2010.09.05. 18:11
Nem tudnak örülni a motokettesek, nem tudnak örülni a nagyok. Hiába villantott nagyot Toni Elias, hiába motorozta le az egész mezőnyt Dani Pedrosa. A misanói eredményeknek egyszer, majd később, csupán a végelszámolásnál lesz jelentőségük. A mai nap Tomizava Sojáé, a tizenkilenc éves japán tehetségé, aki a Moto2 kategória versenyének első felében szenvedett halálos motorbalesetet. Emlékét örökre őrizzük!

Moto2

Szinte még fel sem ébredünk a rajt hevéből, máris megtörténik a szörnyű baleset. Tomizava Soja az egyik gyors balkanyarban fut szélesen, a motor hátsó kereke elveszti tapadását, a japán versenyző a földre kerül – még csúszás közben gázolnak át rajta ketten is. Alex de Angelisnek és Scott Reddingnek esélyük sincs elkerülni az ütközést: egy bolyban hajtottak, mindössze centik választották el őket egymástól.

Tomizava elveszti az eszméletét, de Reddinget is hordágyon viszik le a pályáról – a versenybírók nem látják annyira súlyosnak a helyzetet, hogy leintsék a futamot, pedig mindkét versenyző a nyomvonal közelében hever. A nézők pár perccel később fellélegeznek, az első jelentések szerint mindhárom sérült állapota kielégítő.

Közben Elias veszi át a vezetést, amit innentől kezdve a továbbiakban nem is ad át senkinek. Az ellen a Julian Simon ellen építgeti fel egy másodperces előnyét a célvonalig, akivel már a múlt heti amerikai futamon is nagyokat csatáztak.

A harmadik helyért többen is bejelentkeznek: sokáig Simone Corsi tartja magát a dobogó legalsó fokán, de a táv utolsó negyedében beéri őt a messzi távolból feljavuló Thomas Lüthi – és végül ő jön be a bronzért.

A Speed Up csapat eléggé balszerencsésen teljesíti a versenyt. Andrea Iannone ugyan kitűnően startol, de lehetősége csak addig van vezetni a futamot, míg be nem intik neki a boxáthajtásos büntetést, amit a rajtrácsról való kiugrásért ítélnek meg neki a bírók. Andrea persze került már ilyen helyzetbe korábban is, és most is szívvel-lélekkel küzd, ám technikai okok miatt három körrel a vége előtt kiállni kényszerül.

Talmácsi Gábor a szokásos jó rajtja után a második bollyal tudta végigmotozni a versenyt, nyilatkozatában technikai hibára panaszkodik: „Jobb eredményre számítottam, de ha azt nézzük, hogy szinte végig küzdöttem a motorral hogy egyáltalán ne essek el, akkor máris másként kell értékelnem a 7. helyet. Egyelőre nem tudjuk mi okozhatta, de az első kerék folyamatosan pattogott, emiatt nem volt ideális a kanyarsebesség sem, az S kanyar kombinációkban pedig különösen koncentrálnom kellett, hogy a motoron tudjak maradni. A nehézségek ellenére sikerült célba érnem, és fontos pontokat szereznem. Továbbra is azt mondom, hogy igenis bennem van, hogy dobogóra álljak, de ez a verseny is jól mutatja, hogy az kevés, hogy bennem van, a motornak is tudni kell hozni azt a teljesítményt, ehhez pedig újabb setupokra, finomhangolásokra van szükség.

A futam után kaptuk a sokkoló hírt, hogy a versenyen bukó Tomizava Soja nem élte túl a balesetet. Tegnap este még beszéltem vele... Nincsenek szavak arra, ami történt. Mélyen le vagyok sújtva és egyelőre képtelen vagyok felfogni a történteket. Őszinte részvétem. Nyugodjék békében.”

A verseny leintésénél már hivatalos a hír: 14 óra 20 perckor a versenyben korábban balesetet szenvedett Soja életét már nem tudták megmenteni az orvosok. A tizenkilenc éves japán fiút mentőautóval, lélegeztető gépre kapcsolva szállították kórházba, ahol súlyos koponya-, mellkasi és hasi sérülésein már nem tudtak segíteni.

Drapál János is versenypályán vesztette életét

Drapál János (Budapest, 1948. február 3. – Pöstyén, 1985. augusztus 11.) gépjármű-technikus, motorkerékpár-versenyző. A magyar versenyzők közül először nyert vb-futamokat – 1971-ben a Csehszlovák (250 kcm), 1972-ben a Jugoszláv, 1972-ben és 1973-ban az Osztrák Nagydíjon (350 kcm). MZ-vel és YAMAHA 250 – 350-nel indult. A szocialista országok ún. Béke Barátság Kupájának (BBK) 6-szoros győztese. 1971-től 1984-ig 9-szeres magyar bajnok. 1967-ben a túramotoros bajnokcsapat tagja. A pöstyéni versenyen motorkerékpárjával baleset áldozata lett.

Forrás: Wikipédia

Tomizava Soja volt a világbajnokság történetének legelső Moto2 győztese, nagy karrier állt volna még előtte. Alig egy hét alatt két versenyzőt is gyászol a motorsport: a múlt heti indianapolisi betétfutamon a tizenhárom éves Peter Lenz vesztette életét, amikor a betétfutam bemelegítő körében egyik ellenfelével ütközött.

Eredmények:

1. Elias (Moriwaki) 26
2. Simon (Suter) +1.969
3. Luthi (Moriwaki) +11.917
4. Corsi (Motobi) +15.409
5. Bradl (Suter) +16.219
6. Cluzel (Suter) +16.676
7. Talmácsi (Speed Up) +16.852
8. Aegerter (Suter) +18.330
9. Corti (Suter) +20.650
10. Rolfo (Suter) +29.678

MotoGP

Ismét egy verseny – a sokadik az utóbbi szezonokban –, mely rajt-cél győzelemmel zárul: jelesül Dani Pedrosáéval. A kis spanyol félelmetes ütemben kapja el a rajtot, könyörtelenül csap le az első kanyarra, és a tempókülönbség, amivel rázza lefelé a többieket, szemmel látható: alig telik el három kör, és a Honda máris egy másodperccel jár a mezőny előtt.

Mögötte azért, ha csak az elején is, de csak egymásnak csattan egy-két agancs: a rosszul kezdő Lorenzo előzi vissza a nagyon is jól startoló Stonert – utóbbit a verseny feléhez érve Rossi is elhagyja.

Valentino még mindig nincs abban a félelmetes formában, amivel terrorizálni szokta a mezőnyt, és egyáltalán nem a lábára panaszkodik: elmondása szerint még mindig az az ártalmatlannak tűnő vállsérülés hátráltatja, amit még a szezon elején szedett össze hobbimotorozás közben. Azonban a hazai közönség tombol a Doktornak, mennie kell: tíz körrel a vége előtt kapja el a szívós Doviziosót, aki innentől egészen a kockás zászlóig üldözi honfitársát, de elkapni már nem tudja.

Szolid időkkel motorozza végig a versenyt Casey Stoner, aki továbbra sincs kibékülve motorja elejével, de fekete nap a mai az egész Marlboro Ducatinak: Nicky Hayden már az első körökben nekicsattant Loris Capirossinak, és feladni kényszerült a futamot.

Pedrosa magabiztosan motorozik egészen a végéig, van olyan, hogy öt másodperccel megy Jorge előtt – ezt kényelmesen beosztva 1,9 másodperccel nyeri meg a misanói nagydíjat. Az összetettben továbbra is Jorge Lorenzo vezet Dani előtt, igaz, eddigi 68 pontos előnye most 63-ra olvadt.

Eredmények:

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 44:22.059
2. Jorge Lorenzo ESP Fiat Yamaha Team 44:23.959
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 44:25.242
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 44:28.513
5. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 44:40.538
6. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 44:50.444
7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 44:56.993
8. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 45:00.216
9. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 45:03.002
10. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 45:04.436
11. Aleix Espargaro ESP Pramac Racing 45:07.965
12. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 45:08.453
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 45:12.54
14. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini