Milyen 125-öst vegyek, és milyet ne?
Tisztelt szerkesztők!
Érdeklődni szeretnék, hogy most, hogy adott a lehetőség, milyen robogót ajánlanátok nekem. A cél, hogy beleférjek a B-s jogsi kibővített kategóriájába. Az összeg amit rászánnék a motorra maximum 200 ezer forint. Eddig két típuson (vagy lehet hogy egy a kettő) akadt meg a szemem: Yamaha Majesty/Cygnus 125.Tehát 4 üteműt szeretnék az alacsony fogyasztás érdekében és viszonylag nagyobb testűt, kétszemélyes üléssel. Mennyibe kerül ezeknek a motoroknak a vizsgáztatása rendszámra, mert lényegében sehol nem árulják őket rendszámmal.
Segítségeteket előre is köszönöm!
üdv
Robi
Kedves Robi!
Mindenekelőtt óva intelek azoktól a százhuszonöt köbcentis robogóktól, illetve motoroktól amelyeket külföldi kísérőokmányaikkal együtt árusítanak, de az eladó nem vállalja, hogy a nevedre forgalomba helyezve adja át a gépet. Egy ekkora motorral szerelt, motor forgalomba helyezésének költsége, regisztrációs adóval együtt, körülbelül százezer forint.
Ez a kisebbik gond, a nagyobbik az, hogy ha már megvetted a járművet és a hivatali ügyek intézése közben derül ki, hogy hiányzik, illetve nem megfelelő valamelyik dokumentum, kellemetlen beszélgetésre készülhetsz az eladóval, aki vagy visszaveszi a gépet, vagy nem.
Az eredeti forgalmi engedély, a forgalomból való kivonás tényét rögzítő nyilatkozat, illetve egy számla vagy adásvételi szerződés híján nem fogja megkapni a magyar rendszámot a gép, így a mai ismereteink szerint marad az illegalitás, amit nem javaslunk, illetve a motor továbbadása vagy elbontása.
A legjobb, ha olyan gépet választasz, amelynek van érvényes magyar forgalmi engedélye, rendszáma, illetve biztosítása, és nem motoros futár használta. Ez az alap, ebből semmilyen mese esetén ne engedj! Javasoljuk, hogy ha a praktikum a fő szempont, kerüld a kétüteműeket, és volt szocialista országok típusait, például a régi MZ-ket. Felhívjuk a kedves trollok figyelmét, hogy az olvasó nem hobbieszközt és nem is új barátokat keres, hanem egy célszerű használati tárgyat.
A műszaki állapot fontosabb a típusnál, de jó, ha tisztázunk néhány alapkérdést, mielőtt vásárolni indulsz. Az autós jogosítvány birtokában mostantól könnyen megszerezhető A1-es jogosítványhoz illő, négyütemű, 125 köbcentinél nem nagyobb, illetve 11 kilowattnál (15 lóerő) nem erősebb utcai motorok illetve robogók zömével lehet utast szállítani. Bőven találsz majd olyan típusokat, amelyekkel nagyon elégedett lehetsz, amelyeket fillérekből fenntarthatsz, vagyis gyorsan és biztonságosan elszállítanak a munkahelyedre.
Rengeteg olyan használt robogóval találkoztam, amelyeknek ugyan alacsony volt a futásteljesítménye, illetve ép a külseje, a motorja azonban teljesen halott volt, füstölt, csörgött. Ennek rendszerint az az oka, hogy a tulajdonosok egy része megfeledkezik a négyütemű motorok szervizigényéről.
Egy másik fontos szempont a sérülésmentesség. Keress olyan példányt, amelynek eredetiek az idomai, nem görbe a fék- illetve kuplungkarja, illetve középállványon, szemből megnézve egymás mögött fut az első és hátsókerék, nem szivárog a csillapítóolaj a futóműből és nem lóg sem a lengővilla (robogóknál meghajtótömb), sem az első teleszkópok, illetve a kormánycsapágy.
Hideg motornál rossz jel a kék füst, és a pontatlan gázreakciók. Menet közben tégy néhány manővert, hogy kiderüljön, ugyanolyan semlegesen fordul-e a gép jobbra, mint balra. Próbáld ki a fékeket, ha motorról van szó, válts fel és vissza a váltóval, ha robogót szemlézel, keress egy emelkedőt. Ebből a gyorstesztből sok minden kiderül.
Most azonban jöjjön a szörnyű valóság. A megjelölt, kétszázezer forintos értékhatár abszolút belépőszint a rendszámos gépek közt. Ennyi pénzért dermesztően sokféle hulladékot kínálnak, de fájóan kevés a használható gép. A használható, szép állapotú példányok valahol háromszázezer forint körül szóródnak. Persze lehet olyan nagy szerencséd, mint Csikós Zsolt kollégánknak, aki néhány hete 115 ezer forintért jutott hozzá egy lejárt műszakis Honda Spacy 250-hez. Ez azonban nem tipikus eset.
Felsorolok néhány típust, amelyekre érdemes rendszeresen rákeresni a holtszezonban, mert mindig akad, aki a gyors pénz reményében elkótyavetyéli a járművét.
Ha olcsó, elterjedt és sokoldalú járművet keresel, vess egy pillantást a Honda Innova 125-re, illetve a Lead 100-110-re. Az Innova lábváltós, nagykerekű moped, rendkívül alacsony, akár 2-2,5 literes fogyasztással, jó értéktartással és tokozott lánccal. A Lead egy közönséges robogó, de az is optimális választás.
A japán robogók közt a legjobbak közé tartozik a Honda SH125, érdemes tenni próbát a ritka NES125-tel is, de jó vétel lehet egy Yamaha Cygnus, illetve Cygnus X 125, esetleg egy Majesty. Ez utóbbi az egyik legnagyobb testű, legkényelmesebb robogó ebben a kategóriában, óriási ülés alatti rekesszel és széles ülésekkel. Döntsd el, hogy inkább a csúcsforgalomban könnyen manőverezhető kanapérobogóra, vagy egy keskenyebb felépítésű városi robogóra, illetve motorra vágysz-e.
Nagyon jó tapasztalatokat szereznek a motoros futárok a tajvani Kymco egyes típusaival. Több olyan kis- és nagy kerékmérettel is készülő Agility 125 (illetve Agility City), valamint People S robogóról hallani, amely nagyjavítás nélkül megtett több mint ötvenezer kilométert. Ne feledjük, ez városi közlekedés mellett óriási futásteljesítmény. Minden ekkora négyüteműről elmondható, hogyha száz kilométerenként 4 liternél többet fogyasztanak, valami baj van a keverékképzéssel, vagy kopott a motor.
A hagyományos motorkerékpárok közül érdekes lehet a korábban a posta hírlapkihordói által használt Yamaha SR125, az YBR125, valamint a Honda CG, illetve CBF125, esetleg az XR 125 enduró. Ezekből egy időben rengeteget adtak el itthon. Az európai márkák közül érdemes szemügyre venni például a Piaggio konszern egyes típusait. Ezek közül nagyon elterjedt a Vespa ET4 125, illetve 150, lemezkasztnis robogó. Sajnos ebből a modellből zömében rendszámnélküli példányokat látni a forgalomban, mivel az ET2 50 nagyon hasonlóan néz ki, és ezt sokan kihasználják. A Piaggio Libertyvel sokáig szemeztem. A blokkja (mindkét generáció) alapjaiban ugyanaz mint a Vespáé, de ez egy nagykerekű, műanyagkasztnis robogó, rosszabb minőségű utakra ideális.




Kommentek
2011.12.02 18:47:58GERI87
nofatchx
A1-ről beszélünk, az oda vonatkozó szabályok érvényesek.
Nincs "b125", csak engedmény a B jogosítvánnyal rendelkezőknek.
metal
"megszerzem az A1-t, utána különbözeti vizsgával jóval egyszerűbben megszerezhetem az A-t?"
Igen. ez eddig is így volt hogy ha legalább 2 éve van A1 vagy Ak akkor könnyebb az A kategória.
2011.12.02 18:51:46GERI87
"mi köze a 2 éves b-nek az a-hoz és az utaszállításhoz, azt nem értem."
Én is B után csináltam az A-t és mivel legalább 2 éve volt ezért rögtön vihettem utst is....ez egy ilyen szabály.
bármilyen "elsőként szerzett nemzetközi kategóriás vezetői engedély"-el 2 év után vihetsz utast motoron.
2011.12.02 18:55:00Neonknight
Fél nap alatt motorosjogsit? Csak én érzem egy kicsit gyorsnak?
Oké, hogy a forgalomban már otthon van a gyakorlott "B"-s és a KRESZ-t is tudhatja, de a jármű rutinszerű használatára fél nap gyakorlás szerintem nem feltétlenül készít fel eléggé. Nem robogóról beszélek, hanem 125-ös motorról.
A törvénynek örülök, de közben félek is mennyi friss jogsis A1-es fog szinte zéró motoros-rutinnal beszabadulni a forgalomba.
2011.12.02 19:03:09nagyiWRX
Én vagy hondát vagy yamahát vennék, bár volt 150 es majesty-m elég jó volt leszámitva hogy annyira szarul rugozott hogy megfájdult a derekam viszont 2,5 L fogyasztott, hondákat nem ismerem mert nem volt.
2011.12.02 19:05:13mojszipupi
Király remélem sokan váltanak majd és végre lehet autóval normálisan közlekedni
2011.12.02 19:05:21robian
semmi piaggo semmi gilera?
2011.12.02 19:12:11Gyurma73
Szerintem ha holnaptól lehetne menni akkor sem sokan mennének,azért a 0 fok körüli hideg sok mindenkinek elveszi a kedvét:-))
Szóval amikor rossz idő van akkor érezhető a nagyobb dugó.Nyáron amúgy is lehet közlekedni a városban.
2011.12.02 19:13:54Gyurma73
Már csak az a baj hogy baromi kevés 125 ös robogón van rendszám.Amelyiken nincs,arra ezután sem kell jogsi:-())
2011.12.02 19:30:09Breacher
GERI87: Most az A feltétele a 2 éves Akorl. jogsi vagy betöltött 21 év. Ha van Akorl. akkor csak a rutint és a forgalmat kell újra csinálni. A kérdés arra vonatkozik hogyha valaki megcsinálja B-s jogsival az A1-et akkor Akorl. illetve A-hoz ugyanúgy csak rutint és forgalmat kell megcsinálni?
2011.12.02 19:30:51GERI87
Neonknight
Hát, smkp-t meg semmi előképzés nélkül lehet...
Szerintem itt az fog szelektálni...ha más nem....hogy akinek semmi köze, érzéke a motorozáshoz az nem is használja majd ki ezt a lehetőséget, a többiek meg már jó eséllyel ültek motoron.
Végül is semmi ("papírozott") előzmény nélkül eddig is verették a 125/50 motorokkal...
Ettől még persze szerintem is kevés ez így ahogy van, lett.
2011.12.02 19:34:01Taurusz0
Ez a dolog arra sarkall, hogy az A1/es jogsim korlatlanra fejlesszem, elvileg egy forgalmi vizsgaval.
2011.12.02 19:39:10nofatchx
geri: smkp-nál is van rutin (vagyis pár éve még volt). a semminél több, ha nem is sokkal.
2011.12.02 19:44:28GERI87
Breacher
Igen.
Az én olvasatom szerint mivel ez is teljesértékű A1 és nem külön kategória..."B125" vagy minek nevezzük...ezért itt is érvényes az eddigi gyakorlat. Tehát elég kell hogy legyen egy 2 év utáni rövidebb vizsga az A-ra.
tehát:
Ha van A1 (vagy ugye Ak, de ez nekünk most nem fontos) akkor elméletből nem kell vizsgázni.
Gyakorlat (rutin és városi egybe) A:
ha van A1 vagy Ak: akkor 10 óra
ha már legalább 2 éve: akkor csak 6
Vagyis akkor is van már könnyítés ha egyáltalán van A1 de még nincs 2 éve!
2011.12.02 19:45:53lujo405GL
Az Akorl-al max mekkora motort lehet vezetni?
2011.12.02 19:46:53GERI87
Viszont utast csak akkor vihetsz ha már legalább 2 éves az akármilyen nemzetközi jogsi...pl a B..
2011.12.02 19:52:14GERI87
Taurusz0
Az A kategória megszerzésének feltételei nem változtak, továbbra is 21 év, vagy 18 éves kor és A1, Ak kategória jogsi szükséges. Ennek ahhoz nincs köze...
nofatchx
persze van smkp képzés...de én arra mondtam hogyha van B-d, akkor semmi külön vizsga nem kell hozzá hogy vezethesd az M kategóriát...
2011.12.02 20:02:53Etniez
lujo405GL!
25 kW
2011.12.02 20:09:01Breacher
GERI87:Akkor ez nem egyszerű kiskapu. Reméljük nem veszik észre:)
2011.12.02 20:12:45poa ogapo
Gerinek: HOOOOONNNNNDDDDDAAAAA
2011.12.02 20:12:50Gabimaus
Sokat használtam egy Piaggo Skypert, a következő robogóm egy Aprilia SR volt. Jelenleg egy Malaguti Fantom Max 125-ösöm van. A három robogó közül a Malagutival vagyok a legelégedettebb. Nagyon sportosan lehet vele haladni a városban is.
2011.12.02 20:13:46Gábor a Jobbszélső
péntek délután van, már dolgozni sem kellene! Erre itt cseszegetitek azokat, akik az örömmámorban gyorsan összedobtak egy cikket. Én inkább együtt örülök a jó hírnek mindazokkal, akiket ez érint. Engem nagyon, mert sosem vettem volna a fáradtságot hogy nagymotorból vizsgát tegyek, 140kg-nyi testemmel viszont az 50ccm kiesik mint motorozási lehetőség. Egy 125-ös pont jó lesz. Köszönjük a fáradtságot nem kímélő utánajárást, kilincselést!
2011.12.02 20:15:16szepe01
APRILIA SCARABEO
Volt is egy teszt talán a nyár végén erről a motorról és agyon lett dicsérve. Nekem nagyon szimpi és azt hiszem, hogy ha autó mellett fogom használni azért, hogy ne mindig kocsikázzak, illetve időnként spóroljak, akkor én sem szánok rá 200-nál többet.
Ha az anyagiakat nézzük, így is mennie kell vagy 3-4 évig, hogy visszahozza az amúgy sem borsos árát. (Ezt a viszonyítást annak tükrében merem leírni, hogy tudom, mennyit is fogom használni.)
De akkor is kell egy ilyen motor!!!
2011.12.02 20:15:28poa ogapo
[link]
2011.12.02 20:19:20deak.atti
Üdv!
Kedves Zách Dani!
Kihagytad a szívem csücskét (persze, nem lehet teljes a felsorolás, oldalakat lehetne írni a témáról).
Titkos tipp: Suzuki GN 125. 8 kW, örök élet meg 6 nap, ütve-vágva 3 liter/100 km fogyasztás, szívdöglesztő chopper külső, egy kis aranybogár, komolyan. Kettőt használtam, mind levetett postás motorok voltak, és abszolút nem csalódtam bennük. Megbízható, gombokból fenntartható, és 200-ért már szépeket adnak. Csak ne UBT rendszáma legyen, mert én kifogtam két jót, de ez nem jellemző.
DA
2011.12.02 20:23:21Gabimaus
Na jó nem sértegetem a Fantomomat eredeti neve Malaguti Phantom Max 125. Bocsánat
2011.12.02 20:25:02qmatch
Ez a robi kategória sajnos nem annyira olcsó, mint amennyire használhatatlan egy autóhoz képest.
Ennyi pénzért inkább suzuki - ha már szó esett a praktikumról.
Az más kérdés, ha valaki szeret motorozni....
2011.12.02 20:26:19luciferko
Alleluja
Munkába járásra, bevásárláshoz, egyéb nyalánkságokhoz beletolok autómba cirka 6-8 ezret évente.
Elég nehéz lesz rávenni arra, hogy költsek a "szabadérzés fílingre" annyit, amennyiből vagy 3 évig még autóban ülve furikázok.
Biztos jó dolog, hogy egyszerűbb lett a motorjogsi, de biztos, hogy mindenki ész nélkül vált a kényelemből a "szabadságba"? (Számolásgátlót szedő trollok hanyagoljanak az okoskodással)
2011.12.02 20:31:47Magus-A6 V6 TDI
200.000 Ft-ért max rendszám nélküli normális 125-re futja. saját tapasztalat Honda Pantheon 125, injektor, vízhűtés, 2005, 200.000 Ft volt, tavasszal megy rá a rendszám, aztán hajrá!
2011.12.02 20:34:28GERI87
poa ogapo
jajaj
2011.12.02 20:38:31Mistral1011
Nem kicsit keverednek itten' a fogalmak...
A robi az egy forma, az 50 meg a 125 egy motor-kategória.
Nem minden 125 robi, de minden robi motor :-)
--
Én kicsit a napi élethez igazítanám a kategóriákat:
1. smkp: max 35-45 ccm vagy bármi, amit nem kell hajtani! Főleg az elektromos rollerek, a "suhan-bongók" !! (ezt anno a dongó-nak találták ki, de már az S50B is kinőtte...)
2. "kismotor": 49-125(150?) kötelezően azonosítóval ellátva!! (a 49-es kategória nem rendszámmal, csak vmi egyszeri azonosítóval); A1-gyel hajtható
Fölfelé a többi változatlan.
--
Ez megoldaná a járdán némán suhanó mammer-/papper-ek kresz képzését is (smkp) és az azonosított robeszeket is.
Nekem ybr van, városban 2,5, "odakint" 2,1-es fogyival. Két emberrel tartja a 80-90-et - és legalább van vmi az ember lába között, nem hokedlin gurul :-) (cserébe a robesz kivitel meg praktikusabb, mert van hova pakolni...)
2011.12.02 20:39:59nofatchx
luciferko: valamit elfelejtettél, de valszeg nincs családod, azért: tehát, mondjuk 15 km megtétele budapestet keresztül szelve megvan kb 20-30 perc robogózással (akár 50-essel) a legnagyobb dugóban is. ez autóval a többszöröse is lehet. aki pusztán pénzt akar megspórolni a robogózással, annak hosszú évekkel kell számolnia, de az utazási időn már az első naptól kezdve nagyon sokat lehet megspórolni. egy családosnak ez sokat jelenthet.
2011.12.02 20:43:25mt-03
hehehe a nagy oromkodes utan kiderul hogy a b125 nem az jelenti hogy a sok papirtalan 125-ossel szabadon lehet menni. aztan jon az alkeresgeles a rendszamos hasznalhato motorok arait szemleleve...
kivancsi vagyok mikor jon az alairasgyujtes a rendszamtalansagot a 125-osoknek mozgalom.
2011.12.02 20:47:22Gábor a Jobbszélső
luciferko: nem csak megéri/neméri meg alapon vesz valaki egy ilyen városi futkosót. Nekünk pl egy autónk van, néha hiányzik (ha az Asszonynál van) egy jármű, mert kertvárosi részen lakunk. Ilyenkor jól jönne. És nem azért mert megéri 200e Ft-ér, hanem mert egyáltalán elérhető.
2011.12.02 20:52:43egy sárga
luciferko: És azt se felejtsd el, hogy a motort a kapu előtt letámaszthatod, és esetleg már el is intézted a dolgodat, mikor a kocsit végre letetted - nembeszélve arról, hogy a motorra nem is kell kitenni a parkolócédulát...
2011.12.02 21:03:05Xero
Én egy Varadero-ban gondolkozom. :)
2011.12.02 21:08:24nagysuhi
Pestiek... Falun lakom, van két autóm, ABC- jogosítványom. 20 éve nem motoroztam. Van egy 50-es tajvani csodagépem, 9 éves, 1300 km van benne. Rajtam ez a jogszabály nem segít. Azért méltányolom, hogy egy internetes magazin így kilobbizott valamit. Szép volt fiúk!
2011.12.02 21:12:26Parajpuding
A mostani jogszabályváltozás ideiglenesen felveri az árakat, a sok gyöknek felcsillan a szeme, aki eddig nem tudott megszabadulni a motorjától, és rátesz még néhánytízezret. Aztán normalizálódik a helyzet, egyre több behozott és gond nélkül forgalombahelyezhető, illetve rendszámos motor lesz. Az meg leviszi az árakat. No azért nem kell gondolni, hogy sokezerszámra jelennek meg a fizetőképes vevők.
Az biztos, hogy ha újat és jót lehet kapni 550-700 ezerért is (pl. NSC, vagy PCX), visszaigényelhető ÁFÁ-val, akkor én nem fogok többet adni egy jó használtért sem 300 ezernél. Ami még gond, az a magyar eladói mentalítás. Tele van a piac hulladékokkal, újszerűnek/hibátlannak hirdetve. A korrekt használtmotor-kereskedőknek remélhetőleg beindul az üzlet. Talán érdemes lenne egy-egy ilyet cikk formájában reklámozni, mert kevesen vannak és nehéz rájuk lelni a mostani új vevőjelöltként megjelenő autósoknak.
2011.12.02 21:15:39Breacher
nagysuhi nem úgy hangzik hogy neked közlekedés szempontjából segítségre lenne szükséged.
2011.12.02 21:15:48Parajpuding
És egy gondolat a rendszám nélkül 125-össel motorozó csököttagyúaknak: ha bármilyen baleset részese leszel (tökmindegy, hogy ki a hibás), egy jó ügyvéddel le fogják perelni rólad még a gatyád is. Annyit minimum, amennyiből 3 új rendszámos 125-öst lehetne venni. De ugyebár a csököttagyú fajta csak a saját kárán tanul.
2011.12.02 21:17:16betm3n
voltunk a nyáron Rómában, minden máodik robogó SH125, ami jól mutatja, hogy mit kell venni.
2011.12.02 21:19:09pirosfeherzoldezamagyarfold
vegyel 125os suzuki intrudert, tanulj meg motorozni es egy ev mulva tedd le a full jogsit es vegyel egy 800ast.
2011.12.02 21:26:23skipper007
A kategória királya a HONDA SH 125. 2011 tavasszal - nyáron 180-200-tól ment felfelé az ára (+ 100 a forgalomba helyezés, vizsga.) Normális rendszámos példányok 350-től fölfelé voltak. Ezt nézegettem, de ennyit nem szántam a városi közlekedésre.
Egy öregecske, 2001-es, de keveset futott Malaguti Ciak 150 lett belőle, amit Kymco People motor hajt. Nagy kerekű. Nem versenygép, de az autósort a lámpa váltása után durván állva hagyja. A fékje és a futóműve csak kb. 70-80-ig ad biztonságérzetet. A vége GPS szerint 87 km/ó volt.
200 ezret fizettem érte, és nem bántam meg, 3 hete még mentem vele. Eddig sok bajom nem volt vele. Most a tavaszt várom.
Egyébként van egy Honda cbf 1000 mocim is, de nyáron a Ciak városban sokkal jobb volt.
2011.12.02 21:31:24luciferko
nofatchx:
Hogyan függ össze a család létszáma és a bejárás?
Csak néhány tipp:
Gyereknek saját autója van.
Asszonynak saját autója van.
Iskola 3 tömbbel arrébb.
Munkahely közel van.
(Nem véletlenül adtam meg a nem túl magasnak nevezhető futásteljesítményt. Napi "Budapestátutazómaraton" kicsit többet eredményezne. Pedig kértem, hogy számolni nem tudók hanyagoljanak)
Még egy apróság, úgy tűnik nem volt szerencséd hasonlóhoz:
Nejem 1 évig melózott úgy, hogy felment a földszintről az elsőre, ott volt bérelt lakásban a munkahelye. Amikor elköltöztek irodaházba, előbb odaért gyalog, mint ha buszra vár és megy egy megállót.
Öregem 20 évig dolgozott úgy, hogy lement két emeletet, ott volt a munkahelye.
Remélem segítettem a megértést.
Gábor a Jobbszélső:
Semmi gond. Ha szereted a motorozást, érthető.
egy sárga:
10 óra előtt nem indulok sehová ha intéznem kell valamit. Ha 8 sarokkal arrébb kapok helyet, nem a kardomba dőlök, hanem gyalogolok, nézem az utcát, az embereket, a világot. Baromira nem lényeges számomra, hogy ügyintézésnél vagy anyagvásárlásnál (nem 80 kilónyi) nem a bejárattól 2 méterre kapok helyet. Tudom, ez a mai világban felháborító, de sajnos olyan barom vagyok, aki tudatosan nem hajlandó felvenni ennek az idióta elborult világnak a tempóját, és beteg, teljesen elborult techno-imádattól elvakult szokásait.
2011.12.02 21:47:40panza
Ja, és a környezettudatosságról is szólhatna már valaki! Legalább a zöldek.
2011.12.02 21:56:52Breacher
luciferko: jó neked:)
2011.12.02 22:02:35panza
luciferko:Jó gondolkodás, a budapesti közlekedés egyetlen alternatívája a bölcs belátás, no meg a tömegközlekedés.
2011.12.02 22:11:42Breacher
panza: a tömegközlekedésnek még nagyon sokat kell fejlődnie hogy alternatíva legyen bármire is.
2011.12.02 22:25:03panza
Breacher: értelek és elfogadom, de a perspektívát egy világvárosban ez jelenti, semmi más. Lehet néhány ezer embert kábítani, félrevezetni / Critical Mas, meg robogó, B 125/, de ezek csak a káoszt növelik, csak maguk sem merik bevallani.
2011.12.02 22:34:18nofatchx
luciferko: nem mindenkinek van két lépésre a munkahelye. ha így lenne, nem lennének tele reggel és dálután a buszok/metrók/villamosok, nem lenne tele a város autókkal, és nem örülnének most sokan ennek a dolognak. ne csak magadból indulj ki, ha téged nem érint, ne foglalkozz ezzel a dologgal, senki nem akar rávenni, hogy 125-re pattanj.
2011.12.02 22:45:04nofatchx
Breacher: naponta többszázezer ember utazik tömegközlekedéssel budapesten, akkor mitől nem alternatíva az?
2011.12.02 23:44:13megszaLott
Ócsárolod az MZ-t? Hogy képzeled! Nekem sosem volt MZ-m, s nem is tudok róla semmit, és nem is érdekel, de mit gondolsz magadról, hogy így leírod. Kabbe stb. Jó troll vagyok? :)))
2011.12.02 23:47:50megszaLott
Ja és vegyetek Gilera DNA 125-öt, mert az az igazi királyság. Nekem van egy 180-as, és kurva nagy fíling, főleg amikor működik. De azért a legendás olasz megbízhatóság miatt minden hónapban van valami újabb baja. De legalább szép :)
2011.12.02 23:48:55Breacher
panza: Mi ebben a kábítás és félrevezetés?
nofatchx: Kérdezd meg őket mennyire élvezik. Ha ALTERNATÍVA lenne nem dobná mindenki egyből mint lehetőséget amint van bármilyen más eszköze.
2011.12.03 00:51:50mt-03
volt egy srac aki megbukott rendszamtalan burgmannal(?). es le is irta a tortenetet ami becsulendo hisz ezzel senki sem dicsekxik. csinalt egy balesetet, nem tudott lelecelni, rendort hivtak. kiderult hogy nem 50-es a robi.
a vilag osszes xarjat ranyomtak (a biztositasi csalastol kezdve az erdet igazolas hianyan at, stb-stb egy rakat birsagot), plusz az autos karat zsebbol fizette (a markaszervizek pofatlan lehuzos arait ismerjuk), a vege valami 800 rugo lett.
abbol mar pompas nagymocit vett volna rendszammal teletankolva... szoval erdemes elgondolkodni hogy megeri e, eleg csak egyszer megbukni vele.
2011.12.03 01:54:08Tressy
Majd 2 éve Honda Lead 100as mocit használok smkp-ként.Ha esetleg rendszámot akarnék rá hogy barátnöm is ülhessen mögém ezt miként lehet megoldani?Úgy értem nem jelent az problémát a rendszámoztatásnál hogy smkpként volt idáig használva?
2011.12.03 02:33:02Mercel
gumitamin
Nem ismerte be senki, hogy ötvenes robogóval nem lehet közlekedni, ezt mindenki tudja.
Illetve lehet, csak nem városban és nem főműsoridőben.
"Frigyes"
2011.12.03 02:36:27Mercel
Amúgy a javaslatokból kimaradt egy nagyon darab; a Yamaha DT 125
Kifejezetten agyoncsaphatatlan moci.
Annak idején rengetegen futárkodtak is vele, és még azt is kibírta:)
"Frigyes"
2011.12.03 02:37:06Mercel
Jav.
Egy nagyon jó darab.:)
2011.12.03 07:02:30dondiridongo
A Honfa SH125 kurvara nem jappppan motor. Az olaszok gyartjak es olyan is. Otthon en is azt hasznalom. A szar uton folyton letornek a fejidom tarto es rogzito fulek (gyari uj fejidom felszerelese utan fel evvel mar megint ragasztopisztoly volt a kezben...). Hetven korul mindegyik raz, fekkarok lotyogosek. Most Indiaban elek, itt igazan nagy kulturaja van a 100-150 kozotti motoroknak. Itt csak a fogyasztasra mennek. A 150-es Bajaj Pulsar-om 2 litert fogyaszt. Hirdetesben lattam a legujabb 100-as Hero Honda 109km-t megy egy liter benzinnel...
2011.12.03 07:26:43Embervad
már analfabéták is kapnak melót nálatok, ha haverok?
2011.12.03 07:44:46fegyvervideoponthu
Ezt az áfa-visszaigenylest valaki elmagyarazna?
Ha nem motorosfutar vagy hasonlo ceged van, akkor hogy a banatba lehetne elszamolni a szamlat? IMHO sehogy.
Vagy robogora is szlovakrendszam?
2011.12.03 07:56:47Donor
"Javasoljuk, hogy ha a praktikum a fő szempont, kerüld a kétüteműeket, és volt szocialista országok típusait, például a régi MZ-ket. Felhívjuk a kedves trollok figyelmét, hogy az olvasó nem hobbieszközt és nem is új barátokat keres, hanem egy célszerű használati tárgyat."
Ez a valóban troll szöveg minek kellett?
Ha úgy fogalmazol, hogy "öreg motort ne vegyetek" azzal kb. elmondtál mindent, mert az MZ-nek is kb. csak ennyi a baja amiért ÉN SEM javaslom munkamotornak, annak ellenére hogy én teljes megelégedéssel használom az MZ-met a hobbi Honda mellett napi bejáráshoz.
2011.12.03 09:03:50egy sárga
Luciferko:
Nagy szerencséje a családodnak, hogy ilyen közel vannak a munkahelyeitek. Oda kár is bármilyen járművel elindulni. Én több, mint egy órát BKV-zok, kocsival kb. 50 perc, motorral 35-40.
A parkolás vonatkozásában is szerencsés vagy, hogy magad döntheted el, mikor indulsz. Az idegeskedéssel és gyaloglással kapcsolatban megnyugtatlak, én sem dőlök a kardomba, nem kapok gutaütést (persze ha időre megyek, akkor be kell számolnom az esetleges parkolókeresés időtartamát is)ha nem a cél ajtajában állítom le a kocsit. Minden esetre a múltkor anyámhoz mentem kocsival. Kb. 15 percig kerestem helyet a Feneketlen tó környékén, mire le tudtam tenni az autót. Nem voltam ideges, ráértem, gyalogoltam 1,5 háztömbnyit, de azért az alatt az idő alatt dumálhattam volna már, nem ketyegett volna az autóm (gyakorlatilag feleslegesen). Azt nem is említem, a motort mennyivel jobban élvezem, mint a kocsit.
És ismét: a mocira nem kell parkolódíjat sem fizetni - de lehet, te nem jársz olyan helyen, olyan időszakban, ahol, amikor fizetni kellene.
Egyébként pedig ha neked nem is releváns ez a változás, lehet pár ember, akinek jól jön. De lehet, egyszer majd, ha úgy alakul az életed, jól fog jönni neked is.
2011.12.03 09:05:37roobert
GYURMA!
Hogy gondolod az ÁFA visszaigénylést?
Mert ha motoros futár vagy vállalkozóként, akkor értem. De megkockáztatni egy APEH vizsgálatot egy robogó utáni ÁFA visszaigénylésről, nem biztos, hogy megéri.
Mert én is gondoltam bevinni a vállalkozásba egy Scarabeót, mondjuk ügyintézéshez, apróbb vásárlásokhoz, de mit szól ehhez az APEH???
Valaki? Egy kis tanácsot adjatok.
2011.12.03 09:10:37panza
Breacher:Az, hogy sokan úgy állítják be például az említett kerékpáros alternatívát, hogy az mind gazdaságilag, mind környezetvédelmi szempontból az egyedüli megoldás. Az, hogy sokan szeretnek bicajozni,nem oldja meg a város és az emberek közlekedési gondjait. Ezt csak az aktivisták hiszik. Nem megoldják, hanem fokozzák a dugókat hosszú távon. A motoros ügy hasonló, vajon szoktak-e gazdaságossági /komoly/ számításokat végezni a háttérben. Itt nem a 2,5-3 literes 125-ös fogyasztásra kell ám csak gondolni. Üdv.
2011.12.03 09:28:40egy sárga
Egy nagyváros közlekedése nagyon komplex dolog, és nincs rá kizárólagosan üdvözítő gyógyszer, mert: van, akinek a tömegközlekedés a megoldás, mert rendszeresen, ugyan azon a vonalon jár, kevés csomaggal. Van, akinek a bringa a megoldás, mert van rá ideje, van tárolóhelye, megteheti, hogy lefürdik az érkezés után, átöltözhet és nem sajnálja a napi két öltözetre a mosás költségeit. Van, akinek a motor a jó, mert sokfelé kell gyorsan elérni, kis csomagokkal. Van, akinek az autó jön be, mert a hóna alatt nem cipelheti pl. a fúrógépet és a szögvasat, és nem akarja a melósruhával összekoszolni a többi utas ruháját...
Szóval a sok lehetőség együtt fogja adni az elfogadhatóhoz közelítő megoldást.
A kismotor egy nem rossz alternatíva, ha másért nem, hát azért, mert aki kocsiból ül át, már nem áll a dugóban (és ezzel más autósok előtt is kevesebben állnak), kevesebb üzemanyagot fogyaszt, gyorsabban kerül ki a forgalomból, mint egy autó, kisebb parkolófelületet igényel, ugyanakkor a célállomást ugyan olyan dinamizmussal tudja megközelíteni jó forgalmi viszonyok között, mint az autó. Persze van hátránya: csak egy utas fér el a vezető mellett, korlátozott a csomagtér-kapacitása, esőben megázhat a vezető, és ott van a két kerékből fakadó nagyobb balesetveszély félelme. Viszont nagyon sokan egyedül ülnek a kocsiban, egy szál táskával, még jóidőben is...
2011.12.03 09:35:19panza
Ja,és elfelejtettem leírni, hogy a jogsi megszerzésének a könnyítése ellen nincs nekem kifogásom. Motorozni nagyon jó dolog, én is megyek 7-8000 kilométert évente. Nem munkahelyre, nem ügyintézni, nem bevásárolni, hanem csak "úgy". Kirándulás, túrázás, kikapcsolódás. De az az elképzelés, hogy ez javítani fog a nagyvárosi helyzeten véleményem szerint téves.
2011.12.03 09:41:47panza
egy sárga:"Egy nagyváros közlekedése nagyon komplex dolog"
Így pontos, nincs egyedüli kizárólagos megoldás.
2011.12.03 10:06:09rsg
Nekem egy Yamaha Vity volt.125ccm,90-es végsebesség,injektor,(kényszer)léghűtés,2.5 literes fogyi. Csak motorolajat kellett cserélni 2000km-enként,1 litert. Olajszűrő sem volt benne.2007-től gyártják.10-es kerék,100kg,olyan alacsony,hogy majdnem a földön ülsz.
2011.12.03 10:21:29Gyurma73
Most komolyan olyan sokba kerül a tevékenységi kőrbe beírni hogy futárszolgálat??(10-20ezer ft a modósítás)
Amúgy pedig nem nem kell motoros futárcégnek lenni hogy te vehess 125 ös motort,ahogy pl nem kell fuvarozócégnek lenni hogy vehess anyagbeszerzésre egy Ople Combót ami tgk.
2011.12.03 10:35:46roobert
Nem kerül sokba beírni, hogy futárszolgálat, de a büntetés kurva sokba fog kerülni. Az első dolga az lesz a revizornak, hogy megnézi van e fuvarozási tevékenységről számla kibocsájtva, aztán rábasztál.
És megkozkáztatni egy átfogó vizsgálatot a vállalkozás ellen, nem nagyon éri meg. Ott előjön a menetlevél egybevetve a tankolások helyével, meg minden.Látom nem volt még dolgod az adóhatósággal.
Az Opel Combónál pedig menetlevéllel kell igazolni, hogy vállalkozási céla használod. A menetlevél mellé meg kérik a számlát is.(Tehát ha beírod, hogy anyagbeszerzés Budapest, akkor kérik a pesti számlát.)
Valaki érdemben? Más tanács?
2011.12.03 10:43:08Gyurma73
a NAV különben sem a 100-200ezer forintos visszaigényléseket(inkább átvezetés,vagyis ennyivel kisebb ÁFÁ-t fizetsz)nézi hanem a több 10 milliósakat.
Azért manapság nem elképzelhetetlen hogy valaki 600 ezerért vesz egy 125 ös motort.
2011.12.03 10:50:18roobert
Látom nem vagy vállalkozó kedves Gyurma. Nem az a kérdés, hogy mennyibe kerül a motor, hanem az, hogy mit keres a vállalkozásban. AZ apeh pedig nem csak a nagyösszegű áfát vizsgálja, hanem szúrópróbaszerűen bármit.
2011.12.03 10:53:38Gyurma73
Hát konkrétan én tényleg anyagbeszerzésre használom így van számla is.
Ha nagyon muszáj évente kiadsz pár számlát pár ezer forintért futárszolgálatról.Mivel nem a fő tevékenységi köröd.Amikor megveszed még nem tudhatod előre hogy mennyit mész.Ha csak 1000 kilómétert mész vele egy évben az ár ÁFÁja akkor is visszaigényelhető.
Menetlevelet meg tudtommal nem kell vezetni egy 125 ös robogóra ,valamint semmilyen költség ÁFÁja nem igénywlhető vissza csak a vételáré.
De kérdezz meg egy könyvelőt ha biztos akarsz lenni benne.A futárpostai tevékenységhez meg semmilyen plusz engedély enm szükséges.
2011.12.03 11:06:58Gyurma73
De vállalkozó is vagyok,és volt motorkerékpárom régen a vállalkozásban egy 250-es,ugyanis régen bármilyen motorra visszaigényelhető volt az ÁFa a 6 milliós BMW-re is,ami abszurd ezért is szüntették meg.Anyagbeszerzésre az elöbb a kis tgk-t értettem.
2011.12.03 11:14:37Gyurma73
Ahogy ha veszel a cég nevére egy autót azt sem csak taxizásra használhatod.Használhatod bármire csak van rá cégautóadó ,a motorkerékpárra meg nincs.
2011.12.03 12:11:27biga89
Heló most nem egésszen értem a dolgot, azt irjátok:
"Ezek közül nagyon elterjedt a Vespa ET4 125, illetve 150, lemezkasztnis robogó."
ez a dolog csak 125 ig engedi hogy vezessék a motorokat akkor miért irjátok a 150 köbcentis motort ide?
2011.12.03 12:30:47mikk0203
Keeway Outlookot 125- vettem használtan 2008 Magyarországi,rendszámosat,vizsgával 230e-ért.
Kitűnő vétel volt...,alkatrészek fillérekbe kerülnek,igaz még nem kellett hozzá semmi,12000-km-nél
2011.12.03 12:57:28Breacher
panza: Persze, nyilván a motornak, a kerékpárnak és az autónak is megvannak a maga felhasználási területei amik magukba foglalják a korlátokat is. Ezért kell egyszerre használni őket. Gondolom erre írtad @egy sárgával hogy komplex. Ebben egyetértünk.
Az hogy mi a gazdaságos (mondjuk benzin szempontjából) az mindenkinek egyéni. Ha én egy 25 liter fogyasztású amcsi benzintemető helyett egy 8-10 literes fogyasztású (motorok között benzintemetőnek számító) Vmax-szal járok az nekem személy szerint már gazdaságosabb.
Pontosan hogyan fokozzák a dugókat? Tapasztalatom szerint a dugókat a tömegek mellett az eltérő vezetési képességű sofőrök okozzák. Ha több a motoros, akkor kevesebb helyet foglalnak. Ebből következik hogy aki bénább azt könnyebben meg lehet előzni mintha autóval lenne.
2011.12.03 14:23:49deti
A feleségem hondája tönkrement, nem lett volna gazdaságos a javítása ezért el lett adva. SOS motornak jött egy Piaggio Hexagon 125. A legjobb választás. Már közel 50 000 km-t futott és még műszaki problémája nem volt, csak a kötelező szervizek. Évek óta napi használatban van. Most eladó, mert 650-es endúrót veszünk.(használtautó.hu oldalon hírdetem)
2011.12.03 15:52:38nofatchx
Breacher: elmagyaráznád nekem, hogy a tömegközlekedésnek, miért is kellene az élvezetről szólnia?
2011.12.03 16:10:49GERI87
"ez a dolog csak 125 ig engedi hogy vezessék a motorokat akkor miért irjátok a 150 köbcentis motort ide?"
Csak példaként írta mert nálunk gyakori, de mivel smkp-ként van használva ezért mindegy hogy 125 vagy 150ccm-el csal...
150ccm-eset csak akkor vezethet bárki is ha '98 elött adták ki az A1 jogsiját...a B nem számít!
2011.12.03 17:11:24Gyurma73
Ja a 125 ös Hexagon jó választás olcsó az biztos.
2011.12.03 17:16:49Gyurma73
[link]
a 125 ösök közt az egyik legnagyobb és a legolcsóbb a Hexagon és nem rossz motor.
2011.12.03 19:26:22Illés Béla
Hurrá!
Erre vártam,mivel tesóm annak idején nagy motoros volt(250-es ETZ mivel akkor még csak azt lehetett kapni),én is megszerettem a motorozást.
Alig vártam mikor tudom megfújni...fantasztikus volt.
Így ha nem is az általam vágyott 250-est,de legalább egy "csúzlit" vehetek!
Juppiiii...már alig várom. :)
Tudom hogy nem robogó,de pont ez a lényeg mert nekem MOTOR kell,ezért aki hasonlóan gondolkodik,szerintem jó alternatíva a 125-ös ETZ.
Olcsón fenntartható,megbízható,olcsó alkatrészekkel,és nagyon könnyű szerleni.
2011.12.03 19:52:47Breacher
nofatchx: Nem kéne. De praktikumról meg gyorsaságról kéne. Ez pedig összefüggésben van az élvezettel nálam.
2011.12.03 21:51:52Rekspa
Valóban, ahogy fentebb is írják, az aprilia vonal méltatlanul nem lett említve: scarabeo(szinte kinyírhatatlan), leandro.
Illetve egyik haverom hajt egy keeway viva-t, és eddig 22e ment bele hibamentesen. Lehet ez az egyetlen megbízható kínai, de talán ez is alterbatíva.
2011.12.03 21:52:49Rekspa
Gilera runner se rossz.
2011.12.03 23:43:48SamuMZClub
Ez a szöveg, hogy "kerüld el nagy ívben a régi MZ-ket" nem esik jól nekünk. Egy mínusz pont oda.
2011.12.04 08:09:18Taligamajom
Jomagam egy Kymco Grand Dink 125öst nyuzok. Nagyon jo kis moci. Nagy test, nagy ülés, 11Le. Mindenképpen ajánlom a Kymcokat, nyugaton jo neve van. Itthon sajnos összemossák a kinai márkákkal... Pedig 40%ban Honda.
2011.12.04 11:47:355isko
Rekspa: a Runner nem felel meg a kedves kérdező paramétereinek, ha azt szeretné, hogy környezetbarát, takarékos és 2 személlyel is kényelmes legyen.
Majd ha arra vágyik, hogy legyen alatta egy olyan motor, aminek 130 a végsebessége, 8,5-9 mp alatt van 100-on, szinte már sportmotorhoz hasonló vezetési élménnyel, és mindezt váltóval való "bajlódás" nélkül, akkor meg fogják találni egymást. Ezeket mind tapasztalatból mondom, mert nekem ilyenem van - első és egyetlen motor. És pontosan ezért tiltanám el tőle szigorúan a 20 év alattiakat. A 125-ös se lehet olyan sokkal gyengébb, ráadásul még munkaütemet is válszthatsz - ezért gondolom, hogy nemsokára több Runnert láthatunk majd a magyar utakon.
Viszont nehéz kifogni olyant, amit megkíméltek és tuningmentes, nekem nagy mázlim volt. Persze szeretnék majd "nagy" motort is, de a Runnertől semmi pénzért nem fogok megválni.
2011.12.04 11:49:075isko
Ja, és még annyi, hogy a megadott 200.000 Ft-os értékhatárba pont belefért:)
2011.12.05 12:50:42PITTA
Ma olvastam egy motoros iskola oldalán, hogy miről is szól pontosan a "B125". Ez egy könnyített A1 és hiába kevés az óra, NEM lehet letudni 1 nap alatt, mert a vizsgák között kb 3-5 napnak el kell telnie. kb 10 óra gyakorlatot ajánlanak vizsga előtt, tehát a motort sohasem látott ember nem fog átmenni elsőre az alap óraszámmal, az tuti. Adalék hogy a jogsiba belekerül, ha automata robogóval történt a vizsga. Ez esetben CSAK automatára fog szólni a jogsi... Árról senki nem tud még semmit, de ha 40-45e-re jön ki akkor már inkább 80ért "A"...
2011.12.05 16:22:46chiguu
Olvasgattam a hozzászólásokat, mert én is elgondolkodtam egy robogó vásárlásán, amint kézzel foghatóvá válik a különbözeti vizsga letétele.
Szóval...a Totalcaron az idézett szöveg szerint "125 cm3 hengerűrtartalmú és 11 KW motorteljesítményt meg nem haladó" motorokra érvényes ez a vizsga, viszont sok olyan motort írtatok, ami ugyan 125 ccm, viszont a teljesítménye több, mint 11 kW. Akkor most hogy is van ez?
2011.12.06 10:35:10LP Cox
Sziasztok! Engem is elkapott némi lelkesedés a hírekkel kapcsolatban, és elkezdtem böngészni a lehetőségeket. Van bőven kínálat. Üdvözölnék egy olyan cikksorozatot, ami nagyon alaposan rámegy erre a témára. (Ha jól láttam, tervben is van.) Én momentán nem szimpatizálok a robogókkal, érzelmi okokból - nem tetszenek. Valami "motor motorral" szívesen bejárnék munkába, illetve jó lenne, hogy ha kedvem szottyan kicsit motorozni, akkor ki lehessen vinni a fővárosból "élménykedni" kicsit.
Amit néztem, és tetszik, az a Suzuki RV125 Van-Van. Vélemény?
Köszönöm!
2011.12.06 10:45:21LP Cox
Sziasztok! Engem is elkapott némi lelkesedés a hírekkel kapcsolatban, és elkezdtem böngészni a lehetőségeket. Van bőven kínálat. Üdvözölnék egy olyan cikksorozatot, ami nagyon alaposan rámegy erre a témára. (Ha jól láttam, tervben is van.) Én momentán nem szimpatizálok a robogókkal, érzelmi okokból - nem tetszenek. Valami "motor motorral" szívesen bejárnék munkába, illetve jó lenne, hogy ha kedvem szottyan kicsit motorozni, akkor ki lehessen vinni a fővárosból "élménykedni" kicsit.
Amit néztem, és tetszik, az a Suzuki RV125 Van-Van. Vélemény?
Köszönöm!
2011.12.08 10:55:00calibra91
LP Cox:
Helló! Olvastam az írásod, végre vki, aki nem csak robogóban látja a világot a 125 cm3 kategóriában
Én 2,5 éve vettem egy Honda CBF 125 típusú 125-ös motort.
Maximálisan meg vagyok vele elégedve! 17 ezer km-et mentem új kora óta, nincs semmi baja, mindig indul, hihetetlen jól fogyaszt (2-2.5 liter/100 km)
A gyorsulása jó, a végsebessége 105 km/h alattam. (75 kg vagyok)
Elővárosi, városi, és könnyed 90-90 km-es túrákhoz tökéletes! Én fixen napi 42 km-et megyek vele, illetve nyaranta többször Balaton oda-vissza (a 350 kilométert megjárom 3 ezer forintból!!!!!!)
Ha van egy kicsivel több pénzed, mint egy VanVan, szerintem tökéletes választás!
Üdv
2011.12.08 11:41:32oozzee
Ez a "fél nap alatt motoros jogsi" a lónak a másik oldala. Bár Németországban - ha jól tudom - még ennyi sem kell.
Svájcban rengeteg motoros van, sok a 125 cc-s robogós. Itt például egy 2x 4 órás gyakorlati tanfolyamot kell elvégezni aminek van egy csomó kötelező eleme:
szlalom
vészfékezés 40-ről, 60-ról, 80-ról
lassú haladás egy 40 cm széles sávban
közlekedés városi forgalomban
utassal közlekedés - igen, az oktató felül mögéd és úgy kell menni
Ezt nem lehet egy délután megcsinálni. És még így is NAGYON kezdő lesz a motoros.
2011.12.08 13:29:24LP Cox
calibra91:
Igen, néztem, kb. egy 100-as a difi, ami még beleférne akár. Gondolom majd felülök mindkettőre, aztán látom, hogy melyik fekszik jobban.
Mondjuk én 188cm vagyok és olyan 100kg körül mozog a súlyom. :)