Tiszteletreméltó százezres

2010. július 17., szombat 14:01
Gyakran mondogatjuk, hogy a mai motorok már nem alkalmasak arra, hogy évtizedeken át használva beléjük tömjünk százezer kilométert, átnézessük, majd folytassuk a motorozást. Néhányan persze a megbízható túragépek védelmére kelnek, de azt senki sem merné föltételezni, hogy az olyan kis terepbolha, mint a Yamaha WR250 képes erre.

Pedig igen. Olvasónk, Gróf Miklós motorosfutár, naponta, télen-nyáron használja  negyedliteres enduróját. Tapasztalatait összegezte és elküldte nekünk – olvassák önök is, így múlik el százezer kilométer.

Yamaha WR250R, a futármotor

Alapadatok és információk:

Yamaha WR 250 R, ......1357. (a gyári szám vége.)

Megvétel: 2008. augusztus 6. Yamaha City Budapest, du. 14h.

Első futárcím 20 perccel a megvétel után. Azóta, 22 hónap alatt 5122 szállítólevél, több mint 13 ezer futárállomás volt, technikai hiba, indítási probléma nélkül. Futár szempontból a WR rendelkezésre állása száz százalékig tökéletes, az elmúlt 100 ezer kilométer alatt nem volt olyan pillanat, hogy ne lehetett volna használni. Amikor egy relé hibája miatt, 77 ezer km táján szerelték, akkor sem volt szolgálatképtelen, ellenkezőleg: a világért sem sikerült teljesen leállítani.

Az eddigi legmagasabb hőmérséklet használat közben + 44 fok volt, de a túlhevülést jelző lámpa még ekkor sem gyulladt ki, noha expressz címmel vágtáztam keresztül a városon. A leghidegebb 2009 januárjában a Nógrád megyei Bercelen érte, amikor négy órát állt -21 fokban. Ennek ellenére ekkor is tökéletesen indult, az égető hideg egyáltalán nem zavarta, minden tartományban tökéletesen működött és jelét sem adta, hogy nem akarna.

A legmélyebb hóban 2010. január végén közlekedett, amikor egy újpesti parkon gázoltam át vele tengelyig érő hóbuckák között. A kuplung legnagyobb terhelése 2009 februárjában történt. Elöntött, felázott szántásban, tengelyig sárban dagonyáztunk vele három órát, utassal, 2-es sebességi fokozatban kb. 35-40-nel vágtáztunk ide-oda, a legkisebb gond nélkül.

Sós lében a legtöbbet a 2009/2010-es télen közlekedett, csak ebbe az időszakban legalább 10 ezer km-re tehető a folyamatosan korrodáló, agresszív környezetben megtett táv. Összesen kb. 35-39 ezer kilométernyi megtett távra saccolom az agresszív teleket. Ennek ellenére a kipufogó rögzítőcsavarjait leszámítva egyáltalán nem látható korrózió, "rohadásnak" semmi jele.

Ugyanez a vezetékek és az elektromos rendszer állóképességére is igaz, leszámítva a hűtőventillátor reléjének problémáját, elektromos szempontból soha nem jelentkezett gond. A -15, -20 fokos napokon sem okozott az akkumulátornak gondot a napi 40-50 indítás, melyek között volt olyan, hogy csak 2-3 percet üzemelt.

Az eddigi tartósan elért legnagyobb sebességet 23 ezer kilométernél produkálta, amikor egy erősen hátszeles napon, utassal vágtáztunk le Szegedre az M5-ösön. Az M5/M0 kereszteződésében 144 km/h-val süvítettünk ki a városból. A kiskunfélegyházai tankolást leszámítva sehol sem esett a sebességünk 122 km/h alá, átlagban 130-135-tel haladtunk. Tankolással együtt Szegedre (háztól házig 172 km) 1h 40 p alatt sikerült leérnünk. Ez azonban szélsőséges eset volt, szélcsendben, alattam nagyjából 125-130-as tempóra képes. Most már ennél is kevesebbet tud, jelenleg, 100 ezerrel a háta mögött az alapértelmezett végsebessége 122-125 km/h, az utazó 105-110.

Az eddig legnagyobb megtett távolságot pár hete teljesítettük: Budapest-Hamburg 1158 km, melyben 400 km közút is szerepelt – közepes ellenszélben 16 óra 15 perc. Visszafelé hasonló időt futottunk. Érdekes a nonstop Pozsony-Budapest táv: 2 óra 5 perc, 195 km, 3,3-as átlagfogyasztás, enyhe hátszél. Amúgy Magyarország szinte összes vidékén meglehetősen sokszor jártunk, emellett bécsi, prágai és brassói valamint erdélyi földutas kalandok is voltak.

Tankolások és fogyasztás:

Az idő előrehaladtával nem változott a fogyasztás. Városi futárkodás közben tartós 3,6 liter, országúton 90-100-as sebességnél 3,4. Országúton 70-80-cal barangolva 2,7 – egészen elképesztő, kevesebb, mint barátom ötvenes Honda Lead-jének fogyasztása. Ezzel a tempóval a Yamaha WR250 hatótávolsága 7,5 literes tankkal 200 km felett van. Autópályán 105-110 kilométernél 3,7-4,1 litert igényel. A fogyasztás legjobban a hőmérséklet alakulásával változik, az eddig legnagyobb 4,24 liter volt, országúton, -19 fokban.

Érdekes a szelephézagok állandósága. Először 40 ezer kilométernél ellenőrizték a City szervizében: minden gyári állapoton volt. Azóta semmi változást nem hallottunk a WR hangjában. A vezérműláncot 50-nél kellett volna cserélni, de megakadályoztam, ugyanennyi van a kuplunglamellákban, mindenben. Ehhez képest, közel 28 százalékos emelkedőn (földút, solymári vár) utassal, egyes fokozatban majdnem kerékre álltunk az emelkedő értéke miatt, de a kuplung még mindig nem csúszik, minden tökéletesen használható.

Ugyanez a kezelőszervekre is igaz. A 40 ezres szerviznél lecseréltük a gáz- és kuplungbowdent, valamint a kuplungkart meg a forgáspont csavarját is – azóta ezekre rá se kellett néznem. (Remélem, azért a szervizesek megteszik, amikor a WR ellenőrzése folyik). Valamennyi kapcsoló és érzékelő 100 ezer kilométer után is tökéletesen funkcionál. Érdekesség, hogy az eredeti japán indexlámpák közül – pedig a futármunkában a nap tíz munkaórájából összesen legalább húsz percet megy a rendszer – eddig egyetlen izzó égett ki. A helyére vásárolt magyar izzó fényereje azonos watt szám mellett mintha kissé kevesebbnek tűnne a gyárihoz képest.

A bejáratás a szokásos figyelemmel történt, eleve címek alatt zajlott, tehát sok leállással, indítással járt, mondhatni ideális volt – a hőmérséklet viszont 36-31 Celsius volt. Most, százezerrel később az olajfogyasztás mértéke a figyelőablakban nem látható, nyilván elment pár milliliter, de elmondhatjuk, hogy a WR gyakorlatilag nem eszi az olajat. Szervizintervallumok között, úton, benzinkútnál még nem kellett rátölteni.

Összefoglalás: min múlik és minek tulajdonítható az elmúlt 100 ezer sikeres kilométer?

– A gyártás és összeszerelés minősége példás. A szerviz tudja, hogy tapasztaltak-e munkájuk során lelazulásokat, de nálam, a napi gyakorlatban soha nem kellett meghúzni semmit, nem esett és nem vált le semmi. Egyetlen kivétel egy lamella a kipufogóban, ami nagyon finoman zörög.

Bejáratás:

Mint írtam, példás fegyelemmel és a motorra nézve kedvező módon történt, ennek meg is van az eredménye.

Méretezések:

A WR – látványa ellenére – hihetetlenül tartós konstrukció, bosszantó szakadások nem következnek be.

Használat:

A WR mindig finom bemelegítéssel indul el, még 35 fokban is. Az első pár percben érezhető, hogy nem szereti, ha nagyobb teljesítményt kell leadnia. Ezért nem kezdtem hidegen "nyelezni". Pár piros lámpa után érezhetően megjön a "fordulatszám lehetősége", innen lazán, sportosan, dinamikusan használható.

A WR visszahűlése. E 100 ezer kilométer 90 százaléka városi motorozás volt, sprintekkel, de az igénybevétel után szinte azonnali visszahűlési lehetőségekkel, gyakori kikapcsolásokkal, motorfékekkel, üresben kigurulásokkal. Tartósan szélsőséges termikus terhelés nem érte. Ennélfogva a "grófos használat" nem biztos hogy tipikus, hiszen a dinamikus, lendületes haladás ellenére a motor szadizásáról egyáltalán nem beszélhetünk. Lehet, hogy kinyírható egy WR akár hetek alatt is, ha versenyenduróként szétgyilkolja valaki.

Talán a WR csak ily módon ennyire tartós és alapból csak egy átlagos minőségű motorkerékpár, bár ezt nem hiszem. Törekvésem mindig az volt, hogy mindketten érezzük jól magunkat, legyünk partnerek, akár sárban, akár hóban, akár farkasordító hidegben, kilométeres dugókban vagy épp banánérlelő hőségben motoroztunk. Ez a harmónia nagyon lényeges, úgy gondolom, egy motor csak akkor élvezhető igazán, és csak akkor tesz hosszú ideig tökéletes szolgálatot, ha nem lépünk ki a motor és a vezető együttesének harmóniájából. Bármilyen furcsán is hangzik, embernek kell tekintenünk a motorkerékpárunkat.

Benzinfajta:

A WR érezhetően érzékeny a benzin minőségére. Tankolásainak 85 százaléka MOL EVO, SHELL V-POWER 95, AGIP 98 volt. Maszek kúton, bizonytalan forrásból soha nem folyt tankolás: az volt a célom, hogy a különböző benzinfajták kövessék egymást. Mellesleg így megy a legjobban, egy EVO-s tankolás utáni V-POWER 95 érezhetően még tovább növeli a dinamizmusát, ugyanakkor az EVO "puhább égése" nagyon szép hangot és finomabb teljesítmény leadást eredményez.

Szerviz:

Amióta megvan, a WR-t egy helyen, egy csapat szereli. Szervizintervallumot párszor túlléptem 600-1000 km-rel, ugyanakkor volt olyan is, amikor idő előtt történt meg a javítás és az átvizsgálás. Átlagosan a szerviz-fegyelem megfelel annak, amit a Yamaha elvárhat. Üzemeltetés folyik, figyelemmel és általában időben bekövetkező cserékkel.

Röviden ennyi. A WR életem első olyan motorja, amellyel mind a 100 ezer kilométerét saját kezemben tudhatom, és az első métertől kellemes élményként őrzöm.

Címkék:

Kommentek

  • 2010.07.17 15:07:31titirii

    szép szép.
    bár nem tudom miért ugy van beharangozva hogy ez meglepő.
    suzuki gn250, gz250 esekből dunát lehet rekeszteni a 100.000km fölötti futás teljesitményből, gyakorlatilag gyári bontatlan blokkal.
    dr 350 esekből még többet ki lehet sajtolni.
    jó konstrukciók, nem nyélre hegyezett erőmüvek, egyszerüek mint egy faék. és csakis a karbantartás gyakoriságán és minőségén múlik minden.

  • 2010.07.17 15:07:49Bambano

    ilyen használati stílus mellett egy cdti motor két hét alatt elpusztult volna... most vagy nagyon másképp kell használni a kétkerekűt (nem tudom, nem értek hozzá) vagy nem a gazdája miatt bírja ennyi ideig.

  • 2010.07.17 15:10:17titirii

    mellesleg sztem tök jó lenne egy olyan cik ahol végre az ilyen "törpe" motorokal foglalkoznak. rengeteg nagy és kisebb márkának vannak 250-350 es motorjai, amik egyszerűen közlekedésre lettek tervezve. beta euro nagy kedvencem pl :) de az m4 supermoto sem rosz.

  • 2010.07.17 15:48:43Psziho

    a pár év alatt igen sok kilómétert futott gépek általában hibátlanul üzemelnek

    tudok szaros keeway 50 pizzafutárról ami 40 ezret gond nélkül tett meg 2 év alatt,és olyanról is ugyanebből a tipusból ami 4 éves korára 2-3000 kilóméterrel állandóan szar

    de a katonai teherautókból is csak azok üzemeltek gond nélkül amik mindennap mentek
    amelyik gépek egy évben egyszer mentek csak a hosszútávú vezetési gyakorlaton azok legtöbbje vonórudon tért haza

  • 2010.07.17 16:19:06=Daniken=

    még jó hogy elpusztul a cdti motor..egyrészt dízel, másrészt ilyen használat mellett nem 6-7 litert fogyasztana, hanem 11-et:-)))

    ez a 100 000km ennek a kis 250-esnek kb. olyan mint egy cdti-nek egy 280-320 000km. vagy 200 k csak városban, küldve...

    nem semmi.

  • 2010.07.17 16:41:46lófax

    Ezért kezdtem hidegen "nyelezni".

    :)

  • 2010.07.17 16:53:59Halálos_fogkefe

    "A WR érezhetően érzékeny a benzin minőségére." ja hát gondolom a vizes benzint ez se szereti.

  • 2010.07.17 17:15:57bobfalfa

    Kedves Gróf Miklós!

    Gratulálok az íráshoz és persze a motorhoz is. Én a leírás alábbi részét emelném ki:

    "Ez a harmónia nagyon lényeges, úgy gondolom, egy motor csak akkor élvezhető igazán, és csak akkor tesz hosszú ideig tökéletes szolgálatot, ha nem lépünk ki a motor és a vezető együttesének harmóniájából. Bármilyen furcsán is hangzik, embernek kell tekintenünk a motorkerékpárunkat."

    A szívemből szóltál! Nagyon szimpatikus a motoros hozzáállásod, az egész cikken átjön az a szeretet és tisztelet, amelyet a motorod, a gép, és az egész motorozás iránt érzel - s lám, meg is hálálja a gép. Benne van ebben a tervezők, és persze a gyártók iránti tisztelet is, akik összehozták ezt a gépet.

    Sok-sok kilométert és széles utat kívánok!
    (Meg is nézem közelebbről ezt a WR250-est...)

  • 2010.07.17 17:24:19kese a maffiozo

    Budapest-Hamburg egy 250-es Enduro-n?!
    Elismerés...

  • 2010.07.17 17:55:08ZON

    Az OMV direkt kimaradt ? Az én XR400-am azt csípi a legjobban.(95 Carrera) Egy próbát megérne...

  • 2010.07.17 18:05:34első

    Szia, engem jobban érdekelne hogy milyen motorolajat használtál az eltelt időszakban. Köszi

  • 2010.07.17 18:21:24baseldon

    Nagyon szep leiras! Koszonjuk. Meg ha olykor szentimentalis is. De ki nem elfogult legalabb egy kicsit a szeretett gepevel szemben.
    Nem is tudom, hogy van-e ertelme ennel nagyobb urtartalmu motorkerekparnak. Apam Pannoniaja vagy a megtobbunk altal ismert es probalt MZ 250-ek is mind elegendo egy-ket ember motorozasahoz. Az ennel nagyobb kobos motorok erofolenyenek 1%-at ha hasznalja kozonseges halando. Egy 250-es Yamaha pedig mar a fent emlitetteket joval meghaladja teljesitmenyben. Mondom ezt ugy, hogy nincs NAGYmotorom, csak sokat kiprobaltam mar, es ezt tapasztaltam. Termeszetesen megtobbettapasztalt motorozok biztosan tudjak ezt cafolni. Bar Miklos is el meg es jol van motorostul mikozben valahol egy joval tobb cm3-s motorosbaleseti statisztikakat javito tarsunk epp most gondolja az utolsokat valahol...tenyleg nem akartam ilyen lehangolo lenni. Rossi felekbol keves van es ok sem a kozuton teszik kockara.
    Visszaterve, sok ilyen leirasbol valodibb kepet alkothatnak a motorra vagyok.

  • 2010.07.17 18:53:03DataHouse

    gondolom az akart lenni, hogy "nem kezdtem el hidegen nyelezni"

  • 2010.07.17 19:04:51szunyii

    Igen, ZON jól mondja, az OMV Carrera95-öt is meg kéne próbálni, szerintem jobb, mint a MOL.

    100 ezer? Nagy dolog, a Simsonomban is megvan a fele, aztán az ötöde ennek a WR-nek :D

  • 2010.07.17 20:32:11odb

    És szerencse, irigyellek a két év/100 ezer kilométer baleset nélküli motorozásért. Ebben az országban ez is nagy teljesítmény.

  • 2010.07.17 21:00:24plephyl

    szép teljesítmény, de nem hinném, hogy kiemelkedik a mezőnyből. gyakorlatilag bármely gyár bármely típusa képes volna erre, főleg ilyen gondos gazdával, szinte ki sem hűlő motorral.

    Hamburgba azé nem ezzel mentem volna :)))

  • 2010.07.17 21:13:25mogyi74

    Bambano!
    sajnos azt kell mondanom, hogy tévedsz,G. astra 1.7 cdti, ebédfutárkodás,napi 100-130 cím, 2 év alatt 87.000 kilométer 90% városi használat, és semmi gondja nincs a gépnek!!!

  • 2010.07.17 21:19:55Szsrobert

    "100 ezer? Nagy dolog, a Simsonomban is megvan a fele, aztán az ötöde ennek a WR-nek :D"

    Küldd be a totalbike.hu-ra. Erre kíváncsi vagyok.

  • 2010.07.17 22:38:23konti10

    Régen volt egy mondás: az a motoros /futár/ aki egy telet ledolgozik. Ott kezdődik. Ha igaz ami le van írva, nos ez motoros. Láncot, lánckereket az összes gép zabálja városba. Ez elég kevéssel beérte.

  • 2010.07.18 01:28:31SquareWire

    poa ogapo: gondolom a többi autópálya volt...

  • 2010.07.18 07:49:17tomige

    Én Honda Lead (94-es japán belpiacos) 2 év alatt 10000 km tettem meg, ezalatt semmi hiba nem volt. (igaz hihetetlen de a 2000-ben forgalombahelyezett motorba az első (hazai)gazdája 2200 km-t nyomott bele

  • 2010.07.18 09:14:33Devil2

    Simson nem megy el 50000-et a gyári konfigurációval, a főtengelycsapágyak + henger-dugó addigra "elfogynak", kivéve talán ha 40-nél soha nincs jobban hajtva. Bár a kilométeróra az garantáltan széthullik addigra.
    Az enyém 35000-nél kapott új csapágyakat, plusz hengrefúrás volt, de az óra 41000-nél feladta, nem kapott másikat.

  • 2010.07.18 09:17:59Devil2

    Maximális riszpekt Gróf úrnak valamint a Yamahának, és ugye mire eladósorba kerül a gép nem 30000 km lesz az órában?!

  • 2010.07.18 09:19:26Devil2

    Ha ötjegyű a kilométerszámláló akkor most pontosan nullkilométeres...

  • 2010.07.18 09:20:24pappito

    tiszteletreméltó gondosság és tiszteletreméltó strapabírás, ez már a postás yamahák sokatbírása :)

  • 2010.07.18 09:33:09Doktorbalu

    még több ilyet...
    gratula!

  • 2010.07.18 10:22:33terroristapista

    100% ig meg tudom érteni az író szeretetét és tiszteletét ezen gép iránt. Az én kezem alatt is már megfordult sok gép és sok jó is, de a legnagyobb tisztelettel egy olyan gépre tudok emlékezni amely az igénytelenségével megbízhatóságával olcsó fent tarthatóságával szolgálat készségével örök emlék lett a számomra.

  • 2010.07.18 11:30:42cartshee

    Hát igen, nem kevés fakírság kell ahhoz valljuk be, hogy télen-nyáron ennyit motorozzon valaki folyamatosban.... Gratulálok !! Nekem 4 évig XV 250-es Virago Yamahám volt, nagyon klassz kis chopper volt... Lehet hogy az is bírta volna ezt a strapát, de aztán kocsit vettünk.. Szerettem.. én csak 50.000 km-t tettem bele, de jól üzemelt.
    További széles, és száraz utat !!!

  • 2010.07.18 12:56:58Szikár csávó

    Nagyapám Schwalbe-jában 90 000 km volt, mikor letette. (A motor is megadta magát), 78-as volt. Állandó munkába-járásra használta, kb. 20 évig. Persze szervizelni kellett. A használat vége felé gyűrűzni kellett, meg talán fel is fúrták.
    A motor szinte sose ment 40-50 km/h-nál többet, és mindig melegítve volt. Talán ezért is bírta ilyen sokáig.

  • 2010.07.18 13:10:31SquareWire

    Ismerek egy srácot, aki egy Yamaha XT 125 X-be rakott bele egy százast, jelentősebb alkatrészcsere nélkül, azért az sem semmi.

  • 2010.07.18 13:15:58k0diak

    Ha valakit esetleg masfajta (az eredetihez kozelebb allo) felhasznalas erdekelne, o sincs rossz velemennyel rola:

    [link]

  • 2010.07.18 13:54:39Gyurma73

    én a Piaggio hexagonnal mentetm 50 ezret két év alatt semmi baja nem volt.Igaz nem is bántottam.utána is tudta a gyári értékeket.

  • 2010.07.18 14:59:10szunyii

    Én azt egy szóval nem mondtam, hogy azóta fel lett újítva :DD
    De annyit már tuti ment, de persze új csapágyak, szimmeringek, henger..

  • 2010.07.18 15:36:15donphobos

    Írtam egy hozzászólást és nem jelent meg. Botor módon nem tettem vágólapra előtte.

    Annyit írtam, hogy tiszteletreméltó a futásteljesítmény. Nem szeretnék elvenni az érdemből, csak annyit tennék hozzá hogy ez egy rendszeresen és rendesen szervízelt jármű, ami hiteles futásteljesítményt futott. Tehát nem pörgetett órájú mint a hazai géppart nagy hányada. És volt (van) gazdája is, nem csak tulajdonosa.

    Ha ilyen szemlélettel viseltetne több ember Magyarországon akkor nem olyan gyászos lenne a járműpark állapota mint amilyen.

    Amit üdvözlök: végre több olyan cikk is megjelenik ahol használható gépekről van szó, nem csak a literes sportgépekről. A negyed litert nem kell lenézni, komoly feladatokra is alkalmasak. Mint a cikk illusztrálja.

    Köszönöm a türelmet!
    Üdv!

  • 2010.07.18 17:28:13motorosfutar

    akkor most én következek a 70ezer km-es Gilera Nexus 250-el? :D

  • 2010.07.18 19:01:53GRÓF MŰVEK

    Üdv minden hozzászólónak. Pár korrekció:

    a./ Természetesen SOHA nem kezdem nyelezni (hidegen) a helyes szöveg, kimaradt egy szó.

    b./ A szervíz a Yamaha City, az Árpád fejedelem úton Budapesten, amióta megvan a gép.

    c./ Az OMW 95 Carrera kifejezetten kellemes a WR-ben, igazán a különféle "keverékek" vadítják meg, 95-ös Shell WP után MOL EVO és vissza, közte egy kis AGIP98, és így tovább.

    d./ Olaj: Az olajcserék 90%-át a Szervíz végezte, ők tudják, mi került bele. Amikor - akut pénzhiány miatt, ez egyre gyakoribb - mi cseréltünk benne olajat, MOL Dynamic-ot használtunk, eddig 4 alkalommal.

    e./ :-))Magánúton a gatyámat kifizettem volna Hamburgig, természetesen közút alatt a hagyományos országutat értem, mint azt a szellemes hozzászóló nyilván magától is sejtheti:-))), ebből pedig kiderül, - rátekintvén a térképre még inkább nyilvánvaló - , hála a fejlett európai viszonyoknak, AUTÓPÁLYÁN riogattam az autósokat, akikkel egyáltalán nem volt gondom, mivel mindenki képes volt leelőzni.Ennélfogva békésen dudorászva, töprengve, nézelődve, hangulatosan röppent el az a 16 óra 15 p Hamburgig, végre volt egy nyugodt, csendes napom. :-))

    f./ És végül: nem lesz visszapörgetve az órája, mert nem szeretném eladni. 2014-ig áll rajta egy hajmeresztő hitel, nincs olyan őrült, aki így megvenné, megmarad - hacsak el nem lopja valaki - , és nálam fog megöregedni, gyaníthatóan sok felújítás után.Üdv! GM :-))

  • 2010.07.18 19:21:14Gyurma73

    HAMBURGIG ELMENNI EGY ILYEN KIS MOTORAL NEM SEMMI.
    ismertem olyat aki borsodba ment babettával innen pestről ,na az is állatság volt.ja és kibirta a motor.

  • 2010.07.18 20:10:38determ

    Nekem ebben az egészben az a "legnagyobb", hogy baleset és törés nélkül ment el ennyit a gép és gazdája. Gratulálok!
    Remélem egyszer nekem is sikerül majd összehoznom ezt a távot, ha valaha egyáltalán eljutok ennyi km-ig :)

    Valaki korábban írta, hogy 250ccm elég a motorozáshoz, ezzel azért szembeszállnék. Ahhoz, hogy 2 emberrel, csomagokkal tudj menni tartósan és nem erölködve 130-140-et szerintem 500ccm azért nem árt. Valóban van egy pont ahonnan csak magamutogatás a "köbcenti gyűjtés", de ez szerintem inkább valahol 700-800ccm környékén van...
    Mielőtt valaki letámad, hogy egy 7-800ccm-es gép nem elég erős, nézze meg hány lovas ma egy olyan sportgép. Ne mondja nekem senki is, hogy ez nem elég "bármire". Már a túragépek is nyaldosság a 100 lóerőt ennyi ccm-el...

  • 2010.07.18 21:04:49Kókler Róbert

    Gratula a használónak de ez az életvitel nem vezet messzire, ha így fojtatod egy pár év és nem fogsz lábraállni mert tönkremennek az izületeid. A szeretni,tisztelni kell a motort és meghálálja című hozzászólásoktól meg a falra mászok: tartsd karban és ne öld meg akkor nem megy tönkre. Ez ilyen egyszerű.

  • 2010.07.18 23:15:51Krisi

    Kókler Róbert: jóreggelt, 2010-et írunk. a textilipar elég durvát fejlődött az elmúlt év(tized)ekben, lehet kapni speckó térdmelegítő cuccokat amik még extrém télen is védenek a hideg ellen.
    ha meg valakinek szarok az izületei akkor sima irodai munkától is tönkremennek azok. aki pedig így vigyáz a motorjára az gondolom a saját egészségét sem hanyagolja el annyira és ezekkel tisztában van, de ez csak feltételezés :)

  • 2010.07.18 23:25:59atabi

    ha cseréled egy újra akkor nemsokára találkozni fogunk vele kereskedő által meghírdetve "keveset használt,megkímélt, 16.500 km-rel" :))

  • 2010.07.18 23:44:51**ADAM**

    A textilipar tényleg sokat fejlődött, de sajnos az ízületek alig változtak az emberekben az elmúlt párszáz évben.
    Nekem is mondogatták évekkel ezelőtt, hogy nem kellene télen motorozni, és én is azt válaszoltam, hogy jó ruháim vannak.
    Nos, eredmény: 10 fok alatt ma már megfájdul a vállam, bármit veszek fel.
    Aki azt hiszi, neki nem fog, az sajnos csalódni lesz kénytelen.
    Hiába jó a ruha, áthűl az izület egy-két óra alatt. Nem jön át a szél rajta, de minden lehűl és ez elég is.
    Mindegy, tudom, hogy hiába beszélek - nekem is hiába beszéltek mások pár éve :)

  • 2010.07.19 06:01:14bigwhite

    >HAMBURGIG ELMENNI EGY ILYEN KIS MOTORAL NEM SEMMI.

    Hát szerintem -21-ben motorozni az a kemény. Kiváncsi lennék, kedves Gróf, hogy milyen szerkóban nyomod ilyenkor ? Yetiszőr motorosruha vagy mi ?
    Nagyon kemény vagy ma Csoki.... :-))

  • 2010.07.19 08:16:07zöldi

    @Nos, eredmény: 10 fok alatt ma már megfájdul a vállam, bármit veszek fel.

    Ez kizárólag annak az eredmény, hogy azt hitted, h jó ruháid vannak. Meg télen ha nem csak melózni jársz be tizenoár km-re, nem elég a jó ruha, célszerű rátenni a motorra pár ocsmány de hasznos kiegészítőt, termoscudot, kézzsákot, nagyplexit.
    Illetve fűtést venni/csinálni a ruhámba. A 3. telet motorozom végig, és semmi bajom.

  • 2010.07.19 08:50:34szabi7

    Fentiekből is tisztán látszik, használt járműnél nem az számít, mennyi a futott km, hanem a törődés, és a folyamatos karbantartás, szervízelés. Bármilyen motort gallyra lehet tenni 1000 km alatt is. A magyar használtpiacon viszont csak a "mennyit futott" számít. Volt egy német import 10 éves 600-as Yamaha Fazerem, 44.000 km-el, gyönyörű, törésmentes, végig szervízelt példány. Teljesen újszerű volt. Alig tudtam eladni, mert mindenki a kilométert sokallta... Inkább vett az ember 3 évvel fiatalabbat, 18.000 km-el, aminek már le voltak kopva a kapcsolói, míg az én 44.000 km-esemen újszerű állapotúak voltak ugyanezek...

  • 2010.07.19 10:15:36Harlequin

    Na, ilyen tesztek kellenek, nem 5milliós, elérhetetlen csodákról szóló, marketingszagú cikkek!

  • 2010.07.19 12:28:55okta

    Ha ez a Gróf úr ugyanaz a Gróf úr, akinek túraleírása anno a Motor Revüben is megjelent (125-ös ETZ-n Skóciába, ha jól emlékszek), akkor egy WR-n a hamburgi út egy kényelmes sétagalopp volt csak neki. :-)
    A futárkodásra anno direkt vettem egy Simsont, több szempontból előnyösebb (nincs rendszám, olcsó alkatrészek, ha ellopják nem túl nagy veszteség), természetesen sok hátránya is volt (relatíve magas fogyasztás, menetkényelem, megbízhatóság.) Mellette volt "hobbimotorom" is, tehát ez csak a munkaeszközöm volt.
    Van ismerősöm aki 125-ös WR-rel nyomja szintén régóta, nem panaszkodik.
    (A Bigem lassan - sajnos idén igen lassan - közelít a 100e-hez.)
    Ruházat: egy futármeló úgy néz ki általában, hogy mész max. 10 percet a városban, aztán címre, ott pár perc várakozás, aztán megint 10 perc motorozás, újabb cím, stb., azaz nem folyamatos motorozás órákig. (Ezért utálják a futárok a külső címeket főleg télen.)

  • 2010.07.19 14:27:47totokalmi

    nagyon jó cikk, gratula a sok megtett kilóméterhez!

  • 2010.07.20 21:35:15GRÓF MŰVEK

    Üdv és kösz mindenkinek, igen, az a Gróf vagyok csak ETZ 250 volt.(1999, BUD-PÁRIZS-HÁGA-YORK-LONDON-BRÜSSZEL-BUD, 5901 km)
    Pár adalék röviden:Vezérműlánccsere volt most, akár maradhatott volna az eredeti. Első csapágyak cseréje 95.000-nél, hátsók most.Ruházat:magyar thermo+normál thermo+esőruha+hosszabb utakon átmozgató megállások 50-100 km-enként(ha nem futármeló)+Komárom,Orosháza,Széchenyi,Hévíz.Féktárcsák:első 44.000-nél,hátsó 38.000-nél cserélve,most már mindkét másodikat is cserélni kellene.Láncszettek: eredeti 12.500,+ a második 12.700km,majd gyári lánckerekek+CZ520 O-ring+fogkefe+motorolaj 44e km(!),ugyanez az elmúlt télen 28.500 km. Amúgy rendületlenül imádok futárkodni (RUNNER Futárszolg.) és Valamennyiőtöknek, főleg BOBFALFÁNAK kösz a lelkesítő kommenteket. :-)) GM

  • 2010.07.21 21:28:43zéé77

    Hali Gróf úr!Fasza a cikked!Büszke lehetsz a "fénygepárdra" és magadra is.Remélem még sokáig barátok és kollégák leszünk.(ja és a "csacsi"nem ötvenes,hanem százas.)

  • 2010.07.21 22:49:47GRÓF MŰVEK

    :-) A magam részéről nem változott semmi, nem foglak kevesebb ötlettel bombázni utazásokra, motorozásokra mint eddig. A Fénygepárd (WR) pedig áll rendelkezésedre,úgy mint eddig is:-))), hogy enyhítse a DRZ-hiányból eredő tantaluszi kínokat. (Z futár barátom a Runnernél és nagyon kellene Neki egy használható de nem drága MOTOR, szegény egy Leaddel nyomja, baromi gazdaságosan, de ettől a tempótól hosszabb távon meg lehet őrülni.Én már a Hárs-hegyen lennék, nem mint motoros, hanem mint ápolt, Z igazi hős!) BOBFALFA, ha lehet, lépjünk személyes kapcsolatba és ha végre van miből, motorozzunk erre-arra, tökre feldobott a hozzászólásod, kösz! GM :-)))

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.