszen itthon a motor nagyrészt inkább hobbinak jó, mintsem napi közlekedésre. Az indok: sajnos a haza viszonyokhoz képest nagyon drága.
125 jogsis hírek idején én is kisakkoztam, hogy mennyibe lenne egy jó állapotú használt 125s moci, rendesen papírral meg minden, illetve, hogy megéri e belevágni. Sajnos az jött ki, hogy a fogyasztáson soha nem hozza be az árát. Talán bp belvárosában a gigadugók idején megéri ezzel menni, mivel azért ott és úgy lehet időt spórolni. És akkor hol vannak még az új motor árak. K drága még egy 125s robogó is.
Persz ha aki szeret motorozni az a fogyasztáson tud némi pénzt visszahozni, meg néhol időt is megtakaríthat, így legalább tud némi tárgyalási alapot biztosítani saját magának. :)
2012.01.11 07:55:58Büszke_troll
janav, (2012.01.10 17:23:41)
láttam én Nordkappon német, cseh, stb. bicikliseket is, úgyhogy egy négyszázassal teljesen reális egy Nordkapp-túra.
2012.01.11 08:29:38BigCsaba
Többeknél kiverte a biztosítékot a 400-as ketegória hiánya miatti búslakodásom.
De hadd bocsássam előre: kinek a pap és kinekl a papné. Elfogadom, hogy vonzó egy 1000+ méretű motort vinni (bár azoknak akiket kitárólag csak a köbcentik varázsolnak el, azoknak ajánlom a Totalbike egy régi cikkét az 1800-as Intruder-ről, amit "olyan vezetni, mint hátulról ölelni Pécsi Ildikót").
Szóval a 400-as motor általában nem alkalmas száguldásra, mert akkor pörög (igazad van vtr), és csak kicsit került kevesebbe, mint egy 600-as.
De.
600-as katagória is elég szegényes manapság.
400-as motornak kisebb az adóterhe.
Kekenyebb gumikat szerelnek rá, ami nem kicsiny különbséget jelent néhány éves ciklusokban, amikor cserélni kell őket.
Általában kevésbé presztizs kategória egy kisebb motor, ami az alkatrészek és felszerelések árában tükröződik (tükröződne).
Szóval nem véletlen, hogy a japánoknál 400 cm3 a határ, ami fölött rendesen adóztatják a motorokat.
2012.01.11 08:39:01Parajpuding
Ha valaminek van értékelhető jövője 2012-2013-ban, akkor az a 125-ös kategória.
A Hondán kívül, ezen és az árképzésen is el kellene gondolkodni a többieknek, mert nem fognak több motort eladni, sőt még kevesebbet.
A Honda a PCX-el egy jó lóra tett, mert - a jelzések és tesztek szerint - egy igen jó motor, ráadásul - ami legalább ilyen lényeges - elfogadható korrekt az ára. Márpedig manapság 50-100 ezer forintos differencia is nagy súly a mérleg serpenyőjében.
Ami pedig a rendőrmotorokat illeti: mi a f@sznak a rendőrségnek pont ez a BMW, mikor még a régebbi járműállomány karbantartására sem futja. Jó, egyenlőre ezek garanciálisak, de azután?
2012.01.11 09:07:40Rekspa
Végre hogy megírtátok ezt a nyamvadt cikket. Már 1 hónapja meg kellett volna!
2012.01.11 09:08:07mocsár
A Nordkappra lehet hogy felkillódol a 400cm3 -vel
"izgalmas" lehet D,. Viszont addig el is kell jutni, azt meg nagyon nem szeretném ilyen kis cm3 -vel.
A motorozás elég komplex dolog,és nagyon sok élményt tud adni.
Nem biztos hogy az adózását , meg a gumiszélességét kellene az első szempontok közé sorolni.
2012.01.11 09:26:01Büszke_troll
mocsár,
bejártam Európát motorral, még olyat nem láttam, hogy valaki azért maradt volna le, mert csak 60 lóerős motor volt alatta.
Leggyakrabban a gumi szokott elfogyni.
2012.01.11 09:26:22JmOS
Szerintem nem a 125 a jövő, vagy ha igen, akkor 10LE-nél kicsit többet kellene kihozni belőle.
Ez persze egyáltalán nem lehetetlen, de én inkább egy hajszálnyit feljebb tornáznám a lökettérfogatot.
A 125-ös Innovám pl. nem minden esetben tudja tartani a 80-90-es tempót. Ez pedig gáz. Hiába eszik 2 alatt százon...
A másik oldalon a cikkben említett CB 500 pl. alig 3 fölött elvolt normál országúti tempónál (növelt végáttétellel persze). A kettő között lenne jó valami, mert nem igazán kell a 200-as végsebesség.
Hála a Hondának pl. ültem egy tesztkaravános CBR250-en. No az kb. az lehet ami optimálisnak mondható - persze ha hasonlóan jól fogyaszt - de miért is ne tenné?
2012.01.11 09:39:19ax14d
Én szeptember végén vettem egy honda cbf125-öt 2 évesen 3100km-el 415 kHUF-ért. Azóta majdnem folyamatosan azzal közlekedem, majd 5000km-t tettem még bele! A kisebbik autóm 4,5l gázolajat eszik, ez 2,48l benzint (95kg vagyok)! A különbség az üzemanyagköltségben eddig 50 kHUF! Ilyen tempóban 2,5 év alatt ingyen volt a motor, s ahogy elnézem az üzemanyagár elszaladását a megtérülésem is gyorsabb lesz!
2012.01.11 09:47:13zoli32
Hmmmm így visszagondolva a fene belém lehet hogy 1,2 milláért mégis meg kellet volna venni azt a CBR 250-et.Én marha meg inkább 1,5-ért inkább egy street triple 675-öt vettm 2 évesen.
Pedig mennyit spóroltam volna a 180-as gumin.(használt jó állapotú tapadós 15e) meg a benzinen.Eszik az a ruszki tank 2,5 literrel többet.
Hát ugyanaz vagy még nagyobb élvezet a 250-essel Lavamündnél a szerpentin mint a 675-össel.
Még jó hogy az odavezető autópályán 3x hagynának el a 600-as kollégák és ha a 105 Kg-m még el is bírná anyus 50 Kg-ja már megnyekkentené szegényt felfelé akár a Hegyalján is.
Basszus most tényleg a fajlagosan irreálisan drága (regadó miatt) 125-250-es kategóra a menő vagy inkább autósok írkálnak ide meg volt ex-szoci gépeken fiatalkorban mászkálók?
2012.01.11 09:52:34Dixhorn
GS 500 van valakinek? milyen közlekedni vele?
2012.01.11 10:44:21mocsár
JmoS!
Én is szeretném.
Egyébként meg ki mit választ.
A cikk viszont nem rossz.
2012.01.11 12:31:53tibidanny
@ Etniez:
mikori a vfr-ed?
mennyi a kenyelmes utazoja/fogyasztasa?
koszi
2012.01.11 14:10:42GERI87
"Basszus most tényleg a fajlagosan irreálisan drága (regadó miatt) 125-250-es kategóra a menő vagy inkább autósok írkálnak ide meg volt ex-szoci gépeken fiatalkorban mászkálók?"
Mindegyik...
2012.01.11 14:22:41shiNIN
ax14d: Grat, ez egy bölcs döntés volt akkor, így kell ezt csinálni :) Még ott van a nagyobb szervízelési költség a motornál, de az ilyen kicsiknél az sem oly vészes.
A "Mi számít motornak" szokásos vitához: Nem vagyunk egyformák. Nem mindenki akar száguldozni. Nem mindenki vesz egy kétszer erősebb motort csak azért, hogy amikor az Alpokban egy lassú kanyar után jön egy combos emelkedő, akkor jól tudjon gyorsítani... Meg ilyenek. Sőt, nem is mindenki túrázik két személlyel. Előzni is problémamentes lehet egy kisebb motorral, ha a vezető vérmérséklete olyan. Az Alpok bejárásáról nem is beszélve, felmentek már a népszerű csúcsokra mindennel. Nem mindenkinek esik jól egy kisebb motor, az rendben van, de fogadjuk el a különbözőséget :D
2012.01.11 14:24:37atiro
Ha szépen kérem, tudna valaki egy linket beírni a teljes tavalyi motoreladásokról, márka szerinti bontásban? Lehet, hogy rosszuk néztem, de itt csak a decemberi adatokat láttam, érdekelne az egész év.
2012.01.11 14:47:11desmoquattro
.
2012.01.11 15:22:00zoli32
A felmentek már magas csúcsokra 50-essel.VALAKI felment.Nem ment,Küzdött,sokat.Én is láttam vespával egy ipsét.Mikor mi jöttünk le ő még mindíg ment fel.Nagyon jó neki.Hurrá.De emiatt azt mondani hogy hajj a 600 köbcenti az a 300e forintos bőrruháj újgazdagok hóbortja.Na az érdekes.A legviccesebb hogy ezt olyanok írják akik soha a büdös életbe nem dugják ki a városhatárból az orrukat 125-ös motorral.Max kocsival.
2012.01.11 15:25:40Hondás
Én CBF600-al közlekedek, több mint 75000 km-t mentem vele. Nem sok hágó van az Alpokban amin nem voltam, de megvolt az óceán part és a Pireneusok is. Sehol nem hiányzott a nagyobb motor, nem maradtam le a többiektől. Szerintem egy 600-as az átlagnak tökéletes választás.Ezt a motort annak idején 1 évesen kevesebb mint 7000 km-el 1,3 milláért vettem. 5-6 liter között fogyaszt, munkába járni is kényelmes és a kopó alkatrészeken kívül soha semmi baja nem volt. Van egy 180-as robogóm mellette az beéri bő 3 literrel, olcsó biztítással és adóval. Ilyen nagytestű robogókat is már 300k-tól lehet venni és ez az igazi spórolás a magas benzinárak mellett.
2012.01.11 15:27:21zoli32
Alpok-pireneusok melyikkel jobb?Hondával vagy 180-as robival?Tudom bárhovba feljut de melyikkel indulnál?
2012.01.11 15:44:14alvaro84
Mellékesen: ha valaki odafele tart, amikor te már vissza, lehet hogy nem küzd. Lehet, hogy élvezi az utat, nem csak ki akarja pipálni a csúcsot a naplójában. Mert akkor mehetne repülővel, busszal, teleporttal is :D
Aztán lehet, hogy tényleg küzdött. Csak arra próbálok rámutatni, hogy ez nem törvényszerű.
2012.01.11 15:59:33GERI87
alvaro84
Nem törvényszerű, csak valószínű:)
Ha tényleg annyira jó kis "vackokkal" túrázni....akkor miért kell állandóan önigazolni?
Érdekes, máshol mindenki tudja hogy a kisköbcentivel világjárás egy különc kis hóbort, hobbi....nem próbálja megmagyarázni hogy ez is ugyanolyan jó erre mint a nagyobb.
De nálunk a fordítottja van már lassan:
Ha "nagy motorral" mész különc felvágós burzsuj vagy....
Engem csak az zavar hogy a pénztelenség és a hóbort helyett az indok már az hogy: "ennyi igazából elég, több nem is kell"
Olyan "Kuss én így szállok le!"
2012.01.11 16:08:01zoli32
Ja.Pont ez zavar............némá a burzsuj tahó újgazdagot Merészel GS 1200-al menni túrázni holott egy veszoa PX is felmegy.Igaz egyheti hidegélelem kell de felmegy.Feltekert biciklivel egy néni........(állati formás lábai voltak meg kell hagyni)..........De nem esett nekem hogy te gazdag ...sz mé nem biciklivel mész.
2012.01.11 16:11:06zoli32
Vespa........bocsi.:))))
2012.01.11 17:43:55alvaro84
Geri, engem igazából az zavar, hogy ennyire nem képesek megérteni egymás álláspontját. Nem kell egyetérteni, csak elfogadni, hogy lehet, hogy másnak más a jó, és talán - esetleg - nem csak önigazolni akarja magát, üljön akár pötschköszörűn (biztos nagyon irigykedve mindenkire, aki megelőzi), akár csillivilli ezresen (hátha csak nézi a 10%-ra vett motort a garázsban, amibe nem fussa benzinre :D). Szóval, étted, több igazság is elfér egy bolygón egyszerre.
2012.01.11 17:59:01GERI87
alvaro84
"lehet, hogy másnak más a jó"
Persze, erre írtam hogy ha hóbort, hobbi és ezt a helyén kezeli...azt meg tudom érteni...
De amikor már igazolja ( v. hazudja) hogy márpedig ennél több nem kell és 2 személlyel, csomaggal a fél világot is 70-el 'bőven elég mindenre'...efelett pedig már megalománia és marketing hatás van csak...akkor azzal nem tudok már egyetérteni...az már az agresszív kismalac kategória.
2012.01.11 19:07:51tiramiska
A másik extra f*szság a köbcenti- és le hajhászás után az, hogy a 3 évesnél öregebb motor az roncs!
Az ilyen fazonokon,még ma is jókat röhögök..... De hát egy extra gazdag országban élünk.....
2012.01.11 19:22:27Taurista robogós
GERI87
Te nagyon beteg vagy! Kezeltesd magad! :)
És most háborodj fel! :))))
2012.01.11 19:32:11Taurista robogós
Nem azt mondom,hogy 125ös nél nem kell nagyobb túramotor.De aki nagyon akar azzal is elmehet hosszabb túrákra.
2012.01.11 20:12:21Hondás
zoli32
Természetesen Hondával. A 180-as robogót azért írtam, mert igazán az a kategória amivel nagyon olcsón lehet közlekedni rövidebb távon kompromisszumok nélkül.
Egyébként ha a robogóm is Honda lenne, nem egy 10 éves X9 kipróbálnám az Alpokban.
2012.01.11 20:28:03zoli32
alvaro84
A gond hogy most KB egy éve figyelgetem a TB cikkeit...............bármelyik túra vagy sportmotor megjelenése után elkezdenek jönni a kommentek hogy minek ide ekkora,nem lehet vele terepezni,nem fér el sehol,köcsög újgazdag inkább menjen 125-össel mert az 2,5-et fogyaszt.Mert már mentek el vele messzire Iránba segédmotorral..........valaki...........nem a kommentelő.Úgyhogy pont az zavar hogy nem fér meg csak a "merjönk má kicsik lenni szöveg."
2012.01.11 20:28:51zoli32
Hondás
Az X9 nem menne az alpokban?:)))))))
2012.01.11 20:58:23Taurista robogós
Az igazi tapasztalt motorosok tudják,hogy melyik motor mire való. Az egyik nagyon hülye haverom (nagy motoros hayabusa) kiakadt amikor a következő sztorit meséltem neki. Mondom neki: -tegnap robogóval voltam a melóba (honda dio, munkahely 11km) erre ő: -Te nagyon hülye,nemtudod,hogy a robogó csak városi közlekedésre való.Kinyírod ilyen hosszú távon.
És az a szomorú,hogy ezt halál komolyan mondta.
2012.01.11 21:03:26Taurista robogós
De állítom itt sokan egyet is értenének vele.
2012.01.11 21:14:56mitshubishi_pujaro
Nem is lenne nagy baj, ha a főtérről eltűnnének a szétesikszer ezerrel jampizó kiscsávók, akik ha kapnak egy ezrest benzinre rögtön elütik a szemből jövőt a Mecsekben. :-)
2012.01.11 22:00:02mozso18
Szóval először is érzelmi alapon dönt az ember.
Eldönti, hogy kell-e neki motor.
Kiválasztja, hogy melyik.
Megveszi.
Használja.
Utólag meg magyarázza a bizonyítványát és addig csűri-csavarja, amíg ki nem hozza valahogy, hogy milyen jó döntést hozott.
Megerősítő ok lehet: milyen jó keveset eszik, milyen szép, milyen erős, milyen jó terepen, városban, autópályán...
Ilyenek vagyunk. Én biztos:)
2012.01.11 22:56:44hapsi
Ismét jól felmérgeltem magam, megérte...
2012.01.12 08:22:56ax14d
shiNIN, a kisebbik autóm 21 éves, a nagyobbik 33, szóval azoknál sem elhanyagolható a szervízköltség, főleg ha ennyi km-t megyek vele! Ez is az oka volt a motor vásárlásnak, hogy ennyiért egy sokkal újabb autót úgysem tudnék vásárolni, no meg azoknál sem olcsó a szerviz és ráadásul otthon sem nagyon szerelhetőek! A lényeg, hogy nekem nagyon bejön a kis cbf125! :)
2012.01.12 09:07:17JmOS
@GERI87:
"Engem csak az zavar hogy a pénztelenség és a hóbort helyett az indok már az hogy: "ennyi igazából elég, több nem is kell"
Olyan "Kuss én így szállok le!""
Jó amit írsz, van benne igazság. Azonban nem egészen így szól a történet.
Az ember persze NAGYON sok mindent szeretne az életben - ne menjünk bele a bakancslistákba. ;)
Viszont ha veszel egy motort (pláne újonnan) érdemes alaposan mérlegelni mire fogod használni és mit vársz tőle. No ilyen szempontból lehet jó választás egy kisebb, amelyet az év 200 napján napi szinten JOBB használni, cserébe az a 2-3 hét túrán kicsit rosszabb...
@Zoli32:
"Mert már mentek el vele messzire Iránba segédmotorral..........valaki...........nem a kommentelő."
Én mentem pl. . Két személy többnapi csomaggal a Tátrába. Átalakított de széria motoros Innovával.
Az 10LE mindössze és gyengébb lánc van rajta mint a Simsonon - meg is nyúlt a hágókon... :)
De Bírta. És ÉLVEZTEM! Király volt! És - nem meglepő módon - menet közben eszembe sem jutott, hogy ez nem egy Hayabusa. Igaz a kanyarokban (a sok csomag és a súlypontáthelyezés miatt) iszonyatosan farnehéz volt, de így is lehetett döntögetni.
Van ilyen is, el kell fogadni :)
2012.01.12 09:16:12HOLIDAY
JmOS! Erről van szó: el kell fogadni.
Na, itt pár majom esetében éppen nem ez történik pro és kontra. Számszakilag azok a majmok vannak fölényben, akik szerint az igazi motoros egy 11 lóerős jószággal megy körbe a Földön. Na, ez az orbitális baromság.
2012.01.12 11:04:27GERI87
JmOS
Az ember azért még mindig hobbinak vesz motort és nem közlekedni, bejárni...ebből indulok ki.
Ha túrázol fontosabb szempontok is vannak mint hogy 2,5-et egyen...itt azokkal van a baj akik szerint meg de, és halál komolyan is veszik.
2012.01.12 13:26:42GépBalta
"Az ember azért még mindig hobbinak vesz motort és nem közlekedni, bejárni..."
Nofene nem vagyok ember? :D Én biza közlekedni szoktam nem túrázni.
2012.01.12 13:54:16zoli32
De jó neked.
Én is.
Mennyit közlekedsz átlagban?
2012.01.12 14:07:21alvaro84
Bizony mondom, én is közlekedni vettem, aztán némi túra igazán mellé fér, ha már van... elmondhatatlan, mekkorát tágult a világ, mióta van motorom. És mielőtt megkérdeznéd, zoli32, kb. 20 ezer km per év.
2012.01.12 14:22:22Hondás
zoli32
Az X9 is bizos elmenne az Alpokban, de még annyira nem bízom benne 10 évesen vettem és még alig 1000 km-t mentem vele, így nem tudom mennyire üzembiztos, egyébként nagyon tetszik.
A másik ok, hogy olyan társasággal járok hosszabb túrákra ahol nagyobb gépek vannak.
Egyébként kis teljesítményű gépekkel is nagyon jókat lehet túrázni, ha olyan a társaság ahol hasonló kaliberű gépek vannak.
Azt viszont tudomásul kell venni, ha az embernek csak 8- 10 napja van egy 4-5 ezer km-es túrára oda bizony olyan gép kell amivel nem gond esetleg napi 600-800 km-t megtenni(nem csak sík úton).
2012.01.12 15:16:17zoli32
Évi 16e-el kispályás vagyok.És sajnos csak egy motorra futja.Így szóba sem jött a kisköbcenti.
Sajnos a hülye hóbortom hogy azt a 8-10 napot amit meló mellett el akarok tölteni az nem 20 kilóméterre van hanem 5-600-ra.És ez sajnos innovával nem jön össze időben.
De ettől megint mondom nem lettem burzsuj (van bőrruhám de nem 300e-res) türhő gazdag üldöznivaló motoros.
2012.01.12 16:08:43alvaro84
zoli32, már megint te vagy az, aki azt mondja, lehetetlen innovával 600km-t menni. Nem mintha nekem lenne innovám, de tuti nem az. Legalább írnád azt, hogy nincs kedved egy agyonmálházott, támolygó öszvérrel vánszorogni a hegyen, akkor azt mondanám, ejj, én talán élvezném is, de ezt így meg lehet érteni. De hogy nem lehet... hogy a viharba ne lehetne?
Amúgy viszont nem üldözlek :)
2012.01.12 16:30:58zoli32
Ki mondta hogy nem lehet?Én tuti nem.De azon a hosszú hétvégén ami nekem megadatik tuti nem fogsz vele leszaladni Zadarba.
2012.01.12 16:31:46zoli32
Ki mondta hogy nem lehet?A srác is volt vele.De nem azon a 2-3 hosszú hétvégén ami nekem megadatik.
2012.01.12 16:37:38zoli32
Ez de érdekes.Nem jelenik meg a HSZ majd igen.
Amúgy alvaro84 már gondolkodtam rajta hogy lehet üldözöl.:)))))))))
2012.01.12 16:39:19alvaro84
Bezzeg minket pacskerral kerget a HR, hogy vegyük ki év közben a szabit :D Lehet, hogy ezért vagyok ilyen ráérős? :D
2012.01.12 16:45:32zoli32
Ja.........és most utoljára mondom (bár szerintem feleslegesen mert úgy sem fogja fel senki)
Nem az gond Innovával,50-es vespával,babettával megy valaki iránba,Kuala-Lumpúrba vagy a Sziklás hegységbe.
Hanem hogy mindenki más aki ezt nem teszi hanem ne adj isten vesz egy 600-as urambocsá egy ezrest és avval teszi az már újgazdag,sportkipufogós türhő és milyen alapon merészeli ezt.
Hisz más már megtette Innovával,vespával,210-es babszival.Nem a kommentelők többség hanem valaki fanatikus.
Na ez bassza a csőröm.
Lehet érte utálni magyarázni hogy olcsóbb,jobb meg a f..om tudja de nem mondja senki hogy ezért én vagyok az utálni való emberpéldány.
2012.01.12 17:24:12Taurista robogós
""Sajnos a hülye hóbortom hogy azt a 8-10 napot amit meló mellett el akarok tölteni az nem 20 kilóméterre van hanem 5-600-ra.És ez sajnos innovával nem jön össze időben.""
600km 110es tempóval kb:5,5h
600km 80as tempóval kb: 7,5h
Oda-vissza 2-2h minusz a 8-10nap szabadidőből.Jaj te szegény ember,lehet hogy bele is halnál.
2012.01.12 17:33:30zoli32
Taurista robogós
Akkor okosabb lennél ha nem szólaltál volna meg.
A 8-10 nap KB úgy jön össze hogy van egy húsvét egy pünkösd meg egy augusztus.Ha te ezt 3 nap alatt 1200 Km-t letudod 80-al akkor elég stramm legény vagy mivel KB csak nyeregben leszel.
De gyanítom sosem tetted még ezt meg.
2012.01.12 17:36:09Taurista robogós
Eladtam ma a 125ös robogómat,holnap megyek veszek egy rf400-ast.
Remélem most pár embert boldoggá teszek.
2012.01.12 17:37:45zoli32
Majd ha VFR1200-ast veszel.
2012.01.12 17:41:01Taurista robogós
Á dehogy !
2012.01.12 17:41:41zoli32
Pedig azt mondják kellemes.
2012.01.12 17:45:32Taurista robogós
Neked az van? Használd egészséggel!
2012.01.12 17:52:40alvaro84
3 nap alatt 1200km az napi 400. Nagyon kényelmes tempó. Jut idő nézelődésre, meg-megállásra, éjjel pedig alvásra. Ekkor tényleg nyeregben leszel reggeltől estig, de több óra szünettel, amiben élvezheted az útvonalad nevezetességeit.
Amúgy 80-as átlagot lakott területekkel, tájékozódással egyáltalán nem egyszerű hozni, géptől függetlenül. Már ha hajlandó vagy figyelni a sebességhatárokra. Nekem például sose megy, ha megpróbálom se. GPS-szel mondjuk nem próbáltam, ellenben kiválóan el tudok tévedni egy papírtérképpel :D
Viszont akkor, amit te írsz, az point to point motorral, szigorú célművelet. Akkor, gondolom, olyan az útvonalválasztás is, ott lehet magasabb az átlag. Mint ahogy Bledbe mentünk, M7-M70-A5-A1 vagy mi a nyavalya. Meg is bántuk a sok autópályát.
2012.01.12 17:54:56zoli32
Bledbe nem pályán kell.Ausztria Lavamünd érintésével.Meg a tábort néztük meg a határon a szerpentines részen.Falu falu hátán.Falukon kívül igencsak meg kellett ereszteni a lovakat hogy odaérjünk a szállásra időben.
2012.01.12 19:14:29Hondás
Úgy látom itt sosem lesz mindenki azonos véleményen, ez nem is baj. Ott a gond, olyan túrákról vitatkoztok amilyenen vagy nem voltatok még, vagy rosszul mért a km órátok.
1. 6-800 km-t motorozni naponta (egymás után több napon keresztül) az igen embert próbáló még egy 80-100 lóerős motorral is (nem autópályán, meg sík egyenes utakon)
2. Az, hogy valaki 1 nap lehúz 6-800 km-t nem nagy kunszt, de 2 hetes túra utolsó napján nekem még mindig nagyon fárasztó volt.
3. Aki azt mondja, hogy 70-80-as átlaggal tud motorozni az Alpokban vagy a Dolomitokban az egyszerűen még nem járt ott.
4. Ha az ember hosszabb túrára megy nem árt megállni a szebb helyeken jókat fotózni, egy kv-t meginni vagy csak egyszerűen bámészkodni.
5. A nagyobb teljesítményű motorokkal az unalmas részeken gyorsan át lehet suhanni, mert egy Olasz vagy Német autópályán azért 130 alatt elég veszélyes motorozgatni.
6. Az autópályákat ha távoli helyekre is el akar menni az ember sajnos nem igazán lehet kihagyni, hacsak nem időmilliomos az ember.
Mindezek után is azt mondom, hogy kisebb motorokkal is lehet nagyon jókat túrázni de aki távoli helyekre is szeretne eljutni annak be kell ruházni egy nagyobb motorra és akik ilyennel túráznak nem mind milliomos köcsögök.
2012.01.12 19:14:49hencegő
A bitangok!
"Ezért, a könnyített A1-es jogosítvány előtti kötelező gyakorlás időtartamának kismértékű növeléséért... dolgozik most a Gépjárműimportőrök Egyesülete."
2012.01.12 19:19:38zoli32
Hondás
Voltam.Tudom.Pont ezt mondom.Kisköbcentivel csak úgy tudom elképzelni hogy van rá 3 csodás nyári hónapom.Elég pénz a zsebemben kajára piára és kis benzinre és ahol rám esteledik leverem a sártat és élek mint hal a vízben.
2012.01.12 19:41:33alvaro84
Nem, töményen hegyekben meg se próbálnék 6-800km-eket lenyomni naponta. És valóban nem lehet 80-as átlagot, ott aztán főleg nem. De inkább rászánom a több időt, mindenképp, és megpróbálok érdekesen menni. Lavamünd az jó, legközelebb alighanem arra megyünk, ha arra megyünk. Mondjuk nehéz, nekem a vérmérsékletemhez sokkal jobban passzol az a tempó, amit kisebb géppel is lehetne tartani, minden probléma nélkül.
2012.01.12 19:45:42zoli32
A vérmérséklet az egyén függő.Én egy triumph street triple 675-el vágok neki a 2012-nek.Így marad a kissé gyorsabb tempó.
2012.01.12 21:33:30JmOS
@Zoli32:
Szerintem az itt szólók többsége nem mondta, hogy mind bunkó burzsuj újgazdag akinek 125-ösnél nagyobb motorja van.
Nekem már akkor is 750-esem volt, amikor egyébként - egyetemistaként - kajára sem igen tellett...
:)
Most viszont a család mellett nincs, nem lehet nagyobb, pár évig ez van. Nem mondom hogy a legjobb (sőt, azt mondtam hogy ettől minimum kicsit nagyobb kellene), de azt sem mondhatni hogy nem élvezet vele hajtani! Messze is akár. No persze nem Írországba indulok, ha nincs legalább két hetem...
Az 500-assal napi 5-700 km meg sem kottyant, ezzel nyilván 3-400 a kényelmesen megtehető táv.
De azt is mondom, egy jó 250-es már nem rossz kompromisszum a napi használat és a túrázás között.
A kis CBR amit próbáltam pillanatok alatt beleugrott a 130-ba legalábbis... szerintem 120-as utazót simán lehet vele nyomni. Az pedig már nem gáz.
2012.01.13 14:59:00janav
Pontosan igy van egyebkent, lehet innovaval is a Pordoi-ra menni, sokan Vespaznak is fel, van aki azt szereti, kuklon hobbi az, lassan tortennek a dolgok, tobbet latsz mittomen. Csak nem mindenkinek ez jon be, es nem kifejezetten burzsuj megaloman fasz, aki nem szereti szarra valtogatni magat amikor turazik, hanem neki a nyugalomtol szol a torazas. Mert egy evben 10-20 napot tud erre a hobbira kolteni idobol es ezert erdemes elnie, a tobbi nap az evben a munkarol szol. Na ezeknek az embereknek talaltak ki a turamotorokat, sok sok kobcentivel. Mi nem jarunk be vele dolgozni a varosba, mert az szar, ti az Innovaval mehettek, nem zavar senkit.
2012.01.13 22:00:25HOLIDAY
Nem csak a motor által produkálni képes "utazósebesség" számít ám a túraalkalmasság témakörben, hanem a kényelem. A kis köbcentis motorok rendszerint kicsi, keszeg jószágok, amikben nem csak azért fárasztóbb a hosszú utazás, mert gyengék, hanem mert sem az üléseik, sem a rugózó elemeik, sem a futóművük nem erre van kitalálva.
2012.01.13 22:01:33HOLIDAY
Mindazon által osztom, hogy túrázni bármivel lehet, hiszen a túrázás nagyon tág fogalom. VAn, akinek 100 km már túra és van aki annyiért el sem indul, maximum a boltba.
2012.01.16 22:09:33Collardente
Volt mindenféle motorom,6 évig Endúróztam,aztán elkezdtem túrázni.
Yamaha XT 500,Bmw 650 Gs,Bmw 1100 Gs.
Erre jutottam:
BMW 1200 GS
A többi mehet a levesbe.
:)
Évi 30000km.
Közben terepen is nagyon komoly igénybevétel.
Aki ezeket ismeri tudja miröl beszélek,aki meg nem ismeri nézze meg,vagy menjen el oda....
Tremalzo,Forte Jafferau,Passo Gardetta,Tanarel,Colle di Tenda,Asietta,Ligurische Grenzkammstrasse,Colle Sommeiller,Le Camps,Maira-Stura kammstrasse,és még nagyon sok régi magashegyi hadiút az Alpokban és a Pireneusokban.