Motoros üdvözlettel!

2004.12.23. 13:41
0 hozzászólás
Kijelenthetem, hogy ez az idő nem motorozásra való. Árt a motorosnak és a motornak egyaránt. A meghűléses megbetegedésektől, a reumától és a kisebb borulások során beszerezhető zúzódásoktól nagyszerűen megvédenek a thermoruhák, a protektorok és a kesztyűk, sőt az elvetemültebbek beszerzik a fűthető markolatokat, vagy ülést. Saját magunk védelme tényleg csak pénz kérdése, de a motort nem igen tudjuk megóvni a felcsapódó sós- vegyszeres sártól.

Vannak, akik mégsem bírnak ellenállni a két kerék csábításának. Postások, futárok, a motokrossz sport szerelmesei és azok, akik decemberben vették át új motorkerékpárjukat, és máris az ezres szervizbe viszik a gépet. Hát őket meg tudom érteni.

Sóveszély ellen

A felsózott utakról felverődő szennyeződést, koszt, sarat nem szabad meleg vízzel lemosni. A melegvíz felgyorsítja a só és a fém közötti reakciót, ezért a tisztítás során hideg vízzel kel leöblíteni a motort. Fontos, hogy a hideg vizes lemosást a megérkezés után azonnal, vagy legalábbis a lehető leggyorsabban végezzük el. Ne maradjon rajta a só másnapig, mivel az azonnal megkezdi alattomos munkáját.

Használj sok vizet, és többször is öblítsd le a motort!
Az alkatrészek ideiglenes védelmére pl. WD40-t használhatunk. Ezek a víztaszító sprék lepergetik az útról felcsapódó sós vizet, de sajnos a só eljut oda is, ahová a WD40 nem, ráadásul minden alkatrészt - így pl a féktárcsákat - nem is lehet ilyen módon lekezelni.

De mi többiek, akiknek már letisztogatva, letakarva a garázsban várja motorja a tavaszt, sem feledkezünk meg a motorozásról. Jó társaságban gyakran esik szó kétkerekű kedvencünkről, a nyáron átélt élményekről, versenyekről, esélyekről vagy a következő álomgépről.

Akkumulátor karbantartás

Rendszeres használat mellett a mai, gondozásmentes akkumulátorokra szinte egy másodperc figyelmet sem kell fordítani. De ha téli leállás miatt hosszabb ideig semmittevésre kárhoztatjuk motorunkat, még az addig teljesen jó akkumulátor is tönkremehet. Állás során az akkumulátor magától is veszít a töltéséből, de a legtöbb riasztórendszer és immobilizer fokozottan szipolyozza ki az erőt. A teljes lemerülés végül megöli az akkumulátor, és más megoldás nincs, újat kell vásárolni.

Az akkumulátor ugyanúgy fogyócikk - véges élettartammal - mint a gumi vagy a lánc. Az akkumulátorgyárak mindössze egy év garanciát adnak termékeikhez, de az élettartam három évre kitolható, ha figyelünk a folyamatos karbantartásra. A hagyományos és az úgynevezett karbantartásmentes savas, 12 Voltos ólomakkumulátorokhoz használható speciális töltők (ilyen pl. az Optimalte III) a hónapokig tartó állás során teljesen automatikusan karbantartja az akkumulátor. Semmi más dolgunk sincs, mint rácsíptetni az akkumulátor két pólusára, és megfelelő állapotban tartja az akksit tavaszig.

Újraéleszt, tölt, ellenőriz és karbantart. 2,5 Ah-tól egészen 23 Ah-ig maga állítja be a szükséges töltőáramot. Csak a maximális töltöttségi állapotig tölt, aztán kikapcsol, majd amikor egy szint alá merül az akksi, ismét rátölt, így nem fordulhat elő, hogy túltöltjük az akkumulátort. Az akkumulátor teljes feltöltése után képes egy órás feszültségeséses próbát végrehajtani.

Az álmodozást, a választás könnyíti meg a TotalBike is, mely karácsonyra sem hagy senkit motoros hírek és motoros cikkek nélkül. Rengeteg jókívánságot kaptunk, ezúton szeretnénk megköszönni, és mindenkinek kívánunk Kellemes Ünnepeket, és Kilométerekben Gazdag, Napsütéses 2005-ös Esztendőt!

Motoros üdvözlettel: www.totalbike.hu