B125: ki mondta, hogy unalmas?

2011. december 29., csütörtök 07:27

Nincs jogsim nagymotorra, és nem is szeretnék

Helló Totalbike, helló Árpád!

Mióta van A sebesség oltára, azóta felbukkannak nálatok olyan épített motorok, amelyek nem az idehaza megszokott irányt követik. Ez jó, nekem legalábbis, hisz olyan épített motort szeretnék, ami kilóg a hagyományos, Magyarországon megszokott divatból.

Nincs jogsim nagymotorra, és nem is szeretnék. Évek óta ötvenessel járok, bár volt egy időszak, míg 125-ös robogót hajtottam, igaz, az ránézésre jóval kisebbnek tűnt. A B125 kezdeményezésnek nagyon örülök, mert így legálisan motorozhatok majd – a kategória lehetőségei, a motorok ereje és az elérhető végsebesség nekem megfelel. 42 éves vagyok, 20 éve motorozom, volt, hogy az Aprilia robogómmal külföldre is elmerészkedtem. Lassabb voltam mindenkinél, de azt hiszem, én láttam a legtöbbet.

Valami négyüteműt szeretnék, ha lehet, léghűtésest. Nem csak a kedvező fogyasztás, hanem a kinézet is számít – én tényleg egy dögös 125-öst szeretnék magamnak. A barátaim csak röhögnek rajtam, buzdítanak, vegyek valami kis Maraudert vagy Viragót, azonban ezek közel sem úgy néznek ki, ahogy szeretném. Sem barokkangyalban, sem őrült chopperben nem gondolkodom, nekem egyedi, praktikus és motorozható gép kell. Tudom, egy jó CBF125 mindenre alkalmas lenne, de vagyok már annyira öreg, hogy egy használati tárgyban a barátot is keressem.

Korábban több japán motorkiállítás anyagát lehoztátok, azt hiszem, hozzám az ő formaviláguk áll legközelebb. Náluk láttam olyat, amin vastagabb, bütykös kerék van, de nagyobb annál az RV90-nél, amit például a motordoki távgyógyított minap. Szeretek néha letérni a földútról, de nem terepezem: állatorvos vagyok, néha, ha süt a nap, otthon hagyom a kocsit. Ezért lenne fontos, hogy maradjon némi hasmagasság, de a vagányság és az egyedi kinézet is érvényesülhessen.

Tudsz ajánlani valamit? Javasolnál esetleg egy-két konkrét típust, amit a télen megvehetnék, és tavaszig a garázsban átalakíthatnék? Ha lehet, magam fognék hozzá, hisz szerszámom és ügyes barátaim is vannak – egy-két ötletet azonban szívesen vennék az építéshez.

Köszönettel:

Ákos

Helló Ákos,

ha jól sejtem, te a Yamaha TW125 vagy a Suzuki Van Van 125 modellekre gondolsz. Esetleg ott van még a Hyosung Karion, de embert nem ismerek, akinek lenne és magam sem próbáltam, így minőségéről, alkatrészellátásáról nem tudok számot adni.

A két japán hibátlan vétel lehet, ha jó állapotút fogsz ki. A Yamahából több van, még futárok is használják, sőt, hamarosan nálunk is megjelenik a tesztje. A Suzuki klasszikusabb, külsején felfedezhetők a retró stílusjegyek. Mindkettő egyszerű és megbízható négyütemű, bármelyiket csak ajánlani tudom.

A rugóútja egyiknek sem túl nagy, de ne feledjük, a buci gumiabroncs sokat csillapít – sőt, ha valaki tartósan terepen halad, akár le is engedhet kicsit a nyomásból. A váz rendkívül egyszerű, a Yamahánál és a Suzukinál is acélból készült. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy sallangmentesek, hisz nagyon kevés olyan konstrukciót találni, ahol motorépítéskor nem kell azonnal belevágni a fémbe, vagy legalább a hátsó segédvázba – ha meghagyod a gyári ülést vagy legalább annak méretét, akkor neked sem kell bántanod a vázat, így téged sem bántanak majd a műszaki vizsgán.

Érdemes szebb lámpákat, fémházas irányjelzőket keresni (például a régi Hondákon voltak aluházasak, én is ilyet választottam az épített Yamahámhoz). Az elegánsabb műszer sem hátrány. A galériába belepakoltam rengeteg képet, talán nyerhetsz pár ötlet.

Általános trükk a légszűrőház eltávolítása, így a szemnek is kellemesebb a szellősebb ülés alatti rész. Ilyenkor sportlégszűrőt érdemes feltenni, de figyelj arra, hogy a nyitottabb szívóoldal és a módosított kipufogó esetén gyakran újra kell fúvókázni a karburátort, mert felborul az egyensúly.

Ezeknek a buci kerekű gépeknek a divatja valóban Japánban a legerősebb, bár a francia Blitz is imádja a stílust. Gyakran Supertrapp, vagy ahhoz hasonló kisméretű lamellás dobot tesznek fel a gyári kályhacső helyett. Ezek hangolhatók, így nem okvetlen orbitálisan hangosak. Ázsiában gyakran a motor alá vezetik el a könyököt, de ha tényleg lemennél az aszfaltról, ez nem ideális. Hagyd meg bátran a gyárit, és keress vagy gyártass egy szemre passzoló dobocskát.

A kormánnyal érdemes trükközni, egy ügyes formájú sokat dob a gépen. Lehet lapos, félmagas, vagy könnyed majomkapaszkodó – ebbe a stílusba tényleg bármi belefér. Ha jól megnézed a kinti gépeket, szinte mindegyiknél sarkalatos pont a festés. Nem okvetlen hiperdurva motívumokban gondolkodnak, inkább a jó árnyalatok és színpárok kerülnek előtérbe. Érdemes színt adni a felninek és eltüntetni a krómot – a végeredménynek tényleg a fantázia és a bátorság szab határt.

A TW és a Van Van tankja is egész formás, ám ha nem tetszik, vagy letisztultabbat szeretnél, bátran nézegesd a vaterát vagy a börzéket: sok régi tartály lehet tökéletes az általad elképzelt motorra – azt se feledjük, ha van flex meg ügyes hegesztő a közelben, akár még formázni is lehet a kukázott alkatrészeket.

Motort idehaza is találsz, de ha igazán megkíméltet szeretnél, érdemes átnézni valamelyik nyugati szomszédhoz, hisz a választék is nagyobb és a géppark állaga is felette áll a hazainak, a 125-öst meg aránylag normális összegből le lehet papírozni.

Ezekkel a motorokkal nem túráztak százezreket, így könnyű stramm darabokat kifogni. Persze nem azt akarom mondani, hogy utazásra alkalmatlanok: idén két lengyel lány járta be ilyennel Európát. Ha nem sokat változtatsz a nyergen és a gyári üléspozíción, te is kalandozhatsz majd a kis custommal – remélem sikerül az építés, jó munkát kívánok, és várom a képeket a végeredményről.

Zirig Árpád

Címkék:

Kommentek

  • 2011.12.29 08:12:52Luighi

    Lehet kedvet kapok én is "donornak" állni?

  • 2011.12.29 08:24:34Gyurma73

    itt említett gépeknél csak a gumi drága.
    én továbbra is a Yamaha TDR-t preferálom.ezek a motorok vastag gumi miatt többet fogyasztnak mint a hasonló blokkal szeret sr vagy gn.
    aTDR viszont ha hasonlóan mész mint a 4 ütemüekkel akkor alig fogyszt többet, csak az nehezen kibirható mert megy mint a bolond főleg ha ki van véve a folytás.

  • 2011.12.29 08:32:00gumitamin

    Ezekre az épített motorokra tuti nem kapsz érvényes műszakit itt MO-n.
    Persze ha kellően tömve van a zsebed...

  • 2011.12.29 09:25:02luck66

    alapnak:
    [link]

  • 2011.12.29 09:32:13luck66

    vagy ez:
    [link]

  • 2011.12.29 09:33:39luck66

    vagy ez:
    [link]

  • 2011.12.29 09:49:23w124

    " Gyurma73 ", a TDR 2 ütemű, az úriember 4 T-t keres. A vastag Bridgestone gumi valóban drága ( 34000 Ft ). Alternatívának viszont Kendát 13000 Ft-tól, Vee Rubbert 18-23000 Ft környékén lehet találni. A fogyasztása ( TW ), 2,5-3 L, vékony gumival sem enne kevesebbet. Az Úr 42 éves, kicsit sem akar gyorsan menni, mindenki tudja, hogy egy 2T ugyanazzal a köbcentivel erősebb. Viszont kevésbé nyomatékos, és biztosan többet fogyaszt. Nem okoskodom, csak éppen most adtam el a TW-t. Csak ajánlani tudom.

  • 2011.12.29 09:53:38bkp

    ezek a 50 és/vagy 125 imádók miért nem próbálnak már ki egyszer egy nagyobb motort???
    "én láttam a legtöbbet" ez valami hihetetlen dolog....
    azért mert 40-60al szötymörög és látja az út széli kavicsokat ez nem olyan élmény ami kompenzálná azt hogy egy pótkocsis traktor előzését be tudja fejezni belátható időn belül élve
    be kell vásárolni valami régebbi 400as sorkettest aztán lehet motorozni nyugiban, aztán azok még néznek is ki valahogy nem úgy mint ezek a beltenyésztett japó valamik
    ráadásul ezeket lehet kicsit fúrni-faragni úgy hogy át is menjen a műszakin
    125ösöket meg mér végre arra kell használni amire való: városban közlekedni, esetleg egyik faluból a másikba

  • 2011.12.29 10:06:50Rc46fi1

    Fogadjunk, hogy én már többet láttam mint ő :). Pont az 50/125 hátránya a bevethetősége, ami a távolságokban mutatkozik meg. A motoros túráknál a rászánt idő határozza meg a megszerezhető élmények számát, nem a közben megtett sebesség nagysága. Arról nem is beszélve, hogy amikor Nyugaton motorozunk és szép helyeken járunk, szinte csak döcögünk hogy mindent lássunk. De ha egyedi 25-öst akarsz akkor építsél/alakítsál át magadnak egy vasat.

  • 2011.12.29 10:13:05Bazsi(HUN)

    Hát ezek valami brutálisak. Csak nehogy kedvet kapjak az építéshez! :D

  • 2011.12.29 10:15:59Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    vajon egy 25-ös MZ-t is érdemes kicsit alakítgatni? mondjuk egy ES ma már magában elég kreténnek tűnik. gondolkodtam már, h korabeli terepmotort kéne összehozni belőle, van otthon 2 alapnak. csak hát időhiány.. :\ a használósat sincs sok időm polírozgatni, pedig a kerekekre ráférne egy küllőzés meg polír. főleg a fékdobokra. de ha egyszer ráérek! :)

  • 2011.12.29 10:28:51Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    még egy kérdés, hátha vki vágja: a régi motorjaimnak szürke forgalmijuk van egy adásvételivel megspékelve. ha vmelyiket forgalomba szeretném helyezni, akkor regadót is kell fizetnem? vagy egyáltalán forgalomba tudom hozni ezekkel a paraméterekkel?

  • 2011.12.29 10:41:29zöldi

    Bkp -vel tudok egyetérteni. Lassan menni bármivel lehet.

  • 2011.12.29 10:42:50Etniez

    A Yamaha egy rakás szar, Suzuki meg fehér holló. Csak az vegyen ilyet, akinek lesz pénze az alkatrészekre és szervizre.

  • 2011.12.29 10:50:40w124

    A Yamaha is fehér holló, és nem rakás szar ! Gyenge, mint a fihg ( pont, mint a Suzuki ) de amire kitalálták tökéletes. Nyilván " drugster " versenyekre nem a legjobb választás.

  • 2011.12.29 10:52:36Taurista robogós

    "" Lassabb voltam mindenkinél, de azt hiszem, én láttam a legtöbbet.""

    Ez így van.

  • 2011.12.29 11:02:01medhodman

    A 44-es képen az milyen motor, tudja esetleg valaki?

    danke

  • 2011.12.29 11:06:03Kopasz Szuzukis

    @Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Ha a szürke forgalmiban a tulajdonos megegyezik az adásvételiben szereplő eladóval, akkor minden további nélkül forgalomba helyezhető regadó fizetési kötelezettség nélkül. Elvégre egyszer már Magyarországon forgalomban volt. Ha műszakiztatva akarod eladni, akkor úgynevezett zártláncú vizsgáztatásra kell elvinned, elvégre nagy valószínűséggel a törzskönyve még nincs kiváltva. De ha műszaki nélkül adod el, a szürke forgalmis gépekhez nem kötelező a törzskönyv megléte.

  • 2011.12.29 11:07:36Gyurma73

    w124!
    értem hogy 4ütemüt kérdezett.
    de a nyomatékkal egy kicsit vigyáz, a kétütemünek mindig nagyobb a nyomatéká mert fordulatonként van egy munkaütem és a nyomaték meg a munka ütem összefügg:
    TDR:15le/7000,15Nm/7000-en.
    Tw:12le/12000,9Nm/6500-on.
    tdr 6 sebességes 90km/h nál kb egyformám fogyasztanak.
    dt blokkja van benne,rendkivül megbízható sokan futárkodtak vele.
    az újabb deltabox vázas pedig nagyon szép motor.

  • 2011.12.29 11:07:45Taurista robogós

    ""125ösöket meg mér végre arra kell használni amire való: városban közlekedni, esetleg egyik faluból a másikba""

    Nekem megfeleltek 1000-1500km-es túrákra is. Semmi hátrányát nem éreztem, 70-90km/h sebesség már tökéletes utazó. Nagyobb emelkedőkön (16%)le lassúltam 2-3km-es szakaszokon 50-60ra de ez teljesen elfogadható .

  • 2011.12.29 11:09:06Kopasz Szuzukis

    @ medhodman : a donor nagy valószínűséggel Yamaha TW125 volt. Legalábbis a tank, blokk, első kerék alapján.

  • 2011.12.29 11:09:45Kopasz Szuzukis

    @ Gyurma73 : a kétüteműek nyomatékgörbéje "hegyesebb". Tehát a nagyobb nyomaték csak egy szűkebb fordulatszám tartományban igaz. Ez alatt jóval kisebb, mint egy négyüteműé. Magyarán nem kell annyit váltogatni a négyüteművel, hogy kimotorozd a relatíve kisebb nyomatékot.

  • 2011.12.29 11:14:47Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    @Kopasz Szuzukis: köszi! megegyzik a tulaj az adásvételin szereplővel. nem akarom eladni őket, megtartanám :)

  • 2011.12.29 11:19:55medhodman

    @Kopasz Szuzukis: köszi!

  • 2011.12.29 11:23:25w124

    Gyurma73 !
    A " nyomaték dilemmára " nem is akartam reagálni, biztos voltam benne, hogy megteszik majd többen. " Kopasz Szuzukis " tökéletesen leírta a lényeget. Senki nem vitatja, hogy a TDR jó motor. Viszont egész más karakter, mint egy 4 ütemű. Amire én használom (erdő, mező, könnyű terep ), nem volt jó a TW, most egy tsr-er van. Nagyobb a rugóút, erősebb, jobb vele motorozni. Ami negatív, hogy a 22 LE-t csak üveghang közelében tudja, és 2-szer annyit eszik, mint a kis TW.

  • 2011.12.29 11:31:10Gyurma73

    higgyétek el a tdr minen fordulaton jobban megy mint a tw,én próbáltm mindkettőt.
    itt budán a 100 kilómhoz kurva gyenge volt a tw, egy jobb 50 es robogó lehagyott,jó tudom a robogó varióváltós és mindig nyomaték maximumon megy,de a tw nek a 2-es már sok volt az emelkedőn a hármas meg kevés,ugyanott a tdr 5 ben húzott fölfelé mint állat,jó emelkedőn el kellet pörgetni, de mégsem akart letolni a bkv busz.

  • 2011.12.29 11:45:43nofatchx

    Gyurma73: a tdr 125 azonos súly mellett 25%-al erősebb a tw 125-nél, ezt ne felejtsd el. a 2t az eleven, lehet pörgetni, van benne élet. ezek a kis 4t-k meg olyanok, mint egy szívódizel. nem kell tőlük csodát várni, de azok is elvisznek szinte bárhová 2,5 literből 100 kilométerenként.

    amúgy meg a tdr-ből nem tudom milyen igényes customot lehetne építeni.

  • 2011.12.29 11:55:04baowah

    nofatchx, nem TDR, de majdnem.[link]

  • 2011.12.29 12:03:33GERI87

    Gyurma73

    Valószínűleg így van....mivel 125 2T de csak 15 lóerő így alul is nyomatékos, míg a négyütemű hegyesebb karakterisztikájú lehet...

    "de azt hiszem, én láttam a legtöbbet."

    Önigazolásnak jó, de tényleg ki kéne próbálni egy nagyobb motort...azzal is lehet 90-el menni, kompromisszum nélkül.

  • 2011.12.29 12:17:21seahawks

    ezek nagyon rondák, már ne is haragudjatok...

  • 2011.12.29 12:31:49Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    @seahawks: ezért igazán kár volt koptatni a billentyűket, már ne is haragudj.

  • 2011.12.29 12:53:45Bazsi(HUN)

    Hát azért nemtudom. Mikor egy haverom 2,5 literből bőven elvan, a nagyobb gép meg nem megy 4 alá... Szóval azért annyira nem kell lehúzni a kis 125-ösöket.

  • 2011.12.29 13:04:40Mercel

    Emlékeim szerint a Yamaha TDR egy kifejezetten izmos kis 125-ös volt.
    Szerintem egyszerűen nem férne bele a mostani B125-ben meghatározott keretek közé.

    Ha mégis - Akkor függetlenül attól, hogy a kérdező 4üteműt keres akkor megér egy próbát, már csak azért is mert kifejezetten passzol ahhoz amit keres.

    Nekem nem volt, de pár napig kipróbáltam egyet, és engem nagyon meggyőzött a furcsa kis szerzet.
    A Totalbike pedig tesztelt is egyet:
    [link]

    "Frigyes"

  • 2011.12.29 13:05:20Mercel

    Szóismétlés Rullz..:)

  • 2011.12.29 13:10:28luck66

    bkp !
    ezt kérdezted:
    "ezek a 50 és/vagy 125 imádók miért nem próbálnak már ki egyszer egy nagyobb motort???"

    a levélíró a kérdésed előtt már megadta a választ:
    "Nincs jogsim nagymotorra, és nem is szeretnék"

  • 2011.12.29 13:24:24Taurista robogós

    ""Önigazolásnak jó, de tényleg ki kéne próbálni egy nagyobb motort...azzal is lehet 90-el menni, kompromisszum nélkül.""

    Tudom. 50-900CCM-ig túráztam már mindennel,de azért valjuk be aki rendszeresen túrázik (ápr-okt) annak nem mindegy,hogy 2,5 vagy 5liter a fogyasztás.Voltam olyan 2hetes túrán ahol 42eft-om ment el benzinre.Na ez egy nagyobb géppel 90-100eft .

    Az meg,hogy veszélyes lassabban haladni mint az autós forgalom? Hát ki tudja.Több ezren túráznak a magyar utakon kerékpárral,de nem igazán hallani,hogy kerékpárost gázoltak.Max falvakban a kocsmából hazatartó öregeket.

  • 2011.12.29 13:30:44Gyurma73

    [link]
    érdemes ezt is megnézni.szép!
    olaszok gondoltak rocker fiatalokra is gyártanak 2 ütemü 125-ös chopperokat is.power szelepes choppert:-):-)
    aprilia rd rose. pl.

  • 2011.12.29 13:58:10Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    @Taurista robogós: aki ennyire ráér túrázni, annak nem kéne, h problémát okozzon egy 5 literes fogyasztás :)

  • 2011.12.29 14:10:10Bazsi(HUN)

    Gyurma73

    Most mé? "Rokker" hajthat utcai gépet, sportmotort is. Vagy fordítva, Chopperes hallgathat blues zenét is, meg country-t (vagy bármit :D). Az igazából közelebb áll hozzá. :D

  • 2011.12.29 14:51:14kawics636

    Nekünk ilyen van.http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=64535

  • 2011.12.29 15:06:53lally

    Zorg azért kérdezd meg, hogy elfogadják e majd a régi. adásvételit.

  • 2011.12.29 15:22:20Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    lally: hát 2-3 éve biztos megvannak. az adásvételiknek is van elévülésük? mert már meghalt az öreg, akitől vettem. hamisítani meg nem nehéz. nézi azt vki, h él-e még az az ember, aki eladta nekem? leellenőrzik a SZIG számát?

  • 2011.12.29 15:36:05Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    lally:ja de hülye vagyok, lehet h nem is írtunk rá dátumot, majd lecsekkolom. mondjuk akkor is ugyanez a tényállás, már nem is él.
    Másik: Csepel motort is le akarok rendszámoztatni jövőre, ott azt javasolta egy iroda, akik foglalkoznak ilyennel, h írjunk egy olyan adásvételit, amin még az eredeti tulaj adta el nekem, és úgy faja lesz. Nagyfateré volt, szintén nem él. de most azt már nem vágom, h akkori dátummal, vagy hogy... passz. rápörgök tavasszal.

  • 2011.12.29 15:38:44Taurista robogós

    @Taurista robogós: aki ennyire ráér túrázni, annak nem kéne, h problémát okozzon egy 5 literes fogyasztás :)

    Azért érek rá ennyire túrázni mert nem fizetek 40-50eft-os törlesztő részleteket új motor után. És nemkel megszakadni a melóhelyen az adósságaim rendezése miatt. Így több szabadidővel is rendelkezek. Családom nincs,egyedűl élek,szóval megtehetem.

  • 2011.12.29 15:55:26rognork

    125-ös Csepel elbír 100 kilós embert?

  • 2011.12.29 16:09:19Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    @rognork: hogyne, nagyfater hordta a nagymuttert vele. plusz cuccok. igaz volt vmi erősítő merevítő ráhegesztve, az ülés alatt a sárvédőre egy laposvas, de azt levágtam a g3cibe.

  • 2011.12.29 16:17:23GERI87

    Taurista robogós

    Van már 800-as ami 3,5-lel elvan....de van literes túrázó ami akár 4,5-lel beéri...
    Aki ezt sem tudja kigazdálkodni az el se induljon:)

  • 2011.12.29 16:34:05nofatchx

    b1250-hez:
    [link]

  • 2011.12.29 16:35:24Bazsi(HUN)

    Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    Amúgy a szürke forgalmi érték, ne add oda nekik! Majd ha bekérik, írass velük valami olyasmit, hogy eltűnt vagy valami. Nekem megcsinálták, így megmaradt a szürke forgalmi és kaptam újat is.

    Mellesleg az adásvételire ha nem írtatok dátumot akkor oké, ha meg igen másold át... hát kit érdekel? :D Nem fog senki ezen izélni.

  • 2011.12.29 16:36:39Taurista robogós

    GERI87

    Azt meg is kell venni,és fent is kell tartani valamiből. Miért vegyek 800as 1000es-t amikor túrázásra 125ös is elég.

    Miért akinek nemtellik min 600as motorra az ne is túrázzon?

  • 2011.12.29 17:22:26bkp

    ez nagyon sz@r duma hogy nem telik 600asra.....
    használtan nem sok különbség van ám
    fenntartásügyileg sem olyan veszélyes a különbség

    lehet hogy jó élmény túrázni a 125össel, de a 600assal még jobb
    pláne ilyen 2 hetes túrákra ahol ezernyi pakkot kell vinni, mert ugye ha csóró az ember akkor visz magával mindent, ha meg szállóban lakik akkor meg ne mondja hogy 1-2 liter plusz fogyasztás teljesen csődbe viszi
    nekem volt 50, 125, 400, 600 is, de a 600as volt a legjobb
    88as 2000kilós túraendúró evett 6 litert terepen ott ahol a jóval fiatalabb 125ös 2t 9 litert

    na mindegy, végülis mindenki avval jár amivel akar.......
    aki meg szívni akar az szívjon....

  • 2011.12.29 17:45:29Breacher

    Én ezekkel a feltételekkel (nincs jogsi nem is akar, 4t, 125) tuti valami 1 hengeres japó enduro-t vennék és megcsinálnám dirt trackernek. Ritkábbak mint a cafe racerek pedig az utcán abból se látni sokat.

  • 2011.12.29 17:51:26nofatchx

    bkp: majd, ha lesz ezresed, az lesz a legjobb, de igy is van rendjén. amúgy nem is fogyaszt többet, mint egy 600-as és mindenhol sokkal nyomatékosabb. egyedól a gumit és a láncot eszi jobban, ha húzod, ennyi.

    aki meg 125-tel túrázik, az tegye. csak ne mondja, hogy az az igazi.

  • 2011.12.29 17:53:13bkp

    igazándiból mi ez a jogsiellenesség?
    leteszi a 125öst
    aztán kicsi pénzből és kicsi macerából megvan a korlátlan is
    olcsóbban mintha egyből arra menne

  • 2011.12.29 17:56:05bkp

    nofatchx.
    nem kell ezres, mert nem aszfalton túrázok :)
    400-600ccm teljesen elég

  • 2011.12.29 17:56:44Taurista robogós

    Nem azt mondom,hogy nem tellik 600as-ra vagy nagyobbra,de minek ha nincs rá szükségem.

    Ja és egy 125ös nagyrobogót jobban meglehet pakolni cuccokkal mint bármelyik más motort.

    -kesztyű tartó
    -bukósisak tartó
    -hátsó űllés
    -csomagtartó
    -taposó lemez

    De ezt magyarázd meg egy túra bringásnak is,hogy a 500-600eft-os túra bringa helyett miért nem nagy motort vesz :)

  • 2011.12.29 18:00:41ultrabibsi

    Hamár.....

    Egy autósiskola tulajdonos ismerősöm azt mondta, hogy ez a kategória egy külön kategória lesz, és csak automata váltós motorokra (robogó) lesz érvényes a jogsi.
    Ha ez így van, akkor megette a fene az egészet!

  • 2011.12.29 18:02:41nofatchx

    bkp: 400-600cm3 terepre? ne viccelj már, te nem nézel reklámokat? :)

  • 2011.12.29 18:09:25nofatchx

    Taurista robogós: te hová készülsz 125-tel, hogy a pakolhatóság ilyen fontos? guinness rekord, vagy csak "ki ha én nem" betegség? jó robogózást a világvégére, és hagy ne legyen hülye, aki nem hokedlivel motorozik.

  • 2011.12.29 18:10:04Taurista robogós

    ultrabibsi

    Az emberek 99%-a úgyis csak a városban használja a motorokat oda meg az való.

  • 2011.12.29 18:16:22Taurista robogós

    nofatchx
    ""jó robogózást a világvégére, és hagy ne legyen hülye, aki nem hokedlivel motorozik.""


    Jaj hagyjuk már ezt a váltós motor témát :) Hosszabb utakon mindenki felrakja 5-6ba és ugyanazt az élményt kapja mint egy robogón.

  • 2011.12.29 18:39:16verhovina

    Böngészem az ajánlatokat, de elég eltérő árakat találok.A "B"-s jogsim már jó régi. Megszerezném a normál "A"-t, de lehet, hogy olcsóbb lenne előtte megszerezni most egy kedvezményes /?/ "A1"-et, majd ezt követően a esetleg mentesülnék néhány vizsga, illetve tanfolyam alól? Ha valaki tudja a tutit ossza meg velem. Előre is köszi!

  • 2011.12.29 19:29:42Breacher

    ultrabibsi: Fasza, ez a 6. verzió kb. amit hallok.

    Taurista robogós: jaj hagyjuk már ezt a hokedlivel UGYAN OLYAN mint motorral témát:)

  • 2011.12.29 20:21:40Jean-Baptiste Emanuel Zorg

    @Taurista robogós: hát azért nem mind1, h mi van a lábad között: a tank, vagy csak a fütyid. 200-as robogóval mentem ami a legnagyobb volt, biztos meg lehet szokni, de nem voltam oda érte. 600-as burgonyával csak vittek, ott lehet kézzel is váltani, mintha, de lószart, semmit se hallottam másként, vagy éreztem.

  • 2011.12.29 20:32:41lally

    Zorg: Arra gondoltam, hogy most az okmányirodában, átíráskor, csak az újfajta adásvételit fogadják-e el.

    Már megint ez a végtelen vita a köbcentikről meg a robogókról. Felesleges a másikat győzködni, hogy neki mi a jó.

    Haver vett egy új Romet 125-öst, pedig azon a pénzen BMWK100-ast is vehetett volna akár. Vagy másik belpiacos japán lutrit. Hiába győzködtem egy 251-es ETZ-re, ő sem japánt, sem emzét nem akar szerelgetni. És élvezi a két literes fogyit. Kérem a "vacak kínai blokkos" baszólásokat mellőzni.

  • 2011.12.29 21:06:17nofatchx

    pedig az a romet tényleg nem más, mint egy kína vacak. a lengyel romet is egy fos volt, úgyhogy semmi nem változott, csak az ország, ahol készül. megőrizték a kínaiak a hagyományt...

  • 2011.12.29 21:24:08lally

    Mindenki a saját ízlése ÉS pénztárcája szerint szopatja magát.. De amikor ideológiát gyárt hozzá és győzködi a másikat, na az a halálom.

  • 2011.12.29 21:26:07mt-03

    bibsi: ismerosod csak felig mondta el a dolgot. a lenyeg az hogy milyen motoron teszed a vizsgat. ha varioson akkor beirjak a jogsiba korlatozaskent hogy csak otomata valtost vezethetsz (ilyen most is letezik, pl a szemuveg is egy korlatozas).
    ennek ket hatranya van, egyreszt elvben nem vezethetsz valtos mocit, masreszt errol nem tehetsz konnyitett kategoriavaltassal nagyobb A-ra vizsgat.

    ez a tanulo dontese lesz hogy milyen iskolaba fog jarni es ennek tudataban teszi a vizsgat. mas kerdes hogy mikor nekikezd tudataban lesz e ennek hogy van valasztasi lehetoseg es a valtos mivel jar, masik meg hogy az iskola mennyire lesz korrekt.
    ahova en jartam ott voltak 125-os suzuki postasmocik (valtos) de nagyon xar allapotban. annyira hogy nem is vizsgaztattak ezekkel. a kezdok azzal kezdtek a motorozni tanulast, ennek megfeleloen estek veluk folyamatosan es nagyon le voltak amortizalva. kerdes hogy egy ilyen ceg beruhaz e rendes valtosokba vagy kicsit sumizik es olcsobb variatorossal nyomatja a dolgot a tanulo felhomalyositasa nelkul...

  • 2011.12.29 21:28:03ccvv

    off:

    Én túrázni autóval, vagy bringával szoktam, attól függően, hogy az odaérés a fontos, vagy az út. fura, hogy ennyire meg akarják mondani páran, hogy a másik igazából nem is érezheti jól magát azon, amije van.

    -lally, igazad vagyon.

  • 2011.12.30 02:11:43Fasírt

    ez a level meginditott. pont ez a kategoria vonz engem is. rohangalos hobbi motornak idealis lenne. bitangul nez ki, lehet vele munkaba jarni, erdot jarni, szeretni, moddolni. a hangsuly azert a szeretnin van. mar csak egy kis rabeszeles kellene hogy megvegyem... sok sikert a jovendobeli tulajnak, mar ha osszejon. jo cikk, jo motor.

  • 2011.12.30 05:34:19verhovina

    Tudom sokakat megdöbbentek az ötlettel, hogy nem a használt 125-ötösök érdekelnek. de egy jó ajánlást szívesen vennék. A jelenleg nálunk forgalmazott motorok közül mit lenne érdemes beruházni és melyiket semmiképp ha ilyen is van. Nem érdekelnek a robogok, csak a váltós gépek. Igazából a speed motorokra hajazósokat is mellőzném (csak kényelmesen ülni-semmi görnyedés).

  • 2011.12.30 06:54:33oozzee

    Szerintem ez a téma unalmas.
    Emberek! Lássunk már tisztán! Ez a 125-ös kategória eddig is volt, semmi újdonság nincs benne. Pusztán annyi történt, hogy egy felelőtlen döntés következtében B kategóriás jogosítvánnyal gyakorlatilag nulla gyakorlással lehet majd A1-es jogosítványhoz hozzájutni. Mindenki, aki már ült motoron, tudja, hogy 2-3 óra gyakorlás nem elég ahhoz, hogy az ember biztonságosan tudjon motorozni.
    Mindenki aki csak egy picit is tiszteli a motorozást, tudja hogy felelőtlenség 2-3 óra után kiengedni a kezdőt a forgalomba.
    Mindez csak arra volt jó, hogy idióta cikkek jelenhessenek meg a 125-ös kategóriáról és a sok tudatlan folyamatosan arról irogat a hozzászólsban, hogy hogyan lehet gyorsabban menni ezzel a motorral, mint amennyivel gyárilag tudnak.

  • 2011.12.30 07:40:43alvaro84

    Én viszont maximálisan megértem Taurista robogóst. Más kérdés, hogy ennek ellenére 650 köbcentin ülök - de jobbára úgy megyek vele, mintha 125 lenne, főleg ilyenkor télen (különben lefagyok róla).

    Ami zavart az egészben az az, hogy úgy látom, sokan nem képesek elképzelni, hogy valaki másképp gondolkozzon, vagy mást élvezzen, mint ők. Miért lenne valami önigazolás, ha valami szerinte az jó, ami nektek kevésbé? Meg esetleg a pénzen túl más oka is lehet, ha valaki kisebben ül. Mert van ám a világon más is, nem csak a pénz.

    Én például azért utazok fogyasztásra, mert ez is egyfajta kihívás, meg mert félek a toklafánoktól :D

    Ja, és szerintem is jó lassan túrázni. Kevésbé elkenődve többet lát az ember.

  • 2011.12.30 07:46:15alvaro84

    Nem mintha mindennek bármi köze lenne az eredeti kérdéshez. Bocs :D

  • 2011.12.30 09:55:02Breacher

    oozzee: Igen eddig is létezett. Csak az új módosítás következtében kiterjedt az érintettek köre. Ebből logikusan következik hogy többen többet érdeklődnek a témával kapcsolatban. Sokan vergődhettek azon hogy ez milyen felelőtlen döntés, de ezt megtudni úgyis csak akkor fogjuk amikor megkezdődik a gyakorlati alkalmazás. Ha tömegével fognak halni a "B125"ösök akkor jöhettek hogy "mi megmondtuk", úgyis ez a lényeg az egészben. Ha meg nem lesz igazatok majd elegánsan hallgattok.

  • 2011.12.30 09:59:30w124

    oozzee !
    A téma egyáltalán nem unalmas, hanem nagyon is aktuális. Amit állítasz, iszonyatos demagógia. Lehet akár sértettség is, ha esetleg nemrég vizsgáztál A1-ből. A döntés nem felelőtlen, már csak azért sem, mert több, mint 50 e aláírás előzte meg. Annyiban valóban komikus, és röhejes, hogy akkor már arra a 2-3 órára, vajon mi szükség !? (...tudjuk, mert lóvé ) Pontosan úgy kellett volna megadni, ahogy a segédmotorra már eddig is érvényes volt. Érdekes azért nem ajvékolt senki. A segédmotor paletta már rég nem komárokból és rometokból áll. Akár 10 LE, vagy többet is tudhat. Ez egy enduro kivitelben, sokkal nagyobb tudást igényelhet, mint egy 125-ös, automata robogó 11-12 LE-vel. Aki eddig fosott a motoron, vagy egyszerűen nem érdekelte, most sem fog szaladni vizsgázni. Akit meg ez tartott vissza, pattanjon nyeregbe. Ráadásul tisztulhat a piac is, kevesebb " okmányok nélküli ", 50-esnek használt szemét lehet az úton. Na az valóban veszélyes, Ezek lehetnek 32-34 LE-sek is. Mindenféle jogosítvány, és tudás nélkül !

  • 2011.12.30 10:02:11w124

    oozzee !

    ...a sok " tudatlant "meg nem kell minősíteni. Örülj neki, hogy érdeklődnek ilyen tapasztalt motorosnál, mint te vagy. Inkább segíts nekik !

  • 2011.12.30 11:48:27Taurista robogós

    ""ezek a 50 és/vagy 125 imádók miért nem próbálnak már ki egyszer egy nagyobb motort???""

    Miből gondolod,hogy még nem próbáltak? Ezek szerint amikor te meglátsz egy robogóst egyből megállapítod hogy neki csak robogója van és még véletlenűl sincs neki nagyobb motorja meg még nem is próbált :)

  • 2011.12.30 14:05:06oozzee

    Breacher, w124:

    nem kell ahhoz sok-sok embernek meghallni, hogy ez felelőtlenség legyen. Elég ha csak anyagi kár van, meg sérülés. Azt azért biztosan ti sem vitatjátok, hogy 3 óra gyakorlás semmit sem ér, ugye?
    Egyébként nem gyűlt össze 50e aláírás - ha jól tudom. És ha 100e is összegyűlt volna, még az sem jelentené azt, hogy felelős döntés volt. Az hogy sokan akarnak valamit még nem jelenti azt, hogy az ötlet jó.

    Persze lehet külföldi pédákat hozni, mondjuk a németet, ahol 125-re még vizsgázni sem kell B kategóriával. De azt nem szabad elfelejteni, hogy ott más a közlekedési morál.

    Én egyébként a KRESZ vizsgát elengedtem volna, de legalább 8-10 órányi gyakorlati oktatást tettem volna kötelezővé egy rutin és forgalmi vizsgával a végén.

    Egy különálló téma a "hogyan tudnék gyorsabban menni?" kérdés, ami ezekben a B125-nek nevezett cikkekben állandóan előjön. Ha jól tudom, akkor a kezdeményezés lényege az volt, hogy adjunk az embernek kismotort és akkor majd nem autóval ül a dugóban. Ez alapjaiban jó ötlet. Csakhogy ez az ötlet nincs összhangban a gyorsasággal, a száguldozással, a tuningolással. Ugye ebben is egyetértünk? Ugye mindannyian egyetértünk abban, hogy a 90 km/h-s sebesség elég arra, hogy a városban közlekedjünk?

  • 2011.12.30 14:54:36w124

    oozzee !
    Ha nem gyűlt volna össze az 50-e aláírás, nem lett volna belőle törvény. Az, hogy valaki akar e élni a lehetőséggel, az egyén felelőssége. A dolog nem kötelező ! A nemnormális barmokra nem lehet törvényt hozni. Alapvetően abből indulnak ki, hogy akinek van jogosítványa, az normális. Amint már fent leírtam egyszer, hogy 50-est eddig is lehetett vezetni, azzal miért nincs probléma. Mármint a te gondolatmenetedet követve. Ha rákeresel, a 125-ös motorok 80%-a 50 esként fut, akár 30 LE-vel is. Ehhez pedig 1 perc rutin sem szükséges. Tehát akkor melyik a veszélyesebb. Azt pedig eddig sem vitattam, hogy nem elég a 3 óra vezetés. Ezért gondolom, hogy csak pénzbeszedésről van szó. Bár a rutint senki nem a tanpályán szerzi meg. Tényleg nem értem mi a bajod ezzel a nagyon jó, és a normálishoz közelítő torvénnyel !?

  • 2011.12.30 15:23:35Bazsi(HUN)

    Besz*rás... mert amúgy a "normál" motoros oktatás során fog az ember megtanulni motorozni. Ne vicceljünk már. :D Az a 3 óra gyakorlás ér annyit, mint a hetekig tartó bohóckodás az "A" kategóriáért (magyarul semmit), szóval ennyi erővel a nagymotoros oktatás is felelőtlen.

  • 2011.12.30 15:31:39oozzee

    w124!

    Hiányosak az állampolgári ismereteid. Ne terjessz hülyeséget! Egy törvény elfogadásának nem előfeltétele 50e aláírás megléte.

    Ezt a kezdeményezést nem támogatta 50e ember az aláírásával - azaz NEM gyült össze 50e aláírás. Ennek is utána lehet nézni itt a Totalbike-on.

    Biztos vagy benne, hogy mindenki, akinek B jogosítványa van, az normális? Én nem - legalábbis a közlekedési morált figyelve.

    Az pedig elég nagy baj - és nagyon sokat elmond a magyar viszonyokról - ha a 125-ös motorokat (pláne 30 LE-vel!!! :)))) ) 50-esként lehet üzemeltetni.

    Sajnos nem tudom jobban leírni, hogy mi a bajom. De örülök neki, hogy sokan örülnek neki :) Még akkor is ha nem tartozom közétek.

  • 2011.12.30 15:33:57Breacher

    oozzee: Oké akkor a "sok sok ember meghal"ba vedd bele a "sok sok milliós károkat" is. Így értettem. A lényegen azonban nem változtat:akkor lehet sipákolni ha ez megtörténik, addig fölösleges. Eszem faszom megáll hogy egy analfabéta c. kategóriás szavazhat, dönthet az ország sorsáról, de ha fegyverről vagy járműről van szó egyből 14 éves hülyegyerekként kezeljük a normális állampolgárokat.

    "Az hogy sokan akarnak valamit még nem jelenti azt, hogy az ötlet jó."
    Ja, de az se jó amikor szűk érdekcsoportok szopatják a többséget, de hagyjuk az ilyen közhelyeket.

    "hogy 3 óra gyakorlás semmit sem ér, ugye?"
    Egyetértünk. De ez igaz a mostani óraszámra is. Az lesz hogy az alkalmas életben marad. De a motorosoknál ez eddig is így volt.

    "hogy ott más a közlekedési morál."
    Hagyjuk már ezt a "jaj a németek olyan kulturáltak bezzeg mi". Dániában meg állítólag az alkohol nem hat ki a vezetési képességre, bezzeg itt...

    "Egy különálló téma a "hogyan tudnék gyorsabban menni?" kérdés,"
    Aki egy 125-öst akar tuningolni, meg sportmotorokkal versenyezni a lámpánál az hülye.De kétlem hogy ezek vannak többségben.

  • 2011.12.30 15:34:58Breacher

    Taurista robogós: egy robogósról simán meg lehet mondani hogy van e nagymotorja abból ahogy leszáll a robesztól:)

  • 2011.12.30 15:41:55alvaro84

    Nem, valóban nem volt meg az 50 ezer aláírás. Az enyém egyébként köztük volt, mert én sokkal nagyobb különbséget érzek 2 és 4 kerék, mint 49 és 124 köbcenti közt.

    A magam részéről robogót köbcentitől függetlenül nem vennék, szeretek is váltogatni, meg az üléspozíciót se veszi be a gyomrom, stabilabban érzem magam "rendes, lovaglós" motoron. Ennyi. Viszont érdekel, hogyan derül ki a robogós szövegéből (extrém esetektől eltekintve :D), hogy ült-e más motoron :D

  • 2011.12.30 15:50:40w124

    oozzee !
    " A szűkre szabott határidő miatt végül a parlamenti vitához szükséges 50 ezer helyett mintegy 40 ezren csatlakoztak a B125 mozgalomhoz, ". A lényeg a mondat eléjén van. Mivel a témával kapcsolatban rajtad kívül senki nem az aláírások számán lovagolt, ezért nem gondolom, hogy " hülyeséget terjesztenék ". A te " állampolgári ismereteid " biztosan nem hiányosak de én nem állítottam, hogy feltétele lenne egy törvény elfogadásának az 50 e aláírás. Általában a törvényeknek nem, "a" törvénynek tehát a B125-nek az volt.
    Nem vagyok benne biztos, hogy mindenki normális akinek jogosítványa van. Viszont sem a törvények, sem a KRESZ nem tesz különbséget normálisak, és faszkalapok között. Bár, mint írtad " hiányosak az állampolgári ismereteim ", annyit tudok, hogy a sebességhatárok, és általában a szabályok, egy átlagos vezető képességeihez igazodnak. Tehát nem balfaszokhoz, vagy Forma 1-es pilótákhoz. Amiket meg az 50-esekről írtam létező dolog, " utána lehet nézni ", mondjuk a hasznaltauto-n. B125-el, vagy anélkül. Ha esetleg mégis valakit a " hiányos állampolgári ismereteimmel " félre tájékoztattam, ELNÉZÉST KÉREK TŐLÜK !

  • 2011.12.30 19:19:48oozzee

    w124:
    Te írtad: "Ha nem gyűlt volna össze az 50-e aláírás, nem lett volna belőle törvény."
    Ez a magyar nyelv szabályait és a logikát követve azt jelenti, hogy ha megvan az 50e aláírás, akkor abból törvény lesz. Na ennyit az állampolgári ismeretekről. Vagy ha nem ezt akartad írni, akkor hol van a baj? :))
    Én nem kételkedtem abban, hogy igaz amit írsz az 50-esekről. Csak annyit állapítottam meg, hogy ez nagyon szomorú ha így van.

    Breacher:
    Sok igazságod van abban amit írsz, de speciel a közlekedési morál kérdésében nincs igazad. Vagy téged nem zavar? Engem pl. zavar amikor megállok a zebránál a gyalogosnak és rám dudál a mögöttem jövő (csak a félreértések elkerülése végett: nem vészfékezéssel állok meg), vagy még rosszabb esetben kikerül a másik sávban. Vagy az is zavar, hogy a dudát nem a vészhelyzet jelzésére használják, hanem a frusztráció kifejezésére. És még sorolhatnám... Egyszerűen türelmetlen és erőszakos a közlekedés Magyarországon. Na de ezzel már tényleg nagyon elkanyarodtunk az eredeti témától.
    Abban is igazad van, hogy 125-ös mocit hülyeség utcai versenyzésre használni (persze a többit is) - én éppen ezt írtam először! A B125-ös cikkek hozzászólásának egy nagy része arról szól, hogy hogyan lehet gyorsabban menni. Erre írtam, hogy ez nem helyes és unalmas.
    Béke van!

  • 2011.12.30 19:49:08w124

    oozzee !...vagy Grétsy László !
    A Totalcar kezdeményezéséről elejétől fogva olvastam, amikor módomban állt nyomon követtem. Itt arról volt szó, hogy ha összegyűlik az 50 e aláírás, akkor, a törvényhozók elfogadják, és törvény erőre emelkedhet, és létrejöhet a B125. Tehát mégegyszer leírom, nem általánosságban a törvényekről írtam, hanem, ( mivel éppen ez a szóban forgó téma )kizárólag a B125-ről. Azt gondoltam, ha éppen ez a téma, akkor evidens, hogy erre reagál az ember. Legalábbis a "magyar nyelv szabályait és a logikát követve ". Sajnos nem áll módomban minden hírről tájékozódni, (...és az állampolgári ismereteimmmel is baj van ) ezért nem tudtam, hogy " csak " 40 e gyűlt össze. Bár a " magyar nyelv szabályait és a logikát követve ", időarányosan ( neked nem, a törvényalkotóknak igen ) ez is elegendőnek bizonyult.
    Azt kérdezted, " hol van a baj ? " Szerintem sehol. Viszont nem gondoltam, hogy ez a pár mondatom, ennyi magyarázatra szorúl. Született egy jó törvény ( annak ellenére, hogy neked nem tetszik ).
    Annak ellenére, hogy az első írásodból úgy értelmeztem ( szigorúan a "magyar nyelv szabályait és a logikát követve " ), hogy rutinos motoros vagy, meglep, hogy újdonság számodra amit az 50-esekről írtam. Akár kételkedhetsz is, ettől még így van. Habár az "állampolgári ismereteim " hiányosak, ezen a téren viszonylag tájékozott vagyok. Egy pár kattintással utána nézhetsz. Csak emlékeztetetőül, ezekhez a motorokhoz semmilyen képesítés, utánképzés nem szükséges.
    Még mielőtt a következő vád érne, nem vagyok érintve. Jogosítványom is van motorra, és műszaki vizsga is van a motoromon !

  • 2011.12.30 20:45:11Breacher

    oozzee: Hogyne zavarna. Motoros futár vagyok, és mint ilyen közutálat és megvetés tárgya vagyok a forgalomban:) Viszont csak azt tudom írni hogy "türelmetlen és erőszakos a közlekedés Magyarországon", az egyik nap, a másik nap meg mindenki jó fej és segítőkész (gyakran időjárásfüggő). Értem én hogy mit írsz, csak ez a kuncze gabi féle "merjünk kicsik lenni" hozzáállás az amitől a fara mászok. Persze, van egy csomó idióta a forgalomban, csinálunk egy csomó hülyeséget. De nem vagyunk rosszabbak semmivel egy osztráknál aki a B-s jogsijával vezethet 125-ös bringát, vagy egy szlováknál aki tarthat otthon önvédelmi sörétest.
    Oké hogy érdekli az embereket a 125ösök tuningja de azt mindketten tudjuk hogy az emberek sokkal több dologról beszélnek mint amit meg is csinálnak. És a "tuningolók" 90 százaléka megáll annyiban hogy felrak egy sportdobot. Ezzel aztán maximum magának okoz kárt. A maradék aki komolyan rááldoz és utána néz az meg nem 125ösökkel szórakozik. Mert a klasszikus értelemben vett tuning rengeteg pénz. A 125-ösönek meg pont az olcsóság az értelme, és aki olcsót keres az nem akarja rákölteni még egyszer az árát a tuningra.

  • 2011.12.30 20:47:09Breacher

    oozzee: Hogyne zavarna. Motoros futár vagyok, és mint ilyen közutálat és megvetés tárgya vagyok a forgalomban:) Viszont csak azt tudom írni hogy "türelmetlen és erőszakos a közlekedés Magyarországon", az egyik nap, a másik nap meg mindenki jó fej és segítőkész (gyakran időjárásfüggő). Értem én hogy mit írsz, csak ez a kuncze gabi féle "merjünk kicsik lenni" hozzáállás az amitől a fara mászok. Persze, van egy csomó idióta a forgalomban, csinálunk egy csomó hülyeséget. De nem vagyunk rosszabbak semmivel egy osztráknál aki a B-s jogsijával vezethet 125-ös bringát, vagy egy szlováknál aki tarthat otthon önvédelmi sörétest.
    Oké hogy érdekli az embereket a 125ösök tuningja de azt mindketten tudjuk hogy az emberek sokkal több dologról beszélnek mint amit meg is csinálnak. És a "tuningolók" 90 százaléka megáll annyiban hogy felrak egy sportdobot. Ezzel aztán maximum magának okoz kárt. A maradék aki komolyan rááldoz és utána néz az meg nem 125ösökkel szórakozik. Mert a klasszikus értelemben vett tuning rengeteg pénz. A 125-ösönek meg pont az olcsóság az értelme, és aki olcsót keres az nem akarja rákölteni még egyszer az árát a tuningra.

  • 2011.12.30 22:41:36oozzee

    Kedves w124!

    Csak hogy tanulj valamit: Általánosságban 50e állampolgári aláírással népszavazás kezdeményezhető. Ezért kellett volna az 50e aláírás. Namármost, ha megvan az 50e aláírás, akkor kötelező kiírni a népszavazást az adott kérdésben és ha a népszavazás érvényes és eredményes, akkor a parlamentnek törvényt kell alkotnia.
    Ebből az következik, hogy még 50e aláírás sem jelent egyből törvényt az adott kérdésben, hiszen a népszavazásnak érvényesnek és eredményesnek kell lennie. Ettől függetlenül, a parlament dönthet a nép megkérdezése nélkül is az adott kérdésben a népszavazás előtt. Ezesetben a népszavazási kezdeményezés okafogyottá válhat.
    Még annyit, hogy a B125-ös kezdeményezésre nincs külön népszavazási törvény, tehát erre is az általános népszavazási törvény vonatkozik.
    Az 50 cc-s bringákkal nem foglalkozom, ezért sajnálom, de nem tudtam, hogy van 30LE-s bringa 50 cc-ben.

  • 2011.12.31 00:10:05Breacher

    A b125 nem nép kezdeményezés volt? Akkor nem kell törvényt alkotnia az országgyűlésnek csak napirendre kell tűzni. Tehát a szarnak egy pofon kategória.

  • 2011.12.31 10:14:20w124

    oozzee !
    Azt hiszem ezt az aláírás kérdeés, törvényalkotás nevű csontot, kellően lerágtuk. Szerintem ugyan,. a téma, és a végeredmény szempontjából tökéletesen mindegy. Lényeg, hogy tanulhattam tőled, állampolgári ismereteket, sőt a magyar nyel egyes szabályait is világossá tetted előttem.
    Az a legkevesebb, hogy én meg segítek neked a szövegértelmezésben. Egy szóval nem írtam, hogy létezik 50 ccm-ben 30 LE-s. Tehát a szöveg helyesen: 125 ccm-es motorok, használatban vannak 50-es papírokkal. Ezek lehetnek akár 30 LE-sek is. Segédmotoros jogosítvánnyal, vagy "B"-kategóriűval utánképzés, és külön vizsga nélkül vezethetőek.
    Egyébként ezt hívják " struccpolitikának ". Erről nem tudtál, nem is foglalkozól vele, tehát nincs is, le van szarva. Annak ellenére sem érdekes, hogy 2. napja írom neked. A B125 meg szerinted felelőtlen döntés. "...közben kimentek az oroszok,....,lehet, hogy tőled nem búcsúztak el..."
    [link]

  • 2011.12.31 10:42:04w124

    oozzee !
    A félre gépelésekért elnézést. Lehet, hogy ez lesz a következő tanmese.
    Precizen leírtad a népszavazás, törvényalkotás menetét. Viszont ha minden ennyire köbe lenne vésve, ( mint, ahogy én nem állítottam ilyet, mégis meg lettem vádolva, hogy " hülyeséget terjesztek "), akkor most nem lenne miről írkálni.

  • 2011.12.31 12:33:13verhovina

    Elkanyarodnék a népszavazás témától, viszont tapasztalt motorosok infójának örülnék....Tudtok olyan oldalt, ahol látható a különböző kategóriájú mocik fenntartási költsége? Mivel én csak saját kocsimnál ismerem (kötelező, casco, súlyadó, kötelező szerviz, parkolási engedély)azokat az éves kötelezettségeimet, amik akkor is vannak, ha egy métert sem tennék meg.Ilyesmi érdekelne a motorokkal kapcsolatban. Mondjuk egy összevetés 125, 250, 500-as (csak példakénti méreteket írtam)szerintem hasznos lenne és eltekinthetünk a nyilvánvaló fogyasztási költségektől.

  • 2011.12.31 12:50:26Breacher

    verhovina:Ezeket (casco, kötelező) biztosítási kalkulátorral tudod kiszámolni. Az összeg majdnem minden biztosítónál más. Sok minden számít, hogy mióta van jogsid, hány éves vagy. Ugyan olyan mint az autónál. A köbcenti nem annyira lényeges mint a kw. A cbf 500-ra (41kW) kicsit kevesebb mint 15.000 az éves kötelező.
    A motoroknál a szervizelést nem eszik olyan forrón szerintem (kivéve ha garanciás a gép), egy olaj-olajszűrű-légyszűrő vagy egy láncszett cserét bárki meg tud oldani otthon is.

  • 2011.12.31 16:29:10w124

    verhovina !
    Az első csapás az átírás. Ennek költsége 500 ccm ig 18 ft/ccm, efölött 24 ft. Az eredetiség vizsgálat 500 ccm-ig ha jól emlékszem 15400 ft, fölötte nyilván több, ezt sajnos nem tudom pontosan. Egy biztos, hogy a határ az 500 ccm. Forgalmi, törzskönyv 6-6 eft. Tehát egy 125-ös átirása bő 30 000 ft, biztosítással. A biztosítás érdemes kalkulátoron keresztűl megnézni, megkötni. Nekem a 125-ösre A0, mindenféle kedvezmény nélkül a KaH-nál 2490/év. Ugyanez az Aegonnál 22 000 ft/év lett volna. A teljesítmény adó kw-tól, és évjárattól függ.
    2012.-től egyébként változik az átirási illeték is. Szintén kw, és évjárat alapján. Ahogy számoltam, ilyen öreg motornál, mint az enyém, egyébként 1-200 ft a difi. Fiatalabbnál, már zsebbe nyúlósabb lesz. A biztosításhoz pedig hozzájön a +30% baleseti adó.
    [link]

  • 2011.12.31 16:33:26w124

    ...bocs, a műszaki vizsga nekem 9300 ft volt. Ez megyétől, és vizsgaállomástól függően szintén eltérhet.

  • 2011.12.31 16:38:22Taurista robogós

    verhovina

    Pl: 125ccm motornál / robogónál:

    Átírás költségei:
    -biztosítás 1500ft/negyedév de akkár 640ft-is lehett
    -eredet vizsga 15500ft
    -törzskönyv 6000ft
    -forgalmi 6000ft
    -illeték (18ft/kw) 2250ft

    Évente egyszer ha jól tudom:kilowatt adó kb:900-1000ft (de ezt biztosan nemtudom mert max:félévente lecserélem a motorjaimat / robogóimat.

  • 2012.01.01 08:00:35oozzee

    Gépjárműadó:
    [link]

Hirdetés