Könyörgöm, ne a hülyékhez igazodjunk!

2010.12.13. 15:06

Subject: B jogsival 125 ccm

From: rii600

Date: December 12, 2010 2:00:01 PM GMT+01:00

To: tcolvasok@mail.totalcar.hu

Subject: B jogsival 125ccm

Üdvözlöm önöket, sajnos a hírhez nem lehet kommentálni, de annyira felháborít a ténykedésük hogy muszáj írnom. Nem értem, minek felesleges köröket futni, hülyeségekre buzdítani az embereket, és mindezt úgy beállítani mintha maguk lennének a jóságos ügyekért harcoló igazság bajnokai?!

Kérdezhetném úgy is: maguk megörültek?!

Álláspontom (és gondolom nem csak az enyém) szerint így is a béka segge alatt van a motoros oktatás színvonala itthon. Egyszerűen nem tanítanak meg a kezdőknek olyan alapvető dolgokat amivel egy baleset elkerülhető lenne vagy legalább túlélhető. Szerintem már az is baj hogy ma bárki aki elmúlt 21 éves az lerakhat egy korlátlan jogsit és kapásból ráülhet egy 200 lóerős motorra.

Érdemes megnézni a baleseti statisztikák alakulását. Bár ha nagyon kukacoskodni akarnék, ez valahol a maguk hibája (is), hiszen a média a marketing is azt sugallja az embereknek hogy egy 180- 200 kilós monstrum 70-80 lóerővel idézem: "ideális kezdőknek, munkába járáshoz, igás motornak", ellenben a 125 és 250-es motorokat "kis játékszereknek" igyekeznek beállítani.

Én 14 éve motorozok, de nem érzem hogy egy 50 lóerős motort is ki tudnék használni, még pálya körülmények között sem. Nem én vagyok béna, nem is motorozok keveset, a motorom sem egy bontó szökevény, mégis utcára a közútra a motor teljesítménye bőven meghaladja azt, mint ami a normális dinamikus közlekedéshez szükséges.

És akkor most vissza a tárgyhoz: hogy miért ökörség amit akarnak?

Azok az autósok akik szeretek volna motorra ülni a dugóban állás helyett, már eddig is megtették. Még maguk is azt írják, kiegészítő vizsgát kéne tenni. Mégis mire gondoltak? a KRESZ motorosokra vonatkozó passzusából, motoros rutin oktatásból? Mégis mit gondolnak, mindez mibe kerülne?? Jaaa hogy ilyen már van? nem is olyan drágán? A1 jogsi néven?! Csak gondolom a sok benzingőz bu#inak égő hogy csak kis motorra rak jogsit, de arra meg nincs pénze hogy nagymotor jogsit is letegye, ezért mi lenne ha az A1-et integrálnák a B jogsiba? Egyszerűen nem értem.

Annyi égetőbb probléma lenne amivel lehetne foglalkozni, pl.: a motorosok igazságtalan teljesítmény (súly) adójáról, eleve a teljesítmény adóról (pláne hogy most már a teljesítmény után fizetünk kötelezőt is) az 50ccm esek rendszámoztatásáról, vagy a B kategória feldarabolásáról (mivel hogy én valahogy nem érzem magam biztonságban mikor 17 éves suhancok 150-200 lóerős verdákkal versenyeznek a körúton engem kerülgetve és ledudálva.)

Szerintem sokkal több értelme lenne a B jogsit is teljesítmény függővé tenni, az erősebb kategóriákhoz + oktatás, hogyan kell uralni 200 lóerőt. Aminek még lenne értelme az az össze vont KRESZ vizsgák, pl.: aki egyszerre csinálja a b vagy c kategóriákra, annak ne keljen 3 KRESZ vizsgát tennie, hanem csak egyet, de abban mind 3 kategóriára lennének extra kérdések.

Tisztelt Uram!

Úgy érezzük, hogy a rendszereket nem a legrosszabb felhasználóhoz kell méretezni, hanem az átlagoshoz. Valószínűleg így gondolták az Európai Unió legtöbb országában is, ahol a 125-ös motorkerékpár vezetése engedélyezett B kategóriás jogosítvánnyal bizonyos egyszerű vizsgák sikeres teljesítése után. Az, hogy pár ember nem tud ezekkel, valamint a 200 lóerős autókkal európai és emberi módon közlekedni, ez az ember hibája, nem a rendszeré. Ezek az emberek egy konyhakéssel is elkövetnek veszélyes dolgokat, mégsem tilthatjuk be a konyhakés használatát 50 éves kor alatt.

A B kategóriás jogosítvány megosztása is pontosan erről szól, nem a közlekedők 1%-át kitevő boyracerekhez kell igazítani a szabályokat, hanem egyéb módon kell őket megfékezni és megrendszabályozni. Ha mindig bolondbiztos rendszereket készítenénk, akkor csak a bolondok használnák őket.

Részben egyetértünk azonban azzal, hogy a motoros vizsga színvonalán lehetne emelni, azonban ez nincs szoros összefüggésben a beadványunkkal.

Tisztelettel:

Göbölyös Zsolt