Nyár végén hajthatunk a passira

2003.04.28. 09:07
Kapcsolódó cikkek (1)
A strada meg a passo kifejezések gyakran röpködnek az olaszok szájából, amikor eligazítanak egy motorost. A strada utat jelent, a passo inkább átjárót. S van most már a Centopassi, ami egy távolsági verseny motorosoknak.

 
 

Nem kevesebbről van szó, mint lenyomni több mint 2 ezer kilométert Olaszország, Svájc és Franciaország - némi jóindulattal - betonozott hegyi útjain, ami történetesen egy csomó helyen nem csak hatalmas emelkedőket, hullámvasutat, hanem eszeveszetten sok kanyart jelent. Ja, és be kell rá nevezni. Mert a dolog lényege, hogy a kijelölt pályát ki teszi meg leggyorsabban. Közben van szállás és ellátás, úgyhogy ezért legombolnak a résztvevőkről közel 200 ezer forintnak megfelelő összeget.

 
   
   

Idén augusztus 26-án indul az ötnapos verseny a Ducati üzemétől, azaz Bolognából, két csoportban: az egyik azoké, akik az órával versenyeznek (140 motorban korlátozták a létszámot, benne a Ducati Multistrada csapata), a másik azoké, akiknek csak végig kell menniük, ez a "vasmotoros" osztály, létszámkorlátozás nélkül.

 
   
 

Az órások kapnak egy pályarekordnak nevezett időértéket, amit - sajnos az indulók számára ellenőrizhetetlen módon - a Ducati Multistrada 1000DS névre keresztelt, ezres csodajárgányával hoznak össze, melyben a superbike és az enduró erényeit egyesítették. A versenyre mindenki benevezhet, de bérelheti a gyártótól a fenn nevezett motorcsodát is, s megpróbálhatja megverni a gyári menőt. Ha megveri, övé lehet a motor. Az is elviheti, aki más motorral vágja haza az etalon időmenőt.

 
   
   

Mellesleg nem véletlenül jöttek rá a Bologna melletti Ducati bázison, hogy a rossz utak motorját kell megcsinálniuk, mivel nem messze a gyártól kanyarog a Passo della Futa, ez a Firenzéig húzódó alig 80 kilométeres utacska, amelyen minden olasz szeret végigmenni, mert itt leckét vehet vezetésből, és élményt meríthet a toszkán táj szépségéből. Keskeny, kanyargós és kátyús. Vagyis sokkal izgisebb, mint a közelben futó unalmas autópálya.

 
   
 

Az ilyen pályához speciális felfüggesztés kell, az ilyen pályán technikázni kell, az ilyen pályán a kanyarokból jól húzatva kell kijönni, ha nem akar fél napig rajta pepecselni az ember. És az ilyen pályához olyan motor is kell, amelyik nem rázza ki utasa lelkét. Egy jó motoros a Ducatival átlag száz felett hajt végig ezen a lehetetlen és tökéletlenségében tökéletes útkígyón.

 
   
   

A tervek szerint a nagy kirándulás Cortinában, azaz az olasz Alpokban ér véget, itt kapja meg a leggyorsabb a verseny fődíját, és egy monumentális bulit rendeznek a résztvevők tiszteletére.

 
   
 

A Ducati egyébként folyamatosan tart motorvezetési órákat mindenkinek, még a 16 év alattiaknak, s külön a hölgyeknek is. A gyár tesztvezetői maguk elé ültetik a bátortalan nőket és aztán lehetetlen kalandokba hajszolják őket. A Passo della Futa is bekerülhet a programba, és akkor biztos, hogy a nebuló valami olyat tanul, amit még a Kamaszutrában sem írtak le.

 
   
   

A Centopassira a Dream Engine-nél lehet jelentkezni a 0039051-649-4472 telefonon, május 15-ig. A jelentkezést sorrendben veszik fel, nem érdemes az utolsó napig várni, mert addigra tuti betelik az időeredményre hajtó versenycsapat létszáma.