Győzni akarok! -jelentette ki Talmácsi Gábor, a 2002-es motoros gyorsasági világbajnokság magyar indulója.
Az Italjet kamion |
A meghívó stílusosan a Hungaroringre szólt,
amely némely források értesülése alapján hamarosan akár ismét
gyorsasági motoros VB színhelyévé is válhat. Az idő nem éppen
olyan, mint amilyet a TV tegnap beígért.
Szilárd csak egy 10-est tévedett, 12 helyett 2 fok körül
volt, az egész pálya teli vízfoltokkal és ki tudja még mivel; köd,
napfény már csak múlt heti emlékként élt bennünk. Ez csak azért
érdekes, mivel Talma ezen a napon motorozni szeretett volna...
|
A Ring új épületének sajtótájékoztatókra alkalmas helyiségében már szép számmal gyülekeztek a meghívottak, az Italjet Racing Team képviselői, valamint sok ismerős, barát(nő). A showman a kissé megkopott komikus, Böröczky "Pepi" "Clinton" József volt, akinek nyelvzsenijét ismét megcsodálhattuk, bár a többség ezt széles mosollyal az arcán tette. Pepi szép sorban bemutatta a csapat jelenlévő tagjait, akik rendben lévő egyenöltönyeikben pompáztak.
Megtudhattuk, hogy a tavaly szintén Italjet Racing Team néven futó csapat idénre igencsak átalakult, a gyári GP csapatokhoz képest meglehetősen egyedi módon. A gyár együttműködési megállapodást kötött Gábor tavalyi csapatával (Racing Service), átvéve annak szinte teljes személyzetét, és ezt integrálta az Italjet Racing Team-be, valamint kiegészítette ezt saját menedzsmentjével, és marketing szakembereivel. Az új csapat vezetője Gabriele Debbia bemutatta a jelenlévő szerelőket (2 főt, de összesen 4 van), a főszerelőt, és a csapat marketing vezetőjét. Kihangsúlyozta, hogy idén az Italjet az Aprilia, a Derbi és a Honda leggyorsabb 125-ös gépeivel szándékozik felvenni a versenyt.
Kukuccs! |
A PR szakember 3 fontos tényezőre hívta fel a
jelenlévők figyelmét: a csapat teljes gyári támogatása, a
motorsport növekvő jelentősége a világon, és Talma teljesen
egyenrangú támogatása a csapat másik olasz versenyzőjéhez, Stefano
Perugini-hez képest. A magyar támogatók számára igen jó ajánlatai
vannak az úriembernek, szóval
motorsportrajongó kőgazdag olvasóink hajrá, előre.
De lennék a helyében! |
Ezután Talmácsi színre lépését természetesen
nagy taps fogadta, majd egy rövid jellemzés következett róla - 20
éves, 4 éves kora óta motorozik, több EB futamon dobogós helyezés,
2001 teljes VB idény résztvevő a Racing Service színeiben a 125
köbcentis kategóriában, 3. legjobb újonc, 34 VB pont, 18.
összesített helyezés. Nem kevés, és még igencsak fiatal, bár vannak
a mezőnyben még nála is fiatalabbak.
Talmának idéntől nem lesz különösebb gondja a szponzorok
keresgélésével. Tavaly ezt a feladatot a Magyar Technikai
Motorsport Kft. látta el, azonban 2002-től egy érdekes személyiség
tevékenykedik Gábor érdekében. Ha annyit mondok, hogy Stefano
Favaro biztos mindenki egy olaszországi üzletemberre gondol. De ha
úgy mondom, hogy DJ Stefano, akkor sokaknak beugrik Stefano
jellegzetes frizurája, arca és valamelyik extravagáns szemüvegének
sziluettje. Igen kérem, Talma szponzori ügyeit ezentúl a 10 éve
hazánkban élő lemezlovas és üzletember cége intézi.
A show garantált!
A hátulja |
Visszatérve a bemutató fénypontjára,
Talma leleplezte új Italjet versenymotorját, amelyet azonban
idén még nem tesztelhetett, mivel az még nem volt üzemkész
állapotban. Erre legközelebb február 18-19. (Valencia), március
4-5. (Misano) és március 11-12. (Barcelona) időpontokban nyílik
majd alkalma. A 2002-es szezonban a 8-as rajtszámot fogja viselni
Talmácsi motorja, amelyet Pepi egyszerűen "number nine"-nak
nevezett frenetikus nyelvérzékével.
A motorral kapcsolatosan elmondta, üléspozíciója számára kedvezőbb, mint a tavalyi gépé. 163 centiével Talma magasnak számít a mezőnyben. Teljesen más alkatrészekkel, gumival lesz felszerelve a gép, ezekhez alkalmazkodnia kell. Elmondása szerint csapattársa, az olasz Perugini azt nyilatkozta, hogy csak a kipufogófüstjét fogja szagolni, éreztetve ezzel ki az első számú pilóta a csapatnál. Ennek ellenére Perugini-vel egyelőre jó a kapcsolata, bár még keveset dolgoztak együtt. Mivel gyári csapatról van szó kiemelte: reméli, hogy idén nem lesznek se anyagi, se technikai jellegű problémái.
Az eleje |
Elvárható eredményeket firtató kérdésünkre nem
kevésbé magabiztos válasz érkezett. A minimális elvárása alapján az
első tízben szeretne motorozni, de a cél az első 5 közé bekerülni
állandó jelleggel.
A nem titkolt végső célja a világbajnoki győzelem. De ez még
sok mindentől függ: a tesztek eredményeitől, milyen jó alkatrészek
kerülnek beépítésre a gépébe, és rengeteg jól elvégzett munkától
természetesen.
Arra a kérdésre, miszerint a megbízhatóság (tavalyi szezon első ¾ része) vagy a vakmerőség (utolsó néhány verseny) dominál-e majd nála a VB kezdetén, Gábor úgy válaszolt, egyáltalán nem fél semmitől, készen áll mindenre, és innentől "Reszkessen a világ".
Ezt látja Talma |
Úgy látszik a modern motorversenyzés egyik
legfontosabb problémája a gumi. Talma külön kiemelte, hogy tavaly
sok esetben nem sikerült a megfelelő abroncshoz jutnia, de idén ez
másként lesz, mert a
Dunloppal szerződése van a csapatnak, így mindenféle gumiból
teljes támogatást kapnak a gyártótól. Hasonló eset fordult elő
néha a futómű beállítás során 2001-ben, ezért idén másik márkával
felszerelt felfüggesztés került a gépre, várhatóan jobb
háttértámogatással ellátva.
Személy szerint érdekelt, hogy mit tud kezdeni a fiatal, életveszélyes spanyol motoros armadával szemben. A válasz egyértelmű volt: mindenképpen el szeretné verni őket Gábor, bár véleményem szerint az igen erős csapatokban versenyző Nieto testvérekkel, Pedrosa-val, és Joan Olive-val alaposan meggyűlik a baja, nem beszélve az 5-6 egyéb világbajnok aspiráns versenyzőről.
Az éves versenyeztetés költségeire célzó
kérdést ügyesen kikerülve a csapat PR szakembereihez irányított.
Persze itt sem tudtam volna meg többet, ugyanis erről épp a mai nap
még folytak a tárgyalások. A tavalyi 30-40 millió forint körüli
összeghez nagyon hasonló szám áll majd a részvételt garantáló
kártyán.
Téli felkészüléséről szívesebben nyilatkozott. Volt ebben fallabda, futás, kondi terem, és mindez egy személyi tréner irányításával megspékelve. A téli krosszmotorozás a kondiban tartás mellett valószínűleg az egyik legjobb szórakozás lehetett világbajnoki résztvevőnk számára. Amikor a téli napsütés engedte, testvére R6-át nyúzta a ringen. Kérdésünkre, hogy milyen privát motorja van szerényen mondta, hogy semmilyen, ugyanis még nincs jogosítványa sem.
Tiziano-val folytatott beszélgetés után
begyűjtöttünk némi folyadékot és tápanyagot szervezetünkbe az
állófogadás során. Ezalatt
Talma beöltözött vadonatúj, pár helyen még nem teljesen jól
illeszkedő bőrruhájába (az olasz Corner cégtől kapja idén). A
szerelők közben valamelyest bemelegítették a vizes gumikkal
felszerelt tavalyi Italjetet. Gábor két bemutató kör megtételére
vállalkozott a combos hidegben, de ebből csak egy és még egy kicsi
lett, utána inkább már csak a célegyenesben nyüstölte a kétüteműt.
A gumik melegedtek |
A vezető szerelőre jellemző, hogy a digitális
telemetriai rendszerrel felszerelt motorról az egy bemutató kör
megtétele után
azonnal lekérte a számítógépébe az adatokat, és utána még
helyben gyorsan átfutotta azokat. A gépben egyébként a Hungaroring
összes adata már benne volt, gondolom ez a tavaly tavaszi
tesztekből maradt meg, amikor a Racing Service már járt a Ringen.
A tv2 emberei egy kocsiból próbáltak filmezni, de ez 3-ból csak 1-szer jött össze, mert a meglehetősen lomha egyterű csak nagy nehezen tudott lépést tartani az Italjet rövid gázútjának és Gábor csuklójának mozgásával. A nap számunkra a csapat, Gábor, a szülők, és persze a motor közös fényképezésével zárult. Böröczky Pepi ebből sem maradhatott ki, és rögtönzött japán halandzsájával mosolyt csalt a közönség rosszabb humorérzékű egyedeire.
Tiziano értékel |
Talmácsi Gábor számára a 2002-es idény
rendkívül fontos. Itt dől el, hogy karrierje még magasabbra ível-e,
avagy könnyen lehet, hogy búcsúzik a GP mezőnyétől megfelelő
eredmények hiányában. Ennek ő is teljes tudatában van, ehhez mérten
tervezi idei szereplését. Reméljük, a teszteken jó eredmények
születnek, és utána már bizakodva tekinthetünk az idei első,
április 4-i Suzuka-i Japán Motoros Nagydíj elé.
Hajrá Talma!