Az eredménylistát böngészve láthatjuk, hogy a négyüteműek nagy sikerét hozta az első futam, amire azért senki sem számított, mivel a Suzuka-i pálya a könnyebb kétütemű gépeknek nyújtott némi előnyt.
A Suzuka-i pályán vasárnap a MotoGP futama
rajtolt legutoljára.
A rajt előtt még érdemes megemlíteni a szombati időmérő edzést, amelyhez hasonló izgalmasat évek óta nem láthattunk. Loris Capirossi pénteki edzés elsősége nem sokáig bírta ki a folyamatos támadásokat. Először Carlos Checa, majd Max Biaggi vette el a pole pozíciót, majd Valentino Rossi tört az élre. Két perccel az 1 órás edzés letelte előtt Capirossi ismét megszerezte az első rajtkockát, de Rossi még a pályán tartózkodott, és egy fantasztikus utolsó körrel bezsákolta a pole-t. Ez a tűzijáték az utolsó 20 percben zajlott le, néha azt hitte a néző, hogy ez már a verseny. Pedig nem.
Bár az eső még szakadt a rajtnál, de már nem
annyira, mint a 125-ös és 250-es futamok ideje alatt. A legnagyobb
kategóriában 21 kört kellett teljesíteniük a 2 és 4 ütemű gépeknek.
Az eső nem volt jó jel a versenyzők számára, van aki kifejezetten
utálja ezt az égi áldást. A kétütemű gépek pilótái sem örültek a
vizeskedésnek, mivel
ilyen időben a 4 üteműek lágyabb teljesítmény leadása és nagyobb
nyomatéka jobb kezelhetőséget biztosít.
Így nem meglepő, hogy a második helyről rajtoló Capirossi alaposan beragadt a startnál (20. hely), ellenben a francia Jacque a kétütemű Yamaha-val meglepően jól rajtolt. Sőt túl jól, mert később kiugrásnak minősítette a versenybíróság a startját, és egy stop-and-go büntivel jutalmazta, amely szerintem nem volt jogos, de hát a bíróknak mindig igazuk van. A rajt után Itoh, Jacque, Ryo, Checa, és Rossi volt a sorrend, aki szokásához híven igen közepes startot vett.
A japán
Akira Ryo, aki a Suzuki helyi menőjének számít
már az első körben meglépett kihasználva a jól beállított V4-es
négyütemű gépét, és nagyon jó pályaismeretét. A nagy nevek
közül Biaggi a 11. helyen húzta a gázt az első kör végén.
Aztán Rossi megindult. A második körre már 4., később megelőzve Checa-t és Itoh-t már Ryo nyomában loholt. A 6. körben Biaggi besarazta magát, ezt látva két kanyarral odébb Kenny Roberts is a sóderba kormányozta a Suzukit. A verseny élbolyát alkotó Ryo, Rossi, Itoh, Checa és Gibernau ötös 2-3 másodpercen belül követte egymást. Ebből a 12. körben kiesett Gibernau, amikor odaverte a második Suzukit a futamon.
A végére Ryo és Rossi elhúzott a két
üldözőjétől, majd Rossi 5 körrel a futam vége előtt a célegyenes
előtti sikánban megelőzte Ryo-t, és fokozatosan elhúzott tőle, így
magabiztosan nyerte az első MotoGP futamot. Ezután már csak Checa
előzését láthattuk, amint Itoh-nak ment el, miután egy kanyarból
kijövet Itoh hibázott és majdnem elesett. A viszonylag jó helyen
motorozó Ukawa és Nakano 3 illetve 4 körrel a vége előtt mondtak
búcsút az aszfaltnak, és próbálkoztak inkább a sódermotorozással,
sikertelenül.
|
Az eredménylistát böngészve láthatjuk, hogy a négyüteműek nagy sikerét hozta az első futam, amire azért senki sem számított, mivel a Suzuka-i pálya a könnyebb kétütemű gépeknek nyújtott némi előnyt. Viszont úgy tűnik, hogy ezt az esős idő kompenzálni tudta, de ez az oka annak is, hogy mindössze 12 versenyző ért célba a 21 indulóból.
MotoGP kommentárok:
Valentino Rossi: "Ez egy nagyon fontos gyozelem volt, az adott körülmények között. Kétszer elestem az edzések során, és ez volt az elso eset hogy tesztelhettem az új motort esos idoben és mindössze 14. helyen végeztem a reggeli bemelegíto edzésen. Az utolsó körben nem vétettem egyetlen hibát sem, így képes voltam megnyerni a futamot."
Akiry Ryo: "Nagyon elégedett vagyok, bár megnyerhettem volna ezt a versenyt. Mindenesetre számontartva azt, hogy Rossi a világbajnok, igazán elégedetnek kell lennem a második helyezésemmel."
Carlos Checa: "A verseny reggelén a bemelegíto edzésen nem volt elég idonk tesztelni mindent amit szrettünk volna. A verseny alatt volt némi problémám az eroátvitellel, és igen nehéz volt eloznöm a feltételek miatt. Remélem ez az eredmény tovább segít minket, hogy még gyorsabban továbbfejlesszünk egy két dolgot."