Nem volt kegyes az időjárás a Superbike világbajnokság harmadik fordulóján sem a versenyzőkhöz, sem a nézőközönséghez. San Marino, az Olaszországban található törpeállam egész hétvégén ki se látszott a felhőkből, míg a pár száz méterrel a tenger szintjéhez közelebb fekvő misanói versenypályán hol a nap szárította az aszfaltot, hol a cigánygyerekek potyogtak az égből és percekre motorcsónak versennyé változtatta a futamot.
A rajtkockák kiosztása az évszakhoz képest rendkívül kelemetlen időjárási körülmények között folyt. Több versenyző mellett a Honda favoritja, Chris Vermuelen is úgy nyilatkozott, hogy inkább a biztonságos pontszerzésre törekszik, mintsem feleslegesen kockáztasson. Troy Corser a pályát rendkívül technikásnak jellemezte, amihez elengedhetetlen a nagyon jó motorbeállítás, de nehezíti a helyzetet az is, hogy a pályán négy különböző aszfalttípussal találkozhatnak a versenyzők.
Az időmérő futamok és a superpole után 1:36.823-as köridővel az ausztrál Steve Martin vezetett Ducatijával, akit a Laconi, Chili, Pedercini ducatis brigád követett. Meglepetésre a kawasakis Sanchini szerezte meg az ötödik rajtkockát, akit a Petronas gép követett Corserrel nyergében. Vermeulen - ígéretéhez híven - csak a hetedik helyről indulhatott.
A rendkívül barátságtalan és változékony időjárás kicsit megváltoztatta a vasárnapi verseny programját, mellesleg a gumik meccsévé tette a versenyt. A superbike-ok első futamát 17 kör után leintették, fél perccel azelőtt, hogy rémesen leszakadt volna az ég. A második versenyt erősen nedves körülmények között indították, aminek következtében a szerencsés gumiválasztás a legfontosabb tényező volt az Adria partján.
Első verseny:
Vasárnap a melegítő körök során kissé szemerkélt az eső, de mindenki abban reménykedett, hogy az első versenyre felszárad. Már minden versenyző a rajtkockákon állt, amikor kihirdették a száraz versenyt. A csapatok septiben gumitcseréltek, ott a rajtrácson.
A rajt a háromhengeres Petronas gépeknek sikerült a legjobban, Troy Corserrel a nyergében folyamatosan növelte előnyét a türkizkék, időnkét fél méteres lángcsóvát kilövellő motor. Az 55-ös rajtszámú Fila Ducati Régis Laconival nyergében azonban rendes vadászkutya módjára követte a tizedik kör után határozottan lassuló Petronas FP-1-est, és átvette a vezetést, ezzel idén második versenyét nyerte meg. Corser az idő előtt leintett futamon a második lett, akit az idén negyven éves Pierfrancesco Chili követett szintén Ducatival. Az olasz vonat végén Noriyuki Haga csettegett, akit a tavalyi supersport 600-as világbajnok Chris Vermulen követett a superbike világába idén újra visszatérő Hondán.
Második verseny:
Az eső elállt, és a hatszázasok futama a nagyja vizet lecsapatta a pályáról, mire elkezdtek a superbike-ok felsorakozni a pályán. Néha ugyan megeredt az eső, de épp csak annyira, hogy a 21 fokos aszfaltról elpárolgó vizet pótolja.
A sok év tapasztalata ezen a versenyen mutatkozott meg igazán.
Esős versenyt hirdettek. A ravasz róka,
Pierfrancesco Chili előre vizes gumit, hátra intermediate-et
választott, ami okos megoldásnak tűnt a verseny végére helyenként
teljesen felszáradó pályán.
A 15. helyről induló Chili folyamatos, egyenletes teljesítményt
produkálva befogott mindenkit, és a verseny végén a 998RS-sel motorozva
megelőzte az akkorra már biztosan az élen haladó Laconit, aki ugye
hivatalos Ducati versenyzőként a legújabb fejlesztésű 999-est
terelgette, de a verseny végére teljesen odalett a gumija. Őket nagyon
durván lemaradva követte a harmadik befutó, a szintén ducatis Steve
Martin, majd Noriyuki Haga és Leon Haslam a Team Renegade Ducati
tagjai.
A rossz gumiválasztás leginkább Chris Vermeulent viselte meg, aki a verseny során feladta hatodik helyét, hogy kiálljon gumicserére. A csapatnak a hátsó kerék kikapása majd egy percbe került ezzel Vermeulen csak a 22. helyre tudott visszajönni. A jó gumival azonban nagyon keményen a mezőny után iramodott, és a verseny végére a 12. helyre hozta fel a CBR1000RR-t.
A verseny során
megmutatta magát a Kawasaki is, a negyedik körben majd fél körön
át vezetett, de tiszavirág életű volt a zöld rajongók öröme, mert a
verseny végén már csak a 11. helyen kullogott Mauro Sanchini.
A világbajnokság állása a harmadik verseny után:
Helyezés | Versenyző | Motor | Csapat | Pontszám |
1. | P. Chili | Ducati | Ducati PSG-1 | 97 |
2. | J. Toseland | Ducati | Ducati Fila | 77 |
3. | R. Laconi | Ducati | Ducati Fila | 70 |
4. | C. Vermeulen | Honda | Ten Kate Honda | 70 |
5. | N. Haga | Ducati | Renegade Ducati | 69 |
A következő futam Monzában lesz, május 16-án.