Lorenzo magabiztosan begyűjtötte a legzúzósabb esésért járó díjat

2015.09.17. 15:47

Már akkor éreztem, hogy valami sunnyogás van a háttérben, amikor a misanói MotoGP futam előtt egy héttel megpillantottam Bradley Smith-t a tavulliai Rossi pizzéria szomszéd asztalánál, miközben bőszen fagyizott.

Hogy a fagyi miatt-e, vagy sem, esetleg a miliő hatására, a brit második lett a futamon, míg a háziversenyét futó Rossi, egy kissé rosszul időzített motorcsere miatt még a dobogóra sem fért fel. Ezt a gombócot pedig neki kellett lenyelni.

A sneci meg a cápa

A verseny előtti olasz kiruccanásunk során épp azzal az Aldo Drudival töltöttünk el ismét fél napot, akit Valentino Rossi házi sisakfényezőjeként ismerhet a nagyközönség. Sok mindenről beszélgettünk, többek között Rossi esélyeiről, és arról a pszichológiai nyomásgyakorlásról, mely a versenyek között zajlik az esélyes pilóták között. Aldo csak mosolygott, amikor megkérdeztem, megszületett-e a döntés Rossi egyedi sisakját illetően, melyet rendszeresen készíttet az olasz futamokra. Végül lehullt a lepel, és azt hiszem, semmit nem kell hozzáfűzni ahhoz, amikor egy kilencszeres világbajnok, aki épp vezeti a tabellát, kis törékeny halként ábrázoltatja magát, legfőbb ellenfelét, egyben csapattársát pedig drabális, haragos cápaként.

Mint ahogy Smith őszintén elmondta, épp a Doktor meghívására érkezett a faluba, hogy a verseny előtt szórakozásból motorozzanak egyet Rossi magánpályáján, melyet az olasz időközben minden bizonnyal megbánt, hiszen Smith pont úgy lett dobogós, hogy a szakadó esőben sem cserélt motort, és slick gumival csúszkált, míg ismét felszáradt a pálya.

S hogy leginkább mit lehet megtanulni Rossi farmján? Motort csúsztatni.

Pedig olyan szépen indult minden. Misano, mint mindig, most is Tavullia külvárosi részévé változott, a lelátó sárgába borult, és megkezdődött a Rossi-féle népünnepély. Az olaszra persze irgalmatlan nyomás került, minimum nyernie kellett volna ahhoz, hogy a kilencvenezres közönség, flashmobként együtt éljen át egy gigantikus orgazmust.

Mikor az első körben eleredő eső fokozódott, az élen motorozó Lorenzo-Marquez-Rossi trió egyszerre döntött a motorcsere mellett, majd folytatták a harcot a világbajnoki címért, már esőgumival. A lelátó felrobbant, amikor Rossi átvette a vezetést, és megkezdte magabiztos menetelését egy újabb győzelem felé.

Viszont az olasz esőistenek, és a tavulliai plébánosok valahogy mégsem tudtak kiegyezni, mert az eső részben elállt, az ideális ívek lassacskán felszáradtak, az esőgumik meg cafatokban lógtak. A vezető hármasból először Marquez dobbantott, és ült vissza a slick gumival szerelt motorjára, míg Rossi és Lorenzo minden tapasztalatukat pad alá söpörték, és egymásra koncentrálva, többszöri hívásra sem voltak hajlandóak kiállni motorcserére. Lorenzo végül feladta, és kiment, Rossi tovább feszítette a húrt.

Magyar szálak

A misanói futamon négy év után ismét magyar versenyzőt láthatott a közönség, a MotoGP Moto3-as kategóriában induló Gyutai Adriánt. Érdekes, hogy míg néhány éve egy magyar srác teljesen normálisan jelenségnek számított a GP-n, és szinte vártuk a jó eredményeket, idén már az is elég volt, hogy végigment. Adrián élvezte a versenyt és a légkört, bár a motorerőre panaszkodott, az viszont mindenképpen jó hírnek számít, hogy a paksi srác nem zárta ki a folytatás lehetőségét.

A spanyol vélhetően alaposan felhergelte magát, amiért csapattársa tovább hazardírozott, ezért hideg gumival hideg aszfalton, a tempót kissé túlbecsülve, eszméletlen nagyot bukott, és maradt pont nélkül.

Emellett Rossi égbekiáltó hibája azonnal eltörpült, aki egy körrel később ugyan kijött, de már csak ötödiknek érhetett célba a hazai közönség előtt. Végeredményben jól járt, hiszen rengeteg pontot hozott Lorenzón. Így ha a verseny legnagyobb nyertese nem is Valentino Rossi, hanem a jó ütemben motort cserélő Marc Marquez lett, a legnagyobb vesztese egészen biztosan Jorge Lorenzo.

MotoGP Misano 2015
Végeredmény
1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team
2. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech3
3. Scott Redding GBR EG 0,0 Marc VDS
4. Loris Baz FRA Forward Racing
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP
6. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing
7. Andrea Iannone ITA Ducati Team
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team