Cserben hagyta a földre került motorost

Segítsenek az olvasónknak!

2013.06.21. 14:09

Kedves Totalbike,

elnézést kérek a gépelési hiányosságokért, de egy kézzel kell írnom a szöveget.

2013 június 17-én hétfő reggel munkába indultam Budaörsről a Budapest III. kerületi munkahelyemre, motorral. Közel tíz éve balesetmentesen vezetek, többszázezer balesetmentes megtett kilométerrel, közel két éve teszem meg ezt az utat motorommal a telet kivéve majdnem minden nap. 500ccm Suzuki GS 500-as motorom típusa, kifogástalan műszaki állapotú, csaknem újszerű – volt.

A Budaörsi út - Kőérberki út kereszteződéséhez közeledtem, kb. 07:30 volt. A forgalom az itt megszokott reggeli dugó helyett nagyon gyér volt, csaknem üres volt az út. Mikor közeledtem a kőérberki kereszteződéshez, láttam egy ezüst vagy világoskék újabb típusú Renault Lagunát, hogy rákanyarodni készül a budaörsi útra, Budapest irányába. Itt a Budaörsi úton a normál autósáv mellett van egy buszsáv is, a kötelező elsőbbség megadása után először a buszsávba kell kikanyarodni, majd az autósávba sorolni.

Közeledtem a kereszteződéshez kb. a megengedett maximum sebességgel, figyelve az autót és a kereszteződést. mikor kb. 25-50 m-re voltam a kereszteződéstől, a Renault hirtelen kikanyarodott, de nem a buszsávba, hanem egyből a belső autósávba. Vészfékezésbe kezdtem, és dudáltam. A Renault nagy szögben kanyarodott, így mikor fékezni kezdtem, elfoglalta keresztbe mindkét sávot.

Fékezés közben a motorom kitáncolt jobbra majd balra, ezt még össze tudtam szedni. Blokkolt a hátsó kerék, majd gyorsan az első is. A Renault ekkor már csak az autósávban volt, de nem gyorsított hirtelen hogy elkerülhessük az ütközést, hanem csaknem gyalogtempóban vacakolt az autósávban. Közben folyamatosan dudáltam, de mivel mindkét kerekem leblokkolt, nem tudtam már irányt váltani és jobbról kerülni.

Három lehetőségem volt:

1. balra kerülök és felszaladok az út közepén elhelyezett szigetre, mely kb. 20cm magas, a pereme azonnal elvágja a gumiabroncsomat, széttöri a felnit, a kormánycsapágyat és az első villát és feldobja a motort, benne útjelző tábla áll, ebben az esetben egyenesen nekirepülök és összetöröm magam és a motort is, isten tudja mi lesz a kimenetele.

2. nekihajtok hátulról a renaultnak, ebben az esetben a motor nekipréselhet az autónak, vagy átzuhanok az autón, a kimenetele ugyanaz mint az első esetben,

3. mivel a motor végzetesen kitáncolta magát az irányíthatóságból, ledöntöm és legalább kerékkel előre, csúszva ütközöm az autónak, ezzel megkímélve magamat a komolyabb ütközéstől. a 3. lehetőség mellett döntöttem, a motor kicsúszott alólam jobbra, rázuhant a bal lábamra kb 30km/h-val mehettem ekkor.

Ezzel elkerültem az ütközést, centikre a lökhárítótól zuhantam a földre, ekkor is szólt még a dudám. Csúsztam az aszfalton a bal felemmel, picit nekimentem a járdaszigetnek, amikor megálltam. Már csak azt láttam, ahogy a Renault továbbhajt, nem állt meg és később sem jött vissza. A bal lábam beszorult a motor alá így nem tudtam rögtön felállni.

Egy autós és egy robogós állt meg segíteni, akik leemelték a motort rólam, mivel az úton feküdtem. Az adrenalintól nem éreztem ekkor még a fájdalmat, így együtt emeltük fel a motort és toltuk be a középen lévő járdasziget mellé hogy ne álljuk el a forgalmat. Szabályosan volt rajtam sisak, protektoros kabát, és kesztyű.

Az egyik úr mentőt hívott és rendőrt. A kiérkező mentősök elláttak, és miután megvártuk a helyszínelő rendőröket, akiknek pár szóban elmondtam mi történt, azonnal bevittek az ügyeletes kórházba a traumára, ott egész testes röntgen, és ultrahang, tetannusz injekció és csontvizsgálat után a kiérkező rendőrnek letettem a hivatalos vallomásom. (Szondát fújtam, negatív eredménnyel, kgfb, irataim stb. minden szabálynak megfelelnek)

A balesetnek két tanúja van, akik ugyanúgy látták a balesetet mint én, csak távolabbról, a már említett autós és robogós úriemberek, akik hivatalos tanúvallomást tettek a rendőröknek miután a mentő engem elszállított.

Sérüléseim a következőek: bal lábamon számottevő égés az aszfalttól, vastag farmer nadrágom szanaszét szakadt, bal lábamon izomrándulás a rázuhanó motor súlyától. általános izom és ízületfájdalom a mai napig az egész testen, bal könyökömön zúzott bőrsérülés, ahol a kabát elszakadt, bal kezemen a mai napig nem véglegesen diagnosztizált törés vagy zúzódás vagy ficam, pontos diagnózist jövő héten kapok miután az orvos nem tudta egyértelműen megállapítani a sérülés mértékét. Hétfő óta a második gipszet teszik a bal kezemre és még sokáig rajta kell hogy legyen.

A motor sérülései: bal oldali indexek, lábtartó, sztender deformálódtak, törtek, motorblokk bal oldalt mélyen besúrlódott, kormányrúd bal fele nagy szögben behajlott, plexi összetört, bal oldali hátsó idom tört, hátsó doboz lerepült, mert letört a konzol tartóalkatrésze, vissza nem szerelhető, új konzol kell.

A rendőrség tudtommal vizsgálatot indított cserbenhagyásos balesetokozás miatt, de rendszám hiányában nem sok remény van, hogy megtalálják az autóst. A rendszám betűit az egyik tanú látta, de nem esküszik meg rá. HXL, ezüst vagy világoskék ferde hátú újabb típusú Renault Laguna. az esetet remélhetőleg kamera is rögzítette, a buszsávot figyelő 2 db kamera van telepítve kb. 3 m magasságban kb 15 m-re a balesettől, ebbe az irányba néznek.

Ahogy sok más esetnek, ennek is lehetett volna akár halálos kimenetele. A Renault nem állt meg, és vissza sem jött. (A helyszínelők kiérkezése, a mentő, a rendőr munkája kb. 1 óráig tartott, ezalatt én is ott voltam, ez folytatódott is immár nélkülem.) Az autó hátsó lökhárítójától centikre dudálva zuhantam az aszfaltra, szikrázva csúsztam kb. 10-20 métert. Kizárt, hogy ne észlelte volna ezt, kivéve ha vak és süket amit kizárnék. A féknyomaim és a krétás rendőri jelölések a mai napig ott vannak az aszfalton.

Segítséget kérek megtalálni a hibás autóst, legyen infó vagy rendszám. Időm van, egy ideig nem tudok dolgozni, fél használható kézzel, égett-horzsolt bal lábbal és izomfájdalommal jelenleg otthon rehabilitálódom, kétnaponta megyek felülvizsgálatra a traumára.

S. Dániel

Szemtanúk vannak?

Kedves olvasóink!

Ha önök is a helyszínen voltak, ne habozzanak: küldjenek levelet, hogy hasznos információikat továbbíthassuk a károsultnak!

Zirig Árpád