2010.10.17. 14:54
Katasztrofális a helyzet, vallja Talmácsi, hozzátéve azt, hogy agyal a megoldáson, de egyelőre nem látják az alagút végét. Szombaton még az első húsz közé sem tudott befurakodni, a mai versenyen a tizennyolcadik lett. Nem érti, mi változott a spanyol futam óta, ahol harmadik volt, mert szerinte semmi, de a motor mégsem működik. A MotoGP-ben Casey Stoner tropára verte a mezőnyt, csakúgy, mint 2007-ben, 2008-ban és 2009-ben is ugyanezen a pályán – csapatfőnöke szerint csupán félgőzzel ment az ausztrál, de nem volt többre szükség. Lorenzo második, Rossi mögötte.
1

Moto2

Hatalmas versenyen van túl Alex de Angelis: a san marinói 2006 óta nem tudott győzni, a múlt héten ugyan majdnem sikerült neki, de az utolsó körökben lemaradt – most viszont nem hibázott. A korábban sportbalesetben elhunyt Tomizava Sojának ajánlja győzelmét.

Aránylag sima versenye volt egyébként de Angelisnek, mindössze az első körökben akadt izgulni valója, amikor a kezdeti lökdösődésben visszacsusszant a negyedik helyre. Néhány rund után azonban letisztultak a dolgok, az átlagnál nagyobb lendülettel motorozók egyből meg is szöktek – hárman voltak ők, Scott Redding, Andrea Iannone és a már említett de Angelis, hármójuké volt a dobogó a végén is.

2

Nem volt ezúttal szoros a befutó, a táv feléhez közeledve már fényévekkel az üldözőboly előtt járt a trió, és nagyjából itt kezdtek el ők hárman is elhúzni egymástól. Alex de Angelis körről-körre, apránként rakosgatta össze a célvonalnál 2,1 másodpercnél tartó előnyét, magabiztosan nyert.

Hiába játszott, és játszik csaknem folyamatosan a dobogós helyezésekért csapattársa, Talmácsi Gábornak mégsem megy az aragóni futam óta. A magyar nem tartja elképzelhetetlennek, hogy az ominózus box-utcai bukást követően megsérült a váz, amit azóta sem cseréltek ki – persze kérdés az is, hogy ezt miért csak feltételezi Talmácsi, amikor egy korábbi rádióműsorban tett nyilatkozata alapján a motorblokk szó szerint kiszakadt versenymotorjának vázából, amikor a farolós bukfencet előadta.

20101016

"Katasztrofális a helyzet." – mondta Gábor a mai futam után. „Az aragóni dobogó után gondolni sem mertem volna, hogy ilyen folytatás vár ránk, azóta egyszerűen bármit változtattunk a motoron nem lett jobb. Folyamatosan azon agyalok, hogy vajon mi lehet a gond a géppel, mert, hogy valami komoly gond van az biztos. Eddig bármilyen is volt a beállítás, képes voltam hozzátenni a tudásomat, tapasztalatomat és bejöttem az első tízbe.”

„A verseny követően volt egy csapatmeeting, ahol felvetettük, hogy szükség lenne egy plusz futómű-mérnökre erősítésként, mert egy helyben toporgunk. Illetve felvetődött az is, hogy miután elestem a boxutcában a váz nem került kicserélésre, mert a mérnökeim úgy ítélték meg, hogy nem sérült meg annyira, hogy szükség lenne erre a lépésre. Én viszont nem tudok már másra gondolni, minthogy innen eredhet minden problémánk forrása, így a következő versenyre kértük a váz cserét is. Bármi legyen is még a két hátralévő versenyen, én nem adom fel és hiszek abban, hogy lesz megoldás.”

A világbajnoksági összetettet már egy héttel ezelőtt megnyerő Toni Elias sokat küzdve hetedik lett a mai napon, míg a hét nappal ezelőtti futamgyőztes Roberto Rolfo a huszonhatodik helyen zárt.

Eredmények:

1. de Angelis (MotoBI)

2. Redding (Suter) +2.172

3. Iannone (Speed Up) +2.974

4. Simon (Suter) +10.344

5. Bradl (Suter) +10.617

6. di Meglio (Suter) +17.847

7. Elias (Moriwaki) +27.145

8. Corsi (Motobi) +27.249

9. Debon (FTR) +27.398

10. Abraham (FTR) +27.666

...

18. Talmácsi (Speed Up) +42.933

3

MotoGP

Stoner nagyjából ugyanúgy kalapálta el a komplett mezőnyt 2010-ben is hazai pályáján, mint ahogy azt 2007-ben, 2008-ban és 2009-ben is tette: már a nyitó körben ordas mód gyorsabban ment, mint a többiek – ez számszerűsítve másfél másodperces előnyt jelent mindössze egy darab kör megtétele után, és két szekundumot a második célvonal érintésnél –, majd hibát és kegyelmet nem ismerve robogott ugyanebben az iramban egészen a kockás zászlóig.

5

A nagyon nyerni akaró Jorge Lorenzo előtt kiépített előny az utolsó három körben csúcsosodott ki nyolc másodperc fölé, de lehetett volna ez több is – állítja ezt legalábbis Vito Guareschi csapatfőnök, aki szerint Stoner még csak meg sem közelítette valódi határait a mai napon. Említett spanyol meglehetősen magányosan motorozta végig a teljes távot, talán egyedül Andrea Dovizioso lehetett volna rá veszélyes, de az olasz műszaki hiba miatt már a negyedik körben kiállni kényszerült.

4

A szokásos forgatókönyv szerint pocsék rajttal kezdte meg az ausztrál versenyt Valentino Rossi – nem is indult jó helyről, a tegnapi időmérőn kétszer is feltartották, csak a nyolcadik pozíciót szerezte meg –, hogy később megkezdhesse a nagy felzárkózást, ami a mai vasárnap kevésbé volt látványos, mint egy héttel ezelőtt. Persze kifékezett mindenkit maga előtt, aki éppen arra járt, de a negyedik hely környékén egyértelműen látszott, hogy a vezető kettőst már nem fogja tudni behozni.

Nem szakadt le róla azonban Nicky Hayden, aki addig-addig bűvészkedett támadó pozícióban a 46-os mögött, míg végül két körrel a vége előtt el is tudott menni mellette szűken – de itt még nem volt vége. Hiszen Valentino Rossi, az utolsó körök nagy mestere nem hagyhatta, hogy az amerikai csak úgy, mindenféle szívritmus-fokozódás nélkül dobogóra álljon: a leintés előtt négy kanyarral egyszerűen benyesett Nicky mellé, és a célvonalig már nem engedte vissza a pozíciót.

Mögöttük fantasztikus versenyt teljesített az olasz Marco Simoncelli, akit csupán az utolsó körök egyikében tudott befogni – a sokkal jobb technikai feltételekkel induló – Ben Spies.

Eredmények:

1.  Casey Stoner  AUS Ducati Marlboro Team  41:09.128

2. Jorge Lorenzo ESP Fiat Yamaha Team 41:17.726

3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 41:27.125

4. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 41:27.163

5. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 41:31.339

6. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 41:34.145

7. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 41:44.296

8. Aleix Espargaro ESP Pramac Racing 41:55.322

9. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 41:55.422

10. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 42:08.763

11. Mika Kallio FIN Pramac Racing 42:08.792

12. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 42:08.860

13. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 42:14.157

14. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 42:14.181