Laconi és Chili osztoztak Mizanón

2004.04.22. 12:56
Nem volt kegyes az időjárás a Superbike világbajnokság harmadik fordulóján sem a versenyzőkhöz, sem a nézőközönséghez. San Marino, az Olaszországban található törpeállam egész hétvégén ki se látszott a felhőkből, míg a pár száz méterrel a tenger szintjéhez közelebb fekvő misanói versenypályán hol a nap szárította az aszfaltot, hol a cigánygyerekek potyogtak az égből és percekre motorcsónak versennyé változtatta a futamot.

A rajtkockák kiosztása az évszakhoz képest rendkívül kelemetlen időjárási körülmények között folyt. Több versenyző mellett a Honda favoritja, Chris Vermuelen is úgy nyilatkozott, hogy inkább a biztonságos pontszerzésre törekszik, mintsem feleslegesen kockáztasson. Troy Corser a pályát rendkívül technikásnak jellemezte, amihez elengedhetetlen a nagyon jó motorbeállítás, de nehezíti a helyzetet az is, hogy a pályán négy különböző aszfalttípussal találkozhatnak a versenyzők.

Az időmérő futamok és a superpole után 1:36.823-as köridővel az ausztrál Steve Martin vezetett Ducatijával, akit a Laconi, Chili, Pedercini ducatis brigád követett. Meglepetésre a kawasakis Sanchini szerezte meg az ötödik rajtkockát, akit a Petronas gép követett Corserrel nyergében. Vermeulen - ígéretéhez híven - csak a hetedik helyről indulhatott.

A rendkívül barátságtalan és változékony időjárás kicsit megváltoztatta a vasárnapi verseny programját, mellesleg a gumik meccsévé tette a versenyt. A superbike-ok első futamát 17 kör után leintették, fél perccel azelőtt, hogy rémesen leszakadt volna az ég. A második versenyt erősen nedves körülmények között indították, aminek következtében a szerencsés gumiválasztás a legfontosabb tényező volt az Adria partján.

Első verseny:

Vasárnap a melegítő körök során kissé szemerkélt az eső, de mindenki abban reménykedett, hogy az első versenyre felszárad. Már minden versenyző a rajtkockákon állt, amikor kihirdették a száraz versenyt. A csapatok septiben gumitcseréltek, ott a rajtrácson.

A rajt a háromhengeres Petronas gépeknek sikerült a legjobban, Troy Corserrel a nyergében folyamatosan növelte előnyét a türkizkék, időnkét fél méteres lángcsóvát kilövellő motor. Az 55-ös rajtszámú Fila Ducati Régis Laconival nyergében azonban rendes vadászkutya módjára követte a tizedik kör után határozottan lassuló Petronas FP-1-est, és átvette a vezetést, ezzel idén második versenyét nyerte meg. Corser az idő előtt leintett futamon a második lett, akit az idén negyven éves Pierfrancesco Chili követett szintén Ducatival. Az olasz vonat végén Noriyuki Haga csettegett, akit a tavalyi supersport 600-as világbajnok Chris Vermulen követett a superbike világába idén újra visszatérő Hondán.

Második verseny:

Az eső elállt, és a hatszázasok futama a nagyja vizet lecsapatta a pályáról, mire elkezdtek a superbike-ok felsorakozni a pályán. Néha ugyan megeredt az eső, de épp csak annyira, hogy a 21 fokos aszfaltról elpárolgó vizet pótolja.

A sok év tapasztalata ezen a versenyen mutatkozott meg igazán. Esős versenyt hirdettek. A ravasz róka, Pierfrancesco Chili előre vizes gumit, hátra intermediate-et választott, ami okos megoldásnak tűnt a verseny végére helyenként teljesen felszáradó pályán.
A 15. helyről induló Chili folyamatos, egyenletes teljesítményt produkálva befogott mindenkit, és a verseny végén a 998RS-sel motorozva megelőzte az akkorra már biztosan az élen haladó Laconit, aki ugye hivatalos Ducati versenyzőként a legújabb fejlesztésű 999-est terelgette, de a verseny végére teljesen odalett a gumija. Őket nagyon durván lemaradva követte a harmadik befutó, a szintén ducatis Steve Martin, majd Noriyuki Haga és Leon Haslam a Team Renegade Ducati tagjai.

A rossz gumiválasztás leginkább Chris Vermeulent viselte meg, aki a verseny során feladta hatodik helyét, hogy kiálljon gumicserére. A csapatnak a hátsó kerék kikapása majd egy percbe került ezzel Vermeulen csak a 22. helyre tudott visszajönni. A jó gumival azonban nagyon keményen a mezőny után iramodott, és a verseny végére a 12. helyre hozta fel a CBR1000RR-t.

A verseny során megmutatta magát a Kawasaki is, a negyedik körben majd fél körön át vezetett, de tiszavirág életű volt a zöld rajongók öröme, mert a verseny végén már csak a 11. helyen kullogott Mauro Sanchini.




A világbajnokság állása a harmadik verseny után:

Helyezés Versenyző Motor Csapat Pontszám
1. P. Chili Ducati Ducati PSG-1 97
2. J. Toseland Ducati Ducati Fila 77
3. R. Laconi Ducati Ducati Fila 70
4. C. Vermeulen Honda Ten Kate Honda 70
5. N. Haga Ducati Renegade Ducati 69

A következő futam Monzában lesz, május 16-án.