2010.09.19. 14:10
Talmácsi meglehetősen hosszú sorozatot szakított meg mai harmadik helyével: utoljára 2008-ban, az év végén volt dobogós, a maláj versenyen, 125 köbcentis motorral – akkor nyerni tudott. Az idei halványabb szezonkezdet után a nyári szünet környékén kezdett el felpezsdülni Talmácsi – pont akkor, amikor a MOL, mint főszponzor elhagyta a süllyedőnek vélt hajót –, az utóbbi hetekben pedig rátaláltak néhány olyan beállításra, amit eddig nem próbáltak. A jelek szerint az új setup működik, a magyar az aragóni futamon végig küzdött, előzött, veszélyes volt. Mint régen.

0L04381 c

Moto2

Iannone szombati eszméletlen gyors repülőköre után sejthető, hogy most is szökni fog – már az első körök után világos, hogy az olaszt nem lehet majd megfogni. Mögötte hárman mennek egy bolyban, ott van köztük Talmácsi is. Ekkor még negyedik, előtte Simone Corsi és Julian Simon próbálnának meglépni – sikertelenül.

A tegnapi időmérőn bukó, így magát a tizenkettedik helyre kvalifikáló Toni Elias a tizennegyedik pozícióban fejezi be az első kört, aztán félelmetes hajrába kezd.

Talmácsi egyelőre kivár, egészen a táv feléig, majd a tizenharmadik körben megfogja Corsit, a tizennegyediktől pedig tapad Simonra. Elias ekkor már a középmezőnyben előzget, de érdemben nem gyorsabb, mint a magyar.

4L00792 c

Iannone teljesen magányosan köröz a pályán, a csúcsponton tíz másodperc az előnye, ebből ad el négyet ünnepelni az utolsó körben. Mögötte Simon próbál menekülni, de Talmácsi ott van mögötte, néha-néha meg is tudná érinteni, ha akarná, de az előzés elmarad. Egy-két tized, néha csak ezredek választják el őket, az utolsó rundokban pedig az is körvonalazódik, hogy Toni Elias ugyan eposzokba illően csatázott, de a dobogóra ma nem fog felállni.

Aztán hirtelen elfogynak a hátra levő körök, Talmácsi próbál oda-odaérni a féktávokon, de Simon okosan választ íveket, a védekezés sikeres.

Szép ez a harmadik hely, örül a magyar közönség, Talmácsi Gábor pedig olyan önkívületi állapotban van, hogy a boxutcába érve elrontja az öröm-farolást, kicsit elesik. A mai versennyel feljött az összetett hatodik helyére.

Talmácsi Gábor nyilatkozata: "A hosszú és kemény munkának, amit a szezon kezdte óta végeztünk végre meglett az eredménye. Nem adtuk fel és úgy érzem, hogy a szerelőim is megértették, amit mondtam és megtaláltuk azt a beállítást, amivel elérhető lett a dobogó, ezek a beállítások biztosan jó alapot szolgáltatnak majd a későbbiekben is. Ezen az úton kell tovább mennünk.

Jól működött a motorom, élveztem a versenyzést. Nagyon boldog vagyok, hogy idén először én is dobogóra állhatok, és ha rajtam múlik, le sem szállok róla a hátralévő 5 versenyen :) . Nagyon örülök és büszke vagyok arra is, hogy elsőként a mi csapatunk tudott két versenyzővel az első háromban végezni. Szponzoraimnak köszönöm a bizalmat és a támogatást, szurkolóimnak pedig az egész éves biztatást, kitartást!"

Eredmények:

1. Iannone (Speed Up)
2. Simon (Suter) +6.203
3. Talmacsi (Speed Up) +6.276
4. Elias (Moriwaki) +7.123
5. Corsi (Motobi) +9.160
6. Cluzel (Suter) +12.881
7. Aegerter (Suter) +12.987
8. Redding (Suter) +18.881
9. Bradl (Suter) +20.893
10. Luthi (Moriwaki) +21.171

1

MotoGP

„Azt hiszem, találtunk valamit.” Ennyit mondott Casey Stoner a szombati nap után, aminek egy, a régi, 2007-es időkre emlékeztető, igazi Casey Stoner-es rajt-cél győzelem lett a vége vasárnap. Az ausztrál világbajnok már az év eleje óta panaszkodott a Ducati első villájára – elmondása alapján nem közvetített annyi visszajelzést az alkatrész, mint a korábbi változat, ennek a számlájára íjra az eséseket, a bizonytalankodós, szürke futamokat. Sajnálja, hogy megváratta a drukkereket.

Ugyanis eléggé hosszú nyeretlenségi sorozaton van túl a Casey-srác, utoljára a tavalyi maláj nagydíjon kasszírozott huszonöt pontot. Azonban egy másik széria is megszakadt a mai nappal – azaz, ha ehhez Talmácsi dobogótlansági sorozatát hozzávesszük, akkor a harmadik –, hiszen Jorge Lorenzo az idei szezonban most először szorult ki a top3-ból, aminek persze az összetett szempontjából nincs túl sok jelentősége.

Aránylag sima versenye volt Stonernek, egyedül az tehette volna izgalmasabbá a táv első negyedét, ha Pedrosa nem hibázik az első kanyarban. A kis spanyol ezúttal elbaltázta a rajtot, de indiszponált volt az egész első körben, aztán megrázta magát, és a következő rundban kikerülte Spiest, Haydent és Lorenzót is – de Casey ekkor már rég elhúzott.

3

Ugyan volt olyan, hogy Dani másodpercen belülire tudta szorítani a kettejük közti távolságot, de a verseny felétől jobban jött ki a lépés a ducatisnak, aki a végén öt szekundumos előnnyel egykerekezett át a célvonalon.

2

Nagy csata ment a harmadik helyért: Lorenzo egészen az utolsó körig hitt abban, hogy ma újra dobogóra állhat, aztán a sikánban jött Nicky Hayden, beúszott mellé, külső ívre tessékelte a spanyolt, húzott egy nagy gázt, és bejött harmadiknak. Klasszikus mozzanatok, fair játék, ráadásul egy olyan embertől, aki hasonlóra eddig talán csak Colin Edwards ellenében volt képes – de az is évekkel ezelőtt, 2006-ben volt már.

4

Nem volt zökkenőmentes Ben Spies ötödik helye sem: ő Andrea Doviziosóval kergetőzött körökön keresztül. Ez szolgáltatta egyébként a mai verseny legintenzívebb élményeit nekünk, nézőknek; ugyanez nem mondható el Doviról, akinek valószínűleg jobban esett volna a hatodik hely, mint az utolsó kanyarok egyikében elszenvedett kicsúszás.

Valentino Rossi rég motorozott már ennyire gyengén, bár a hatodik hely a maga nemében csoda, ha igaz, amiről az orvosok beszélnek: a jövőre a Ducatinál motorozó olasz állítólag kilencven foknál nem tudja feljebb emelni a sérült karját – ugyanennek a kezének az ereje nagyjából a húsz százalékát éri el a normálisnak. Rossit operálni fogják, ezt a múlt hét óta tudjuk, bár ő mind a mai napig tartja magát ahhoz, hogy a konzervatív kezelést preferálná. Nagyot meccselt egyébként ő is komájával, Marco Simoncellivel – utóbbi egyre derekasabban üli meg a Hondát, veri csapattársát is, a rutinos Marco Melandrit, aki jövőre a Superbike sorozatba költözik tovább.

A nap további híre, hogy az utóbbi időkben gyengén szereplő Colin Edwardsot jövőre is leszerződteti a Tech3 Yamaha – ő a tizenkettedik helyre volt ma képes.

Eredmények:

1.  Casey Stoner  AUS Ducati Marlboro Team  42:16.53

2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 42:21.678

3. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 42:26.026

4. Jorge Lorenzo ESP Fiat Yamaha Team 42:26.11

5. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 42:30.301

6. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 42:43.86

7. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 42:45.041

8. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 42:51.784

9. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 42:51.923

10. Aleix Espargaro ESP Pramac Racing 42:51.997

11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 42:52.052

12. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 43:01.89

13. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 43:04.849

14. Mika Kallio FIN Pramac Racing 43:14.577

125

Nem sikerült jól a szabadkártyával induló Sebestyén Péter futama. Bár a Right Guard Racing Team versenyzője bőven a 107%-os limiten belül motorozott szombaton, a versenyen megállt alatta a motor, így nem bizonyíthatott. A technikai hibáig nyolc helyet jött előre, legjobb pozíciója a huszadik volt.

A futamon a pontversenyt a mai napig vezető Marc Marquezt már az első kanyarban kiütötték. Legfőbb riválisai, Pol Espargaro és Nicolas Terol végeztek az első-második helyeken, így mindketten megelőzték az összetettben.

GPARA125-2010-01

Sebestyén Péter nyilatkozata: „Nagyon sajnálom, hogy technikai probléma miatt nem sikerült befejeznem a versenyt. Már az első kör után éreztem, hogy valami nincs rendben a motorral, de próbáltam még a gondolatot is elhessegetni, hogy valami probléma van az Apriliámmal. Néhány körrel később azonban nem volt más választásom, kuplung-fék és kigurultam a pálya füves részére, hogy ne akadályozzam a még versenyben lévőket. Függetlenül attól, hogy a futamot nem tudtam befejezni, nagyon sokat tanultam és minden új tapasztalatra szükségem van ahhoz, hogy egyre jobb legyek, és ha állandó versenyzővé válok, akkor megálljam a helyemet a vb-n is. Szeretném megköszönni a lehetőséget a szponzoraimnak, Talmácsi Gábornak, a Faster Management-nek és nem utolsó sorban menedzseremnek, Roberto Favaronak.”