Tűzre víz

2006.05.04. 15:11

Az indítási procedúra nagyon látványosan zajlott. Elkezdődött a fütyülés, egyre agresszívabban kínozva a közelben állók dobhártyáját. Kis fehér füst érkezett, épp csak annyi, hogy a látótávolság 1 méter alá csökkent a rajtrács környékén, majd kicsaptak a lángnyelvek. Az addig inkább vacogó esernyős lányok gyors vetkőzésbe kezdtek, a pálya körül vagy 10 fokot emelkedett a levegő hőmérséklete.

A hajtómű beindult, és a dragster méteres ugrásokkal kezdte legyűrni a pályát. A nagy izgalom után az extázis azonban elmaradt. Igazi gyorsulást sajnos nem láthattunk a tűzokádó szörnyetegtől, csak a pálya közepén ülők kaphattak valamicske ízelítőt. A 8 liternyi kerozin másodpercenként viszont tutira megvolt, legalábbis erre következtethettünk a lángcsóvát látva, mely nem csak az óvatlan fotósok szemöldökét perzselte, de a második - nem sokkal sikeresebb - próbálkozás alkalmával leolvasztotta a rajtkapuról a reklámmolinót.

Az ebédelő dragster-versenyzőket a SHOX-AGV Streetfighter Show akrobatái szórakoztatták. Erdős Csaba negyedmagával emelgette a Buell kerekeit, hol az elsőt, hol a hátsót. A gruppen közepén a 2005-ös Miss World Hungary győztesébe, Semmi Kis Tündébe kapaszkodtak az Erdős csapat tagjai. Szöllősi Pepe és Miky Boy páros bemutatója már balettelőadás számba ment, végül a tavalyi Stunt Rider Európa-bajnokság tavalyi hollandiai harmadik helyezettje, Szemöldök (Angyal Zoltán) szedte szét maga alatt a CBR600RR-jét. Szemöldök, mintha mi sem lenne természetesebb, első futómű nélkül mutatta be a holtponti egykerekezés legváltozatosabb módjait a burkolt sportgépen.

Eddigre összeállították a nyolcas táblákat, és indulhattak is az elődöntők. Szépen le is zajlottak az első éles versenyek, azt az egy dolgot kivéve, hogy a Kawasaki draggal induló Papp Lacinak felmondta a váltója a szolgálatot, így kategóriájában ellenfél nélkül maradva könnyedén nyerhetett Belme Józsi a Suzuki Hayabusából kalapált szörnnyel.

A számítógépek ismét munkához láttak, hogy a középdöntők rajtsorrendjét kikalkulálják, közben ismét streetfighterek léptek a színre. Ezúttal a jövő reménységei mutatták be, hogy mire képesek az MZ-kel, miközben igencsak rázendített az eső.

A Patriot Jetcar kísérelt meg egy újabb indulást a már említett csekély eredménnyel, viszont a lángszóróként is működő hajtómű legalább többé-kevésbé felszárította a bal pályát. Igaz, közben jelentős üzemanyag is jutott épp a rajtvonalhoz, ami további pályafenntartási munkálatokat vonzott maga után.

Az eső viszont továbbra is esegetett, emiatt összedugták fejüket a versenybírák, és úgy döntöttek, hogy véget vetnek a versenynek. A VIII. Motul Kupa első fordulójának pontjait az időeredmények alapján osztják ki úgy, hogy a helyezetteket mindössze 1-1 pont különbséggel díjazzák.

Sajnos, a pontos eredményekhez még nem jutottunk hozzá, de ígéretet kaptunk arra, hogy a héten közzé tudjuk tenni. Legközelebb június 3-án, a II. Dragbike és Streetfighter Őrületen telnek meg a lelátók a kunmadarasi reptér kifutópályájának két oldalán, míg akik a nemzetközi mezőnyt hiányolták, a július 8-9-i SUPERTWIN TOP GAS Európa-bajnoki futamon és Nemzetközi Dragbike Versenyen folyathatják a nyálukat Európa legjobb dragstereseinek láttán.

Voltál május elsején Kunmadarason?