Két keréken, szélben, háttal a menetiránynak. Mindezt 200,9 km/órás sebességgel száguldva a sármelléki repülőtér betonkockáin. Borsay Szabolcs tegnap ezt a világon legelőször tette, ezzel a magyar streetfighter neve bejegyeztetett a Guiness-rekordok könyvébe.
A nehézségek ellenére tegnap megszületett a
magyar Guiness-rekord a "legnagyobb sebességgel háttal motorozás a
tankon ülve" kategóriában.
Az elmúlt keddi időpontot a rossz időjárás és
a nagy szél miatt halasztották el, azonban tegnap sem volt
az a kimondott szélcsend. Azok szerint, akik egy hete potyára
utaztak le a sármelléki Balaton Airportra, a szél sokkal erősebb
volt most, mint akkor.
A rekordkísérlet időpontját délután két órára
tűzték ki. Ekkorra rendelte oda
Borsay Szabolcs - akit egyébként sikeres motoros
kaszkadőrként ismerhetnek a streetfighter versenyek látogatói - a
szaksajtót, és már korábban megérkezett az RTL Klub
forgatócsoportja. (A rekordbejegyzéshez ugyanis szükség van a sajtó
nyilvánosságára is.)
Mivel a rekord tárgyát képező motorkerékpárt
busszal szállították le, csak akkor derült ki, hogy
az indítókulcs Budapesten maradt, amikor a tévések
megpróbáltak elhelyezni egy videokamerát az ülés alatt.
Az első riadalom után Szabolcs hazatelefonált, és megkérte
egy barátját, hogy a leggyorsabb motorjával hozza utána a kulcsot.
A kulcs egy Suzuki Hayabusán fél négyre ért le, de addigra Szabolcs
már túl volt az első két kísérleten - sikerült a motort beindítani
kulcs nélkül, és az ülés alá is bekerült a kamera.
A rekord hitelesítéséhez a Sebesség Láz
Ügynökség fotocellás sebességmérő berendezését használták, azt,
amelyikkel a gyorsulási versenyek eredményeit is mérik. Szabolcs
először hagyományos módon végigmotorozott néhányszor a pályán, majd
a nagy szél ellenére már az első próbálkozásra 170 km/órás
sebességet ért el úgy, hogy
menet közben megfordult a motoron, majd a tankon háttal ülve
vezetett tovább. Másodszorra természetesen megdöntötte a saját
maga felállított rekordot 180 km/órás sebességgel, de még ezzel sem
elégedett meg. Harmadik próbálkozásra
200,9 km/órát mért a berendezés.
Sajnos a szél még jobban feltámadt és Szabi nem
érezte elég biztonságosnak a pályát még egy kísérlethez. Később
elmondta, hogy
az erős oldalszél miatt félre kellett ülnie a tankon, és
annyira meg kellett döntenie a motort, hogy valószínűleg ilyen
körülmények között ennél jobb eredményt nem sikerült volna elérnie.
Ebben a kategóriában
ez lesz a legelső bejegyzés a rekordok könyvében. Büszkék
lehetünk rá, hogy ismét történt valami olyan, amiben a magyarok az
elsők.