Derbi GPR125, a fiatalok gyorsasági gépe

2004.09.30. 15:26

A Derbi régóta szerepel a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában. Egyre javuló eredményekkel büszkélkedhet, így aztán a 2005-ös modellévre bemutatta első 125 köbcentis gyorsasági motorját. A Piaggio tulajdonában lévő gyár újdonsága az egyik legkorszerűbb és legszebb 125-ös motor lett a piacon.

A motorkerékpárok iránti szeretet általában fiatal korban keletkezik. A Derbi a felnövekvő korosztálynak olyan sportgépet épített, amit a nagyobb köbcentis gépek is megirigyelhetnek. A GPR50-es igen egyedi vonalait követi a nagytestvér. A gép minden részlete kifinomult, eredeti és technikailag fejlett. A fejlesztés eredménye egy kompakt, könnyű és újszerű motor, melynek technikai adottságai a 600 köbcentis gépekével vetekszik.

A nem egészen 125 köbcentis, kétütemű, egyhengeres, vízhűtéses blokkot egy 28 mm-es karburátor táplálja. A blokk használhatóságát elektronikusan vezérelt kipufogószelep növeli. A magas szintű technikai megoldások között szerepel az alumínium hídváz, az alu hátsó lengővilla, merevítővel, a 40 mm belsőcső átmérőjű fordított teleszkópok, a hátsó központi rugóstag, vagy akár a hatalmas, 300 mm-es első tárcsafék, melyen radiális felszerelésű kétdugattyús féknyerget találunk. Az elektronikus műszerfalon mutatós egység közli az aktuális fordulatszámot, és LCD képernyőn olvasható le a sebesség értéke, a napi és összkilométer számláló, az idő és egyéb adatok.

A GPR125 formája erősen hasonlít a kistesó GPR50-esre. Azonban minden egyes alkatrészét megerősítették, megnövekedtek a méretei, nagyobb a váza, merevebb az egész motor. A 125-ös gépeknél is betört az ülés alatti kipufogó divat, a GPR125-nél is hasonló az elvezetése. Természetesen szélesebbek a kerekek, előre 110/80 R 17, hátulra 140/70 R 17 abroncs került. A meghajtás hatsebességes váltón át, láncon keresztül történik. A lóerő adatok nem állnak a rendelkezésre, de feltehetően 30 feletti értékkel bír majd a nyitott változat.