2010.07.12. 18:16

„Nem igazán indult jól az első verseny. Csak üldögéltem a nyeregben a rajtrácson, és egyetlen dolog motoszkált a fejemben: ki kéne menni a slozira.” – nevetgélt Jonathan Rea a Superbike sorozat cseh hétvégéjének első versenye után. Végül milyen jól járt így, hogy nem tette meg: még csak csatákat sem kellett vállalnia ahhoz, hogy begyűjtse a győztesnek járó huszonöt pontot. A második futamra aztán életre kelt Biaggi, és tarolt: hatvannyolc egységnyi előnnyel vezeti most az összetettet. A 2008-ban életbe lépett szabályok értelmében a FIM három kilogrammal csökkentette a kéthengeres motorokra vonatkozó minimális tömeget.

7rea neukirchner 18

Első verseny

Jól jön el Biaggi, de nem tudja azt a tempót, amit például Rea igen – utóbbi már az első kör felénél beereszti a Hondát Max mellé. Jól jön ki a lépés a következő kanyarban is, és ettől a ponttól kezdve a leintésig a saját, kényelmes ritmusában motorozik a brit. Az üldöző bolyból aztán jön Xaus és Crutchlow, ügyesen játsszák ki Biaggit, akinek nem csak az a baja, hogy negyedik, hanem az is, hogy hátulról már Guintoli és az idő közben feljavult Haga is támadja.

Sehol nincs az utólag tapadásproblémákra panaszkodó Leon Haslam, akinek mennie kéne ezerrel, ha az összetettben még esélyes akar maradni Biaggival szemben. „Már Misanóban is tapadási problémákkal küzdöttünk, amikor kipróbáltuk a Pirelli új abroncsait.” – mondta Haslam. „Rengeteg beállítást kipróbáltunk, egyik sem működött. Ott, az első versenyen az új fejlesztésű gumikkal mentem – rossz eredményt értem el. A másodikra feltettük a régieket, visszatértünk a régi beállításokhoz, és kapásból második lettem! ... Egy biztos: a következő versenyeken csak és kizárólag a régi gumikat vagyok hajlandó használni. Azokkal működik a Suzuki, ezekkel meg nem.”

A táv felénél kezd kialakulni az állóháború: Crutchlow elnyúlik Biaggitól, aki viszont lerázza magáról Guintolit – utóbbi Xaust utasítja maga mögé. Rea természetesen vezet, már fényévekkel, kár is foglalkozni vele, az izgalmasabb dolgok mögötte történnek: Max megnyújtja lépteit, zárkózik Carlra. Ugyan az első előzési kísérletnél lesodródik, a másodiknál úgyszintén, ám a harmadik attaknál nem könyörül, remekül fordul a Yamahás alá. Innen már csak egy rövid sprintet kellett levágnia Biagginak a második helyért.

Eredmények:

1. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR

2. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +2.518

3. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +4.071

4. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +7.160

5. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR +8.602

6. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +11.379

7. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +11.513

8. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +16.487

9. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +20.829

10. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 +25.164

11. Tom Sykes GBR Kawasaki SRT ZX-10R +32.602

12. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +36.748

13. Broc Parkes AUS Echo-CRS Honda CBR1000RR +39.183

14. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +59.889

15. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +1:05.329

xaus corser 08

Második verseny

Ezúttal Rea jön el a legjobban, de jó ütemben kapja el a rajtot Ruben Xaus is – kettejük közé szorul be Max Biaggi. James Toseland rajtelektronikája megbolondul; hihetetlen rosszul jön el a brit, utolsónak fordul az első kanyarban, a táv további felében csak a kármentésre koncentrál: „A második versenyen elromlott a rajtelektronikám, ennek köszönhetően úgy jöttem el a rajtkockámból, mintha mocsárban hajtottam volna – az első kanyarban már mindenki előttem volt. Aztán belehúztam, keményen hajtottam, és a motor is remekül működött. Már a második körben tizenkettőt előztem, és a lendületet sikerült a végig megtartani.”

6xaus corser 06

Rea és Biaggi meglépnek – Max ezúttal pariban van, hála a hátsó rugóstag finomabb beállításainak –, őket kergeti – sikertelenül – Xaus, utána Michel Fabrizio motorozik a gyári Ducatival, majd Sylvain Guintoli zárja a bolyt.

Jól rajtolt, és még sincs sehol Cructhlow. Neki is az új abroncsokkal akadtak gondjai: „Az első tizenkét kör után minden kanyar eséssel fenyegetett, úgyhogy kijöttem. A tizenkét körös gumi teljesen újnak, szinte fényesnek nézett ki azokon a területeken, ahol már rég meg kellett volna kopnia. Az utolsó nyolc körre felraktunk egy másik szettet ugyanebből a fajtából, az meg tökéletesen működött. Csalódott vagyok, mert úgy érzem, nyerhettem volna.”

crutchlow toseland 06

Biaggi megunja a testharcot, kicselezi Reát, majd szökik, méghozzá gyorsan, megkérdőjelezhetetlenül. A hondás második helyét nem veszélyezteti senki, a dobogó legaljáért viszont intenzíven meccsel egymással Fabrizio és Xaus. Utóbbi megy elöl, amikor a célegyenes végén túl mélyre dönti a BMW-t, és kicsúszik a bukótérbe – Fabriziónak így gyerekjáték megkaparintani a tizenhat pontot.

rea neukirchner 20

Nincs az indulók között Troy Corser, akit a szombat délelőtti edzésen katapultált magasra a BMW S1000RR. Corsert egyből kórházba szállították, ahol mellkas zúzódásokat és agyrázkódást diagnosztizáltak nála. Orvosai jobbnak látták, ha kihagyja a cseh hétvégét, azonban a következő versenyen már ott lesz az ausztrál.

1biaggi camier 10

A 2008-ban életbe lépett szabálynak megfelelően három kilogrammal csökkentette a FIM a kéthengeres motorok (Ducati 1198) megengedett legkisebb tömegét. Két évvel ezelőtt a Ducati a Superbike-ból való kivonulással fenyegette a szervezőket, ha azok nem engedik őket 1200 köbcentis lökettérfogatú, kéthengeres motorokkal indulni – az akkori egységes ezer köbcentis szabályozás helyett. A FIM elfogadta a módosítási javaslatot, azonban folyamatos kontroll alatt akarta tartani az olaszok által kiharcolt előnyt: plusz ballasztsúlyokat és szívótorok szűkítést szereltek a 1098-akra, amikor az összetett első helyein elkezdtek gyülekezni a ducatis versenyzők. Az utóbbi időben azonban nem megy az olaszoknak, így a jelenlegi legújabb szabályok értelmében a kéthengeres versenygépek tömege ugyanúgy 162 kilogramm lehet minimálisan, mint a soros négyhengereseké.

Eredmények:

1. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4

2. Jonathan Rea GBR Ten Kate Honda CBR1000RR +4.627

3. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198 +13.600

4. James Toseland GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +16.372

5. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198 +17.530

6. Carlos Checa ESP Althea Ducati 1198 +21.704

7. Sylvain Guintoli FRA Alstare Suzuki GSX-R1000 +23.769

8. Leon Camier GBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +25.875

9. Shane Byrne GBR Althea Ducati 1198 +30.374

10. Leon Haslam GBR Alstare Suzuki GSX-R1000 +34.002

11. Lorenzo Lanzi ITA DFX Ducati 1198 +34.691

12. Broc Parkes AUS Echo-CRS Honda CBR1000RR +49.270

13. Roger Lee Hayden USA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +1:03.258

14. Cal Crutchlow GBR Yamaha Sterilgarda YZF R1 +1 kör

15. Matteo Baiocco ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +1 kör