Bemutatkozott a Honda SH300i

2006.10.25. 13:43

A Honda az Európában az egyik legnépszerűbb SH robogócsaládjának legnagyobb tagjával rukkolt elő a kölni motorkiállításon. A szolid és elegáns SH300i letisztult, karcsú vonalaival próbálja a minőségi robogó érzetét kelteni. A formaterv a népszerű SH150i/125i modellcsaládról került át, de a nagyobb géposztálynak megfelelően módosult. Az SH300i a Honda állítása szerint keskenyebb, mint a többi középkategóriás robogó, ezáltal jobban elfér a forgalomban. Ráadásul emellett nagy lábdeszkát és 16 colos kerekeket is kapott, valamint a 785 mm-es ülésmagasság majd' mindenki számára elérhetővé teszi a nagy SH-t.

A nagy SH-ban egy modern, vadonatúj, vízhűtéses, egyhengeres, négyszelepes, benzinbefecskendezéses, 279 köbcentis blokk dolgozik 27 lóerővel. A blokk a Honda CRF motokrossz-sorozatának egyhengeres, 249 köbcentis motorjára vezethető vissza. A versenyző ős hagyatéka az erő, a kis méret és a könnyű tömeg is. Az olajozás is ennek megfelelő, külön olajtartályból, olajfuratokon át kapja a kenést minden mozgó alkatrész, a főtengely felülete sem érintkezik az olajtárolóban lévő kenőanyaggal, így nem tud a motor járására károsan ható olajhab kialakulni. A főtengely sem golyós-, hanem csúszócsapágyas, amely kevésbé jellemző a kategóriára.

A tank ugyan kicsi, csak 9 literes, viszont a gép 3 literrel elmegy 100 km-t, így majd 300 km-es hatótáv teljesítése lehetséges az SH300i-vel. Természetesen az SH is teljesíti az Euro3-as normákat nagy kapacitású HECS3 katalizátorával. A hajtásról a robogóknál megszokott módon röpsúlyos kuplung és fogazott szíj gondoskodik, így a váltás fokozatmentes és automatikus. A váz a kisebb SH változatokéhoz hasonló, de több helyen megerősítették azt. A viszonylag rövid, 1420 mm-es tengelytáv jó fordulékonyságot ígér az SH300-asnak. A hátsó lengővilla-blokk kombinációja újfajta, három részre tagolt mechanizmussal kapcsolódik a váz többi részéhez, ezzel a pilótát igyekeztek elszigetelni a motor és az út okozta vibrációktól. Előre 35 mm belsőcső-átmérőjű teleszkópvilla, hátra pedig előfeszítésében állítható dupla rugóstag került. A hatküllős 16 colos felnikre 110/70-es és 130/70-es gumikat szereltek.

A fék a Honda CBS fékrendszerének egy adaptációja. Elöl a 256 mm-es féktárcsán háromdugattyús fékszerkezet található, míg hátul ugyanekkora tárcsát egy dugattyú lassít. A jobb oldali fékkar használatával az első fék két külső dugattyúja dolgozik, míg a bal oldali fékkarral a hátsó fék mellett az első fék középső dugattyúja is üzembe lép a maximális fékhatás érdekében. A duál fékrendszerhez ABS is rendelhető. Az SH300i megkapta a Honda HISS indításgátló rendszerét. A gép rendelkezik a robogók adta nagy csomagtérrel, de a hatalmas lábdeszkán is hordozhatunk tárgyakat, valamint az első pajzs kesztyűtartójába kisebb tárgyakat rakhatunk. Vörös, ezüst, kék, fekete és zöld színben lesz elérhető az új középkategóriás robogó. Természetesen a nagy szélvédőtől kezdve a dobozokon át sok extra felszerelés vásárolható a Hondától az SH300i-re.