Milyen 125-öst vegyek, és milyet ne?

2011. december 2., péntek 16:38

Tisztelt szerkesztők!


Érdeklődni szeretnék, hogy most, hogy adott a lehetőség, milyen robogót ajánlanátok nekem. A cél, hogy beleférjek a B-s jogsi kibővített kategóriájába. Az összeg amit rászánnék a motorra maximum 200 ezer forint. Eddig két típuson (vagy lehet hogy egy a kettő) akadt meg a szemem: Yamaha Majesty/Cygnus 125.Tehát 4 üteműt szeretnék az alacsony fogyasztás érdekében és viszonylag nagyobb testűt, kétszemélyes üléssel. Mennyibe kerül ezeknek a motoroknak a vizsgáztatása rendszámra, mert lényegében sehol nem árulják őket rendszámmal.

Segítségeteket előre is köszönöm!

üdv
Robi

Kedves Robi!

Mindenekelőtt óva intelek azoktól a százhuszonöt köbcentis robogóktól, illetve motoroktól amelyeket külföldi kísérőokmányaikkal együtt árusítanak, de az eladó nem vállalja, hogy a nevedre forgalomba helyezve adja át a gépet. Egy ekkora motorral szerelt, motor forgalomba helyezésének költsége, regisztrációs adóval együtt, körülbelül százezer forint.

Ez a kisebbik gond, a nagyobbik az, hogy ha már megvetted a járművet és a hivatali ügyek intézése közben derül ki, hogy hiányzik, illetve nem megfelelő valamelyik dokumentum, kellemetlen beszélgetésre készülhetsz az eladóval, aki vagy visszaveszi a gépet, vagy nem.

Az eredeti forgalmi engedély, a forgalomból való kivonás tényét rögzítő nyilatkozat, illetve egy számla vagy adásvételi szerződés híján nem fogja megkapni a magyar rendszámot a gép, így a mai ismereteink szerint marad az illegalitás, amit nem javaslunk, illetve a motor továbbadása vagy elbontása.

A legjobb, ha olyan gépet választasz, amelynek van érvényes magyar forgalmi engedélye, rendszáma, illetve biztosítása, és nem motoros futár használta. Ez az alap, ebből semmilyen mese esetén ne engedj! Javasoljuk, hogy ha a praktikum a fő szempont, kerüld a kétüteműeket, és volt szocialista országok típusait, például a régi MZ-ket. Felhívjuk a kedves trollok figyelmét, hogy az olvasó nem hobbieszközt és nem is új barátokat keres, hanem egy célszerű használati tárgyat.

A műszaki állapot fontosabb a típusnál, de jó, ha tisztázunk néhány alapkérdést, mielőtt vásárolni indulsz. Az autós jogosítvány birtokában mostantól könnyen megszerezhető A1-es jogosítványhoz illő, négyütemű, 125 köbcentinél nem nagyobb, illetve 11 kilowattnál (15 lóerő) nem erősebb utcai motorok illetve robogók zömével lehet utast szállítani. Bőven találsz majd olyan típusokat, amelyekkel nagyon elégedett lehetsz, amelyeket fillérekből fenntarthatsz, vagyis gyorsan és biztonságosan elszállítanak a munkahelyedre.

Rengeteg olyan használt robogóval találkoztam, amelyeknek ugyan alacsony volt a futásteljesítménye, illetve ép a külseje, a motorja azonban teljesen halott volt, füstölt, csörgött. Ennek rendszerint az az oka, hogy a tulajdonosok egy része megfeledkezik a négyütemű motorok szervizigényéről.

Egy másik fontos szempont a sérülésmentesség. Keress olyan példányt, amelynek eredetiek az idomai, nem görbe a fék- illetve kuplungkarja, illetve középállványon, szemből megnézve egymás mögött fut az első és hátsókerék, nem szivárog a csillapítóolaj a futóműből és nem lóg sem a lengővilla (robogóknál meghajtótömb), sem az első teleszkópok, illetve a kormánycsapágy.

Hideg motornál rossz jel a kék füst, és a pontatlan gázreakciók. Menet közben tégy néhány manővert, hogy kiderüljön, ugyanolyan semlegesen fordul-e a gép jobbra, mint balra. Próbáld ki a fékeket, ha motorról van szó, válts fel és vissza a váltóval, ha robogót szemlézel, keress egy emelkedőt. Ebből a gyorstesztből sok minden kiderül.

Most azonban jöjjön a szörnyű valóság. A megjelölt, kétszázezer forintos értékhatár abszolút belépőszint a rendszámos gépek közt. Ennyi pénzért dermesztően sokféle hulladékot kínálnak, de fájóan kevés a használható gép. A használható, szép állapotú példányok valahol háromszázezer forint körül szóródnak. Persze lehet olyan nagy szerencséd, mint Csikós Zsolt kollégánknak, aki néhány hete 115 ezer forintért jutott hozzá egy lejárt műszakis Honda Spacy 250-hez. Ez azonban nem tipikus eset.

Felsorolok néhány típust, amelyekre érdemes rendszeresen rákeresni a holtszezonban, mert mindig akad, aki a gyors pénz reményében elkótyavetyéli a járművét.

Ha olcsó, elterjedt és sokoldalú járművet keresel, vess egy pillantást a Honda Innova 125-re, illetve a Lead 100-110-re. Az Innova lábváltós, nagykerekű moped, rendkívül alacsony, akár 2-2,5 literes fogyasztással, jó értéktartással és tokozott lánccal. A Lead egy közönséges robogó, de az is optimális választás.

A japán robogók közt a legjobbak közé tartozik a Honda SH125, érdemes tenni próbát a ritka NES125-tel is, de jó vétel lehet egy Yamaha Cygnus, illetve Cygnus X 125, esetleg egy Majesty. Ez utóbbi az egyik legnagyobb testű, legkényelmesebb robogó ebben a kategóriában, óriási ülés alatti rekesszel és széles ülésekkel. Döntsd el, hogy inkább a csúcsforgalomban könnyen manőverezhető kanapérobogóra, vagy egy keskenyebb felépítésű városi robogóra, illetve motorra vágysz-e.

Nagyon jó tapasztalatokat szereznek a motoros futárok a tajvani Kymco egyes típusaival. Több olyan kis- és nagy kerékmérettel is készülő Agility 125 (illetve Agility City), valamint People S robogóról hallani, amely nagyjavítás nélkül megtett több mint ötvenezer kilométert. Ne feledjük, ez városi közlekedés mellett óriási futásteljesítmény. Minden ekkora négyüteműről elmondható, hogyha száz kilométerenként 4 liternél többet fogyasztanak, valami baj van a keverékképzéssel, vagy kopott a motor.

A hagyományos motorkerékpárok közül érdekes lehet a korábban a posta hírlapkihordói által használt Yamaha SR125, az YBR125, valamint a Honda CG, illetve CBF125, esetleg az XR 125 enduró. Ezekből egy időben rengeteget adtak el itthon. Az európai márkák közül érdemes szemügyre venni például a Piaggio konszern egyes típusait. Ezek közül nagyon elterjedt a Vespa ET4 125, illetve 150, lemezkasztnis robogó. Sajnos ebből a modellből zömében rendszámnélküli példányokat látni a forgalomban, mivel az ET2 50 nagyon hasonlóan néz ki, és ezt sokan kihasználják. A Piaggio Libertyvel sokáig szemeztem. A blokkja (mindkét generáció) alapjaiban ugyanaz mint a Vespáé, de ez egy nagykerekű, műanyagkasztnis robogó, rosszabb minőségű utakra ideális.

Hozzászólások

  • 2011.12.02 18:47:58GERI87

    nofatchx

    A1-ről beszélünk, az oda vonatkozó szabályok érvényesek.
    Nincs "b125", csak engedmény a B jogosítvánnyal rendelkezőknek.

    metal

    "megszerzem az A1-t, utána különbözeti vizsgával jóval egyszerűbben megszerezhetem az A-t?"

    Igen. ez eddig is így volt hogy ha legalább 2 éve van A1 vagy Ak akkor könnyebb az A kategória.

  • 2011.12.02 18:51:46GERI87

    "mi köze a 2 éves b-nek az a-hoz és az utaszállításhoz, azt nem értem."

    Én is B után csináltam az A-t és mivel legalább 2 éve volt ezért rögtön vihettem utst is....ez egy ilyen szabály.

    bármilyen "elsőként szerzett nemzetközi kategóriás vezetői engedély"-el 2 év után vihetsz utast motoron.

  • 2011.12.02 18:55:00Neonknight

    Fél nap alatt motorosjogsit? Csak én érzem egy kicsit gyorsnak?
    Oké, hogy a forgalomban már otthon van a gyakorlott "B"-s és a KRESZ-t is tudhatja, de a jármű rutinszerű használatára fél nap gyakorlás szerintem nem feltétlenül készít fel eléggé. Nem robogóról beszélek, hanem 125-ös motorról.
    A törvénynek örülök, de közben félek is mennyi friss jogsis A1-es fog szinte zéró motoros-rutinnal beszabadulni a forgalomba.

  • 2011.12.02 19:03:09nagyiWRX

    Én vagy hondát vagy yamahát vennék, bár volt 150 es majesty-m elég jó volt leszámitva hogy annyira szarul rugozott hogy megfájdult a derekam viszont 2,5 L fogyasztott, hondákat nem ismerem mert nem volt.

  • 2011.12.02 19:05:13mojszipupi

    Király remélem sokan váltanak majd és végre lehet autóval normálisan közlekedni

  • 2011.12.02 19:05:21robian

    semmi piaggo semmi gilera?

  • 2011.12.02 19:30:09Breacher

    GERI87: Most az A feltétele a 2 éves Akorl. jogsi vagy betöltött 21 év. Ha van Akorl. akkor csak a rutint és a forgalmat kell újra csinálni. A kérdés arra vonatkozik hogyha valaki megcsinálja B-s jogsival az A1-et akkor Akorl. illetve A-hoz ugyanúgy csak rutint és forgalmat kell megcsinálni?

  • 2011.12.02 19:30:51GERI87

    Neonknight

    Hát, smkp-t meg semmi előképzés nélkül lehet...

    Szerintem itt az fog szelektálni...ha más nem....hogy akinek semmi köze, érzéke a motorozáshoz az nem is használja majd ki ezt a lehetőséget, a többiek meg már jó eséllyel ültek motoron.
    Végül is semmi ("papírozott") előzmény nélkül eddig is verették a 125/50 motorokkal...
    Ettől még persze szerintem is kevés ez így ahogy van, lett.

  • 2011.12.02 19:34:01Taurusz0

    Ez a dolog arra sarkall, hogy az A1/es jogsim korlatlanra fejlesszem, elvileg egy forgalmi vizsgaval.

  • 2011.12.02 19:39:10nofatchx

    geri: smkp-nál is van rutin (vagyis pár éve még volt). a semminél több, ha nem is sokkal.

  • 2011.12.02 19:44:28GERI87

    Breacher

    Igen.
    Az én olvasatom szerint mivel ez is teljesértékű A1 és nem külön kategória..."B125" vagy minek nevezzük...ezért itt is érvényes az eddigi gyakorlat. Tehát elég kell hogy legyen egy 2 év utáni rövidebb vizsga az A-ra.

    tehát:

    Ha van A1 (vagy ugye Ak, de ez nekünk most nem fontos) akkor elméletből nem kell vizsgázni.

    Gyakorlat (rutin és városi egybe) A:

    ha van A1 vagy Ak: akkor 10 óra
    ha már legalább 2 éve: akkor csak 6

    Vagyis akkor is van már könnyítés ha egyáltalán van A1 de még nincs 2 éve!

  • 2011.12.02 19:45:53lujo405GL

    Az Akorl-al max mekkora motort lehet vezetni?

  • 2011.12.02 19:46:53GERI87

    Viszont utast csak akkor vihetsz ha már legalább 2 éves az akármilyen nemzetközi jogsi...pl a B..

  • 2011.12.02 19:52:14GERI87

    Taurusz0

    Az A kategória megszerzésének feltételei nem változtak, továbbra is 21 év, vagy 18 éves kor és A1, Ak kategória jogsi szükséges. Ennek ahhoz nincs köze...


    nofatchx

    persze van smkp képzés...de én arra mondtam hogyha van B-d, akkor semmi külön vizsga nem kell hozzá hogy vezethesd az M kategóriát...

  • 2011.12.02 20:02:53Etniez

    lujo405GL!

    25 kW

  • 2011.12.02 20:09:01Breacher

    GERI87:Akkor ez nem egyszerű kiskapu. Reméljük nem veszik észre:)

  • 2011.12.02 20:12:45poa ogapo

    Gerinek: HOOOOONNNNNDDDDDAAAAA

  • 2011.12.02 20:12:50Gabimaus

    Sokat használtam egy Piaggo Skypert, a következő robogóm egy Aprilia SR volt. Jelenleg egy Malaguti Fantom Max 125-ösöm van. A három robogó közül a Malagutival vagyok a legelégedettebb. Nagyon sportosan lehet vele haladni a városban is.

  • 2011.12.02 20:13:46Gábor a Jobbszélső

    péntek délután van, már dolgozni sem kellene! Erre itt cseszegetitek azokat, akik az örömmámorban gyorsan összedobtak egy cikket. Én inkább együtt örülök a jó hírnek mindazokkal, akiket ez érint. Engem nagyon, mert sosem vettem volna a fáradtságot hogy nagymotorból vizsgát tegyek, 140kg-nyi testemmel viszont az 50ccm kiesik mint motorozási lehetőség. Egy 125-ös pont jó lesz. Köszönjük a fáradtságot nem kímélő utánajárást, kilincselést!

  • 2011.12.02 20:15:16szepe01

    APRILIA SCARABEO
    Volt is egy teszt talán a nyár végén erről a motorról és agyon lett dicsérve. Nekem nagyon szimpi és azt hiszem, hogy ha autó mellett fogom használni azért, hogy ne mindig kocsikázzak, illetve időnként spóroljak, akkor én sem szánok rá 200-nál többet.
    Ha az anyagiakat nézzük, így is mennie kell vagy 3-4 évig, hogy visszahozza az amúgy sem borsos árát. (Ezt a viszonyítást annak tükrében merem leírni, hogy tudom, mennyit is fogom használni.)
    De akkor is kell egy ilyen motor!!!

  • 2011.12.02 20:15:28poa ogapo

    [link]

  • 2011.12.02 20:19:20deak.atti

    Üdv!

    Kedves Zách Dani!

    Kihagytad a szívem csücskét (persze, nem lehet teljes a felsorolás, oldalakat lehetne írni a témáról).

    Titkos tipp: Suzuki GN 125. 8 kW, örök élet meg 6 nap, ütve-vágva 3 liter/100 km fogyasztás, szívdöglesztő chopper külső, egy kis aranybogár, komolyan. Kettőt használtam, mind levetett postás motorok voltak, és abszolút nem csalódtam bennük. Megbízható, gombokból fenntartható, és 200-ért már szépeket adnak. Csak ne UBT rendszáma legyen, mert én kifogtam két jót, de ez nem jellemző.

    DA

  • 2011.12.02 20:23:21Gabimaus

    Na jó nem sértegetem a Fantomomat eredeti neve Malaguti Phantom Max 125. Bocsánat

  • 2011.12.02 20:25:02qmatch

    Ez a robi kategória sajnos nem annyira olcsó, mint amennyire használhatatlan egy autóhoz képest.
    Ennyi pénzért inkább suzuki - ha már szó esett a praktikumról.
    Az más kérdés, ha valaki szeret motorozni....

  • 2011.12.02 20:26:19luciferko

    Alleluja

    Munkába járásra, bevásárláshoz, egyéb nyalánkságokhoz beletolok autómba cirka 6-8 ezret évente.
    Elég nehéz lesz rávenni arra, hogy költsek a "szabadérzés fílingre" annyit, amennyiből vagy 3 évig még autóban ülve furikázok.
    Biztos jó dolog, hogy egyszerűbb lett a motorjogsi, de biztos, hogy mindenki ész nélkül vált a kényelemből a "szabadságba"? (Számolásgátlót szedő trollok hanyagoljanak az okoskodással)

  • 2011.12.02 20:31:47Magus-A6 V6 TDI

    200.000 Ft-ért max rendszám nélküli normális 125-re futja. saját tapasztalat Honda Pantheon 125, injektor, vízhűtés, 2005, 200.000 Ft volt, tavasszal megy rá a rendszám, aztán hajrá!

  • 2011.12.02 20:34:28GERI87

    poa ogapo

    jajaj

  • 2011.12.02 20:38:31Mistral1011

    Nem kicsit keverednek itten' a fogalmak...
    A robi az egy forma, az 50 meg a 125 egy motor-kategória.
    Nem minden 125 robi, de minden robi motor :-)
    --
    Én kicsit a napi élethez igazítanám a kategóriákat:
    1. smkp: max 35-45 ccm vagy bármi, amit nem kell hajtani! Főleg az elektromos rollerek, a "suhan-bongók" !! (ezt anno a dongó-nak találták ki, de már az S50B is kinőtte...)
    2. "kismotor": 49-125(150?) kötelezően azonosítóval ellátva!! (a 49-es kategória nem rendszámmal, csak vmi egyszeri azonosítóval); A1-gyel hajtható
    Fölfelé a többi változatlan.
    --
    Ez megoldaná a járdán némán suhanó mammer-/papper-ek kresz képzését is (smkp) és az azonosított robeszeket is.
    Nekem ybr van, városban 2,5, "odakint" 2,1-es fogyival. Két emberrel tartja a 80-90-et - és legalább van vmi az ember lába között, nem hokedlin gurul :-) (cserébe a robesz kivitel meg praktikusabb, mert van hova pakolni...)

  • 2011.12.02 20:39:59nofatchx

    luciferko: valamit elfelejtettél, de valszeg nincs családod, azért: tehát, mondjuk 15 km megtétele budapestet keresztül szelve megvan kb 20-30 perc robogózással (akár 50-essel) a legnagyobb dugóban is. ez autóval a többszöröse is lehet. aki pusztán pénzt akar megspórolni a robogózással, annak hosszú évekkel kell számolnia, de az utazási időn már az első naptól kezdve nagyon sokat lehet megspórolni. egy családosnak ez sokat jelenthet.

  • 2011.12.02 20:43:25mt-03

    hehehe a nagy oromkodes utan kiderul hogy a b125 nem az jelenti hogy a sok papirtalan 125-ossel szabadon lehet menni. aztan jon az alkeresgeles a rendszamos hasznalhato motorok arait szemleleve...

    kivancsi vagyok mikor jon az alairasgyujtes a rendszamtalansagot a 125-osoknek mozgalom.

  • 2011.12.02 20:47:22Gábor a Jobbszélső

    luciferko: nem csak megéri/neméri meg alapon vesz valaki egy ilyen városi futkosót. Nekünk pl egy autónk van, néha hiányzik (ha az Asszonynál van) egy jármű, mert kertvárosi részen lakunk. Ilyenkor jól jönne. És nem azért mert megéri 200e Ft-ér, hanem mert egyáltalán elérhető.

  • 2011.12.02 20:52:43egy sárga

    luciferko: És azt se felejtsd el, hogy a motort a kapu előtt letámaszthatod, és esetleg már el is intézted a dolgodat, mikor a kocsit végre letetted - nembeszélve arról, hogy a motorra nem is kell kitenni a parkolócédulát...

  • 2011.12.02 21:03:05Xero

    Én egy Varadero-ban gondolkozom. :)

  • 2011.12.02 21:08:24nagysuhi

    Pestiek... Falun lakom, van két autóm, ABC- jogosítványom. 20 éve nem motoroztam. Van egy 50-es tajvani csodagépem, 9 éves, 1300 km van benne. Rajtam ez a jogszabály nem segít. Azért méltányolom, hogy egy internetes magazin így kilobbizott valamit. Szép volt fiúk!

  • 2011.12.02 21:12:26Parajpuding

    A mostani jogszabályváltozás ideiglenesen felveri az árakat, a sok gyöknek felcsillan a szeme, aki eddig nem tudott megszabadulni a motorjától, és rátesz még néhánytízezret. Aztán normalizálódik a helyzet, egyre több behozott és gond nélkül forgalombahelyezhető, illetve rendszámos motor lesz. Az meg leviszi az árakat. No azért nem kell gondolni, hogy sokezerszámra jelennek meg a fizetőképes vevők.
    Az biztos, hogy ha újat és jót lehet kapni 550-700 ezerért is (pl. NSC, vagy PCX), visszaigényelhető ÁFÁ-val, akkor én nem fogok többet adni egy jó használtért sem 300 ezernél. Ami még gond, az a magyar eladói mentalítás. Tele van a piac hulladékokkal, újszerűnek/hibátlannak hirdetve. A korrekt használtmotor-kereskedőknek remélhetőleg beindul az üzlet. Talán érdemes lenne egy-egy ilyet cikk formájában reklámozni, mert kevesen vannak és nehéz rájuk lelni a mostani új vevőjelöltként megjelenő autósoknak.

  • 2011.12.02 21:15:39Breacher

    nagysuhi nem úgy hangzik hogy neked közlekedés szempontjából segítségre lenne szükséged.

  • 2011.12.02 21:15:48Parajpuding

    És egy gondolat a rendszám nélkül 125-össel motorozó csököttagyúaknak: ha bármilyen baleset részese leszel (tökmindegy, hogy ki a hibás), egy jó ügyvéddel le fogják perelni rólad még a gatyád is. Annyit minimum, amennyiből 3 új rendszámos 125-öst lehetne venni. De ugyebár a csököttagyú fajta csak a saját kárán tanul.

  • 2011.12.02 21:17:16betm3n

    voltunk a nyáron Rómában, minden máodik robogó SH125, ami jól mutatja, hogy mit kell venni.

  • 2011.12.02 21:19:09pirosfeherzoldezamagyarfold

    vegyel 125os suzuki intrudert, tanulj meg motorozni es egy ev mulva tedd le a full jogsit es vegyel egy 800ast.

  • 2011.12.02 21:26:23skipper007

    A kategória királya a HONDA SH 125. 2011 tavasszal - nyáron 180-200-tól ment felfelé az ára (+ 100 a forgalomba helyezés, vizsga.) Normális rendszámos példányok 350-től fölfelé voltak. Ezt nézegettem, de ennyit nem szántam a városi közlekedésre.
    Egy öregecske, 2001-es, de keveset futott Malaguti Ciak 150 lett belőle, amit Kymco People motor hajt. Nagy kerekű. Nem versenygép, de az autósort a lámpa váltása után durván állva hagyja. A fékje és a futóműve csak kb. 70-80-ig ad biztonságérzetet. A vége GPS szerint 87 km/ó volt.
    200 ezret fizettem érte, és nem bántam meg, 3 hete még mentem vele. Eddig sok bajom nem volt vele. Most a tavaszt várom.

    Egyébként van egy Honda cbf 1000 mocim is, de nyáron a Ciak városban sokkal jobb volt.

  • 2011.12.02 21:31:24luciferko

    nofatchx:

    Hogyan függ össze a család létszáma és a bejárás?

    Csak néhány tipp:

    Gyereknek saját autója van.
    Asszonynak saját autója van.
    Iskola 3 tömbbel arrébb.
    Munkahely közel van.
    (Nem véletlenül adtam meg a nem túl magasnak nevezhető futásteljesítményt. Napi "Budapestátutazómaraton" kicsit többet eredményezne. Pedig kértem, hogy számolni nem tudók hanyagoljanak)

    Még egy apróság, úgy tűnik nem volt szerencséd hasonlóhoz:
    Nejem 1 évig melózott úgy, hogy felment a földszintről az elsőre, ott volt bérelt lakásban a munkahelye. Amikor elköltöztek irodaházba, előbb odaért gyalog, mint ha buszra vár és megy egy megállót.
    Öregem 20 évig dolgozott úgy, hogy lement két emeletet, ott volt a munkahelye.

    Remélem segítettem a megértést.

    Gábor a Jobbszélső:
    Semmi gond. Ha szereted a motorozást, érthető.

    egy sárga:
    10 óra előtt nem indulok sehová ha intéznem kell valamit. Ha 8 sarokkal arrébb kapok helyet, nem a kardomba dőlök, hanem gyalogolok, nézem az utcát, az embereket, a világot. Baromira nem lényeges számomra, hogy ügyintézésnél vagy anyagvásárlásnál (nem 80 kilónyi) nem a bejárattól 2 méterre kapok helyet. Tudom, ez a mai világban felháborító, de sajnos olyan barom vagyok, aki tudatosan nem hajlandó felvenni ennek az idióta elborult világnak a tempóját, és beteg, teljesen elborult techno-imádattól elvakult szokásait.

  • 2011.12.02 21:47:40panza

    Ja, és a környezettudatosságról is szólhatna már valaki! Legalább a zöldek.

  • 2011.12.02 21:56:52Breacher

    luciferko: jó neked:)

  • 2011.12.02 22:02:35panza

    luciferko:Jó gondolkodás, a budapesti közlekedés egyetlen alternatívája a bölcs belátás, no meg a tömegközlekedés.

  • 2011.12.02 22:11:42Breacher

    panza: a tömegközlekedésnek még nagyon sokat kell fejlődnie hogy alternatíva legyen bármire is.

  • 2011.12.02 22:25:03panza

    Breacher: értelek és elfogadom, de a perspektívát egy világvárosban ez jelenti, semmi más. Lehet néhány ezer embert kábítani, félrevezetni / Critical Mas, meg robogó, B 125/, de ezek csak a káoszt növelik, csak maguk sem merik bevallani.

  • 2011.12.02 22:34:18nofatchx

    luciferko: nem mindenkinek van két lépésre a munkahelye. ha így lenne, nem lennének tele reggel és dálután a buszok/metrók/villamosok, nem lenne tele a város autókkal, és nem örülnének most sokan ennek a dolognak. ne csak magadból indulj ki, ha téged nem érint, ne foglalkozz ezzel a dologgal, senki nem akar rávenni, hogy 125-re pattanj.

  • 2011.12.02 22:45:04nofatchx

    Breacher: naponta többszázezer ember utazik tömegközlekedéssel budapesten, akkor mitől nem alternatíva az?

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.

Hirdetés