A Honda gondol a nőkre

2003.03.17. 14:52
0 hozzászólás
Az a női motorkerékpár, amelyikre bevásárlókosarat erősítettek? Netán gyerekülést? Nem éppen ezek az ismérvei a Honda által fejlesztett, kimondottan nőknek szánt motorizált kétkerekű prototípusának. A csajoknak vannak igényeik - ezt ugye mondanom sem kell. Egyben azonban mindenki egyetértett: a női motorkerékpár színe legyen piros.

 
 
 
   
   

A Honda illetékese elmondta, hogy korábban nem gondoltak kimondottan nőknek szánt kétkerekű kifejlesztésére. A speciális jármű azonban már a tervező asztalon, hát kíváncsian várjuk, mit ajánl a Honda a nőknek.

A kutatás folyamán több elborult gondolat látott napvilágot. Egyik emberük azt mondta, hogy két kis támasztókereket kellene rakni a motor hátsó kerekének két oldalára, s akkor már a máskülönben nem annyira merész nőknek is kedve lesz felpattanni.

 
   
 

No ezt az ötletet meg sem hallgatták, viszont előrángattak egyéb szempontokat. Az egyik az volt, hogy egy nő biztonságosabban érzi magát, ha nem valahol fenn ül, hanem a súlypont közelében. Ilyenkor még a szőkék is arra gondolhatnak: nem borulnak fel olyan könnyen.

A másik fontos ötlet az volt, hogy a lábtartót kellene máshova helyezni, tekintettel a nők alacsonyabb termetére. Aztán abban maradtak a konstruktőrök, hogy változtatható állásúvá teszik a lábtartót, mellesleg ilyen van már, például a Bimota és a Ducati egyes modelljein.

 
   
   

Az sem mellékes, hogy a robogók azért kerülnek a női vásárlók kegyeibe, - függetlenül attól, hogy nem kimondottan nekik készítik őket a gyártók -, mert egyszerűbb velük mozogni, főleg amikor némi gyalogos mozgásra is sor kerül. Szóval a nagytestű, nyújtott motor nem lenne nyerő, még ha egy nagyobb teljesítményű, azaz nem pónitermetű gépet is szánnak a nőknek.

Végül az sem hátrány, ha a motor pofonegyszerűen kezelhető, vagy legalábbis egyszerűbben, mint a mai jobb kétkerekűek.

 
   
 

Volt olyan gondolat is, hogy 20 százalékkal kisebb méretezéssel kellene egy, a női motorosok által egyébként is kedvelt mai sikermodellt elkészíteni. A vizsgálódás vége az lett, hogy nem a méret számít, mert nem a gyárilag kisebb felépítésű modellekre ülnek a gyengébbik nem merészebbjei. Mindazonáltal egy brit felmérésből kiderült, hogy a nők általában hatalmasnak érzik a férfiak lovagolta gépeket.

 
   
   

Egy mélyebb termetű nő - és persze ez igaz a kis pasikra is - nincs oda az ötlettől, hogy egy megállás után lábujjhegyével keresgesse a talajt. A gyártók egy része már eddig is alacsonyabbra rakta az ülést, de ezzel a dizájnerek szerint azonnal agyonvágják a modern kiállású gépek formáját. A BMW ugyan már kitalálta az állítható nyerget, de itt arról volt szó, hogy a rövidebb kezűek hasalás nélkül matathatnak az irányítóeszközökkel.

 
   
 

Az viszont tény, hogy a hagyományosan konzervatív, easyrideres felépítésű gépekkel, a chopperekkel elég sok nő furikázik, de ha a lehetséges felhasználói kör csak az ilyen gépeket kedvelő újhippik és közúti vadak női megfelelői lennének, nem érdemes egy motort pusztán az ő kedvükért bevezetni. Ahhoz kevesen vannak.
A Hondáék terve inkább az, hogy egy motorba összegyúrják mindazt az előnyt, amit a Bimota, a BMW, a Yamaha(lásd. Virago) és mások kínálnak.

 
   
   

A lényeg azonban az volt, hogy nem a motorosokat, hanem mai nőket kérdezték meg, milyen szerintük az ideális motor. Ezeket az információkat gyűjtötték össze, és a levont következtetések alapján fogtak a fejlesztéshez. Szem előtt tartva: ha egy járgányra kimondják, hogy női motor, akkor nagy valószínűséggel arra férfi vevő már nem sok akad.

Mellesleg a gépek, - a kerékpároktól átvéve ezt a megoldást -, női ülést kapnak. Állítólag félezer popóról vettek fel számítógépes adathalmazt, hogy megfelelően képezzék ki a nyerget. Ezek a nők elsősorban Európában ültek modellt a Honda által megbízott tervezőknek. Ebből arra is következtethetünk, hogy valószínűleg a motort előbb Európában tesztelik a fogyasztókon. Azt nem tudni, mi a lényegi különbség az európai és az amerikai női popók között, de állítólag az európaiak szerényebb méretezésűek.

 
   
 

A ME-XA kódnév alatt futó speciális járművet egyelőre még titkolózás veszi körül, de azt mondják, hogy 2004-ben már a boltokba kerül.

Kérdés, milyen sikerrel jár a Honda Olaszországban? Hiszen itt, amikor megkérdezték a női motorosokat, okoz-e nekik gondot a megállás és a biztonságos földfogás, szinte kivétel nélkül közölték: nem gond. A kutatók rájöttek, miért. Az olasz nők nagy többsége magas sarkú, vastag talpú cipőt hord. Motorozáskor is. Azaz lábát játszva hosszabbítja meg 10 centivel. Szerencsés ország, ahol a jó motorok mellett jó női cipőket is gyártanak.