A pénz nem minden, illetve mégsem – Crutchlow is lelépett a Ducatitól

2014.08.06. 11:19

Uborkaszezon ide vagy oda, a Moto GP mezőnye izgalmasabb hírekkel látott el bennünket a nyári szünet idején, mint eddig bármikor. Jó, kivétel volt ez alól Rossi Yamahához való visszatérése, de összességében nem panaszkodhatunk.

A sachsenringi futamot követően mindenki vakációzni indult, s még azt is kijelenthetjük, hogy a verseny is jó volt. Igaz, ilyen bokszutcás rajtot talán még soha nem láthattunk, a versenyzők döntő többsége prüszkölt is emiatt, de az élet ilyen, ha tartani kell a tévés közvetítés menetidejét, nincs mese, a futamnak mennie kell, még ha egymás nyakán trappolnak, akkor is, a hírnévnek ára van. Akadt néhány pilóta, aki még öreg verseny-MZ-vel is fotóztatta magát. Szerencséjük, hogy nem volt ott Szabó II. Laci bácsi, aki móresre tanította volna a sihedereket.

Ha már a nagy öregekről beszélünk, Kevin Schwantz ötvenévesen ismét rajthoz állt a legendás suzukai nyolcórás versenyen, most a Yoshimura Suzuki csapat színeiben. Illetve állt volna, ha csapattársa Nobuacu Aoki nem bukik a verseny ötödik körében. Egyébként nem csodálkoznék, ha a Suzuki úgy döntene a nagy versenyzőkeresési dömpingben, hogy az éppen sokadik csúcsvirágzását élő texasi legenda kapna néhány szabadkártyát. De jó is volna.

A KTM bejelentette, hogy 2017-ben egy V4-es prototípussal beszáll a MotoGP bizniszbe, kíváncsian várjuk a fejleményeket. Sachsenringben újfent Marquez győzőtt, ezúttal Pedrosa és Lorenzo előtt, Rossi csak negyedik lett, de az eredménylista ennek ellenére vegyes érzelmeket válthatott ki a Honda vezetéséből. Stefan Bradl a harmadik helyről rajtolhatott, s a verseny elején kialakult kaotikus helyzetnek köszönhetően minden jel arra mutatott, a németnek dobogóra kell állnia hazája nagydíján.

Ehhez képest rendkívül gyenge teljesítményt nyújtott, s bár igaz, hogy a rajt után egyedül száguldozott, úgy előzte meg a mezőny eleje, mintha állt volna, a végén pedig még pontot sem szerzett. A japánok mér régóta fenyegették, ha így folytatja, mehet, amerre lát, és mindenki sejtette, ezúttal következményei is lesznek a fejcsóválgatásnak.

Az ügy másik főszereplője Cal Crutchlow. Az angol néhány héttel ezelőtt, a Ducati World Weekenden megerősítette, hogy az aggasztó eredmények ellenére marad a márkánál. Többen rácsodálkoztak, köztük én is. Gondoltam rosszindulatúan, egészen biztosan a pénz miatt. Majd a hétvégén, szombaton érkezett a bombahír, Crutchlow szakított a Ducatival, jövőre az LCR Honda versenyzője lesz. Mindenki csak pislogott és kapkodott a levegő után, majd estére kaptunk némi választ is az ügy hátterére.

A sejtéseknek megfelelően a Honda kiadta Bradl útját, aki időközben már elfogadta a Forward Racing Team ajánlatát, így kizárólag az LCR csapatfőnökének, Lucio Cecchinellónak fájhatott a feje, vajon kit szerződtethetne jövőre. Miután a csapat főszponzora, a brit CWM befektetési társaság is rábólintott a Crutchlow-féle ötletre, Cecchinello felhívta Bob Moore-t, Cal menedzserét, és megkínálta egy esetleges szerződéssel. A bökkenő mindössze az volt, hogy senki nem tudta pontosan, Crutchlow vajon feltételesen, vagy ténylegesen hosszabbított-e a Ducatival.

Ekkor jöttek azok a pletykák, amelyek szerint el kell őt kérni a Ducatitól. Estére tisztázódott a helyzet, a Ducati nem marasztalta, jövőre Iannone ülhet a másik gyári motorra, Crutchlow meg mehet, ahová akar. Ez esetben mindenki legnagyobb megelégedésére az LCR Hondához, ahol jövőre minden bizonnyal HRC gyári támogatást kaphat. Ennek ellenére, kötve hiszem, hogy a Repsol csapaton kívül bárki harcba szállhat a győzelemért a nagy H-nál, de egy-két dobogóra azért van esélye.

A döntés természetesen megkérdőjelezhető, mert ha Gigi Dall'Igna végül mégis épít egy versenyképes motort a Ducatinak, verheti a fejét a falba, bár ennek esélye megjósolhatatlan, a versenysport meg amúgy is hazardírozásról szól.

A vicces az, hogy nemrég jelent meg az angol Motorcycle News magazin azon száma, amely címlapon hozta a sztorit Crutchlow idézetével – „Miért nem szakítottam a Ducatival”. A szerző, Matthew Birt egyébként Crutchlow jó barátja, s éppen vakációját tölti. A hír hallatán azonnal üzent Crutchlownak a twitteren, kérdezvén, történt-e valami érdekes a motorsport világában. A humorérzékéről ismert pilóta erre annyit reagált: „ne aggódj pajti, semmi különös, a nap sztoriját már úgyis megírtam.”

Hát így vannak ők, angolok, s talán ez volt az a történet, amelyre még Besenyő István is megkérdezné – „hogy is gondoltad ezt Maaaargit?”

Ezen morfondírozva azért feltenném a költői kérdést: lesz-e annyira tökös a Yamaha gyári alakulata, hogy 2016-ra esetleg mégiscsak leszerződteti Crutchlowt Rossi csapattársaként? Ő addigra valószínűleg szabad lesz, Lorenzo pedig továbbra is kérdéses. A japánok meg kiállhatnának végre az „álom-oldies” párosítással.

Alább fogadják sok szeretettel a félidejéhez ért bajnokság pontállásáról készült infografikánkat, remélem, jól szórakoznak majd. Ennek fő motívuma, gondolva a hétvégi indianapolisi nagydíjra, az idény végén visszavonuló nagy kedvenc, Colin Edwards.