Kalandra kelt a BMW R1200GS

2005.11.15. 13:09

Angliában nem kis meglepetésre a BMW R1200GS az idei szezon legjobban fogyó motorkerékpárja. Ez egyrészt meglepetés, mert a gép maga egyáltalán nem olcsó, és mégis több fogy belőle mint a Yamaha R1, R6 vagy Honda CBR600RR sportgépekből. Ráadásul Ewan McGregor és Charley Boorman egy R1150GS Adventure-al utazták körbe a világot, amely igen jót tett a BMW népszerűségének a szigetországban. A jó eredményeket látva a BMW az angliai NEC Motorshow-n mutatta be a nagy túraendurójuk kissé keményebb, terepre szánt változatát az R1200GS Adventure-t. Az újdonság az eddig kapható alapmodellre épül, de számos változtatást eszközöltek rajta.

A tank űrmérete 20-ról 33 literre nőtt, így elméletileg az Adventure hatótávja elérheti a 750 km-t. Az új tank miatt változtattak az oldalpaneleken, amely mostantól magába foglalja a széria bukócsöveket is. Kiegészítő alu bukásvédőket találunk még a BMW boxermotor hengerfejein is. Az R1150GS Adventure üléséhez képest az új modell ülőalkalmatossága osztott kivitelű, és a vezetőnél állítható a magassága. A szélvédő mérete nagyobb lett akár a széria, akár az előd Adventurehöz hasonlítjuk. Extra "fülei" a pilóta alsótestét is védik. A segédvázat megerősítették, hogy ne jelentsen problémát a méretesebb csomagtartó szerkezet illetve a nehezebb csomagok terhelése.

Az új alu kormányra kézvédő, és szivacspárna került. A fékpedál és a váltókar magassága állítható, a terep adta kívánalmaknak megfelelően. A kerekek nem öntött, hanem fűzött kivitelűek, mint az enduró motorokon. A futómű a széria GS-hez képest 20-20 mm extra rugóutat kapott elől és hátul. Szériában Metzeler Tourance gumikkal érkezik a kalandbringa, de nevéhez méltóan Continental TKC80 bütykös gumikkal is kérhető, természetesen extra költség nélkül. Mechanikusan az Adventure megegyezik a széria GS-el: ugyanaz a 100 lovas boxer motor található benne az új 6 fokozatú váltóval. A generátor teljesítményét növelték, hogy elegendő kimenő áramot termeljen az extrák ellátásához. Kiegészítőkből a BMW-től megszokottan rengeteg található az extralistán: nagyméretű alu csomagtartó dobozok, krómozott kipufogók, műholdas navigáció, markolatfűtés, fedélzeti számítógép vagy kikapcsolható ABS, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Az új kalandmotor januárban kerülhet a szalonokba, ára megközelíti a 3.5 millió forintot várhatóan.