BMW K1200S részletek

2004.06.01. 10:48

A bajor BMW gyár egy minden eddiginél sportosabb superbike modell bemutatására készül. Az újdonság leleplezéséig szinte naponta csöpögtet részleteket a sajtó és a nagyközönség számára. A bejelentési szándék elhangzása után lássuk milyen új információk láttak napvilágot. A célba vett piaci szegmenset a Honda Blackbird, Kawasaki ZX-12R és a Suzuki Hayabusa uralta ez idáig.

A K1200S egy minden eddiginél újabb koncepció alapján állt össze a bajor gyár mérnökeinek tervezőasztalán. A BMW tervezési filozófiájában bekövetkezett változás óta ez már a második motor, amely az új elvek alapján áll össze. Ez az építs még könnyebb és még erősebb motort. A K1200S-t a sportgépek piacán való térhódításra konstruálták. A gép egyedi karakterisztikája minden bizonnyal jó néhány vevőt magához csalogat a hiper és supersport gépek, valamint a sporttúra motorok piacáról. Az újdonság a BMW által valaha épített legerősebb motor lesz a maga teljesen új tervezésű, 1157 köbcentis, soros négyhengeres, 160 lóerős motorjával.

A keresztben elhelyezett blokk különleges módon 55 fokban előre megdöntve kerül beépítésre a vázba. Mindez az alacsony tömegközéppontot és a vázgeometriát szolgálja. Ezzel a K1200S megközelíti az ideális 50-50% tömegeloszlást. Az egyedi motor tervezési technológia révén egy nem mindennapi blokkot eredményezett, amely rendkívül keskeny ezért igen nagy döntési szöget enged a motornak. A motorirányító rendszer is a legkorszerűbb, ami jelenleg létezik motorkerékpáron.

A forradalmi első felfüggesztési rendszer (Hossak villák) két párhuzamos felfogatási pontot alkalmaz, teleszkópvillák nélkül. Ezzel kiváló pontosságot, nagyfokú merevséget és kisebb súlyt értek el. Az opcionálisan rendelhető elektronikusan állítható futómű szintén újdonság a motorkerékpár iparágban. A K1200S egy nemzetközi sajtóbemutatón leplezik majd le a sajtó előtt júliusban, a nagyközönség pedig a szeptemberi Intermoton láthatja. A motor áráról nincs semmi információ.