Rekord számú dragster Kunmadarason

2002.07.09. 13:32
20 dragster gyűrte az aszfaltot a hétvégi kunmadarasi gyorsulási versenyen. Hosszú évek óta ez rekordmennyiségnek számít hazánkban. Szinte annyi cseh és szlovák versenyző állt rajthoz, mint magyar. A két név, aki a júliusi hőség ellenére a Balaton helyett a kopár alföldi pusztaságra csalt nézőt és motorost egyaránt: a svájci Peter Bossert és a német Bernd Dietrich.
 
   
   

A beharangozóval ellentétben az érkező női versenyző csak az előkészületekben segédkezett. A volt Európa bajnok, Mirjana Dietrich sérülései miatt már nem áll rajthoz. A vendégek hétfőn érkeztek. Mivel ez idáig nem voltak Magyarországon, a Dragrace.hu és a Speed Riders MC jócskán szerveztek nekik programot. Budapest, Eger, Hortobágy és a magyar konyha megismertetése mellett először csütörtökön jutottak ki a kunmadarasi reptérre.

 
   
 

Az eső szakadt, így megmutatta a pálya minden apró hibáját. A bal oldali pályáról lefolyt a víz, tehát lejt, a jobb oldalon viszont féltávnál pocsolyák sorakoztak, vagyis hullámos a pálya. Ekkor még húzták a szájukat, ha a pálya minőségéről kérdezték őket.

 
   
   

A pénteki tesztek után azonban már egész más jelzővel illették az aszfaltot. Bossert, mint a nagy varázsló, beírogatta a motorra csatlakoztatott laptopba a varázsigéket, majd a tátott szájú közönségnek azt nyilatkozta, hogy 7,5-öt fogok menni. 7,45-öt ment. A nap további részét a bűvészinas, azaz Fucsi tanítgatásával töltötte. Ennek egy lánc és egy kuplung látta kárát. A Dragrace versenyzője péntek este azt telefonálta a mamájának, hogy ma annyit tanult, mint eddigi motoros pályafutása során összesen.

 
   
 

A pénteki edzés még egy véres áldozattal járt. A magyar futamok elmaradhatatlan résztvevője, a szlovák Richard Synek, aki először ment Kunmadarason 9 mp alatt, sajnos gallyra tette a motorját, így a szombati versenyen nem tudott indulni.

 
   
   

Némileg módosított rajt várta a 101 nevező versenyzőt. Ezzel tovább nőtt a pálya biztonsága, valamint a dragstereknek annyira fontos melegítő szakasz is hosszabb lett. A jobb körülményeknek megfelelően jobb eredmények is születtek az embert és gépet próbáló hőségben. Bajcsi Tomi 600-as kategóriában 9,95 másodperces idejével először lépte át a 10 mp-es határt, ami európai szinten is dragsteridőnek számít.

 
   
 

Belme Józsi Hayabusájával már csak 250 km/h felett képes menni, Kmetty Ágoston 900-as kategóriában mind sebesség (228,59km/h), mind időrekordot (9,892 mp) futott.
A legnagyobb ovációval mégis a dragokat fogadták. Ahogy az időmérő futamon beindult Peter Bossert 800 lóerős motorja, egyszerre fogta be a nézősereg a fülét. A gumimelegítő burnout után szem nem maradt szárazon, majd mellkast döngető hangerővel szakadt ki a motor a fotocellák közül.

 
   
   

A rajt 0,16 mp-es reakcióideje profihoz méltó. Félpályánál 245,19 km/h-val hasított a nézők előtt. 7,79 másodperc múlva ért a 402 m végére, 300,95km/h-val tépve át a képzeletbeli célszalagot.

 
   
 

Az időmérők után beiktatott Shox streetfighter-verseny alatt pihenhetett motor és motoros. Az aszfalton ügyeskedők között elterjedőben Mókus által képviselt trógerfighter stílus. Nem kímélték a Szimókat a fiúk, bár kivett első kerékkel az aszfaltnak csapódó meztelen villaszár már biztos megélt jobb napokat is. Becman szokásos - a Taxi-ból ismert - előre szaltóval zárta műsorát.

 
   
   

A kisnövésű Babu-n már akkor is csodálkoztunk, amikor felmászott a motorja nyergébe. Nem sajnálta a pirotechnikai eszközöket, piros füst, sárga láng kísérte az egykerekezést. A szigorúan 6 percben megszabott bemutató után a zsűrit megtestesítő Borsay Szabolcs kergette le Babut , aki a közönség kántálásának megfelelően forgatta durranásig a hátsó kereket.

 
   
 

Ezután Hidi Miki Triumph-os mutatványai csendesnek és visszafogottnak tűntek. Tartott ez addig, míg a pálya vége felől őrült tempóban nem érkezett. Megállt a nézőkben az ütő, ahogy a rajt felé száguldott. Már láttuk a tarolást a rajtnál ácsorgó nézők körében, amikor hihetetlen fékezéses ródszájdolásos produkciót adott elő. Ez is a mutatvány része volt.

 
   
   

A nap legizgalmasabb része, a döntők voltak már csak hátra. A nyolcad döntő legígéretesebb futamának az Erdős-Orgoványi párharc ígérkezett. Orgoványi Gyurinak nagyon jól feküdt a gép ezen a napon. 9,0028-as idejével kis híján feliratkozhatott ő is a 8 másodpercesek közé. Így Erdősnek a mai nappal a verseny véget ért, csak úgy mint Fucsinak, aki egy gyönyörűen elkapott rajt után a pálya közepén tétovázni kezdett, így egy hajszállal lemaradt Tamas Sulek-től.
Suleket a középdöntőben Bossert rendezte le, míg Orgoványi Bern Dietrichtől kapott ki előírásszerűen. Ezzel ismét megmutatkozott a magyar vendégszeretet: a döntőt a két vendég vívta meg. Nem is maradt hálátlan az Európa bajnok, 7,3859 másodperces idejével új pályacsúcsot állított fel Kunmadarason. A csúcsok pedig azért vannak, hogy megdöntsék őket...

Eredmények:

Junior 50 ccm:
Első helyezett: Gyöngyösi Róbert, 17,7943 mp
Második helyezett: Fegyvernök Csaba, 19,1504 mp

Széria 400 ccm:
Első helyezett: Váray György, 12,5629 mp
Második helyezett: Nagy István, 13,0137 mp

Széria 600 ccm:
Első helyezett: Bajcsi Tamás, 10,0535 mp
Második helyezett: Florian Zsolt Csaba, 10,5322

Drag 600 :
Első helyezett: Stinka Jakub, 10,5955 mp
Második helyezett: Miroslav Matlas, 11,0324

Széria 750 ccm:
Első helyezett: Czinder Róbert, 10.3216 mp
Második helyezett: Kulik Csaba, 10,5119

Széria 900 ccm:
Első helyezett: Kmetty Ágoston, 10,1087 mp
Második helyezett: Máté Sándor, 10,5598 mp

Széria 1000 ccm:
Első helyezett: Szőke Gábor, 9,7835 mp
Második helyezett: Varga Zoltán, 9,8318 mp

Kéthengeresek - ModiTwin:
Első helyezett: Otto Knebl, 10,2422 mp
Második helyezett: Kubes Jaroslav, 10,7660 mp

CustomTwin
Első helyezett: Zaiíc David, 13,0593 mp
Második helyezett: Tomas Tesner, 12,6812 mp

Széria 9oo+Top - ModiFour:
Első helyezett: Kerecsenyi Attila, 9,5130
Második helyezett: Papp László, 9,6486 mp

Compatition:
Első helyezett: Peter Bossert, 7,3859 mp
Második helyezett: Bern Dietrich, 8,5243 mp

Magyar Köztársaság Országos Dragbike bajnokság következő, 6. versenye: 2002. augusztus 18-19.

MAMS DRAGBIKE ORSZÁGOS BAJNOKSÁG aktuális pontállás Competition kategóriában (a július 6-i verseny után)

Fucsi 2160
Orgoványi 1630
Erdős 1630
Synek 1330
Hosszú Albi 1200
Gál Tomi 860